Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

het bezoek aan Antelope Canyon duurt niet zo lang, als je niets anders gaat bezoeken is dat echt wel een ,,relaxdag" en is de tweede relaxdag overbodig.

Ikzelf zou er geen rondje van maken, en volgende route overwegen, een beetje minder kilometers. Hoe rustig en hoe mooi het meestal rijden is in de US, het kost toch tijd.

1.Vertrek Las Vegas, rondje parken en eventueel tussenstop in LV, via Yosemite naar SFO en de kustweg naar LA, terugvlucht. Het stuk woestijn LA-Kingman dat je daardoor vermijdt is niet echt spectaculair, en tussen Grand Canyon en LV kan je toch indien gewenst route 66 bewonderen.

2. Vertrek SF, bezoek Yosemite, en dan via kustroute naar LA, LV en de parken, terugvlucht vanaf LV. Daardoor vervallen de kilometers van de laatste dagen tussen LV en SF, ook is Las Vegas een klein vliegveld vlakbij de Strip, een ,,makkelijke" luchthaven.

Iedere route heeft zijn voor- en nadeeltjes, dat is het plezante, of het ambetante.....

Jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door ingrid1955 »

Ik zou zelf 1 dag Page inleveren en ruilen voor Yosemite. Als je s ochtends naar Antelope Canyon gaat, heb je nog de hele dag over om te relaxen.
Elles was me net voor :thumbup:

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Twee nachten Page is inderdaad voldoende om er ook nog te kunnen relaxen.
Zoals gezegd kun je in Yosemite ook aan het water zitten. Niet alleen in de vallei maar ook bij bijvoorbeeld Tenaya Lake. Het lijkt mij erg onrustig om daar maar 1 nacht te hebben.
Wil je echt meer rust dan is een one way beter. Of sla Bryce over. Dat kun je een eventueel volgende keer dan combineren met MV, Moab etc.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Bedankt, 1 nacht page er af dus. Bryce blijft er zeker in, die staat bij ons allemaal op nummer 1.
Dan kan er een nacht SF bij of Yosemite.
Een one way gaat hem niet worden denk ik. De drop off kosten van de camper zijn 350 dollar en een multicity ticket is wat ik gezien heb ook duurder dan een retour. Maar ik ga het zeker in de gaten houden want het scheelt een lang saai stuk tussen LA en Grand Canyon.
Jullie denken dat de route nu wel goed te doen is met ook af en toe ruimte voor rust? Dus bijvoorbeeld in de namiddag zwemmen op de camping bij Bryce en Zion en een halve dag meer bij Page en de kustroute? Afstanden ook niet te ver?
In las Vegas 2 nachten ivm zwembad maar kan ook 1 nacht als we dan ergens anders rust kunnen creëren.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Die drop off kosten zijn wel een punt inderdaad. De vluchten hoeven niet duurder te zijn; het zou zelfs goedkoper uit kunnen pakken.
Met een nacht minder Page heb je een mooie route en een goede verdeling. Maar wil je echt een rustige route dan moet je de route echt omgooien. Dus geen kust of geen SF en Yosemite (one way LA-LV), of geen GC, Bryce en Zion (geeft ruimte voor Sequoia en meer tijd voor de kust), etc.

Ik heb even alle pagina's teruggelezen en ik zie elke keer weer dezelfde vragen terugkomen. Ook wat vervoermiddel betreft. Je gaat nu definitief voor een camper? Met een auto heb je geen last van drop off kosten en in combinatie met zo hier en daar kamperen zul je een stuk goedkoper uit zijn. En je kunt door DV rijden. En je bent geen tijd kwijt met het ophalen en wegbrengen van de camper. Ook leuker om in LV in een hotel te zitten

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ja, dat het een camper wordt ligt nu vast. Man en kinderen willen dat echt heel erg graag en we nemen de extra kosten t.o.v. Kamperen op de koop toe. Voor man hoort een camper echt bij de beleving van de reis.
Ik ben wel tevreden over het rondje zo en op een paar lange reisdagen na is het tempo ook redelijk rustig.
Zodra we in augustus/september de tickets kunnen boeken gaan we het concreet invullen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ik heb op dit moment 1 nacht gepland tussen Las Vegas en Yosemite: een overnachting in Lone Pine.
Ik twijfel of ik niet beter 2 overnachtingen kan doen . Met camper van cruise america mag je op eigen risico door Death Valley, maar wij willen niet te diep het park in maar ons beperken tot de uitzichtpunten ( zoals Zabriskie point, Dante’s view, furnace Creek en badwater)
Is dat met een camper te doen , goede wegen of off road?

Verder willen we naar Bodie, dat is wel een stukje off road maar ik lees dat het met een camper wel goed te doen is.

Qua campings heb ik nu de volgende op het oog:
In Yosemite de lower pines Campground
In Bryce ruby’s Inn
In Zion de watchman Campground
In Page de page lake powel campground
Bij de grand canyon de mather Campground
Voor de steden moet ik nog kijken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben een groot voorstander van twee overnachtingen op dat gedeelte als je door DV rijdt. En als je naar Bodie wilt is het zelfs wel een must, maar ook zonder Bodie krijg je je tijd wel gevuld.'Zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2017-verslag. Waar wil je de extra stop vandaan halen?
Natuurlijk ga je in DV alleen voor de viewpoints in de zomer, en voor de doorgaande wegen. Die zijn allemaal verhard, zie ook de kaart van het park op http://www.nps.gov/deva.
Als je van oost naar west het park doorkruist heb je op het laatste stuk een behoorlijke klim; dat is eigenlijk het enige lastige stuk - waar wellicht de airco uit moet.
Zonder DV kun je in 1 dag van LV naar Lee Vining rijden.

In Yosemite zijn alle Pines-campgrounds prima, focus je niet alleen op de Lower Pines. Wij stonden vorig jaar heerlijk ruim op North Pines. En oefen een maand van te voren. Of oefen zelfs twee keer; zodat je goed beslagen ten ijs komt.
In Bryce kun je ook in het park staan, maar Ruby's CG heeft wat meer voorzieningen. Enige nadeel is dat je niet lopend naar de rim kunt; is wel erg mooi voor de zonsondergang/-opkomst.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

We zouden dan 1 ipv 2 nachten in bryce zitten of 2 ipv 3 in Yosemite. Ik heb dus wel mogelijkheden om 2 nachten te plannen tussen las Vegas en Yosemite.
Stel dat we het toch niet aandurven door death Valley te rijden, want eigen risico, hoe kunnen we dan het beste rijden ? Willen Bodie wel zeker bezoeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet door DV rijdt kun je het snelste bovenlangs rijden, via Tonopah.
Je mist dan wel het stuk tussen Lone Pine en Lee Vining, maar je wint een dag die je dan voor Yosemite zou kunnen gebruiken.
Ik zou bij het reserveren voor Yosemite met alle scenario's rekening houden; je kunt makkelijker een nacht annuleren dan een extra nacht vastleggen (dat lukt niet). Twee nachten aan de oostkant van Yosemite is ook mooi.
jill1234 schreef:We zouden dan 1 ipv 2 nachten in bryce zitten of 2 ipv 3 in Yosemite

De route is mij niet helemaal duidelijk; je had 1 nacht Bryce en 1 nacht Yosemite in je laatste route.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

O sorry, dan heb ik de laatste versie hier niet meer gepost. Ik ga hem opzoeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Er van uitgaande dat vliegen op las Vegas het goedkoopst is, is onderstaande de meest recente route, met twee overnachtingen op stuk Las Vegas- Yosemite

Dag 1 AMS-Las Vegas
Dag 2 Las Vegas en camper ophalen
Dag 3 las Vegas- Lone Pine
Dag 4 Lone Pine- Lee Vining
Dag 5 Lee Vining-Yosemite
Dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite -SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF -Carmel/Monterrey
Dag 10 Carmel/Monterey - Morro Bay
Dag 11 Morro Bay-LA
Dag 12 LA ( universal)
Dag 13 LA-Kingman ( lange reisdag)
Dag 14 Kingman- Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon- Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page- Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce- Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion-Las Vegas
Dag 22 Las Vegas- AMS
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Als je niet door DV rijdt kun je het snelste bovenlangs rijden, via Tonopah.
Je mist dan wel het stuk tussen Lone Pine en Lee Vining, maar je wint een dag die je dan voor Yosemite zou kunnen gebruiken.
Ik zou bij het reserveren voor Yosemite met alle scenario's rekening houden; je kunt makkelijker een nacht annuleren dan een extra nacht vastleggen (dat lukt niet). Twee nachten aan de oostkant van Yosemite is ook mooi.

Komen we dan wel langs Bodie?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Hans B »

Je komt van Tonopah langs Mono Lake, Lee Vining en dan rij je de Tioga Pass op naar Yosemite.
Bodie ligt iets ten noorden van Mono Lake.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had Bodie niet meer expliciet genoemd, maar inderdaad, zoals Hans zegt: het ligt bij Lee Vining, dus daar heb je tijd voor op de dag dat je van Las Vegas komt (maar dat zal krap zijn) of op de dag dat je naar Yosemite rijdt. Dan heb je echter weer minder tijd voor de Tioga Road. Een extra dag bij Lee Vining (of June Lake, of een camping dichter bij Yosemite) is daarom wel mooi. Dan heb je die dag tijd voor Bodie en voor een wandeling aan de oostkant of ten oosten van Yosemite. Er zijn ook hete bronnen in die omgeving, misschien ook wel leuk.

Heb je de routes al eens op googlemaps bekeken? Dat geeft toch wel mooi inzicht in de reistijden. Reken met een camper wel 10-25% extra reistijd, zeker in de bergen.

Ik weet niet of je in jouw route voldoende tijd hebt om de camper in te leveren. Daar is een extra dag wellicht wel handig.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ik had een eerdere route in Google maps gezet maar toen kon ik de datum niet veranderen en de tioga pass was toen nog dicht, werkte dus niet. Ik ga het dit wknd weer proberen nu de tiogapass open is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels onze potentiële route in google maps gezet. Ik kon het niet helemaal doen want kon maar 10 plaatsen toevoegen....doe ik iets fout?
Net groen licht gekregen op werk man (ik had al groen licht): we kunnen volgend jaar vanaf 19 juli 3 weken weg. Dat is iets later dan gedacht. Is er eind juli nog kans op watervallen in Yosemite?

Verder nu wachten tot tickets beschikbaar zijn en voor een leuke prijs. Ik hou het nu al elke dag in de gaten maar zal nog even geduld moeten hebben tot 11 maanden van te voren minimaal. Ik denk dat we op Las Vegas gaan vliegen; daar heb ik afgelopen jaar echt mooie prijzen voor gezien hartje hoogseizoen.

Omdat we met de camper niet door Death Valley mogen moet ik nog even goed kijken hoe we het beste van Las Vegas naar Yosemite rijden. De eerste dagen kunnen dus nog wijzigen want ben er nog niet over uit.

Dag 1 AMS-Las Vegas
Dag 2 Las Vegas en camper ophalen, naar beatty
Dag 3 beatty- Yosemite, via Bodie (haalbaar? of extra overnachting nodig in bijvoorbeeld Tonopah? Dit gaat dan ten kosten van 1 overnachting in Yosemite)
Dag 4 yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite- SF
dag 7 SF
Dag 8 SF -Carmel/Monterrey
Dag 9 Carmel/Monterey - Morro Bay
Dag 10 Morro Bay-LA
Dag 11 LA ( universal)
Dag 12 LA-Kingman ( lange reisdag)
Dag 13 Kingman- Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon- Page
Dag 15 Page
Dag 16 Page- Bryce
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce- Zion
Dag 19 Zion
Dag 20 Zion-Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas- AMS
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb niet meer alles gelezen, maar waarom 2 nachten Bryce? JE zou een nacht daar kunnen gebruiken voor een stop bij Lee Vining, dus aan de oostkant van Yosemite. Tonopah lijkt me zinloos, dat is maar 1,5 uur van Beatty; je kunt prima vanuit LV of Beatty naar Lee Vining. Daar kun je een volle dag doen (dus twee nachten), en dan naar Yosemite, of je rijdt meteen van Lee Vining door naar Yosemite.
In plaats van Lee Vining is Mammoth Lakes of June Lkes ok een mogelijkheid. Of doe een nacht in het park bij Tuolumne Meadows. Alleen zal dat lastig worden met reserveren omdat je je moet focussen op de campings in de vallei.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route.

Als je niet door DV mag dan kun je opzich wel rechtstreeks van Beatty naar Yosemite, via de Tioga Pass is dat 5 uur rijden. Als je Bodie en wat andere zaken wilt toevoegen is een tussenstop rond June Lake/Lee Vining of een camping aan de noordkant van de Tioga pass wel aan te raden.
Groetjes,
Daniel
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Marianne, ik wil wat rust inbouwen hier en daar, dus daarom 2 nachten Bryce om ook eens gewoon een halve dag op de camping rond te brengen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer