Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Meys17 »

Hallo allemaal,

In september 2018 willen mijn vriendin en ik 21 dagen naar West-Amerika, startend en eindigend in Los Angeles. We hebben de beschikking over een huurauto en willen lange reisdagen afwisselen met wat kortere. Samen hebben we inmiddels het volgende schema opgesteld:

Dag 1: Nederland – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles– route 66 (Kingman-Seligman) – Valle (Grand Canyon)
Dag 3: dag Grand Canyon
Dag 4: ochtend Grand Canyon – Horseshoe Bend - Page
Dag 5: Antelope Canyon (eerste ochtendtour) – Monument Valley – Moab
Dag 6: Dag Canyonlands National Park
Dag 7: ochtend Arches National park – middag Bryce Canyon
Dag 8: ochtend Bryce Canyon NP – middag Zion NP
Dag 9: dag Zion NP – einde van de middag richting Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas – Death Valley – Bishop
Dag 12: Bishop – Tioga Pass - Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP
Dag 14: ochtend Yosemite NP – San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco – plaatsje langs Highway 1
Dag 18: plaatsje langs Highway 1 – Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Nederland

Nu zijn we er nog nooit geweest en zouden we van jullie graag tips/opmerkingen over bovenstaande route willen hebben. Is het haalbaar? Missen we iets? Zouden jullie ergens een dag inkorten om deze ergens anders weer extra toe te voegen?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Waarom zou je in LA beginnen als je meteen daarna naar de GC rijdt? Ik zou dan in Las Vegas of Phoenix beginnen. Valle is eee mogelijkheid voor de GC, maar mooier is om in het park te overnachten (zie www.grandcanyonlodges.com).
Voor Moab (met name voor Arches) en voor de mooie route via de UT12 en Capitol Reef naar Bryce heb je eigenlijk te wienig tijd. Een overnachting in MV zou ook mooi zijn.

Ik zou Moab laten vallen als je niet meer dan 21 dagen hebt.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door SanFran »

Eens met Marianne. Moab is net wat teveel voor dit rondje. Als je dat laat vallen zou ik die tijd inzetten bij Zion, Yosemite en eventueel een extra dag langs de kust.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Meys17 »

Allereerst bedankt voor de snelle reacties. Liever zouden wij ook in Las Vegas starten en Los Angeles eindigen, echter zijn vliegtickets retour nog altijd goedkoper dan 2 one-way tickets. Als we in Las Vegas starten en eindigen, moeten we op de laatste dag ook van LA naar Las Vegas zien te komen, dus deze tijd zijn we dan ook weer kwijt. Om diezelfde (financiële) reden willen we ook overnachten nét buiten de GC, en niet in het park zelf.

Dus volgens jullie is het raadzamer om vanuit de GC naar Monument Valley af te reizen (met overnachting) om vervolgens via Page naar Bryce Canyon te gaan. Als ik eraan denk wat we dan missen in en rondom Moab: Arches, Canyonlands, Capitol Reef. Is het dit waard om dit te "skippen' om vervolgens de vrijgekomen tijd in andere parken te besteden?

Roy
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door SanFran »

2 one way tickets zijn ook duur. Je kunt dan ook beter naar de optie 'multi-city' kijken. Je boekt 1 ticket waarbij de aankomstplaats anders is dan de vertrekplaats. Dit hoeft niet duurder te zijn. Ik ben zelf nog niet in Moab en omgeving geweest, dit jaar gaan we voor het eerst naar Moab. Maar er wordt toch wel aangeraden daar minimaal 2 volle dagen te hebben. Je kunt dit wel meenemen, maar dan zou ik iets anders skippen. Anders zie je veel vanuit de auto ipv dat je echt tijd hebt om even ergens rond te kijken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Hans B »

Als gegevens niet helemaal duidelijk zijn ontstaat er verwarring.
Jij geeft aan dat een retour op LAX goedkoper is. Prima maar wat kost die dan? Om een vergelijk en alternatief voor te stellen is dat wel wezenlijk.
Zoek op multicity / meerdere bestemmingen / terug van andere bestemming.

Verder bij 3 weken houd het rondje beperkt. Moab is qua afstand wel te doen, maar onderweg en in Moab is zoveel te zien, dat je er makkelijk 3 dagen kunt doorbrengen.

Hetzelfde in de meeste Nationale Parken, eventjes er doorheen / langs rijden kan, maar wat zie je dan.
Je moet echt even met je kont uit die auto en gaan wandelen.

Neem van iedereen de tips en trucs ter harte en je zult een geweldige reis gaan maken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Meys17 schreef:Om diezelfde (financiële) reden willen we ook overnachten nét buiten de GC, en niet in het park zelf.
Heb je al gekeken naar de mogelijkheden via de link die ik gaf? De Bright Angel Lodge en Maswik Lodge South zijn iets meer dan 100 dollar; dat is een mooie prijs voor een prachtige locatie (naast de rim of op loopafstand).
Wil je echt goedkoop overnachten en toch in de parken zitten overweeg dan om kampeerspullen aan te schaffen. Erg leuk, en de aanschaf heb je er in een paar nachten uit.

Marianne
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Meys17 »

Heb je al gekeken naar de mogelijkheden via de link die ik gaf? De Bright Angel Lodge en Maswik Lodge South zijn iets meer dan 100 dollar; dat is een mooie prijs voor een prachtige locatie (naast de rim of op loopafstand).
Wil je echt goedkoop overnachten en toch in de parken zitten overweeg dan om kampeerspullen aan te schaffen. Erg leuk, en de aanschaf heb je er in een paar nachten uit.
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Meys17 »

Naar aanleiding van jullie (positieve) bijdrage op ons eerste schema hebben we nu een nieuw schema in elkaar weten te puzzelen. Het schema is helemaal nog niet definitief en kan natuurlijk gewijzigd worden. We hebben onze route opgesteld en daarbij mogelijke overnachtingsplaatsen proberen te vinden.

Dag 1: Amsterdam – Las Vegas (overnachting: Las Vegas)
Dag 2: Las Vegas (overnachting: Las Vegas)
Dag 3: Las Vegas – Kingman (overnachting: Kingman)
Dag 4: Kingman – route 66 – Grand Canyon (overnachting: in Grand Canyon / Valle / Williams)
Dag 5: Grand Canyon (overnachting: in Grand Canyon / Valle / Williams)
Dag 6: Grand Canyon – Monument Valley (overnachting: Kayenta)
Dag 7: Kayenta – Page (overnachting: Page)
Dag 8: Page – Bryce (overnachting: Tropic)
Dag 9: Bryce – Zion (overnachting: Springdale)
Dag 10: Zion (overnachting: St George)
Dag 11: St George – Death Valley (overnachting: Death Valley)
Dag 12: Death Valley – Mammoth Lakes (overnachting: Mammoth Lakes)
Dag 13: Mammoth Lakes – Tioga Pass – Yosemite (overnachting: nabij Yosemite)
Dag 14: Yosemite (overnachting: nabij Yosemite)
Dag 15: Yosemite – San Francisco (overnachting: San Francisco)
Dag 16: San Francisco (overnachting: San Francisco)
Dag 17: San Francisco (overnachting: San Francisco)
Dag 18: San Francisco – Cambria (overnachting: Cambria)
Dag 19: Cambria – Los Angeles (overnachting: (nabij) Los Angeles)
Dag 20: Los Angeles (overnachting: (nabij) Los Angeles)
Dag 21: Los Angeles – Amsterdam

Graag jullie mening wat betreft de haalbaarheid van dit schema. Zijn er plekken waar we langer/korter moeten blijven? Zijn er leukere/betere overnachtingsplaatsen? Welke plaats nabij Yosemite raden jullie aan?

Alvast bedankt! Jullie hulp wordt erg gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Hans B »

Als je van de Grand Canyon naar Monument Valley rijdt, kom je langs Tuba City.
Kort voor dit dorp krijg je een bord Dinosaur Tracks.
Leuk om even te kijken ½ uurtje, kost niks, maar souvenirtje kopen wordt wel op prijs gesteld.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
gastxyz

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door gastxyz »

Dag 3: Las Vegas – Kingman (overnachting: Kingman)
Ik zou rechtstreeks naar Grand Canyon SR rijden. Kost je maar 5,5 uur oid incl wat stops in Hackberry + Seligman. Of je moet nog veel van plan zijn in Las Vegas. Kingman is mooi, maar 't ligt maar 2 uurtjes rijden van Vegas.
Wil je toch de overnachting in Kingman houden, zou ik Vegas - Hoover Dam - stukje terug - NV-95 - Oatman doen.

Dag 10: Zion (overnachting: St George)
Zou ik nog een nachtje in Springdale van maken. Niets zo lekker om vanuit de shuttle rechtstreeks het zwembad van je hotel in te duiken ipv nog te moeten autorijden. Springdale is ook veel gezelliger dan St. George.

Dag 12: Death Valley – Mammoth Lakes (overnachting: Mammoth Lakes)
Kan je nog een groot gedeelte van de dag doorbrengen in DV. Maar vergeet ook niet de Alabama Hills, Alcazar en Devils Postpile National Monument.
De volgende dag Mono Lake + Bodie + Tioga Pass.

Over het algemeen zou ik je schema andersom doen, dus LAX - Las Vegas. Ben je eerder in Yosemite+Tioga Pass en het is lekker om de reis te eindigen met een volle dag (of meerdere) in Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Twee nachten Springdale zijn wel mooier, St George is vanwege budgettaire redenen? Zo ja, is het geen optie om in de parken te kamperen? Een tent, luchtbed en slaapzakken heb je er na 2 of 3 nachten al uit.
Ik zou in elk geval kijken naar iets anders voor MV: Kayenta is vrij troosteloos. Kijk eens naar Tipi Village of kijk naar iets in Mexican Hat.
En zola sik al aangaf is het jammer om bij de GC ver van de rim te zitten als je daar voor een paar tientjes meer aan de rim kunt overnachten. Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is, dus elk uur dat je niet hoeft te rijden is meegenomen.
Kijk voor Yosemite eens op http://www.travelyosemite.com. Buiten het park ligt El Portal het beste (Cedar Lodge of Yosemite View Lodge). Als je naar de Mariposa grove wilt is voor de laatstse nacht Oakhurst ook een optie. Zie ook http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park, en van de omgeving en voor een afstandentabel etc.
Ik zou ook de stop in Kingman overslaan, zeker omdat je ook al 2 nachten GC hebt.
Je kunt die nacht gebuiken in Yosemite als je daar een lange wandeling wilt maken (zoals de Panorama Trail) en ook naar de Mariposa grove wilt.
Of je neemt Capitol Reef mee in je route.
Wat zijn de plannen in LA? En wat verta je onder nabij LA? Het is een enorm grote stad, reken op lange rijtijden.

Marianne
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Meys17 »

Wederom bedankt voor de handige en snelle reacties. Ik heb nog een aantal vragen naar aanleiding van jullie tips:
Ik zou rechtstreeks naar Grand Canyon SR rijden. Kost je maar 5,5 uur oid incl wat stops in Hackberry + Seligman. Of je moet nog veel van plan zijn in Las Vegas. Kingman is mooi, maar 't ligt maar 2 uurtjes rijden van Vegas.
Wil je toch de overnachting in Kingman houden, zou ik Vegas - Hoover Dam - stukje terug - NV-95 - Oatman doen.
We komen op de 1e dag vrij laat in Las Vegas en zullen niet veel van die dag overhouden, de 2e dag is een volledige dag in Las Vegas, de 3e dag willen we vervolgens toch nog een halve dag in Vegas doorbrengen en ergens in de middag via inderdaad de Hoover Dam richting Kingman vertrekken, omdat Kingman qua overnachtingsplek iets goedkoper zal zijn (we hebben al 2 hotelnachten in Las Vegas) en omdat we dan op dag 4 via route 66 al vrij vroeg in Grand Canyon kunnen zijn. De 5e dag brengen we volledig door in Grand Canyon, waarna we de volgende ochtend (dag 6) direct vertrekken richting Monument Valley. 1 volledige dag Las Vegas lijkt me wat weinig toch? Want we houden in principe maar 1 dag Las Vegas over als we op dag 3 meteen in de ochtend zouden vertrekken naar Grand Canyon.
Twee nachten Springdale zijn wel mooier, St George is vanwege budgettaire redenen?
Hoewel ik aanneem dat de overnachtingen in Springdale (dichter bij Zion NP) wel wat duurder zullen zijn dan in St George, leek St George ons vooral een goeie optie op de route, aangezien we de volgende dag een redelijk flinke rit naar Death Valley gepland hebben staan, waar we ook nog genoeg tijd willen doorbrengen. Als jullie echter aangeven dat 2 nachten Springdale mooier zijn, is dit natuurlijk wel het overwegen waard (2 nachten achter elkaar in een hotel is natuurlijk altijd fijn). Hoe zijn de prijsverschillen over het algemeen tussen Springdale en St George?
Over het algemeen zou ik je schema andersom doen, dus LAX - Las Vegas. Ben je eerder in Yosemite+Tioga Pass en het is lekker om de reis te eindigen met een volle dag (of meerdere) in Vegas.
We hebben er juist voor gekozen om de route zo om te doen, zodat we kunnen eindigen aan de kust en aan de "goede" kant van highway 1 rijden. Wat is het grote voordeel van eerder in Yosemite te zijn? Uiteindelijk komen we er namelijk toch wel, rechtsom of linksom.
Ik zou in elk geval kijken naar iets anders voor MV: Kayenta is vrij troosteloos. Kijk eens naar Tipi Village of kijk naar iets in Mexican Hat.
Bedankt voor de tip! Dit is waarom ik in eerste instantie het bericht geplaatst heb. Kayenta ligt na een bezoek aan Monument Valley mooi op de route richting Page, vandaar de keuze hiervoor. Als ik echter hier lees dat het vrij troosteloos is, ga ik zoeken naar alternatieven.
Ik zou ook de stop in Kingman overslaan, zeker omdat je ook al 2 nachten GC hebt.
Je kunt die nacht gebuiken in Yosemite als je daar een lange wandeling wilt maken (zoals de Panorama Trail) en ook naar de Mariposa grove wilt.
Of je neemt Capitol Reef mee in je route.
Capitol Reef zou een optie zijn als we GC - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce als route zouden nemen. Het is, overigens net als met de door jou genoemde extra dag in Yosemite, de vraag of 1 volledige dag in Las Vegas (dag 2) voldoende is en we op dag 3 meteen in de ochtend willen vertrekken richting GC.
Wat zijn de plannen in LA? En wat verta je onder nabij LA? Het is een enorm grote stad, reken op lange rijtijden.
Juist omdat LA zo groot is en we toch een aantal verschillende wijken willen aandoen, hebben we waarschijnlijk toch vaak de auto nodig om op plekken te komen. We zijn dan ook een beetje aan het puzzelen met de overnachtingen in Los Angeles. Willen we centraal in Los Angeles zitten, waarbij we goed moeten kijken in welke wijk we terecht komen of kiezen we, omdat we om op pad te gaan toch de auto nodig hebben, voor een iets rustiger hotel iets buiten LA? Wat zijn jullie gedachten hierover? Tips voor een goed hotel/motel? Airbnb een optie?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door PSVwally »

LA is imo alleen fatsoenlijk te bereizen met een auto. Of je moet er veel meer dagen voor hebben, dan zou uber of ov meer van nut zijn.
Maar over het algemeen kan je niet centraal in LA zitten. Als je puur voor Hollywood/Santa Barbara/Venice en de hoogtepunten strand, hollywood walk of fame, Griffith observatory en dergelijke gaat zou ik in Santa Monica of Venice gaan zitten. Ik had in 2016 hier een airbnb https://www.airbnb.nl/rooms/2645165
LA is eigenlijk een heel groot gebied. Zie Hollywood en Santa Monica bv als een soort steden die bij LA horen.

Ook als je dag 3 bv pas rond 13u weggaat uit Las Vegas zou ik niet in Kingman overnachten maar minimaal al naar Williams rijden. Je zou dan 2 nachten daar kunnen boeken. De dag erop vroeg eruit naar de GC en dan 's avonds weer in Williams overnachten en dan de dag erna via Flagstaff naar Monument Valley rijden. Natuurlijk is het mooier/leuker/specialer om aan de rim te overnachten en niet 2u op en neer te moeten rijden om naar je hotel te gaan, maar dat zijn eigen afwegingen.

In Mexican Hat (of misschien is er wat in jullie budget bij Gouldings lodge) is het mooier dan in Kayenta, maar puur qua goedkope locatie is er niets mis met Kayenta. Ik zou alleen 's avonds niet zomaar overal over straat gaan rondlopen.

Op zich vind ik ook niets mis met een nacht st George op dag 10. Zeker als je de dag ervoor wel in Springdale overnacht. Anderzijds is het soms wel handiger om 2 nachten even op 1 plek te blijven. Kijk bijvoorbeeld voor het Zion Motel (alleen via de site/mail bereikbaar).
Hou er wel rekening mee dat je bij de 2e nacht St George de hele dag je bagage in de auto zult hebben liggen. (ik zou deze wel bij het hotel laten staan tot je vertrekt of vragen of je deze ergens achter kan laten). De shuttlebus tussen het park en springdale stopt bij bijna elk hotel. Je moet wel overstappen op de parkshuttlebus.

Als je bij Yosemite niets van jullie prijsklasse in het park vind zou je naar Mariposa of Oakhurst kunnen kijken. Hou er wel rekening mee dat dit een uur buiten het park ligt, dus minimaal 2u per dag extra op en neer rijden. Vul in google maps ook niet Yosemite (national park) in maar Yosemite Valley. Net buiten het park ligt El Portal, maar normaal gesproken lijkt me dat dan ook niet in jullie prijsklasse vallen.

Ik snap dat budget belangrijk is en er soms afwegingen gemaakt moeten worden, maar zuidwest Amerika is tegenwoordig gewoon erg duur. In SF en LA zal je heel veel geluk moeten hebben om onder de 100 dollar per nacht te blijven.

Ik zou in jullie rit geen capitol reef meer toevoegen. Als je verslaafd raakt zoals velen hier zal je echt nog een keer terug willen en pak dan Capitol Reef en Moab mee. Je vind zelf dat je weinig tijd in Vegas hebt. Je zou dan een dag Vegas tussen Zion en Death Valley kunnen zetten of beide dagen Vegas en dag 2 direct naar de GC rijden.
Of je kan tussen San Francisco en Cambria een nacht rond Monterey zetten en een walvistocht doen. Ook een extra nacht Page of Yosemite zou een keuze kunnen zijn. Ik zou dat op deze trip voorrang geven ten opzichte van nog een extra lokatie toevoegen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Meys17: Reisschema September '18 (21 dagen)

Bericht door Hans B »

Je zou ook Las Vegas midden in je route kunnen zetten als rustmoment. Je rijdt er toch door.
En dan dag 1 meteen s morgens vroeg opweg naar GrC
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer