Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door TomB01 »

Onze vluchten zijn geboekt en we kijken al uit naar de periode van 12 mei-2 juni waar we een loop LV-SF-LA-LV doen. We hebben al een route uitgestippeld en zouden deze graag eens aan jullie voorleggen. Tips van interessante activiteiten of bezienswaardigheden zijn uiteraard zeer welkom ! Zelf zijn we liefhebbers van hikes of korte wandelingen en gaan we eerder voor de natuur dan voor de steden.

12/5: aankomst Las Vegas + verkenning
13/5: Las Vegas - Grand Canyon (Hoover Dam, indien tijd genoeg Walnut Canyon)
14/5: Grand Canyon (hikes)
15/5: Grand Canyon - Page (Walnut Canyon indien niet op 2e dag, Horseshoe Bend)
16/5: Page (keuze tussen North Rim, Antelope Canyon of boottocht naar Rainbow bridge)
17/5: Page - Moab (via Monument Valley, moeite waard om via UT-95 naar Moab te rijden?)
18/5: Moab (vm Arches NP, nm Canyonlands NP)
19/5: Moab - Bryce Canyon (vroeg opstaan, via Capitol Reef en UT-12, Goblins State Park de moeite waard?)
20/5: Bryce Canyon (hikes)
21/5: Bryce Canyon - Zion NP (tips/to do's voor onderweg?)
22/5: Zion NP (hikes, the Narrows)
23/5: Zion - LV (via Valley of Fire)
24/5: LV - Mammoth Lakes (vroeg opstaan, via Death Valley)
25/5: Mammoth Lakes - Yosemite Valley (hopelijk via Tioga Pass, tips/to do's voor onderweg?)
26/5: Yosemite (hikes)
27/5: Yosemite - SF
28/5: SF (Alcatraz, GG Bridge, Lombard Street, Fisherman's Wharf,...)
29/5: SF - Monterey (17 mile drive, Pacific Highway)
30/5: Monterey - Morro Bay
31/5: Morro Bay - LA
1/6: LA (Universal Studios)
2/6: LA - LV (hebben een hele late vlucht)

Alvast bedankt voor al jullie suggesties ! :thumbup:
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door Dutch Dunes »

Mooie plannen hebben jullie! Een paar opmerkingen/suggesties:

16/5- Als je de North Rim van de GC bedoelt: dat is vanuit Page zo'n 2,5 uur rijden (one-way)! Lijkt mij een beetje teveel van het goede op één dag. ;-)
17/5- Van Page naar Moab via de 95 is bijna 6,5 uur rijden. Via Blanding 4,5 uur. Die twee uur verschil kun je mooi in MV gebruiken.
18/5- Arches én Canyonlands op één dag vind ik persoonlijk te veel, dat word een soort race langs alle highlights.
19/5- Goblin Valley is zeker de moeite waard! Je zou ook in Torrey bij Capitol Reef kunnen overnachten, de volgende dag via de mooie UT12 naar Bryce, daar ook weer een overnachting, dan op 21/5 wandelen in Bryce en in de loop van de dag richting Zion vertrekken. Dat geeft je gelegenheid om bij Capitol Reef ook een paar mooie hikes te doen en op je gemak de UT12 uit te rijden.

Dirk
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door Sandra71 »

Je kunt vanaf Bryce naar de oost ingang van Zion rijden. Prachtige manier om het park in te rijden!

Je kunt in de laatste haarspeld bocht na de grote tunnel je auto parkeren. Daar start een leuke, niet zo drukke hike. Deze hebben wij in 2015 gedaan op de dag dat we naar Vegas gingen vanaf Zion.
Zie evt. ons verslag van toen.

Ik zie net dat er niet zoveel details over die hike staan. Als je interesse hebt, zoek ik vanavond even de naam etc op.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door TomB01 »

Dirk & Linda schreef:Mooie plannen hebben jullie! Een paar opmerkingen/suggesties:

16/5- Als je de North Rim van de GC bedoelt: dat is vanuit Page zo'n 2,5 uur rijden (one-way)! Lijkt mij een beetje teveel van het goede op één dag. ;-)
17/5- Van Page naar Moab via de 95 is bijna 6,5 uur rijden. Via Blanding 4,5 uur. Die twee uur verschil kun je mooi in MV gebruiken.
18/5- Arches én Canyonlands op één dag vind ik persoonlijk te veel, dat word een soort race langs alle highlights.
19/5- Goblin Valley is zeker de moeite waard! Je zou ook in Torrey bij Capitol Reef kunnen overnachten, de volgende dag via de mooie UT12 naar Bryce, daar ook weer een overnachting, dan op 21/5 wandelen in Bryce en in de loop van de dag richting Zion vertrekken. Dat geeft je gelegenheid om bij Capitol Reef ook een paar mooie hikes te doen en op je gemak de UT12 uit te rijden.

Dirk
Bedankt, Dirk!
- North Rim is in principe geen must, gezien we ook al South Rim doen en daar zeker 1 volledige dag hebben, misschien in totaal anderhalve dag.
- Arches en Canyonlands zijn we ons van bewust dat het krap is, anderzijds kunnen we misschien een keuze maken tussen één van beide ? Heb je hiervoor een voorkeur ?
- Goblin Valley gaan we proberen mee te pikken dan.
- Capitol Reef is me eerlijk gezegd iets minder bekend dan Bryce, vandaar dat we er in eerste instantie niet aan hebben gedacht. Ga ik nog even bekijken dan.

@Sandra, naam van de hike heb ik zeker interesse voor. Is dat al in Zion of er nog voor ? Lijkt interessant omdat we in principe wel wat tijd hebben die dag. Thx !
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door Dutch Dunes »

Aangezien jullie liefhebbers zijn van hikes, zou ik bij Moab dan voor Arches kiezen. Daar heb je genoeg keuze uit diverse (korte en langere) wandelingen.

Wat je dan ook zou kunnen doen, is op 19/5 Dead Horse Point SP en Canyonlands NP bezoeken en daarna doorrijden naar Torrey. Je hebt dan wel minder tijd voor Goblin Valley (die zou ik dan overslaan) en Capitol Reef.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door Martin & Marianne »

De wandeling bij Zion is de Canyon Overlook Trail; je moet geluk hebben om een parkeerplaats te vinden daar, maar het is zeker de moeite waard. Zie ook mijn wandelsite daarvoor.

Kijk voor Arches en Canyonlands een op www.ontdek-amerika.nl en op de NP-sites (www.nps.gov/arch en www.nps.gov/cany). Het zijn heel verschillende parken, dus je moet zelf kijken wat het meeste aanspreekt. Als je kiest voor Arches is naast Delicate Arch en Devils Garden - de Fiery Furnace rangerwalk een aanrader, bekijk dat eens op de NPS-site. Wij waren er in 2013 in dezelfde tijd van het jaar misschien heb je ook iets aan ons verslag, ook voor Capitol Reef en (de route naar) Yosemite. Ik zou een nacht Bryce inruilen voor een nacht bij Capitol Reef. Dan heb je nog steeds voldoende tijd voor bryce.

Voor de Narrows is het wellicht nog te vroeg; te koud en te hoog water. Maar mogelijkheden genoeg in de canyon.

Voor wandelingen bij de Tioga Pass zie ons 2015-verslag.

Marianne
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door TomB01 »

Super ! Nogmaals dank iedereen voor de tips ! :thumbup:
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door K&N »

Mooie reis en veel te zien en te doen. Nog wel een vraagje, reizen jullie met een auto of met de camper. Dat maakt vaak wel wat uit wat je kunt zien en reistijd. Misschien heb je ook nog aan onze reisverslagen. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door TomB01 »

Met de wagen (moeten we nog kiezen, maar in andere topics ook al heel wat bruikbare info gevonden, top forum :D ).
Gezien we maar met 2 zijn en rekening houdende met de afstanden was een camper niet onmiddellijk een optie.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis TomB01: 3 weken Zuidwest-USA.

Bericht door Sandra71 »

@Sandra, naam van de hike heb ik zeker interesse voor. Is dat al in Zion of er nog voor ? Lijkt interessant omdat we in principe wel wat tijd hebben die dag. Thx !
Ik heb toch nog even gekeken, want de hike die Marianne noemt schijnt ook mooi te zijn, maar dat was niet degenee die wij hadden gedaan in 2015. (Mijn verslag heb ik nu uitgebreid met wat foto's, want dat was niet compleet merkte ik).
Ik bedoelde de Loser Pine Creek Waterfall trail. Korte hike, wel mooi en rustig omdat het niet op de kaarten wordt aangegeven. Echter hebben wij de waterval zelf uiteindelijk niet gezien, wel de creek.

Hier is de link naar meer info over deze hike. Wij hebben 45 minuten gelopen toen.
http://www.zionnational-park.com/zion-waterfall.htm

Je bent dan overigens wel al in het park zelf. Maar het "centrum" van het park, waar de parkeerplaatsen zijn en het visitors center, dat is meer richting Springdale. (ligt er natuurlijk wel aan van welke kant je het park binnen rijdt).
Hier is een link naar de kaart van het park, krijg je even een idee:
https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/maps.htm
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer