Reis _lotte_ : rondje Las Vegas (mei 2018).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
_lotte_
Amerika-ontdekker

Reis _lotte_ : rondje Las Vegas (mei 2018).

Bericht door _lotte_ » 17 dec 2017, 14:59

We trekken volgend jaar voor het eerst naar het westen, van 29/04-15/05.
De vliegtickets zijn geboekt en nu willen we graag hotels gaan boeken.

Wat vinden jullie van volgend rondje?
De tweede dag willen we bewust niet tot Springdale rijden aangezien de lange vlucht er altijd goed inhakt ...

Dag 1: Brussel -> Las Vegas (aankomst na 19u)
Dag 2: Las vegas -> St George (via Valley of fire)
Dag 3: St George -> Springdale (vroeg in Zion)
Dag 4: Zion np
Dag 5: Springdale -> Bryce
Dag 6: Bryce -> Torrey (genieten van scenic byway 12)
Dag 7: Torrey -> Moab
Dag 8: Moab (arches np)
Dag 9: Moab (canyonlands np)
Dag 10: Moab -> Page (via monument Valley)
Dag 11: Page (lake powell boottochtje, antelope canyon, etc)
Dag 12: Page -> Grand canyon
Dag 13: Grand canyon -> las vegas (stukje route 66 meepikken)
Dag 14: las vegas
Dag 15: las vegas
Dag 16: las vegas
Dag 17: las vegas -> Brussel (met vrij vroege vlucht 's ochtends)

Ik twijfel of de rit van de GC naar LV niet te lang is maar het lijkt me wel te doen? We spenderen wel enkele dagen in LV, maar het is voor ons beide de eerste keer en willen best wel eens gaan shoppen en wat relaxen aan het zwembad, voor we weer moeten gaan werken ...
Is Death Valley een must? Is het te doen als daguitstap vanuit LV?

Bedankt voor de input! :thumbup:

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis _lotte_ : rondje Las Vegas (mei 2018).

Bericht door Hans B » 17 dec 2017, 19:07

Misschien "hakt" de lange vlucht er bij jullie in, maar 9 van de 10x ben je de volgende dag erg vroeg wakker en is het een uitstekende gelegenheid om een lange rit te maken.
Nou is Las Vegas - Springdale niet zo super ver hoor.

Rondje Death Valley is vanuit LV als dagtrip prima te doen is 300 mile.
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ » 17 dec 2017, 19:22

Klopt maar meestal ook vroeg moe.. :lol:
Het leek me ook voordeliger om in St George te verblijven als je toch niks meer van plan bent in Zion op die dag

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 17 dec 2017, 19:35

Ik vind het niet zo gek: je hebt dan ook meer tijd voor Valley of fire. En St George is inderdaad voordeliger dan Springdale. Niet handig als uitgangspunt voor Zion, maar als tussenstop prima.
Het is een mooie route. Als je wilt wandelen is een extra nacht GC wel mooi, maar zo kan het ook. DV is eigenlijk het mooiste met een overnachting; de late en vroege uren zijn erg mooi daar.
In plaats van 2 nachten Page zou je ook 1 nacht MV en 1 nacht Page kunnen doen. Ook voor MV geldt dat met name voor zonsondergang de kleuren van de rotsen heel erg mooi zijn.

Marinane

_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ » 19 dec 2017, 19:06

Ik dacht begrepen te hebben dat de meeste langere wandelingen die de GC ingaan, niet van de poes zijn. Dus nu schat ik dat we zeker een volledige middag en avond zullen hebben voor de GC en dan evt nog zonsopgang, aangezien we in het park zullen verblijven. Ik hoop dat dit genoeg is voor de viewpoints en enkele korte wandelingetjes?

Als we in MV overnachten wordt het dan wel erg gehaast in Page en moeten we een en ander verschuiven naar dag 12 en dan blijft er minder tijd over voor GC. Keuzes!

Qua bezoek aan monument Valley lees ik nogal tegenstrijdige informatie... scenic drive is volgens de ene prima te doen met een mdsize suv en volgens anderen helemaal niet. Dus hoe pakken anderen dit aan? Wat zou dan een mooie planning zijn voor MV vanuit Moab naar Page?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 19 dec 2017, 21:14

Je kunt in de GC een stuk naar beneden lopen. Helemaal tot de rivier is te ver, maar een stuk langs de South Kaibal Trail naar beneden is wel een hele mooie ervaring! Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag. Verder kun je langs de rim lopen. Erg leuk bijvoorbeeld om de bus naar Hermits Rest te nemen en zo nu en dan uit te stappen en een deel te lopen. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011-verslag.
Heb je al iets geboekt in de GC? De Lodges daar zitten erg snel vol.
Als je bij Page wilt gaan varen zijn 2 nachten daar wel mooi. Zo niet, dan is 1 nacht MV en 1 nacht Page ook voldoende om Antelope Canyon en Horseshoe Bend te doen. Dat kan allebei op de dag dat je van MV naar Page rijdt.

Marianne

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Hans B » 20 dec 2017, 11:41

Wandelen in de Grand Canyon kan prima.
De hele route van Village naar Hermits Rest (13km) is misschien te ver maar je kunt ook een stukje doen en verder de shuttle nemen om naar het eindpunt en/of terug te gaan.

Een stukje naar beneden bv naar het ooh aah point op de south kaibab trail is ca 40 minuten naar beneden en ook weer 40a45 terug. Geeft toch even een heel ander beeld.
De bright angel trail is de populaire andere trail is diverse stops onderweg heeft zoals 1.5mile rest, 3mile rest, etc. 1.5mile is ook zo'n 45min enkele reis.
Alle info is te vinden op nps.gov/grca/planyourvisit/

Sommigen vinden het een must om bij de Mon.Val. te overnachten. Het is er inderdaad erg donker voor een prachtige sterrenhemel. Ook zonsondergang en opkomst zijn mooi. Verder is de autorit door de valley, reken op 2u oid, erg leuk en prima te doen.
Als je geen tijd hebt voor een overnachting, ach je ziet zo veel mooie andere dingen tijdens je rit dat ik daar niet zo zwaar aan zou tillen.
Als je op tijd uit Moab vertrekt en geen tijd hebt om te overnachten in Mon.Val. zou ik het als tussenstop voor enkele uren inplannen en doorrijden naar Page.
Heb je wel ruimte voor een overnachting, prima.
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 dec 2017, 13:02

_lotte_ schreef: Qua bezoek aan monument Valley lees ik nogal tegenstrijdige informatie... scenic drive is volgens de ene prima te doen met een mdsize suv en volgens anderen helemaal niet. Dus hoe pakken anderen dit aan? Wat zou dan een mooie planning zijn voor MV vanuit Moab naar Page?
De toestand van de weg kan heel erg verschillen. Wij hebebn de afgelopen zomer maar een deel gereden omdat we het niet echt ptrettig vonden; veel kuilen en stenen. Maar er waren genoeg gewone auto's die wel de hele scenic drive deden. Met een SUV zal het normaal gespoken geen probleem zijn denk ik.
Je kunt ook een tour doen, dat zou je ter plekke nog wel kunenn regelen. Of ga wandelen: wij hadden de Wildcat trail op de planning staan maar er werd gewaarschuwd voor de hitte (wij waren er in augustus); de wandeling werd overdag afgeraden.

Marianne

_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ » 01 jan 2018, 16:36

We hebben nu alle hotels en campings geboekt :clap:

Die wandeling naar ooh aah point ziet er erg mooi uit. Zou dit meevallen met hoogtevrees? Op de foto's ziet het pad er behoorlijk breed uit, dus dat is al positief! :wink:

Als het niet mogelijk is om de scenic drive te doen in monument Valley omdat de weg er niet goed bij ligt, kan je dan wat van het park genieten op de weg er naartoe? Ik weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen... ik zal me eens inlezen in bepaalde wandelingen, ik vermoed dat de temperatuur in mei zal meevallen.

Bedankt voor alle input!

Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joeyvdl » 26 jan 2018, 10:07

Hans B schreef:Misschien "hakt" de lange vlucht er bij jullie in, maar 9 van de 10x ben je de volgende dag erg vroeg wakker en is het een uitstekende gelegenheid om een lange rit te maken.
Nou is Las Vegas - Springdale niet zo super ver hoor.
Ik zou bovenstaande ook doen, via Valley of Fire kan je prima in Springdale komen (4 uurtjes). Daar heb je twee nachten in het vooruitzicht.
Wij hebben geslapen voor 100$ per nacht in Zion Park Motel in Springdale. Deze is enkel via het motel zelf te boeken. Wat mij betreft perfect voor een bezoek aan Zion, want je zit aan het begin van het park.
_lotte_ schreef: Die wandeling naar ooh aah point ziet er erg mooi uit. Zou dit meevallen met hoogtevrees? Op de foto's ziet het pad er behoorlijk breed uit, dus dat is al positief! :wink:
Ik weet niet hoe hoogtevrees voelt, maar het lijkt mij mee te vallen. Trek goede schoenen aan en ga ervoor! :thumbup:
Wij hebben een leuke (vroege) wandeling naar Ooh Aah Point gemaakt tussen half 6 en half 9 's ochtends.
(te zien in deze video van ons:

_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ » 28 jan 2018, 19:43

We zijn vastbesloten de wandeling te gaan maken! Gewoon proberen
Je filmpje ziet er erg gaaf uit! :thumbup:

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 29 jan 2018, 17:51

Inderdaad schitterend. Ik heb een lichte vorm van hoogtevrees en ik vond deze afdaling niet erg of eng. Prima te doen. En Ooh Aah Point is magnefiek, vooral in de ochtend!
Groetjes,
Daniel

Abc123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Abc123 » 29 jan 2018, 18:07

Ik ben in mei ook in het Vegas gebied! Ik ga van 8-18 mei.

De route ziet er goed uit. Dag 13 heb ik vorig jaar gedaan met een hele goede vriend van me. De omgeving is echt mooi daar! :thumbup:

_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ » 27 apr 2018, 21:08

Komt steeds dichterbij, zondag vertrekken we! :thumbup:
Ik ben wel steeds meer aan het twijfelen of we Lower Antelope Canyon willen bezoeken of evt Canyon X

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer