Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door IngridZw »

Wij vonden Santa Barbara mooier dan Pismo Beach. Meer te zien. De pier vonden we er sowieso gezelliger en State Street in downtown SB is een hele mooie sfeervolle winkelstraat ook 's avonds erg gezellig. Vanaf de boulevard kun je er naar toe wandelen maar je kunt ook voor een paar centen de shuttlebus nemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Op welke camping zaten jullie Ingrid? Of zaten jullie in een hotel? Ik neig naar camping in de buurt van Santa Barbara nu ivm de afstand.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Bij ons reed er nog een ‘treintje’ van de pier naar het centrum
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in Pismo Beach overnacht in een hotel en op weg naar LA hebben we een aantal uren doorgebracht in Santa Barbara. Wij reizen altijd met een auto maar misschien is dit iets: https://santabarbararv.com/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

De eerste camperdag gaan we iets boven Santa Barbara kamperen; dus niet door tot Pismo. Dat scheelt dan toch voor de eerste dag. Ik heb camping refugio state park op het oog (131 mijl vanaf camperverhuur ipv 190 mijl tot pismo) en anders El Captain of Gaviota SB. Ik heb gelezen dat het boeken van refugio gepaard gaat met Yosemite toestanden, dus we zullen zien ;-)

De tweede camperdag hebben we het stuk tussen Santa Barbara en Pismo dan extra te rijden maar daar hebben we een hele dag voor dus dat extra stukje is niet erg lijkt me. We rijden dan tot ergens tussen San Simeon en Big Sur (denk camping kirk creek)

Enige waar ik nu nog mee in maag zit is de rit Grand Canyon-LA. Planning was dus overnachten in Needles en dan vroeg vertrekken in Needles om voor 15 uur de camper in te leveren , maar ik begrijp dat dat erg ambitieus is....
Verder rijden tot Barstow ipv Needles lijkt me ook erg ambiteus dus eigenlijk weet ik niet goed wat te doen. De GC hoeven we die ochtend niet meer te bezoeken, dat doen we dag er voor; hooguit pikken we een zonsopgang mee maar we kunnen dus wel vroeg weg vanuit GC.
Enige wat ik kan bedenken is monument valley er uit, dan win ik een nacht die ik zou kunnen gebruiken op het stuk GC-LA. Maar ergens vind ik dat zonde.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 24 okt 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Beste Marianne ik ga mijn berichtje als reactie op jouw bericht even aanpassen omdat er met quoten wat fout ging.

Santa Barbara laten we vallen dan, geen probleem. Cruise America zit in Carson, volgens google maps komen we dan langs Santa Monica.

Hearst Castle laten we links liggen als bezoek van buiten af geen nut heeft. Wat betreft avondtour Alcatraz: zeker over nagedacht, maar hoe zit het het de veiligheid in SF in de avond/donker? We gaan met de BART terug naar de camping; is dat veilig? Zo ja, dan is een avondtour zeker een optie.

De tips met korte wandelingen langs de tioga road heb ik genoteerd: dank.
Idem de tips voor Zion;
Ik lees nu inderdaad dat OP 6 uur duurt, ik dacht elders gelezen te hebben 6km, verkeerd gelezen dus. Die laten we dan maar zitten; dat trekken de kinderen niet. Ik ga eens kijken naar Emerald Pools Trail en de Kayenta Trail.
Dank voor de tip.

Welke tour bij Antelope Canyon weten we nog niet; eerste idee is de upper, want toegankelijker. De lower start in centrum page toch?

En Monument Valley...tja, man wil echt heel graag. Ik twijfel; zeker nu we op het traject van GC naar LA misschien een extra nacht nodig hebben...dan zou MV als eerste vervallen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden SF niet onveilig 's avonds; wij gingen na ons bezoek aan Alcatraz lopend terug naar ons hotel. Hoe het in het ov is dan weet ik niet.
jill1234 schreef:Welke tour bij Antelope Canyon weten we nog niet; eerste idee is de upper, want toegankelijker. De lower start in centrum page toch?
Nee, je rijdt zelf naar de Lower. Voor de Upper kun je met een jeep vanuit Page gebracht worden. De lower is goed te doen hoor, maar er zijn wel een paar ladders.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

jill1234 schreef:
maar hoe zit het het de veiligheid in SF in de avond/donker? We gaan met de BART terug naar de camping; is dat veilig? Zo ja, dan is een avondtour zeker een optie.

Het enige wat ik echt een vage buurt vond in SF was tenderloin. En ja, ook SF heeft veel armoede waar ‘s avonds best wat zwervers ronddwalen of tentjes opgezet worden. Maar mits je Tenderloin en South of market wat vermijdt valt jet allemaal wel mee. En daar kom je wrs,
Zeker met de bart ook niet
De lower start in centrum page toch?
Ook hier zou ik zeggen, gebruik google maps... vul lower antelope canyon in et voilá je ziet waar het ligt. Aan de andere kant vd weg begint overigens de rit vanaf de parking naar de upper antelope canyon.
Hier vind je wat meer info, http://www.allesamerika.com/antelope-canyon.html
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Hans B »

De eerste camperdag
Hoe laat denk je weg te kunnen rijden bij de verhuurder. Daarna boodschappen doen, reken op toch 2u in de Walmart om het meeste te kunnen vinden en 130 mile dwars door LA. Zet ook maar in op 3u rijden. Wil je kamperen op de genoemde plekken, reserveer dan nu alvast maar.
Geldt oveigens voor de hele kust en alle NP's

Grand Canyon- LA.
Je zou kunnen proberen de laatste nacht Gr.C. (geen idee hoeveel je daar hebt) te overnachten in Williams. Aardig dorpje en scheelt je de volgende dag1u rijden. Verder zou ik dan van Williams naar Ontario (is oost LA) of zo rijden. Dan ben je de dag daarop vast op tijd om de camper in te leveren.

Antelope is beide prima. Staar je niet blind op de upper. De lower is 2x zo lang. Allebei zijn erg druk.

Hearts Castle is er commercieel geworden,niet meer zoals 25jr terug. Overslaan lijkt mij prima.
Laatst gewijzigd door Hans B op 27 okt 2018, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door IngridZw »

Ik zou er dan toch voor kiezen om van de Grand Canyon door te rijden naar Barstow. Oké dat is een lange rit maar je rijdt hoofdzakelijk over een vrij rustige snelweg dus dat schiet wel op. En je kunt er immers een hele dag over doen. Google maps geeft aan dat de pure rijtijd 5,5 uur is. Via Oatman een half uur langer. Als je zeg maar om 9 uur vertrekt (of nog vroeger) en je rekent 2,5 uur voor de nodige pauzes onderweg zou je tussen 17.00 en 18.00 uur in Barstow kunnen zijn.
Liever op die dag een lange rit dan dat je de volgende dag nog ver moet rijden en ook nog de tijdsdruk voelt vanwege het feit dat je de camper voor 15.00 uur moet inleveren. Dat rijdt ook niet ontspannend lijkt me. Je kan bij LA ook zomaar in een file terecht komen.

Om de rit naar Barstow in te korten kun je ook zoals Hans aangeeft van MV naar GC rijden, daar een aantal uren verblijven en vervolgens door te rijden naar Williams. Dan mis je wel de zonsopgang/ondergang maar dat is een keuze. Wij vonden o.a. de zonsondergang bij Monument Valley ook prachtig.

Wij hebben de Upper Antilope bezocht maar achteraf had ik persoonlijk liever de Lower bezocht. Omdat je, om er überhaupt te komen, eerst een behoorlijke afstand moet afleggen. En dat in een volgepropte soort van vrachtwagen. We werden letterlijk door elkaar geschud vanwege de vele hobbels onderweg. Niet aangenaam en, als ik zo de ervaringen lees, is er weinig verschil tussen beide canyons wat betreft schoonheid.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Hans B schreef:De eerste camperdag
Hoe laat denk je weg te kunnen rijden bij de verhuurder. Daarna boodschappen doen, reken op toch 2u in de Walmart om het meeste te kunnen vinden en 130 mile dwars door LA. Zet ook maar in op 3u rijden. Wil je kamperen op de genoemde plekken, reserveer dan nu alvast maar.
Geldt oveigens voor de hele kust en alle NP's
Je kan nu nog niet reserveren ;-) Bij de meeste campings 6 maanden van te voren, Yosemite 5 maanden. Nog even geduld dus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Wij hebben de Upper Antilope bezocht maar achteraf had ik persoonlijk liever de Lower bezocht. Omdat je, om er überhaupt te komen, eerst een behoorlijke afstand moet afleggen. En dat in een volgepropte soort van vrachtwagen. We werden letterlijk door elkaar geschud vanwege de vele hobbels onderweg. Niet aangenaam en, als ik zo de ervaringen lees, is er weinig verschil tussen beide canyons wat betreft schoonheid.

Dank voor de tip, daar was ik inderdaad al bang voor. Denk dat het de lower wordt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

IngridZw schreef:Ik zou er dan toch voor kiezen om van de Grand Canyon door te rijden naar Barstow. Oké dat is een lange rit maar je rijdt hoofdzakelijk over een vrij rustige snelweg dus dat schiet wel op. En je kunt er immers een hele dag over doen. Google maps geeft aan dat de pure rijtijd 5,5 uur is. Via Oatman een half uur langer. Als je zeg maar om 9 uur vertrekt (of nog vroeger) en je rekent 2,5 uur voor de nodige pauzes onderweg zou je tussen 17.00 en 18.00 uur in Barstow kunnen zijn.
Liever op die dag een lange rit dan dat je de volgende dag nog ver moet rijden en ook nog de tijdsdruk voelt vanwege het feit dat je de camper voor 15.00 uur moet inleveren. Dat rijdt ook niet ontspannend lijkt me. Je kan bij LA ook zomaar in een file terecht komen.
Denk dat we dat inderdaad gaan doen. Hebben maar 1 nacht bij de GC; als we zonsopgang willen zien zijn we er vroeg uit en kunnen we dus ook vroeg weg. Is inderdaad fijner dan de laatste camperdag nog zo'n lange rit moeten maken. Heb alleen in de buurt van Barstow niet echt leuke campings gezien maar dat is dan maar zo voor die ene nacht.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door wennepen »

Ik ben me ook aan het verdiepen in de antelope canyon. Canyon X kom ik ook regelmatig tegen. Schijnt veel minder druk te zijn en ook erg mooi. Misschien voor jou ook een overweging.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Klopt, die kom ik ook tegen , canyon x. Maar ik ben toch bang dat die minder spectaculair is; zal toch een reden hebben dat de upper en lower zo populair zijn....maar ik ga er zeker nog eens naar kijken!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:Heb alleen in de buurt van Barstow niet echt leuke campings gezien maar dat is dan maar zo voor die ene nacht.
Je zou eens naar die bij Calico Ghost Town kunnen kijken.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Jullie tips ter harte genomen en dag 2 en dag 20 aangepast: dag 2 niet tot Pismo maar tot Santa Barbara. En dag 20 ipv Needles tot Barstow rijden om op dag 21 niet meer zo'n lange rit naar de camperverhuurder in LA te hebben. Dan zijn we tegen lunchtijd bij de verhuurder, pikken we de auto op en hebben we nog een hele middag in LA. Denk dat het nu toch echt goed is zo :-)
Dank voor jullie engelengeduld ;-)

Op de planning staat spookstadje Bodie; is deze vergelijkbaar met spookstadje Calico? Deze laatste is nu in de route opgenomen op dag 20 omdat we daar nu op een camping gaan staan ipv in Needles. Kunnen we Bodie dan skippen of is Calico van een heel ander kaliber? Begrijp dat Bodie met camper best vervelend rijden is (stuk off road)

dag 1 Brussel-LA, dag van aankomst uber naar Santa Monica/Venice
dag 2 LA- Refugio State Park (in de buurt van Santa Barbara) (early bird , dus camper mogen we vroeg ophalen)
dag 3 Santa Barbara- Kirk Creek campground (via Neverland en highway 1)
dag 4 Kirk Creek Campground- Moss Landing via highway 1
dag 5 Moss Landing- SF, in de ochtend walvistour, in de namiddag SF
dag 6 SF (Alcatraz, pier 39, painted ladies, golden gate bridge, fisherman's warf)
dag 7 SF- Yosemite Valley (via Tuolemne of Merced Grove)
dag 9 Glacier Point (Sentinel Dome, Taft Point)- Yosemite Valley
dag 9 Yosemite Valley
dag 10 Yosemite-Valley-Tioga Pass-Bodie-Lee Vining
dag 11 Lee Vining-Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas-Zion
dag 14 Zion
dag 15 Zion-Bryce
dag 16 Bryce-Page
dag 17 Page-Monument Valley, in de ochtend antelope canyon, horseshoe bend
dag 18 Monument Valley-Grand Canyon
dag 19 Grand Canyon-Barstow, via Seligman, Oatman
dag 20 Barstow-LA, camper inleveren voor 15 uur, auto huren, hollywood/beverly hills/griffith observatory
dag 21 Universal
dag 22 LA-Brussel in de middag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door IngridZw »

Wij zijn zowel in Bodie als Calico nog niet geweest maar wat ik begrijp uit vele reacties is dat Bodie veruit te verkiezen is boven Calico. Bodie is een origineel spookstadje terwijl Calico door sommigen wordt betiteld als een tourist trap. En nagemaakt.
Of Bodie te bereiken is met een camper?. Die vraag is volgens mij al vaker gesteld in het forum. Wat ik heb begrepen is het te doen is met een camper mits de conditie van de weg het op dat moment toelaat. Je zult vast ook niet de enigste zijn die de weg met een camper heeft gereden. Hopelijk krijg je nog reacties van mensen die hierover ervaringen hebben.

De route ziet er prima uit. Veel succes met de voorpret van de definitieve planning van de reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door covri »

Wij zijn dit voorjaar met de camper naar Bodie geweest. Moeite waard.
Het is een behoorlijke rit vanaf de weg. Eerste stuk is asfalt en daarna is het een wasbord weg. Heel rustig rijden dan is het te doen.

https://zuidwestusa2018.wordpress.com/16-19-mei/
Zie de foto bij 16 mei.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ik ken de weg inderdaad van foto's. Ik denk dat het een kwestie is van rustig rijden; hoeveel mijl is dat vervelende stuk?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer