Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aniko
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2008, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door aniko »

Hallo,
Eind augustus willen we weer naar de States en dan een rondje Las Vegas en wat meer tijd doorbrengen in enkele parken dan de 1e keer dat we daar waren en wat nieuwe natuur toevoegen. Kom alleen niet echt tot een goede ronde en weet niet wat echt de moeite waard is om te bezoeken in de "nieuwe parken". Graag zou ik de mening van ervaringsdeskundigen willen vragen m.b.t. onderstaande globale route, kan nog alle kanten op (grand canyon, monument valley zijn we al geweest).

Dag 1: Amsterdam- Las Vegas
Dag 2: Las Vegas-Baker; Great Basin
Dag 3: Great Basin: welke hikes? andere suggesties?
Dag 4: Great Basin
Dag 5: Great Basin- Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef bezoeken; must do's, hikes?
Dag 7: Capitol Reef - Moab (middag Arches = bekend terrein)
Dag 8: bezoek Canyonlands ; vorige keer overgeslagen; must do's? hikes?
Dag 8 Canyonlands- Natural Brigde NM
Dag 9 Natural Bridge, Torrey - Boulder: wat te zien/doen onderweg??
Dag 10: Boulder-Escalante via US12 naar Bryce NP: middag Bryce (= bekend terrein)
Dag 11: Bryce- Zion (= bekend terrein, vorige keer enkele wandelingen gedaan waaronder grootste stuk angels landing)
Dag 12: onbekend gedeelte Zion NP bezoeken Kolob Canyons) must see? hikes? slapen?
Dag 13: Zion NP- Grand Staircase NM; must see? hikes? Slapen?
Dag 14: Grand Staircase NM
Dag 15: Grand Staircase NM
Dag 16: Grand Staircase- Valley of Fire-Las Vegas
Dag 17: Las- Vegas: lake mead (relaxen)
Dag 18: relaxdag
Dag 19: vlucht naar huis.

Graag jullie mening/adviezen en alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door Galapogos »

Hoe zijn jullie van plan te reizen? Auto/hotel, camper, auto/tent? Jullie houden van natuur en wandelingen. Mogen dat ook langere wandelingen zijn, of dat niet?

Ik zie dat je veel tijd hebt ingepland voor Great Basin. Dat park is niet heel populair, en ik geloof dat de meeste bezoekers daar niet zo lang blijven. Hebben jullie een specifieke reden om daar zoveel tijd door te brengen? Verder vraag ik me af wat je precies van plan bent in Grand Staircase-Escalante NM. De meeste bezoekers aan dat gebied bezoeken dat stuk vanuit Page (Lake Powell), Kanab (richting Zion) of de UT12 in de buurt van Boulder en Escalante. Er is veel te zien in dat gebied, maar het terrein is niet overal even toegankelijk. Veel onverharde wegen die je niet zomaar met iedere huurauto wil/kan/mag rijden. Hebben jullie specifieke plannen in dat gebied?

Als jullie van wandelen houden is een bezoek aan het Needles District van Canyonlands NP wellicht de moeite waard. Hier komen minder toeristen dan in het Island-in-the-Sky-district (bij Moab), maar het moet zeer de moeite waard zijn.

De Kolob Canyons in Zion bestaat uit twee delen. Het ene deel is bereikbaar via de Kolob Terrace Road, niet zo ver van Springdale. Het andere deel is bereikbaar via de Kolob Canyons Road. Die ligt wat verder weg en is bereikbaar via de I-15 ten westen van Zion. Aan beide wegen liggen mooie trails. Een bekende, wat langere trail aan de Kolob Canyons Road is de La Verkin Creek Trail naar de Kolob Arch. Een bekende, wat langere trail aan de Kolob Terrace Road is de West Rim Trail, die helemaal naar de Zion-vallei gaat. Het laatste stuk van die trail loopt samen met de trail van/naar Angel's Landing.

De Kolob Canyons Road zal in het voorjaar en mogelijk in de zomer worden afgesloten ivm wegwerkzaamheden. Ik heb begrepen dat die werkzaamheden in april gaan beginnen en op zijn minst twee maanden gaan duren, maar dat de planning nog onzeker is. Ik vermoed niet dat je hier in augustus nog last van gaat hebben, maar het loont om hier wel even op te letten.

Je zou iets kunnen doen als het volgende:
01 - Amsterdam - Las Vegas
02 - Las Vegas - Great Basin
03 - Great Basin
04 - Great Basin
05 - Great Basin - Moab
06 - Moab
07 - Moab
08 - Moab - Canyonlands Needles
09 - Canyonlands Needles
10 - Canyonlands Needles - Capitol Reef (via UT95/UT24, Natural Bridges)
11 - Capitol Reef
12 - Capitol Reef - Bryce Canyon (via UT12)
13 - Bryce Canyon - Zion
14 - Zion
15 - Zion - Valley of Fire
16 - Valley of Fire - Las Vegas
17 - Las Vegas
18 - Las Vegas
19 - Las Vegas - Amsterdam

Zonder er geweest te zijn lijken drie nachten mij aan de lange kant voor Great Basin, maar ik heb het maar even laten staan omdat het in jullie eigen plan ook zo staat.
aniko
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2008, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door aniko »

Beste galapogos,
Vergeten te vermelden dat we met auto reizen enovernachten in motels/hotels. We houden van wandelingen van max. 10 km, dus alles daartussen in is prima en misschien nog beetje geocachen. Great Basin erbij omdat het dan niet alleen rode rotsen zijn. Moet me nog een beetje verder inlezen wat we daar kunnen/willen, vandaar ook mijn vraag , hoop,op tips van iemand die er wel geweest is. Kan best zijn dat er srraks nog een dag af gaat. Hetzelfde geldt voor grand staircase. Ik zal wat je voorstelt eens rustig bekijken. Die weg bij Zion ga ik in de gaten houden, bedankt voor de tip. De genoemde hikes staan genoteerd. Verder nog specifieke dingen om te bezoeken, buiten natuur?
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door Allard »

Great Basin erbij omdat het dan niet alleen rode rotsen zijn
Indien dit jullie hoofdmotivatie is dan vraag ik me nog steeds af of drie dagen alhier de meest opportune keuze is. Bij great basin denk ik vooral aan de vele, al dan niet drooggevallen, zoutmeren van Nevada en Utah. Dit park is vooral toegespitst op de top en de oostflank van Wheeler Peak. Het enige echte hoogste punt van Nevada. Kan heel boeiend zijn voor diegenen die specifieke belangstelling voor de specifieke natuur aldaar hebben. Heb je nu nog maar weinig idee van wat je daar denkt aan te treffen dan kan het wel eens een kleine teleurstelling worden.

Je zou in ieder geval één overnachting in/rondom Caliente kunnen doen. Het Cathedral Gorge SP is zeer de moeite waard en leent zich uitstekend voor een wandeling tot 10km. In werkelijkheid is de bentonietklei daar gelig i.p.v rood. Maar ik heb me in deze weergave wat artistieke vrijheid gegund :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door roelb »

aniko schreef: Dag 6: Capitol Reef bezoeken; must do's, hikes?
Het rondje via Burr trail is erg mooi, en Upper Muley twist is een mooie (korte) hike.
aniko schreef: Dag 9 Natural Bridge, Torrey - Boulder: wat te zien/doen onderweg??
Je zou ook hier de route via de Burr trail kunnen doen. Eventueel kun je de ferry pakken bij Hall's crossing. Als je van avontuur houdt is er nog Road canyon een stukje naar het zuiden richting de Moki dugway. Bij Boulder heb je nog de lower calf creek falls.
aniko schreef: Dag 12: onbekend gedeelte Zion NP bezoeken Kolob Canyons) must see? hikes? slapen?
Ik zou een paar uur uittrekken voor de Narrows als je die de vorige keer niet hebt gelopen. Augustus is een perfecte maand daarvoor. Zorg dat je sneakers hebt die nat mogen worden en neem alleen het strict noodzakelijke mee, en zorg dat _alles_ dat je bij hebt 100% waterdicht verpakt is of nat mag worden.
Dag 13: Zion NP- Grand Staircase NM; must see? hikes? Slapen?
Dag 14: Grand Staircase NM
Dag 15: Grand Staircase NM
Deze snap ik niet. Je komt net uit Escalante en dan ga je weer terug naar die hoek? In dit gebied iig veel mooie hikes. Je kunt permits proberen te krijgen voor south danwel north Coyote Buttes als je in het zuidelijke deel zit. Maar voor die eerste moet je wel een geschikt voertuig hebben (full size SUV met goede banden en bak met 4WD low gear). Je hebt ook Lower Hackberry Canyon, erg mooi (langs Cottonwood Canyon road). Als je meer naar het noorden gaat (maar daar kwam je dus net vandaan) dan zou je naar de hikes langs Hole-in-the-rock road kunnen kijken, bijvoorbeeld de Spooky canyon, of, als je een forse day hike wilt doen kun je kijken naar Coyote Gulch (maar bereid je dan wel goed voor).

Overnachten kan in Kanab, Page, Escalante (de Canyons B&B is een aanrader). Maar ik zou dit gebied dus verkennen voordat je door Zion weer richting de I15 gaat, en dan vanaf daar naar het zuiden..
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door Hans B »

Great Basin : het ligt zo'n eind uit de rest van de route. Wat wil je daar doen?
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
aniko
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2008, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Aangepaste route met nog wat vragen

Bericht door aniko »

Enige tijd geleden route gemaakt op retourtje Las Vegas. Nu zijn de tickets geboekt: heen op Denver en terug vanaf Las Vegas. We doen de reis met de auto en overnachten in hotels. Moet allemaal nog geboekt worden. Vertrek 25 augustus terug 12 september. De tips qua wandelingen weer in deze route meegenomen; daarvoor dank. HEt is altijd heel fijn te ervaren hoe er meegedacht wordt door mede amerika gangers. De route zoals die er nu uitziet.
25-8 Amsterdam- Denver. Aankomt 17.30 uur. Auto,ophalen en naar hotel.
26-8 Denver-Aspen via Leadville en Twin Lake en als nog tijd hebben castle creek valley rijden/wandelen
27-8 Aspen: bezoek Maroon Bells met enkele wandelingen en Aspen bekijken. Tips?
28-8 Aspen-Montrose met bezoek aan Black canyon of the Gunnison; oak flat loop trail, southnrim road en als er nog tijd is east portal road rijden.
29-9 Montrose-Moab via de 128. Middag dead horse SP. welke wandeling(en) doen?
30-8 bezoekmCanyonlands Needles District (islanfd in the sky al eerder brzocht net als arches); wat zijn mooie wandelingen?
31-8 Moab-Green River; crystal geyser, black dragon canyon, swasey's beach
1-9 Green River- Goblin valley SP- Torrey eventueel,al,iets van capital reef
2-9 Capitol Reef
3-9 Torrey - Boulder- Escalante; calf creek falls
4-9 Grand staircase NM burr trail road, excursie Decils Garden? Hole in rock road? Ben nog beetje zoekende wat precies te doen . Waar overnachten?
5-9 bryce NP welke wandeling doen als je navajo trail al hebt gedaan? Doorrijden naar Panquitch lake
6-9 rustdag Panquirch Lake. Of heeft iemand nog leuke tips wat te doen?
7-9 Panquitch lake -Zion NP
8-9 Zion MP west rim trail, narrows; tzt bekijken wat we precies gaan doen. Overnachten Springdale
9-9 via Snow Canyon , st. George naar Las Vegas
10 en 11-9 Las Vegas, Fremont experience, lake mead ; waar aan het strand liggen? Shoppen...
12-9 naar huis

Dit is zoals ik de route nu gepland heb. Wat vinden jullie? Beetje logisch ? Tips en tops? Nog must sees die we missen? Ik hoor het graag. alvast bedankt voor jullie hulp.

Note mod (Hinko) Topic samengevoegd met je eerdere geopende reis topic, zo voorkom je dubbele vragen en antwoorden. Ook gaan de gegeven tips niet verloren. Je nieuwe route komt in grote lijnen overeen met eerder geposte route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door Martin & Marianne »

Als je tijd hebt zou je op de 29e nog via het Colorado NM kunnen rijden.
Voor het Needles district zit je eigenlijk in Moab niet goed. Wij deden een klein deel van het park in 2013; op weg van Moab naar Monticello. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Is het geen idee om in Monticello te overnachten en dan via de UT95 naar Capitol Reef te rijden? Zie ook daarvoor ons 2013-verslag.
In Bryce zou je de Peekaboo Trail kunenn doen, en de korte Bristlecone Pine Loop of Mossy Cave trail.

Marianne
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Reis aniko: rondje Las Vegas. Kom er niet uit! Help wanted!

Bericht door Nordschleife »

2 suggesties:
- langs Hole in the Rock road zou ik Peekaboo & Spooky canyon zeker doen.
- een stuk ten zuid-westen van Zion heb je Water canyon als het in de planning past.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer