Reis Knaapjes: vragen over camperreis westkust met drie kinderen (15, 13, 8).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Knaapjes: vragen over camperreis westkust met drie kinderen (15, 13, 8).

Bericht door Martin & Marianne » 20 jan 2018, 11:52

Ik zou het in een keer rijden. Dat kan prima; wat zou je in Tonopah willen doen? Je houdt dan te weinig tijd over voor de Tioga Pass.
Waar wil je de eerste dag overnachten? Denk daar goed over na, je hebt 3 ingangen aan de westkant van Yosemite. Als je naar de Mariposa Grove wilt is de ingang bij Oakhurst handig.
Bedenk ook wat je precies in LA wilt doen en waar je wilt staan. De campings aan de kust zijn prijzig. Wat wil je precies doen die laatste dagen? Voor een mooi stukje kust kun je ook vanuit SF naar bijvoorbeeld Big Sur, en dan naar Yosemite.

Oefen voor Yosemite zeker een maand van te voren zodat je weet hoe het werkt. Ben je daar voor 15 augustus? Dan moet je 15 maart boeken (om 15.00 uur) en kun je op 15 februari (16.00 uur) nog oefenen.

De route is prima, maar je zou er voor kunnen kiezen om het iets rustiger aan te doen en Capitol Reef te laten vallen. Dan heb je tijd voor een extra overnachting in Yosemite, een volle dag dag Page, en meer tijd voor de kust bijvoorbeeld. Je hebt dan tijd om ook wat activiteiten te ondernemen zoals fietsen of raften in Yosemite, varen op Lake Powell, etc.
En nogmaals, zet het ook voor jezelf eens in een van-naar schema; dan zie je veel beter wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.

Marianne

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Knaapjes: vragen over camperreis westkust met drie kinderen (15, 13, 8).

Bericht door Anneleen » 21 jan 2018, 10:52

Mooie route! Ik vind het niet te vol, maar ik denk dat ik mijn reizen iets voller plan dan Marianne.
Ik zou niet in Tonopah overnachten, maar aan June Lake. Wij hebben daar op de Oh Ridge Campground gestaan. Een aanrader! De kinderen hebben daar gezwommen in June Lake (meer pootje baden dan zwemmen, want het water was vrij koud), we hebben wat op het strandje gezeten en genoten van het mooie uitzicht. De rit vanaf June Lake naar Las Vegas is perfect te doen. Zo saai is die rit niet, hoor. Altijd rechtdoor, dat wel, maar het oneindige uitzicht langs alle kanten, de bergen in de verte, de uitgestrektheid van het landschap,... hebben ook wel wat. Wij zijn toen goed op tijd vertrokken, rond 7 uur, en waren in de late namiddag, rond 15-16 uur in Valley of Fire SP (nog een stukje verder dan Las Vegas).
Voordeel van een camper is dat de kinderen zich wat kunnen uitstrekken op de banken. Voeten van de ene bank op de andere, bedoel ik. Dat ze niet hebben kunnen uitslapen is dan niet zo erg.
Het leven op een camping is ook anders dan in een hotel. In de natuurparken is het al vroeg donker, omdat er nauwelijks verlichting aanwezig is. Dus om 21-22 uur is het daar stil. Iedereen kruipt op tijd zijn bed in. En dan is het ook niet zo moeilijk om vroeg op te staan.
Aan de kust zijn de commerciële campings wel duur, maar er zijn ook campings in natuurparken/staatsparken.
Rijd je op dag 18 van Needles naar LA? Of pas op dag 19? Als je op dag 18 aankomt in LA, heb je daar ruim de tijd. Ik zou dan overwegen om daar te knippen en, zoals Marianne suggereert, na San Francisco een stukje kust te doen en vanaf de kust naar Yosemite te rijden. Dat stuk kustweg is prachtig.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer