Reis IlseW: is 5 dagen Moab niet te lang?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IlseW
Amerika-ontdekker

Reis IlseW: is 5 dagen Moab niet te lang?

Bericht door IlseW » 30 dec 2017, 15:10

Hallo,
Wat denken jullie van deze planning? Wij gaan in augustus, goed warm dus.

Las Vegas 2 nachten
Zion 3 nachten
Bryce 2
Captitol Reef 3
Moab 5
Monticello 1
Page 2
Grand Canyon 2
Las Vegas 1

Wij zijn 2 volwassenen met 2 kinderen (12 en 15).

We slapen in hotels of cabins. Ik kan alles nog gratis annuleren. Behalve de cabins op Moab Valley RV Resort & Campground.

Nu vraag in me toch af: niet beter 4 nachten in Moab en 2 in Monticello? Zal dat ook niet veel te warm zijn in die cabins? We zullen alleszins een ventilator kopen.

* Note mod (Aricon): topic verplaatst. Dubbele topic verwijderd.

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 5 dagen Moab niet te lang?

Bericht door elninjoo » 30 dec 2017, 15:42

Ik zou dat veel te lang vinden idd.
En Capitol Reef passeer je toch gewoon als je van Bryce naar Moab rijdt? Hoef je niet te overnachten m.i.
Volgens mij zaten wij 3 nachten in Moab en dat was ruim zat. Daarna nog wel Page, maar daar hadden we beter 1 nacht kunnen blijven ipv 2, omdat we toch niet ingeloot waren voor The Wave.
En waar is Monument Valley op jullie route? Dat is nu wel 'n plek waar het de moeite is om 'n zonsondergang en zonsopkomst mee te maken.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 5 dagen Moab niet te lang?

Bericht door Martin & Marianne » 30 dec 2017, 16:06

Ilse, je kunt je bericht achteraf aanpassen. Dus geen twee topics openen met dezelfde vraag.
Ik ben het absoluut niet eens met de opmerking dat je Capitol Reef onderweg kunt doen, maar het is wel zo dat je ruim de tijd hebt overal.
Als je Moab niet gratis kunt annuleren waarom dan de vraag of dat te lang is? Of zou je dat toch wel aan willen passen?

Een nacht Monument Valley zou mooi zijn. En twee nachten Page is prima. Er is heel veel te doen rondom Page. Wij hebben dit jaar bijvoorbeeld een boottocht gemaakt op de Colorado River, zie daarvoor ons 2017-verslag. En een dagje strand is ook lekker. Verder kun je naar een of meerdere slotcanyons, naar Horseshoe Bend, Toadstool Hoohdoo etc.

Marianne

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Reis IlseW: is 5 dagen Moab niet te lang?

Bericht door Hans B » 30 dec 2017, 17:07

Vijf nachten Moab is misschien ook wel een beetje veel, alhoewel er veel moois te zien is.
Maar ja om iedere keer in 40°C te gaan wandelen lijkt mij ook geen pretje.

Verder is het alleen nachten aangeven voor een route erg onhandig, een uitgewerkt schema is beter te lezen.

Dag datum I van - naar I mijlen I what do do

Ma 01 aug Amsterdam - Las Vegas 0 mile vliegen
Di 02 aug Las Vegas 0 mile wandelen over de Strip
Wo 03 aug Las Vegas - Zion NP 150 mile via Valley of Fire

etc ..
In 22 x en 1092 dagen al 112.750 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 30 dec 2017, 17:24

Wij hebben genoten van Moab tijdens ons verblijf daar, we zijn er 2 hele dagen geweest (3 nachten). Wij hadden een derde dag wel op prijs gesteld omdat we nu te weinig tijd hadden om uitgebreid te fietsen. Er wordt veel aangeboden mbt activiteiten maar of je daar 5 dagen mee vol krijgt, dat kunnen jullie alleen zelf maar bepalen. En het antwoord op de vraag of je sowieso nog wel kan veranderen zonder kosten is natuurlijk wel van belang.
Enne..... monument valley was echt wel een hoogtepunt wat ons betreft. Hoe dan ook hebben jullie een mooi rondje in het vooruitzicht. Maar idd, een schema uitschrijven zoals Hans zegt is een "must-do"!
Veel voorpret en een mooie trip gewenst!
Grote Amerika fan

elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur » 30 dec 2017, 17:43

5 dagen is wat lang maar het hangt er vanaf af welk soort activiteiten je wil doen.

Wij zijn 3 dagen in Moab geweest.
Wij gaan graag wandelen dus van die 3 dagen was er al 1 voorbehouden voor een day hike in the Needles.
Dan nog een dag Island in the Skye en driekwart dag Arches NP en wij zijn vertrokken met het gevoel dat er nog veel te zien en te doen was in die omgeving.
Of dat klopt zullen we eind dit jaar weten als we er weer naartoe geweest zijn :D

veel plezier op jullie reis!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 dec 2017, 17:46

Het zijn 5 nachten, dus 4 volle dagen. Een dag minder zou kunnen maar dan zou ik ook andere dingen aanpassen en bijvoorbeeld een deel van Colorado toevoegen. Of een paar nachten Sedona.

Marianne

IlseW
Amerika-ontdekker

Bericht door IlseW » 30 dec 2017, 18:52

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb intussen een nacht in Monument Valley geboekt en een mail gestuurd naar Moab met de vriendelijke vraag een nachtje minder te voorzien. We zien wel.

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 31 dec 2017, 19:57

En anders kan je jezelf prima 4 dagen in Moab vermaken hoor. Geen zorgen! er is zo veel te doen. En sinds het flink wat drukker is in die omgeving heb je die tijd eigenlijk ook wel nodig.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 jan 2018, 03:54

Je hebt 5 nachten, dat hoeven niet persé 5 dagen te zijn. Ik had dat zelf laten staan en de nacht Monticello eruit gehaald en een nacht Capitol Reef. Behalve Arches np, Canyonlands island in the sky np en Dead horse sp kan je ook nog naar canyonlands het needles deel, de la sal mountain range (prachtige rondrit), de 128 op en neer rijden tot over de Colorado. Je kan er raften, fietsen en nog meer activiteiten doen

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin » 01 jan 2018, 08:44

Ik vind 5 nachten niet te veel hoor. Wij hebben er 7 nachten verbleven en hebben ons daar geen moment verveeld. Geldt ook voor Canyonlands.
Ik zou inderdaad ook Monticello weglaten en Monument Valley toevoegen.

Je route lijkt veel op die wij in 2014 maakten. We maakten toen na Moab nog een klein ommetje via Mesa Verde en Monument Valley. Grand Canyon sloegen we toen wel over (vonden we maar een gat in de grond en Canyonlands geeft een enigszins vergelijkbare indruk vanaf Island in the Sky).

Je hebt een heerlijk reis voor de boeg met weinig transportdagen en veel tijd om dingen te doen en zien.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 01 jan 2018, 09:23

WIj zijn de laatste keer ook 5 nachten in Moab geweest en dat was echt niet te lang.
Dagje jeep gehuurd naar Canyonlands, 2 x naar Arches, Fisher Towers, er is daar zoveel moois te zien.
Ik ken de desbetreffende campground niet maar als er een zwembad bij zit dan is het ook lekker om gewoon een middagje zwembad te doen. En anders ga je naar de rivier.

IlseW
Amerika-ontdekker

Bericht door IlseW » 01 jan 2018, 18:30

Needles of Mesa Verde?

Dank voor de reacties. Ik wens jullie het beste voor 2018!
Ik heb intussen het aantal nachten Moab van 5 naar 4 kunnen wijzigen en een overnachting in Monument Valley geboekt.
Gisteravond zei iemand: waarom ga je niet naar Mesa Verde ipv Needles want na al die canyons is het misschien leuk iets anders te doen?
Ipv Moab( 4 n) - Monticello ( 1n) - Monument Valley (1n) dan Moab - Mesa Verde - Monument Valley

Wat denken jullie?

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Hans B » 01 jan 2018, 18:58

Mesa Verde is een park waarbij je vooraf de nodige voorbereidingen moet treffen en dan metname de guided tours.
Wij waren er in september. Een deel van de wandelingen was weggevaagd. Een ander deel was voor onze grote camper niet beteikbaar. Als laatste waren de guided tour tickets uitverkocht. Dus we zijn onverrichter zake gekeerd en hebben wat ander leuks gezocht.
Verder liggen de indianen ruines helemaal achterin het park reken op extra reistijd.
Je ziet al zoveel moois misschien is een dag relaxen aan bv Lake Powell of een zwembad ook niet verkeerd.
In 22 x en 1092 dagen al 112.750 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 01 jan 2018, 19:03

ik zou zeker een nacht in Monticello aanraden voor het Needles gedeelte, dat is echt PRACHTIG!
Mesa Verde is trouwens ook de moeite hoor maar ja, ik prefereer toch Needles. Is ook net iets rustiger dan bepaalde andere parken (wat meer afgelegen)
Voor Needles kan je kijken in ons reisverslag van 2013; Mesa Verde 2010.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer