Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 » 14 jul 2019, 09:12

Nog 5 dagen tot vertrek! Nog wat kleine vraagjes:
1) In het boekje van Tioga Tours wordt aangeraden wandelingen in bepaalde ,niet nader genoemde, parken met een lange broek te lopen ivm teken. Is dit aan de orde in Yosemite, Bryce, Zion?

2) We hebben voor de reis 2 extra creditcards aangevraagd; zijn deze direct bruikbaar of moeten we die eerst een keer in NL gebruiken?

3) Ik lees bij sommige campings dat er muntjes nodig zijn voor de douches; zijn dit altijd kwartjes? Zijn daar wisselautomaten voor of is het een kwestie van sparen?

Bedankt weer!

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mrvanilla » 14 jul 2019, 09:59

1. Als je gewoon op wandelpaden blijft lijkt me dit geen issue. Ik heb er iig nog nooit over nagedacht en vrijwel iedereen loopt in korte broek in de zomer dus ik zou me er geen zorgen om maken.

2. Ik zou ze voor de zekerheid altijd een keer testen in NL. In de VS erachter komen dat ze niet werken lijkt me niet handig.

3. De paar keer dat ik er gebruik van moest maken waren het kwartjes ja. Sowieso handig om ze op te sparen (ook om eventueel te wassen). Of je er kunt wisselen zal afhangen van de locatie.

Have fun.
Groetjes,
Daniel

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door stegeman » 14 jul 2019, 10:08

Ik vind het wel leuk om te volgen hoe jij ook net als ik alles tot in detail aan het uitzoeken bent :geek: . Ben er dagelijks mee bezig. Maar we moeten nog 46 nachten wachten.
Online een leuke teller in maanden, weken, uren etc.
We wensen je een goede reis toe en ontzettend veel plezier.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 14 jul 2019, 10:45

haha, ja, ik ben graag op alles voorbereid ;-)
Roadbook geprint, 76 bladzijdes. Leuk voor de kinderen; kunnen ze per dag zien hoe de route loopt en wat we gaan bekijken/doen en of de camping een zwembad heeft ;-)\
Jullie ook veel plezier alvast! 46 nachten is ook al aftellen ;-)

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 14 jul 2019, 10:47

1 een paar jaar geleden kwam ik er tijdens het douchen op een camping achter dat ik een teek in m'n bil had :D
En ik had echt niet bloot gewandeld....
Dit jaar zag ik bij de Oregon Trail Musem een waarschuwingsbord dat er veel teken zaten.
Net als in Nederland zitten ze overal. Jezelf en je familie goed checken na de wandeling dus.
Neem een tekenpen mee!

2 ergens op dit forum las ik dat je de creditkaart inderdaad in Nederland eerst moet gebruiken, anders loop je de kans dat het ding in usa niet werkt.

3 meestal kwartjes inderdaad, maar wij stonden dit jaar in een state park waar je de coins bij de camphost kon kopen.
Kwartjes zijn sowieso ook handig als je een keer een wasje wilt draaien. De machines werken meestal op kwartjes en dit jaar meegemaakt dat we met de creditkaart konden betalen bij de was- en droogmachine.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 14 jul 2019, 11:00

dank voor de reacties! Tekenpen mee en kwartjes sparen dus ;-)

Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal » 16 jul 2019, 13:41

Voor wasmachine en douches inderdaad altijd kwartjes. Wij konden dit jaar bij alle recepties gewoon paar dollar wisselen voor kwartjes (deze hadden ze al uitgeteld in zakjes zitten), maar het zou inderdaad per locatie verschillen.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV » 16 jul 2019, 21:41

Even nieuwsgierig.

Waarom douchen met muntjes als je in de camper kan douchen? Je kan altijd water lozen en laden op een camping. Bij de sproeier zit een knopje waarmee je de waterstraal even stop kan zetten om je in te zepen. Met zijn tweetjes konden we drie dagen douchen in de camper.

Veel plezier en als het niet helemaal volgens het roadbook gaat, laat het los. Het komt goed :-)

covri
Amerikakenner

Bericht door covri » 16 jul 2019, 21:49

AnitaV schreef:
16 jul 2019, 21:41
Waarom douchen met muntjes als je in de camper kan douchen?
Wij douchen niet met muntjes maar als er ergens fatsoenlijke douches zijn, douche ik veel liever op de camping. Blijft behelpen in de camper. We hadden deze keer een 30 ft camper en ik moet zeggen, die douche ruimte was aanzienlijk ruimer dan bv in een 25 ft. :wink:

En die stopknop is leuk, maar ik sta veel liever lekker onder een constante straal....

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 17 jul 2019, 10:44

Teken zitten volgens mij vooral in gras/begroeiing, dus als je door wat hoger gras moet lopen, dan zou ik daarna wel even checken.

Creditcard gebruiken voor een boodschap in Nederland is niet zo onhandig. Better safe than sorry.

Aangezien wij in de US het meeste met de CC betaalden hadden wij nooit genoeg kwartjes voor de wasmachines. In één hotel (waar we een paar nachten bleven, van plan waren flink te wassen en de wasmachines en drogers ook nog best prijzig waren) aan de reccptie $20 omgewisseld voor kwartjes. Keken ze niet raar van op.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 18 jul 2019, 11:54

Morgenochtend is het zo ver! Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor alle informatie en antwoorden op mijn vele vragen!
Ik zal laten weten hoe we het hebben!

Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal » 18 jul 2019, 12:55

Goeie reis alvast en geniet van het mooie land! :thumbup:
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

Gast

Bericht door Gast » 18 jul 2019, 14:13

Mr. Patrick schreef:
17 jul 2019, 10:44
Teken zitten volgens mij vooral in gras/begroeiing, dus als je door wat hoger gras moet lopen, dan zou ik daarna wel even checken.
Teken kunnen ook zomaar uit een boom vallen, dus *altijd* opletten en controleren :thumbup:

@jill1234 fijne vakantie!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 18 jul 2019, 19:47

Goede reis en veel plezier!

Marianne

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 aug 2019, 09:27

We zijn gisteren thuis gekomen van een geweldige vakantie! Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle input; we hebben er heel veel aan gehad.
Een korte samenvatting: na aankomst op de luchthaven van Los Angeles, om 12.30 zijn we met de shuttle naar ons airport hotel gegaan (Marriot). Even opfrissen, uurtje liggen en met de uber naar Santa Monica Pier. Daar wat rondgestruind en wat gegeten; uber terug en vroeg naar bed. Volgende ochtend kwam Cruise America ons om half 10 ophalen; om half 12 waren we al met de camper op weg; de instructiefilm hadden we thuis al een paar keer bekeken dus het was contract tekenen, inspectieronde en gaan.
Vervolgens in 3 nachten via highway 1 naar San Francisco. Walvistour was super, Alcatraz ook geweldig. Langs highway 1 overal met de camper kunnen parkeren waar we wilden (de zeeolifanten, Julia pfeiffer, point lobos, bixbie bridge etc)
Camping Gaviota SB in de buurt van Santa Barbara was onze 1e camping en meteen de minste. Veel groepen die daar langer lijken te zitten met geluidsboxen en lange tafels waar tot de in de vroege uurtjes luidruchtig werd gedaan. Geen aanrader wat ons betreft.
2e camping Kirk Creek, Big Sur. Geweldig mooi op een klif, uitzicht op zee. Alleen zeer primitieve toiletten maar wij hadden gelukkig de camper mee ;-) 3e nacht KOA Moss Landing, ideaal gelegen voor de walvistocht; 2 minuten lopen en de eerste keer full hooked up voor ons, ook fijn. Omdat we problemen hadden met de koelkast die niet koelde zijn we na Moss Landing via Newark naar SF gereden. In Newark nieuwe camper meegekregen. Dus Santa Cruz moeten laten schieten.

In SF 2 nachten gestaan op Marin RV. Prima uitvalsbasis voor SF. 10 minuten lopen van de Ferry naar SF. Camping is een parkeerplaats maar prima voor de stad. Klein zwembadje er bij dus fijn voor de kinderen na een dag in de stad even plonzen.
In de stad ons verplaatst per benenwagen en uber. Uber werkt erg fijn en is stukken goedkoper dan de gewone taxi.

Na SF naar Yosemite. 3 nachten gestaan op Upper Pines en dagelijks beren gezien op de camping. Stonden aan de rand van de camping en tot 3x toe pal achter onze camper een beer. Zagen vlak daarvoor steeds rangers lopen door de bosjes; zij houden in de gaten waar de beren zijn; schreeuwen als ze de camping naderen en jagen ze dan weg. Geruststellend idee want na de eerste beer zaten we 's avonds toch wel om ons heen te kijken of er niet toevallig een beer achter ons stond ;-)
Yosemite vonden we geweldig mooi! Heel erg blij met plekje in de vallei want als we buiten het park zouden zitten zou de beleving veel minder zijn; toen we aankwamen ruim een uur gedaan over de laatste mijl. Filerijden. Dat wil je toch niet elke dag. We waren dus heel blij dat we vanaf de camping de Mirror Lake trail konden lopen en de tocht naar de Vernal Fall (zo mooi!)
Verder hebben we in Yosemite ook 2x lekker gezwommen bij het zwembad van Half Dome Village (Curry Village). Mooi buitenbad en je kan er meteen douchen. Eerste keer mochten we gratis naar binnen , 2e keer wel de entree moeten betalen (3 dollar kinderen, 5 dollar volwassenen) . Shuttles zaten bomvol dus we hebben ons verder vermaakt in de buurt van de camping (riviertje ook leuk om aan te vertoeven) We durfden de tocht naar Glacier Point niet aan; de route naar de camping bezorgde ons al meerdere momenten van hoogtevrees. Je kan niet alles zien en deze 3 nachten waren voor ons ook even een periode van wat rustiger aan doen. Lekker wandelen, daarna lekker zwemmen en in de avond bbq en marshmallows bij het kampvuur. Overigens makkelijk kunnen parkeren bij Tunnel View met de camper.

Vervolgens via de Tiogapass (mooi!) naar Lee Vining. Kinderen nog gezwommen in Tenaya lake onderweg. Prachtige omgeving. Ook hier langs de tiogapass overal bij de uitzichtpunten makkelijk kunnen parkeren.
In Lee Vining stonden we op camping Mono Vista RV Park; prima doorreiscamping; redelijk ruime plekken. Hier wel heel erg geschrokken. Zoon zat op het gras naast de picknicktafel te spelen; ik zat aan de picknicktafel en man en andere zoon waren in de camper. Opeens hoor ik een angstkreet van zoon, kwam echt uit zijn tenen. Slang slang!! Ik kijk en zie een ratelslang onder de picknicktafel door kruipen/lopen/glijden in rap tempo op zoon af die naast de picknicktafel op de grond zat. Echt heel erg schrikken. Beest kwam echt in rap tempo op hem af. Snel de camper ingestormd. Beest verschanste zich vervolgens onder de camper; tip van de mensen daar: even camper starten, stukje naar voren rijden en dan zou hij weg gaan. Inderdaad, toen ging hij richting het achter de camper gelegen struikgewas (stonden weer aan de rand van de camping)
Andere zoon heeft beest nog even gefilmd. Echt een joekel en wat een snelheid. Bah bah. Vreemde vinden we echt dat hij recht en doelbewust op zoon af leek te gaan terwijl je overal leest dat ze niet zullen aanvoelen als ze zich niet bedreigd voelen. Blijkbaar is een spelend kind een bedreiging. Rest van de avond in de camper gezeten; durfden niet meer aan de picknicktafel te zitten ;-)

Van Lee Vining lange reisdag naar Las Vegas. Was prima te doen op zich maar een volgende keer zullen we zulke lange reisdagen niet inplannen. In Las Vegas 2 nachten gestaan op camping Oasis Las Vegas Resort. Veredelde parkeerplaatsplekken maar verder prima en mooi aangelegd zwembad erbij. 1 voor volwassenen, 1 familiebad (wel zout) en 1 bubbelbad (alleen voor volwassenen)
Met Uber naar de strip voor een dollar of 10, prima te doen. Denk minuut of 10 rijden. Maar wat een hitte! Echt van hotel naar hotel (airco) gelopen. Wel erg leuk om eens meegemaakt te hebben. Kinderen nog in de achtbaan van hotel New York geweest; 15 dollar p.p voor een ritje ;-). Shark Reef Aquarium leuk maar veel te duur voor die 45 minuten dat je binnen bent (geloof 90 dollar voor 2 volwassenen en 2 kinderen). We hebben gelopen van Manadalay Bay tot aan Hotel Venetië. Flinke wandeling maar met de nodige stops natuurlijk.Je kijkt je ogen uit. M&M winkel erg leuk voor de kinderen.

Van Las Vegas naar Zion. Camping Watchman. Mooi plekje aan de rivier (B54); kinderen met de stroom mee op de band. We stonden hier 2 nachten. Hebben de eerste dag in de namiddag de Emerald Pool wandeling gedaan met de shuttle; shuttle was toen niet zo druk; denk dat het 4 uur half 5 was. Volgende dag wilden we de Riverside wandeling doen maar er stond om 9 uur al een lange rij bij de shuttle. Geen zin om te wachten dus toen hebben we de Watchman trail gelopen ; kan vanaf de camping (en shuttle). Erg mooie wandeling, absoluut geen spijt van gehad. Kan natuurlijk niet vergelijken met de Riverside maar het was niet druk, erg mooie uitzichten (flink klimmen en dalen). Narrows zouden we na riverside niet doen omdat het gevaar op flash floods behoorlijk was, dus denk dat we goede keuze hebben gemaakt. Watchman hebben we met de nodige stops (drinken, chipje, genieten van uitzicht, bijkomen van de inspanning) in zo'n 2,5 uur gelopen. 's middags hebben we bij het riviertje doorgebracht. Kinderen hebben dat ook nodig dus we zullen vast minder actief gedaan hebben dan de meesten hier op het forum ;-)

Van Zion naar Bryce. Waren tegen 11 uur in Bryce; camping Ruby's inn. Prima, zwembadje er bij en shuttle voor de deur. Waren rond 12 in het park, konden zitten in de shuttle. Eerste gestopt bij inspiration point (mooi!) en daarna bij Sunrise (of was het sunset) er uit voor de Navaja Loop Trail. Waanzinnig. Echt surrealistich. Zo gaaf! Trail van zo'n anderhalf uur schat ik. Ik had hem nog wel willen combineren met de Queens Garden Trail maar blijkbaar is mama de enige met een goede conditie :lol:
Na deze tocht begon de lucht te betrekken. Zijn naar de camping gegaan; nog even gezwommen en toen barstte het onweer los. Gezellig spelletjes in de camper gedaan.

Van Bryce naar Page. Camping Wawheap.1 nacht. Aan het meer. Nou ja, zo wordt het verteld. Vanaf onze plek nog zeker 20 minuten lopen. Onderweg gestopt bij de Glen Canyon dam en Horse Shoe Bend, ook hier weer makkelijk parkeren (10 dollar). Wat halen mensen toch voor levensgevaarlijke capriolen uit voor de mooiste foto. Volgende ochtend Lower Antelope Canyon; wow wow wow! Waren wat te vroeg en mochten al om 8 uur mee ipv 8.30 . Via Ken Tours geboekt. Aanrader. Kregen alle tijd om foto's te maken en gids maakte ook een stuk of 5 foto's van ons samen als gezin. Erg leuk. En waanzinnig mooi.

Van Page naar Monument Valley; eerst doorgereden tot Forest Gump Point, daarna omgedraaid en naar de camping; 1 nacht camping Gouldings. Klein binnenzwembad er bij. Op zich prima maar we hadden achteraf liever op de view gestaan. De View heeft geen zwembadje, is ook maar een parkeerplaats in feite maar heeft wel het beroemde uitzicht op de Mittens. Gouldings heeft dit niet. Volgende ochtend vroeg naar de View gereden (althans naar het visitor center; 20 dollar entree om wat foto's te maken ;-))
Mooie foto's van de 3 bekende Mittens gemaakt bij zonsopgang. Wilden eigenlijk de Wildcat trail lopen maar niet meer van gekomen.

Van Monument Valley naar Grand Canyon;1 nacht camping Mather. Kwamen binnen bij de oost ingang. Op weg naar Mather al langs diverse uitzichtpunten (desert view, grandview en ?) Telkens prima kunnen parkeren. Mather ligt mooi in de bossen; op onze plek paar keer moederree met jong gezien. Vanaf Mather met shuttle naar Mather point en wat andere uitzichtpunten. Prima te doen; makkelijk kunnen zitten in de bus.

Van Grand Canyon onze 2e lange reisdag; dit keer naar Barstow via route 66. Wat langere stops gedaan in Seligman en Kingman. Korte stop bij Hackberry. Niet verwacht maar vonden dit stuk route 66 toch wel erg leuk. In Barstow gestaan op Camping Koa Calico. Buitenzwembad(je) er bij. Erg fijn gezien de hitte. Dit was onze laatste camping.
Volgende dag van Barstow in 3 uurtjes naar de camperverhuur gereden. Ons middels hun transfer laten afzetten bij Alamo bij de luchthaven. Auto opgehaald en getourt door Beverly Hills en Hollywood (wat een gekte die walk of fame; druk!!!) Nog naar de hollywood letters gereden en daarna naar ons hotel : holiday inn Burbank Media Center. Fijn hotel met fijn zwembad, ruime kamers en een arcade gameroom;dus kinderen hebben zich daar ook prima vermaakt.
Volgende dag naar Universal Studio's. Wilden met de auto maar ik zag de parkeertarieven en dacht; we nemen een uber. Was goedkoper :lol: 10/15 minuten rijden.
Waren er om half 9 en konden binnen het uur de eerste 3 attracties doen (Jurassic World, Transformers en de Mummy, allen gelegen in Lower Lot)
Het was toen nog niet druk. Daarna naar upper lot gegaan waar we om 15 uur alles gedaan hadden wat we wilde. 's middags werd het echt druk; op een gegeven moment waren er wachttijden van 150 tot 180 minuten bij Jurassic World en Harry Potter. Bizar.
Aanrader zijn de special effects show en de waterworld stunt show. Studiotour hadden we meer van verwacht.
Al met al erg leuk om meegemaakt te hebben; wat een entertainment. Daar zijn die Amerikanen wel goed in!
Daarna gezwommen en spulletjes ingepakt. Volgende ochtend via Forest Lawn begraafplaats (Michael Jackson) naar Alamo gereden en op naar de luchthaven.

We hebben echt een geweldige vakantie gehad en de mensenmassa's vielen ons reuze mee. Vaak genoeg ons alleen op de wereld gevoeld. Alleen Yosemite en Zion waren echt druk, maar omdat we in de parken zelf zaten eigenlijk nauwelijks last van gehad; vanaf de campings zoveel moois te zien.
Nogmaals ontzettend bedankt voor alle tips! O ja, Bodie hebben we niet gedaan vanuit de Tioga Pass. Hebben lang gedaan over de tioga pass en wilde wassen op de camping; daarnaast een keertje klein stukje op slechte weg gereden, dat vonden we al niks, dus laat staan de laatste paar mijl naar Bodie. Je kan niet alles!

We hebben de smaak te pakken en willen zeker nog eens gaan, dan een ander gebied. Noord West misschien met Yellowstone er bij. Eerst de bankrekening weer aanvullen ;-) Want dat is wel nodig haha. We vonden de supermarkten erg erg duur!

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door stegeman » 11 aug 2019, 11:25

Erg leuk om te lezen hoe je het gehad hebt. (Op het slangenverhaal na dan :o ) Ook wij hebben meer in de planning als dat we daadwerkelijk zullen doen. Maar weten wat je allemaal kunt doen is prettig. Yosemite en Zion zijn we voorbereid op drukte. Dat nemen we voor lief. Op naar je volgende reis. We zijn 2 jaar geleden Canada Amerika geweest en wilden ook gelijk wel terug. Nu is het bijna zover ...nog 17 nachten.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 aug 2019, 11:41

Heerlijk vooruitzicht voor jullie! Wij gaan ons snel inlezen voor een volgende reis. Smaakt naar meer!

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 11 aug 2019, 13:10

Volgende ochtend via Forest Lawn begraafplaats (Michael Jackson)
Misschien dat je het met kinderen niet zo snel doet, maar stonden bij jullie de deuren van diverse mausolea open? Zo ja, dan mag je daar namelijk naar binnen.

Verder een leuk verslag hoor :thumbup:
Zo zie je maar dat je vaak toch niet aan alle punten in je roadbook toe komt en zo hoort het eigenlijk ook.

@stegeman Jullie hebben ook nog een nationale feestdag, of vooral het weekend ervoor, in de reis zitten. Dat weekend zal het in een nationaal park altijd erg druk zijn.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 aug 2019, 15:56

nee, de deuren stonden niet open. Dus foto van de deur ;-)
Maar sowieso leuk om eens gezien te hebben. Wat een begraafplaats. Kinderen vroegen: waar zijn de kruisjes en grafstenen :lol:
Liggen natuurlijk alleen maar gedenktegels in het gras.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 aug 2019, 15:57

En o ja , wat kosten betreft: ik kom uit op zo'n 11.000 euro voor 23 dagen. Hebben we nu heel erg gek gedaan of is dat reëel met 2 volwassenen en 2 jonge tieners?
Zit echt alles in wel; alle eten, excursies, benzine, hotels, campings, tickets, camperhuur, verzekeringen etc etc

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer