Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kelly0093
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door kelly0093 »

Hallo :)

In 2018 is het eindelijk zo ver, we gaan een rondreis maken door zuidwest Amerika van 1 t/m 28 september.
Ik ben al wekenlang bezig met googlen, lezen en routes uitstippelen. Toch blijft het moeilijk de perfecte route uit te vogelen. Op dit forum heb ik al leuke en goede tips gelezen, maar toch zou ik het leuk vinden als jullie, als ervaringsdeskundigen, eens naar mijn voorlopige planning zouden willen kijken.
In de NP willen we graag wandelingen gaan maken. We zijn niet de meest geoefende wandelaars, maar sinds we in Zwitserland wonen, zijn we wel aan een beetje hoogtemeters gewend. :wink: Wandelingen tot zo'n 5 uur zijn voor ons nog OK. Voor de rest willen we een planning, die we niet op de minuut nauwkeurig na hoeven te komen, omdat we ook af en toe een paar uur lekker niks willen doen op een camping naast het zwembad (o.i.d).
Zoals jullie zien, hebben we nog 4 dagen over die gevuld moeten worden en er zijn zoveel mogelijkheden!
Jullie tips en gedachten zijn zeer welkom. :-D

Een paar dingen die vast staan:
- 1 september komen we laat in de middag aan
- de camper halen we op 04 september op in SF. Eerder lukt niet vanwege Labor Day
- we willen de rondreis linksom maken
- op 27 september moeten we 's ochtends de camper afgeven
- op 28 september vliegen we terug.

En hier dan de planning:
Dag 1 01.09 Zürich - San Francisco
Dag 2 02.09 San Francisco
Dag 3 03.09 San Francisco
Dag 4 04.09 San Francisco – Monterey
Dag 5 05.09 Monterey – Pismo Beach
Dag 6 06.09 Pismo Beach – Santa Barbara / Venice Beach
Dag 7 07.09 Venice Beach – Hollywood / Universal Studio’s
Dag 8 08.09 Hollywood – Joshua Tree
Dag 9 09.09 Joshua Tree – Grand Canyon
Dag 10 10.09 Grand Canyon
Dag 11 11.09 Grand Canyon – Monument Valley
Dag 12 12.09 Monument Valley – Antelope
Dag 13 13.09 Antelope – Bryce
Dag 14 14.09 Bryce
Dag 15 15.09 Bryce – Zion
Dag 16 16.09 Zion
Dag 17 17.09 Zion – Las Vegas
Dag 18 18.09 Las Vegas
Dag 19 19.09 Las Vegas – Yosemite
Dag 20 20.09 Yosemite
Dag 21 21.09 Yosemite -
Dag 22 22.09
Dag 23 23.09
Dag 24 24.09
Dag 25 25.09
Dag 26 26.09 Yosemite – San Francisco
Dag 27 27.09 San Francisco
Dag 28 28.09 San Francisco – Zürich

Ik kijk uit naar jullie ideeën!

Groetjes Kelly.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: SF - SF September 2018

Bericht door Hans B »

Heb je een vroege pickup van de camper? Dan is met alle formaliteiten, koelkast vullen en nog een rit naar Monterey de dag wel ruim gevuld. Met een middag pickup wordt het nog een heel eind.

De route ziet er prima uit. De de extra dagen zijn makkelijk te vullen. Je kunt het op z'n beloop laten en daar waar het interessant is een dag extra verblijven.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een extra dag:
Page (antelope, horseshoe, waterholes, glen canyon dam, lake powell, dagje kayakken).
Zion lekker veel wandelen
Las Vegas enjoy de gekte van deze stad
Yosemite lekker veel wandelen

Misschien is Las Vegas - Yosemite iets te veel voor 1 dag. Overnachting plannen voordat je de Tioga Pass gaat rijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door PSVwally »

Ik zou een extra dag rond Monterey blijven. Lekker een walvistoer doen en in de omgeving rondkijken. Bv Santa Cruz, Moss Landing etc. Of dus na SF maar tot bv Santa Cruz rijden.

Verder inderdaad een tussenstop tussen Vegas en Yosemite. Dat is niet op 1 dag te rijden. Je mag niet door death valley dus ik zou naar mammoth lakes/lee vining/convict lake rijden. Misschien een extra dagje daar doen na die lange rit.

Als je Universal doet zou ik een extra dag LA nemen.

Verder kan je vanalles doen met de dagen die je over hebt. Een dag extra ergens blijven, zoals Page (antelope canyon is geen plaats). Maar je zou qua route ook Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas kunnen doen. Dan heb je met de ut95 en ut12 ook direct de mooiste wegen van het zuidwesten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom de route linksom? Voor Yosemite is het niet zo gek om daar wat eerder aan te komen.
En inderdaad: een stop tussen Yosemite en LV is nodig; wij doen altijd twee stops. Ik denk dat je wel met de camper door Death Valley mag, maar vraag dat even na bij de camperverhuurder.

In Page is ene extra dag wel mooi maar als je alleen Antelope Canyon wilt doen (en Horseshoe Bend) dan kan 1 nacht ook. Met 2 overnachtingen in Bryce heb je nog een hele ochtend in Page. Je kunt ook 2 nachten doen en proberen een permit voor de Wave te bemachtigen. Kijk daarvoor en voor Zion en Bryce in september eens in mijn 2011-verslag.
Als je veel wilt wandelen zou een extra dag in Zion mooi zijn, of doe ene overnachting in Valley of fire. Dat geeft je ook al wat meer tijd voor Zion. Voor Yosemite is 3 of 4 nachten mooi; dan heb je tijd voor de Mariposa Grove, een wandeling als de Panorama Trail en een aantal wandelingen langs de Tioga Road. Zie voor de mogelijkheden mijn wandelsite.

Je kunt de route uitbreiden met Capitol Reef, maar je zou ook Sequoia en Kings Canyon kunnen toevoegen. Met Capitol Reef heb je wel twee prachtige wegen in je route.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Marcopstal »

Iets meer tijd voor Monterey/Big Sur zou inderdaad wel mooi zijn. Met de pick-up van de camper doe je die dag niet veel meer.

Dag 6 is ook wel best gevuld hoor, zeker als je ook Santa Barbara bezoekt. Met op dag 7 dan Universal blijft er maar weinig tijd over om voor de rest ook iets van Venice, Santa Monica e.d. te zien. Ik zou hier één nacht langer verblijven en dan heb je de volgende dag tijd voor de rit naar Joshua Tree.

Bryce hoeft niet noodzakelijk 2 nachten, het is een klein park. Vanuit MV zou je via Capitol Reef kunnen eigenlijk gewoon door die nacht te verschuiven. Page plan je dan wel best tussen GC en MV in.

Las Vegas - Yosemite, waarschijnlijk is Death Valley geen probleem is niet haalbaar voor 1 dag. Een overnachting aan de oostkant is echt wel nodig, indien mogelijk zelfs 2 afhankelijk van wat je onderweg allemaal wil zien.

Blijft er nog tijd over dan zou je na Yosemite ook eventueel nog naar Lake Tahoe kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kelly0093
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door kelly0093 »

@Hans B We wisten eigenlijk niet dat dat zoveel tijd in beslag neemt, dat nemen we zeker mee. Misschien kunnen we een vroege pick up aanvragen. En ik vind jouw idee om lange in Page te blijven wel een hele goede. Ik zie lake powell en een dagje kayakken wel zitten! :thumbup: Dankjewel voor je input!

@PSVwally ik geloof dat een extra dag Monterey inderdaad niet slecht zou zijn, voornamelijk als we pas 's middags uit SF wegrijden. En een walvistour klinkt ook erg leuk. Voorderest zullen we die stop tussen Las Vegas en Yosemite inplannen, net zoals @Hans B en @Martin & Marianne zeggen. En als het goed is mogen we tegen de tijd dat we bij Death Valley zijn er wel doorheen rijden volgens de website van Roadbear, dat zou dan een optie zijn voor een tussenstop tussen LV en Yosemite. Voorderest vind ik jouw idee om de route Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas te doen super. Bedankt!

@Martin & Marianne, we willen de route linksom doen zodat we door Death Valley kunnen rijden. En de dame van het reisbureau zei dat Yosemite erg druk kan zijn net na Labor Day (3 sept), omdat het een erg populaire destinatie is voor (lange) weekenden. Voorderest heb ik even gegoogled op The Wave, en wauw dat ziet er mooi uit! Goed idee.. gaan we proberen. En ik geloof dat we zoals @PSVwally ook zei Capitol Reef in onze planning nemen vanwege de mooie wegen. Goede tips, dankjewel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, met road Bear mag je vanaf 15 september door DV, dus dan moet je dat op het laatst doen.
Als je door DV rijdt zou ik zeker 2 stops doen tussen LV en Yosemite; een in DV of al iets verder, en een aan de oostkant van Yosemite.

Marianne
kelly0093
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door kelly0093 »

Marcopstal schreef:Iets meer tijd voor Monterey/Big Sur zou inderdaad wel mooi zijn. Met de pick-up van de camper doe je die dag niet veel meer.
Dag 6 is ook wel best gevuld hoor, zeker als je ook Santa Barbara bezoekt. Met op dag 7 dan Universal blijft er maar weinig tijd over om voor de rest ook iets van Venice, Santa Monica e.d. te zien. Ik zou hier één nacht langer verblijven en dan heb je de volgende dag tijd voor de rit naar Joshua Tree.
Bryce hoeft niet noodzakelijk 2 nachten, het is een klein park.
Bedankt Marcopstal, we nemen het allemaal mee!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Hans B »

Kayakken kun je als je bij lower antelope canyon de weg afrijdt naar het water. Je kunt dan naar de Antelope kayakken, duurt 4 a 5 uur retour. Neem een 2p kayak is wat minder vermoeiend.
http://Www.antelopepointlakepowell.com
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Floortje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2013, 12:47
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Tahoe, NV

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Floortje »

@kelly0093

Leuk reisplan! Ik heb geen ervaring met een campertrip door Amerika. Wel woon ik parttime in de VS vlak bij Lake Tahoe, en zit ik ook vaak in San Francisco. In September is het prachtig weer in SF en ook de andere locaties waar jullie heen gaan. Wat leuk is om te bezoeken in SF is de Ferry Building, ga vooral tijdens lunchtijd want er is veel lekkers te vinden. Whole Foods is nog steeds mijn favoriete supermarkt, en heeft zeker lekkere dingen voor in de camper. Daarnaast heeft Whole Foods een warm en koud buffet om daar te eten of mee te nemen.

In Page, AZ kan ik Lower Antilope Canyon zeker aanbevelen en Horseshoe Bend met zonsondergang.

Voor de Grand Canyon, als je een hike wilt doen kan ik de Bright Angel Trail zeer aanbevelen. Je kunt zelf bepalen hoever je wilt afdalen, en je kan op elk moment weer omkeren en naar boven lopen. Deze trial heeft geen traptreden en het is minder stijl dan de andere trails. Ik ben hier nog in November geweest en het was echt prachtig.

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan ook een stuk afdalen in de GC van harte aanraden. Wij vonden de South Kaibab Trail erg mooi; je heb daar al snel mooiere uitzichten dan bij de Bright Angel Trail. En de SKT is net zo steil als de BAT denk ik.
In ons verslag met de SKT staat een vergelijking van beide trails, zie hier.

Marianne
kelly0093
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door kelly0093 »

Hans B schreef:Kayakken kun je als je bij lower antelope canyon de weg afrijdt naar het water. Je kunt dan naar de Antelope kayakken, duurt 4 a 5 uur retour. Neem een 2p kayak is wat minder vermoeiend.
http://Www.antelopepointlakepowell.com
Dat is weer wat anders dan een paar uur rijden :D
Floortje schreef:@kelly0093 Leuk reisplan! Ik heb geen ervaring met een campertrip door Amerika. Wel woon ik parttime in de VS vlak bij Lake Tahoe, en zit ik ook vaak in San Francisco.

Dankjewel Flootje :) Leuk om tips te krijgen van een "inheemse"! Wij houden best wel van lekker eten en aangezien we relatief lang in SF zijn, hebben we zeker een keer de kans om bij de Ferry Building langs te gaan. En wat betreft de upper - lower antelope canyon ben jij een lower antelope canyon fan? Op internet lees ik van alles en nog wat, maar volgens mij is het allebij prachtig. Mag ik je vragen waarom jij de lower antilope canyon aanbeveelt?
Martin & Marianne schreef:Ik kan ook een stuk afdalen in de GC van harte aanraden. Wij vonden de South Kaibab Trail erg mooi; je heb daar al snel mooiere uitzichten dan bij de Bright Angel Trail.
Alles voor het mooiste uitizcht :D Ik ga het opschrijven!
Floortje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2013, 12:47
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Tahoe, NV

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Floortje »

Mag ik je vragen waarom jij de lower antilope canyon aanbeveelt?
Ik vind de upper Antilope Canyon nogal smal. De lower is breder en ik heb er mooiere fotos kunnen maken. Ze zijn beide prachtig hoor. Je hoeft niet te kiezen als je de tijd hebt :D
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Mrvanilla »

Een stukje doen van de South Kaibab Trail is inderdaad enorm indrukwekkend. Hoeft niet eens heel ver te zijn; bijvoorbeeld tot aan Ooh Aah Point. De uitzichten daar zijn adembenemend.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kelly0093: SF - SF september 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Floortje schreef: Ik vind de upper Antilope Canyon nogal smal. De lower is breder en ik heb er mooiere fotos kunnen maken. Ze zijn beide prachtig hoor. Je hoeft niet te kiezen als je de tijd hebt :D
Ik ken de Upper niet, maar ik dacht dat het juist de Lower was die smal is?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer