Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Hallo iedereen.

Leuk forum zeg. Wij zijn ook van plan om rond te reizen met onze (dan) 4 jarige dochter. We twijfelen nog of een kleine camper het interessantst is of eerder een huurauto en hotels. Als ik kijk naar de prijzen om een camper te huren ziet dit er niet bepaald goedkoop uit.
Wat is het beste, zelf 1 huren of via een reisorganisatie?
We zijn erg geïnteresseerd in de nationale parken, maar beseffen ook dat verre wandelingen er niet gaan inzitten met dochterlief. Kunnen we dan nog genoeg uit onze reis halen of raden jullie dit eerder af?
We dachten San Francisco - Yosemite NP - Sequoia NP - Zion NP - dan paar canyons - Grand Canyon
En dan eventueel Las Vegas- LA (disney) en via kust terug San Francisco.
We hebben 5 weken. Zijn de Nationale Parken nog aangenaam qua temperatuur in oktober? Had gelezen dat Yosemite niet meer toegankelijk is eind oktober?

Groetjes
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Het is zeker de moeite waard om ook zonder lange wandelingen te maken nationale parken te bezoeken. In veel parken kun je al veel zien door bijvoorbeeld 100 meter naar een uitkijkpunt te lopen. In alle parken kun je ook korte wandelingen maken. Kijk daarvoor eens op de website van de nationale parken of op de website van forumlid Henriëtte en haar man of op de wandelsite van forumlid (Martin &) Marianne

Yosemite zal in oktober nog wel toegankelijk zijn. De Tioga Pass, de oostelijke route in of uit het park, wordt meestal in november definitief voor de winter gesloten. Hetzelfde geldt voor de weg naar Glacier Point in het park. Op deze website zie je wanneer deze wegen de afgelopen jaren dicht gingen. Er is wel een kans dat deze wegen al eerder bij sneeuwval tijdelijk afgesloten worden.

De voorkeur voor camper of auto plus hotels is heel persoonlijk. Ik zou me voor kunnen stellen dat bij die keuze jullie reisperiode een rol speelt. Vanwege de temperaturen en de korte dagen, want vroeg donker, zal het "buiten leven" in oktober minder zijn dan bijvoorbeeld in juni of juli. Ik weet echter dat er ook forumleden zijn die in het najaar met de camper gaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Marcopstal »

Yosemite is doorgaans het hele jaar open en toegankelijk, op bepaalde delen na natuurlijk. Begin oktober kan het er in de vallei nog aangenaam warm zijn, in tegenstelling tot Sequoia want dat is hoog gelegen. Het is dan ook aangewezen om voorin de vakantie die beide te plannen. Je moet wel altijd rekening houden met een eventuele sluiting van de Tioga Pass en dus met alternatieven rekening houden.

Wat ik in jullie lijstje al zeker mis is Death Valley, toch een must en zeker in oktober.

Las Vegas - LA lijkt me wat zonde. Baseer je eens op de voorbeeldroute met vertrek en eind in SF. Met 5 weken kan je rustig de tijd nemen en nog enkele extras toevoegen zoals Moab (Canyonlands en Arches) en San Diego.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat de keuze tussen camper en auto betreft: je kunt ook overwegen om zo nu en dan met de tent te gaan kamperen. Het zal op sommige plaatsen al koud zijn, maar in parken als Zion, bij Page, en rond Moab is dat goed te doen in die periode.
Het is inderdaad vroeg donker, hou daar wel rekening mee.
Zoals je nu de route hebt genoteerd rij je niet via de Tioga Pass. Het is goed om dat open te laten maar normaal gesproken kun je die nog wel nemen.
Als je nog flexibel bent zou ik niet te laat gaan, misschien is eind september ook al mogelijk?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door hemmie »

Mijn kinderen konden op die leeftijd prima wandelen, geen lange wandelingen, maar wel makkelijk tot zo'n 5km, en met voldoende rust ook wel meerdere korte wandelingen op een dag. Hoogteverschil is wel lastig, met die korte beentjes is dat al snel erg vermoeiend. Je kunt op de websites van de parken vooraf al nakijken welke wandelingen je zou kunnen doen. Ook met alleen korte wandelingen zijn de parken nog zeker de moeie waard!
Terug in Texas!
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Ik heb wat meer info opgezocht en ben nu echt aan het twijfelen of we wel gaan. Misschien moeten we een andere bestemming kiezen in oktober en dan Amerika plannen in mei/juni 2020. Als we onze reis uitstellen, dan is dochterlief ook alweer bijna 6 en zie ik meer mogelijkheden. Ik heb ook het gevoel dat het weer alle kanten uit kan gaan in oktober, zeker dan tegen eind oktober. Jammergenoeg kunnen we de periode niet aanpassen.

Toch bedankt voor jullie input!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door PSVwally »

Sja. Ik heb in Oktober 25+ graden gehad op diverse plekken en in Sequoia dikke nachtvorst (overdag gewoon korte broeken weer) en in Mei in Zion en Bryce eigenlijk precies hetzelfde (iets minder koud). In Mei heb je ook op veel plekken een veel grotere regenkans en heb je weer onzekerheden mbt de wegen in de Sierra Nevada (yosemite/sequoia).

Of je dochter nou 4 of 6 is. Je maakt de reis dan toch grotendeels voor jezelf en je zal altijd rekening moeten houden met je kind(eren) gedurende de reis. Een extra middagje zwemmen, een speeltuin bezoeken, evt. een pretpark aandoen.

Elk jaargetijde heeft haar eigen positieve en negatieve kanten...

Overigens vond ik Mei een mooiere periode om te gaan, maar ik vraag me dan wel af hoe je je kind van 6 buiten de grote vakantie 5 weken van school kunt houden?
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Het voordeel van Belg zijn is dat kinderen pas leerplichtig zijn vanaf hun 6e verjaardag.

Misschien ben ik wel te negatief ingesteld. Heb gewoon het gevoel dat we daar in een sneeuwstorm kunnen terechtkomen en we met onze camper nergens door gaan mogen. Ofwel moeten we het idee van de camper laten varen, gezien het s avonds toch vroeg donker (en erg koud?) wordt.

Ik kijk nog even verder, misschien moeten we andere delen bezoeken... de bergen links laten liggen.

Firstworldproblems zeg maar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens naar de verslagen van forumlid Marenko kunnen kijken om een idee te krijgen van reizen in oktober. Het weer kan zowel in oktober als in mei wisselend zijn. Wij hebben goede ervaringen met juni, maar het kan zijn dat er dan nog enkele passen gesloten zijn, Hoewel dat normaal gesproken wel mee zal vallen. Half mei tot half juni lijkt me erg mooi: lange dagen, nog redelijke temperaturen, en als je het zo plant dat je de warmere gebieden eerst doet en parken als Yosemite en Sequoia op het laatst dan is dat heel goed te doen. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor een reis in die periode.
Als je dochter 6 is zal ze al wat meer bewust meemaken, en ook wat langere wandelingen kunnen doen, dus wat dat betreft is het niet zo gek om het uit te stellen.

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

We denken nu dat we toch gaan, maar dan de volgende route:
LA - Grand Canyon - Zion NP - Bryce NP - Capitol Reef - Arches np - Mesa Verde np - - Monument Valley - canyon de Chelly - Joshua Tree - LA

Nu ja, dit is een eerste schets. We kijken nog even of het interessant is om eventueel op Las Vegas te vliegen. We denken dat Grand Canyon en Bryce zo vroeg mogelijk moet gepland worden als we kijken naar de temperaturen. Death Valley ligt een beetje uit onze route, maar we overwegen om dit er ook nog in te steken. Albuquerque was ook eerst op onze verlanglijst, gezien het Balloon Fiesta Festival, maar dit is reeds tussen 6 en 14 oktober en we vrezen daar niet tijdig te geraken als we eerst Grand Canyon en Bryce willen doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley kun je wel meenemen, bijvoorbeeld door vanuit LA eerst naar DV te rijden en dan via Las Vegas naar de GC en dan verder met jouw route. Het zou makkelijker zijn om de GC op het laatst te doen; misschien gewoon de gok nemen, het kan ook erg meevallen. Dan kun je LA - DV - Las Vegas - Zion - Bryce etc doen. Vergeet bij Moab Canyonlands niet.
In Mesa Verde kan het ook al erg koud zijn. Bovendien zijn de tours daar voor een kind van 4 wellicht niet zo geschikt.
Ik mis Page in je opsomming.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door hemmie »

Wij deden in Mesa Verde probleemloos een tour met een 4-jarige en een baby van 4 maanden (die laatste in draagdoek). Je moet het even nakijken, niet alle tours zijn geschikt, maar er is er 1 die gewoon mogelijk is, kan nu even niet op de naam komen.
Terug in Texas!
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Ik zal eens bekijken wat er mogelijk is in Mesa Verde.

Iemand ervaring met vliegen op Las Vegas? Als we LA links laten liggen en onze tour vanuit Las Vegas starten zie ik ons veel tijd sparen.
Is het aanbod van campers ook goed in Las Vegas?

Las Vegas - Grand Canyon Village - Zion NP - Bryce Canyon - Arches NP -( Mesa Verde NP) - (Albuquerque) - Monument Valley - Page - Death Valley
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maple: Rondreis in oktober met camper

Bericht door Maple »

Hoi iedereen!

Wij denken deze route te volgen in oktober. We willen met de camper, waarschijnlijk zo'n klein model c19. Goed genoeg voor 2 volwassenen en een 4-jarige. We moeten wel nog uitzoeken hoe het zit met een kinderstoel, want Road Bear regelt dit geloof ik niet. We kunnen wel eentje kopen bij de Walmart eventueel, maar toch even kijken hoeveel dit zou kosten dan. We willen de camper huren van begin tot eind oktober, vandaar dat we Yosemite in het begin willen doen. Maakt het in oktober uit of je via de 120 gaat of via Merced en Mariposa? Welke route raden jullie aan vanuit San Francisco naar Yosemite Valley? Tioga pass zullen we hoogstwaarschijnlijk niet doen en dus Death Valley ook niet.
Iemand enig idee of Slide Rock Park nog leuk is om te doen half oktober? Ik zie leuke foto's van mensen in het water, maar dit zal waarschijnlijk te fris zijn. We denken af en toe een KOA camping te boeken voor wat rustdagen met onze 4-jarige dochter. En dan ook wat overnachtingen in een nationaal park. Las Vegas wordt waarschijnlijk 1 overnachting om dan vlug verder te trekken, dan hebben we het ook es gezien.
Ik heb ondertussen ook al es gekeken op https://www.ontdek-amerika.nl/ en gezien dat er best wel veel korte wandelingen zijn in de parken, lijkt me heel leuk.
Zijn er plaatsen die jullie zouden overslaan, wegen te ver of te oninteressant met onze 4-jarige?
Los Angeles gaan we niet echt bezoeken, we overwegen wel naar Disneyland te gaan.
We willen zelf onze vlucht regelen, we denken te vliegen uit Londen of Parijs, zodat we rechtstreeks vliegen.

SAN FRANCISCO
YOSEMITE NP
SEQUOIA NP
LAS VEGAS (Valley of fire)
ZION NP
BRYCE NP
PAGE (LAKE POWEL – HORSESHOE BEND – RAINBOW BRIDGE – ANTELOPE CANYON)
OLJATO-MONUMENT VALLEY
GRAND CANYON NP
SEDONA (CATHEDRAL ROCK – SLIDE ROCK PARK)
JOSHUA TREE NP
LOS ANGELES (Anaheim)
KUSTROUTE
(Julia Pfeiffer Burns State Park)
SAN FRANCISCO

note mod: Topics samengevoegd
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is qua route goed te doen denk ik, maar je kunt het beste de route eens per dag in een van/naar schema zetten, dat geeft meer duidelijkheid.
Van SF naar Yosemite is via de 120 erg mooi, maar voor een eerste dag met de camper is de 140 misschien beter. Dat laatste stuk is ook mooi.
Willen jullie niet via de Tioga Pass rijden? Jammer om dat te missen.
De KOA's zouden zijn vanwege de voorzieningen? Niet voor de rust denk ik, die kun je elders ook vinden. De campings in de parken zijn erg mooi en de plaatsen doorgaans erg ruim. En goedkoop.

Je kunt vanuit Amsterdam rechtstreeks vliegen op SF. Hoezo Londen rechtstreeks? Dan heb je toch een overstap in Londen?

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Ja, inderdaad, de KOA's zouden we ertussen plannen omwille van de voorzieningen. Speelpleintje of zwembad kan wel leuk zijn, zo houden we ons kind ook vrolijk. Ondertussen hebben we onze vlucht geboekt, we vliegen vanuit Brussel via Dublin naar San Francisco en ook dezelfde weg terug.

Nu zijn we vooral aan het uitkijken bij wie we een camper gaan huren. Mijn grootste bekommernis blijft natuurlijk de veiligheid.
Als ik het goed begrepen heb zijn enkel de bestuurder en passagierszetel ernaast uitgerust met driepuntsgordels. De zetels in de camper zelf zijn dus heupgordels. Dit lijkt me niet zo veilig om een autostoel mee te bevestigen.Wat ik al vond is dat Amerikaanse kinderstoelen wel kunnen vastgemaakt worden met enkel een heupgordel in tegenstelling tot de Belgische/Nederlandse stoeltjes. Maar heeft iemand daar ervaring mee? En wat dan als je een camper krijgt met een zetel die zijwaarts geïnstalleerd is?
We zullen sowieso ter plaatse een stoeltje kopen.
Een andere optie is een Jeep Trailer te gaan huren. Dan kan onze dochter veilig in de Jeep zitten en hebben we toch ons huisje bij de hand.
https://rental.besttimerv.com/rv-vechic ... drop-170s/
Of de T17 bij Cruise America. https://www.cruiseamerica.com/rent/our_ ... amper.aspx

Iemand nog tips or ervaringen in verband met autostoelen en campers?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Marcopstal »

Er is een ganse topic over kinderstoelen en campers. In het kort gezegd is dit heel vaak een probleem en allesbehalve veilig. Op youtube zijn wel een aantal filmpjes terug te vinden over wat er in een camper gebeurd als je een ongeval hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door Maple »

Ja, ik weet dat er veel topics zijn en ook veel vragen, maar ik vond niet zoveel antwoorden en ervaringen. Ik zie gewoon het bos niet meer door de bomen. Het zou leuk zijn om ervaringen te lezen van reizigers, zowel wat betreft het autostoeltje als het eventueel huren van een jeep trailer...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door hemmie »

Met een 4-jarige heb je in elk geval niet meer het probleem dat je je kind achterwaarts moet vervoeren, en dat scheelt al veel. Een Amerikaans stoeltje zou je in principe gewoon vast moeten kunnen zetten met de heupgordel in een camper, en met sommige Nederlandse stoeltjes zal dat ook wel lukken, al zal het niet zo in de handleiding beschreven staan. Wij deden het (lang geleden) met een nederlandse Romer King stoel, wij moesten wel de tafel steeds omlaag doen omdat kind anders de voeten niet meer kwijt kon, maar de stoel zat wel stevig vast.
In een recent draadje geeft iemand aan dat er 1 of 2 verhuurders zijn die aangeven dat je zelfs een achterwaarts stoeltje goed zou kunnen vastzetten in bepaalde modellen campers, ik kon toen geloof ik niet ontdekken of het echt om 3-puntsgordels ging, maar je zou het dus eens bij de verschillende verhuurders na kunnen vragen. Als er campers zijn met 3-puntsgordels zou dat natuurlijk wel het beste zijn. Je kunt dan ook meteen nagaan of de stoelen zijwaarts zitten (ik weet niet of dat echt een probleem is, maar kan me voorstellen dat het minder plezierig is), maar dat zul je neem ik aan ook al zien op de plattegrond van de camper?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Maple: In oktober 18 naar Amerika met 4 jarige dochter.

Bericht door hemmie »

Kun je die jeep met trailer ook via een nederlandse tussenpersoon boeken? Zo niet, let er dan op dat je bij rechtstreeks boeken wel goed verzekerd bent!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer