Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bcash
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door bcash »

Hallo,

Samen met een vriend ga ik in september/oktober naar Amerika waar we een reis willen gaan maken van West naar Oost.
We zijn klaar met onze studies en hebben dus de tijd. We willen 7 weken gaan. We gaan een auto huren en dus ook in hotels overnachten.
In de parken zouden we graag willen camperen. We hebben een route gemaakt en nu zijn we benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie nog tips hebben. Grote afstanden overbruggen vinden we niet erg.

Alvast Bedankt!

Datum Van Naar

3-sep Amsterdam -Los Angeles
4-sep Los Angeles
5-sep Los Angeles
6-sep Los Angeles -Cambria
7-sep Cambria -San Francisco
8-sep San Francisco
9-sep San Francisco
10-sep San Francisco -Yosemite Valley
11-sep Yosemite
12-sep Yosemite - Lone Pine
13-sep Lone Pine - Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas - Grand Canyon Village
16-sep Grand Canyon
17-sep Grand Canyon -Page
18-sep Page -Zion
19-sep Zion
20-sep Zion -Torrey
21-sep Torrey - Mexican Hat
22-sep Mexican Hat
23-sep Mexican Hat -Durango
24-sep Durango -Santa Fe
25-sep Santa Fe
26-sep Santa Fe -Amarillo
27-sep Amarillo -Fort Worth
28-sep Fort Worth
29-sep Fort Worth -?
30-sep ? - New Orleans
1-okt New Orleans
2-okt New Orleans -Memphis
3-okt Memphis
4-okt Memphis - Nashville
5-okt Nashville
6-okt Nashville -Gatlinburg
7-okt Gatlinburg -Atlanta
8-okt Atlanta
9-okt Atlanta -Siesta Key
10-okt Siesta Key
11-okt Siesta Key -Miami
12-okt Miami
13-okt Miami
14-okt Miami -Key West
15-okt Key West -Homestead
16-okt Homestead -Miami Beach
17-okt ?
18-okt ?
19-okt ?
20-okt ?
21-okt ?
22-okt Miami -Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Martin & Marianne »

Ik beperk me tot het eerste sutk. Dat ziet er goed uit. Hou er wel rekening mee dat het in september/oktober al vroeg donker is, dus plan niet te lange rijdagen. Ik vind daarom de tijd rond Yosemite wat krap; ik zou al in Lee Vining of Mammoth Lakes stoppen, en dan een overnachting in DV doen.
Voor Monument Valley heb je aan 1 overnachting voldoende. Waarom kies je voor Mexican Hat? Je kun heel mooi kamperen in MV zelf.
Ik zie nu dat je Bryce overslaat. Ik zou daar wel overnachten, het is daar juist bij zonsondergang/opkomst erg mooi. Het geeft je ook meer tijd voor de UT12 en voor Capitol Reef.

Marianne
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door SpaceAce »

bcash schreef:2-okt New Orleans -Memphis
Wellicht een extra overnachting in Natchez en/of Vicksburg plannen zodat je de tijd hebt voor 'Muziekroute' (highway 61, via Clarksdale).
Of via de Natchez Trace Parkway (en dan pak je Tupelo ook mee)
bcash schreef:6-okt Nashville -Gatlinburg
7-okt Gatlinburg -Atlanta

Twee overnachtingen voor de Great Smoky Mountains is beter, denk ik. Zo kun je een dagje vermaken met de Little River George Road, Laurel Creek Road en Cades Cove. En de andere dag, als je richting het zuiden gaat, de New Found Gap Road.

Of wellicht ook nog een extra overnachting in Chattanooga. Rock City, de Ruby Falls en de Incline Railway zijn erg de moeite waard.
bcash schreef:9-okt Atlanta -Siesta Key
Das een behoorlijk stuk. Maar aan de andere kant. Een rijdagje er tussen is ook niet heel erg. Ergens op de helft wat shoppen ofzo :)
bcash schreef:11-okt Siesta Key -Miami
12-okt Miami
13-okt Miami
14-okt Miami -Key West
15-okt Key West -Homestead
16-okt Homestead -Miami Beach
Deze vind ik niet logisch. Ik zou eerder vanaf Siesta Key eerst naar Homestead gaan (en de Everglades bezoeken). Dan door naar Key West om vervolgens de vakantie af te sluiten in Miami.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
bcash
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door bcash »

Bedankt alvast!
Is het nodig om een America Beautiful Pass aan te schaffen?

En wat voor auto is verstandig om te huren omdat we maar met z'n tweeën zijn.
Wanneer we de auto huren ben ik al 25 maar mijn vriend wordt 17 september 25.
Moet ik dan de eerste twee weken rijden en kan hij daarna ook rijden?
Of moeten we opnieuw een auto huren?
bcash
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door bcash »

Iemand nog tips voor onze reis?
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Allard »

bcash...... Wat een intrigerende nickname.... Heb je ze gunstig kunnen verkopen zodat jullie nu zo'n mooie uitgebreide reis kunnen maken :)

Tips? Tja, die zou ik kunnen hebben mits ik zou weten naar welk soort reiservaringen jullie belangstelling in het bijzonder uitgaat. Landschap, geschiedenis, steden, muziek, culinair, shoppen, feestvieren... Er is zoveel mogelijk in Amerika. Verder moet ik oppassen dat ik geen onzinnige bijdragen meer lever. Jullie reis is dan ook tamelijk uitgebreid. En bestrijkt drie subforums (zuidwest, zuid en florida). Indien je wat specifiekere vragen stel krijg je vaak ook gerichtere antwoorden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Martin & Marianne »

Als je reageert op de opmerkingen die gemaakt zijn zul je zien dat je vanzelf meer reacties krijgt. Nu is het een beetje gokken naar waar je naar op zoek bent.
Wat willen jullie overal doen? Waarom had je twee nachten Mexican Hat? Etc etc.
Het is misschien niet zo gek om voor het deel dat niet bij het zuidwesten hoort een topic in een van de andere subfora aan te maken dan blijft het hier overzichtelijk.
De America the Beautiful Pass heb je er bij 3 of 4 parken al uit, dus ja, die zou ik zeker aanschaffen. Je kunt op de NPS-sites zien wat de entree is per park.

Even uit nieuwsgierigheid: je bent afgestudeerd zeg je, maar toch pas in september op vakantie? En als je tegen die tijd een baan hebt?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Hans B »

7 weken lijkt een lange tijd maar jullie maken ook een forse route.
Op vele plaatsen zou extra tijd niet verkeerd zijn.
Kun je langer weblijven dan zou ik niet aarzelen om dit te doen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
bcash
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door bcash »

Bedankt!

De America the Beautiful pass gaan we zeker aanschaffen omdat we redelijk veel parken bezoeken.
Waarschijnlijk studeer ik in juli af maar dit kan uitlopen tot augustus daarom gaan we pas in september. Dan hebben we zekerheid en is het overal iets minder druk.
We hebben deze reis samengesteld omdat we van avontuur houden. We willen veel parken bezoeken(natuur), maar ook de steden trekt ons aan.
Ook zijn we allebei weg van de muziek in Memphis en Nashville(Johnny Cash, vandaar de naam :wink: ). En omdat we toch de tijd hebben maken we een hele route.
We zouden er misschien wel een weekje aankunnen plakken maar dat wordt het wel erg prijzig.
Wat voor auto moeten we huren met z'n tweeen en twee grote koffers?
En is kamperen in een tentje in de parken aan te raden of niet? We zijn wel gewent om in een tentje te slapen maar ik weet niet hoe het zit met het weer/dieren?
Nog een vraag, is roken overal toegestaan?(behalve in gebouwen enz.)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Hans B »

Vanaf eind augutus val je met tickets ook in het goedkopere seizoen dus dat zit wel goed.

Een iets luxere auto is wel lekker maar een economic zou ook kunnen.
Alles natuurlijk afhankelijk van de prijs.

Als je bij de Walmart campingspullen koop en een x of tien gaat campefen kan dat wel uit.

Roken zie je niet veel mensen maar echt verboden is het niet.
Goedd reden om te stoppen :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Allard »

In de parken zouden we graag willen camperen.
Camperen? Mijn spelling corrector zegt dat het "kamperen" moet zijn. Tenminste, indien het met een tent is. Hans B zegt dat het na tien overnachtingen wel uit kan maar in onze (bescheiden) opzet kon het na twee keer al uit. In onze beleving waren de campground overnachtingen verreweg de leukste. Het is wel even anders dan in Europa. Weinig tot geen gras in de desert omgevingen en heel veel touringcars (is het doorsnee formaat camper aldaar) op de plekken. Aan het kamperen heb ik ooit een apart hoofdstukje gewijd. 2007. Weliswaar iets bedaagde informatie maar de omstandigheden zijn sindsdien structureel niet veel gewijzigd. Denk ik.

September is wat de logies betreft nog volop hoogseizoen op de mooie plekken van het zuidwesten. Ik zou t/m Yosemite sowieso van te voren boeken. Daarna kan je, behalve de grote NP's dan, er op gokken dat je de volgende overnachtingen een dag van tevoren of zelfs op de ochtend van vertrek geregeld kan krijgen. Omtrent de voor en tegens van dit boekingsgedrag zijn alhier enorme discussies gevoerd. Wij vinden Amerika het land van de vrijheid en wat is er mooier dan die omstandigheid optima forma te gaan gebruiken. En, met een tentje in de auto wordt de keuze in logiesmogelijkheden een stuk ruimer. Jullie reis valt geheel in het warme gedeelte van de VS. Ik denk dat jullie de kampeerspullen wat dat betreft heel vaak zouden kunnen gaan gebruiken.

OT: Afstuderen en "maar" 7 weken op reis? Een jaartje schijnt standaard te zijn.... Ik word echt oud merk ik. Zo kan ik maar moeilijk volhouden dat vroeger alles beter was. Toen ik afstudeerde moest ik eerst het land helpen verdedigen, toen lenen tegen 12.5% en vier jaar ploeteren om niet failliet te gaan. Toen kon er toch een kort weekje Moezel van af. Wat we overigens enorm wisten te waarderen. Maar, geniet ervan! Voordat het feestje over is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door Martin & Marianne »

Een tent haal je er al heel snel uit inderdaad; bij ons lag het omslagpunt op 2 of 3 nachten, maar daar zaten dan wel de erg dure nachten in Yosemite bij; daar bespaar je al snel 150 dollar per nacht.
Er wordt erg veel gekampeerd in de parken, met een tent, dus ja, dat is wel veilig.

Ik weet niet of Florida een must is? Zo niet, dan zou het wel mooi zijn om die dagen in het ZW toe te voegen; dan kun je ook nog naar Moab. En die vraagtekens op het laatst: is dat voor Florida bedoeld of kunnen die dagen ook elders ingevuld worden?
bcash schreef:We zouden er misschien wel een weekje aankunnen plakken maar dat wordt het wel erg prijzig.
Op zich zal 7 of 8 weken niet echt het verschil maken, zeker niet als je gaat kamperen. Kijk of je uitkomt met die 7 weken en als het qua route net wat mooier is om een paar dagen langer te gaan, dan doe je dat.
bcash schreef: Nog een vraag, is roken overal toegestaan?(behalve in gebouwen enz.)
Roken wordt op heel veel plaatsen niet meer toegestaan. Zoals Hans al zegt: een goed moment om te stoppen; het is ook wel erg uit de tijd. En je spaart dan meteen voldoende om een week langer te gaan. :lol:

Marianne
bcash
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bcash: Rondreis Sept/Okt

Bericht door bcash »

En hoe zit het in de parken met beren? Moet je daar nog speciale maatregelen voor treffen?
Een tentje hoeft natuurlijk niet veel te kosten nee, dus we gaan lekker kamperen in de NP's.

De vraagtekens aan het einde zijn niet voor Florida, deze dagen heb ik over en kan ik ergens tussen plakken als we ergens wat langer willen blijven.
Waar zouden jullie een extra nachtje bij plakken, Yosemite misschien?

En Florida zelf zou ik wel graag willen zien, maar het ligt ook redelijk op de route omdat we aan het einde bij de Great Smoky Mountains zijn.
En vanaf GSM naar Florida is een dag rijden en dat hebben we er voor over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer