Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Louise&Marco
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2018, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door Louise&Marco »

Hoi allemaal,

In maart reizen wij van Chicago naar Los Angeles (wegbrengactie) met z'n tweeën en onze baby. We hebben tot nu toe het volgende schema. Graag hoor ik als er dingen niet kloppen, als ik mooie punten vergeten ben, of gewoon andere tips!! Alles is welkom. Ik heb nog geen campings geboekt, is dit al nodig in maart?

Hierbij ons reisschema:
Dag 1: aankomst Chicago
Dag 2: Camper ophalen, een stukje rijden en dan naar een camping
(iemand tips? Ik zag da Kankakee River State Park pas vanaf 1-4 open is..)
Dag 3: Naar st. Louis - ongeveer 400 km
Dag 4: St. Louis - Springfield Missouri - 350 km
Dag 5: Springfield Missouri -Oklahoma City - 553 km
Dag 6: Oklahoma City - Amarillo- 420 km
Dag 7: Amarillo - Albuqerque - 460 km
Dag 8: Albuquerque - Sedona- 570 km
Dag 9: Sedona-
Dag 10: Sedona - Grand Canyon - 175 km
Dag 11: Grand Canyon - Lake Powell/Page - 233 km
Dag 12: Page - Bryce Canyon National Park - 240 km
Dag 13: Bryce - Zion - 139 km
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Valley of Fire - Las Vegas - 311 km
Dag 16: Las Vegas - Death Valley National Park - 196 km
Dag 17: Death Valley - Los Angeles - 496 km
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Camper inleveren en terugvlucht

Alvast enorm bedankt voor je reactie!

Groetjes, Marco en Louise
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door covri »

Dat wordt een pittige reis. Heel veel uren in de camper. Lange reisdagen .....hou er rekening mee dat je met de camper minder snel bent dan met een auto. Weet je dat de camper nog winterized is? Betekent dat je geen water hebt, dus ook je toilet en douche niet kunt gebruiken. Wij hebben in 2016 een camper weggebracht en in Louisville bij een camperzaak de boel laten ontwinteren.
Over je route kan ik geen adviezen geven.........
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door covri »

viewtopic.php?f=30&t=68692&hilit=Baby+camper

Híer een link over het vervoer van een baby in de camper. Niet onbelangrijk denk ik :wink:
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door Anneke66 »

Probeer zeker een nachtje door te brengen in The Valley of Fire... De sunset is er eindeloos mooi.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door wimeneline »

de route lijkt me op zich wel te doen, je moet het in het begin alleen niet erg vinden wat langere rijdagen te hebben. haal je de camper in chicago op of in middlebury? wij halen m op 3maart op in chicago en willen dan proberen tot springfield ill te komen, daar is de koa camping en de double j campground open.
vwb winterizen verschilt dat nogal tussen de verschillende verhuurders. wij hadden in 2016 een el monte wegbrenger en hebben m toen ook bij een rv dealer laten dewinterizen, lukt me zelf niet (dat was een a class camper), maar vorig jaar bij apollo was het alleen een kwestie van tank vullen en goed doorspoelen en klaar.
als je in de nationale parken wilt overnachten is reserveren van campgrounds ook in maart wel aan te raden. kijk hiervoor op de sites van de betreffende parken. grand canyon (mather), zion, death valley lopen erg snel vol. bryce is meen ik first come first served op beide campings maar je kunt er ook voor kiezen om net buiten de parken op commerciele campings te gaan staan. die hebben naar ons idee wel veel minder charme.
wij volgen dit jaar voor een groot deel dezelfde route, maar eindigen in san francisco en rijden de laatste dagen langs de kust van LA naar boven. veel plezier met plannen. als je veel reisverslagen van anderen leest (er is veel te vinden op het forum over wegbrengcampers) kom je vaak tot leuke ideeen.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door wimeneline »

overigens willen wij proberen om na st louis een stukje door de ozarks te rijden. in de buurt van oklahoma heb je de wichita mountains wildlife refuge als mogelijke overnachting, en daarna in de buurt van amarillo het palo duro canyon statepark.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door covri »

@ wimeneline

Hebben jullie een vroege ophaal? Anders is Springfield wel heel ver...... het is in maart erg vroeg donker. Wij konden pas ruim in der middag vertrekken en hebben ervoor gekozen op de koa campground te blijven overnachten en in de buurt boodschappen te doen.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door wimeneline »

@covri

we hebben dit keer een cruise america wegbrenger, depot zit net ten zuiden van chicago o’hare en gepland is ophalen om 9uur in de ochtend, daarna moet 325 km naar springfield incl. een walmart bezoek te doen zijn is onze ervaring
Louise&Marco
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2018, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Louise&Marco: wegbrengactie, in maart van Chicago naar LA, tips gevraagd!

Bericht door Louise&Marco »

Bedankt voor de reacties zover! We gaan in het begin inderdaad kilometers maken. Ik ga toch maar wat campings vastleggen. En ik heb de forums over reizen met baby's gezien, in Californië zetten we onze baby op de bijrijderstoel. Niet ideaal, maar het moet maar. We hebben er zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer