Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Klopt, keuzes, keuzes...
Aangezien we met kinderen reizen willen we niet te gehaast reizen. Eigenlijk wil ik dus bijna overal 2 nachten blijven waar anderen misschien 1 nacht blijven. Puur om ook gewoon eens te zwemmen, te niksen, te genieten op de camping. Ik ben vrij vandaag en ga weer eens brainstormen .
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee wat een one way met ene camper kost. Je zou dat eens op kunnen vragen voor de verschilelnde begin- en eindpunten. Maar met 23 dagen kun je ook prima een rustig rondje maken.
Als basis kun je zoiets doen, en dan heb je nog ruimte om ergens nog wat langer te blijven:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Lee Vining
Dag 8 Lee Vining - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Barstow
Dag 17 Barstow - Pismo Beach
Dag 18 Pismo Beach - Monterey
Dag 19 Monterey - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22
Dag 23

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dank Marianne, had inderdaad net ook uitgevogeld dat Barstow een logische tussenstop is tussen San Simeon of Pismo beach en grand canyon.

Het lijken me wel 2 lange saaie rijdagen of valt dat mee? Rest lijkt me een prima route waar ik dan een extra dag Page en Zion zou toevoegen en 1 nacht minder in SF.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door IngridZw »

Ik had al eerder aangegeven dat het een saaie route is vooral vanaf Needles. Het eerste gedeelte is afwisselender met een stukje route 66, Seligman en Oatman.
Van Grand Canyon Village, (als je daar een camping hebt,) is het totaal zo'n 1000 km. naar Pismo Beach. Met maar 1 overnachting worden het dus 2 lange reisdagen.
Persoonlijk zou ik dan iets eerder dan Barstow overnachten zodat je op de 1ste dag nog wat leuke tussenstops kunt maken. En het 2de gedeelte doorkachelen omdat er onderweg toch niets is te zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Hans B »

Op dag 15 (schema Marianne) zou je ook naar Williams kunnen rijden. Leuk dorpje en geeft je 65ml 1 1/2u voorsprong op de volgende lange dag rit.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door AnitaV »

One way San Francisco en Las Vegas is bij Road Bear € 250,- en bij El Monte € 350,-.
Laatst opgevraagd bij Tioga Tours,
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jill1234: Eerste keer westkust met camper en kinderen

Bericht door jill1234 »

Een tijdje geleden hier al geschreven over onze plannen voor zomer 2019. Inmiddels ons wat meer ingelezen en tot de volgende route gekomen. Startpunt kan LA, SF of LV zijn, in onderstaand schema even uitgegaan van SF.
Uitgangspunt is dat we niet te gehaast willen reizen , kinderen zijn 9 en 10. Soms heb ik de camping die we op het oog hebben al genoemd.

Dag 1 AMS-SF
Dag 2 SF ( Alcatraz, pier 39, cable car etc)
Dag 3 camper ophalen en rijden tot Monterrey/ Carmel via Highway 1
Dag 4 van monterey/ Carmel naar San Simeon of Pismo beach via Highway one
Dag 5 van San Simone of Pismo beach naar Los Angeles. Hier willen we Beverly Hills, het Hollywood teken, rodeo drive, walk of Fame en santa Monica bezoeken. De dag er na universal studio’s. We willen dus 2 nachten in LA blijven en het liefst op dezelfde camping. Ik heb begrepen dat Balboa RV park gunstig gelegen is voor zowel universal als de rest van onze plannen. Idee is om met uber te reizen binnen LA en dus niet met de camper.
Dag 6 universal LA
Dag 7 Van LA naar Kingman
Dag 8 van Kingman naar Grand Canyon
Dag 9 van Grand Canyon naar Page
Dag 10 page (Antylope canyon , horse shoe bend)
Dag 11 van page naar Bryce, Ruby inn Campground
Dag 12 Bryce
Dag 13 van Bryce naar Zion, watchman Campground
Dag 14 Zion
Dag 15van Zion naar Las Vegas, circus circus Campground aan de strip
Dag 16 van las Vegas richting Yosemite, overnachten mono lakes/ lee vining .Lange reisdag....
Dag 17 mono lakes/ lee vining naar Yosemite , lower pines Campground
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 van Yosemite naar SF
Dag 21 camper inleveren en terugvlucht

Is dit een logische route? Dag 16 te doen? Kunnen niet door death Valley met camper denk ik?

Ik hoor het graag.

Note mod: er is al heel veel info gegeven in je vorig topic. Graag daarin doorvragen op de nieuwe route svp
Laatst gewijzigd door PSVwally op 17 mar 2018, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics over dezelfde reis samengevoegd
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer westkust met camper en kinderen

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het tempo best nog wel deftig hoor, je hebt maar één volle dag SF, tot dag 9 is het best wel van punt naar punt. In Page is er de eerste keer ademruimte.

Twee nachten Bryce hoeft niet echt, dit is immers een klein park.

De tijd in Vegas is zeer beperkt, Een dagje meer hier zou toch echt wel welkom zijn aangezien je ook weer vroeg vertrekt de volgende dag.

Of je wel of niet door Death Valley mag hangt af van de verhuurder. Bij Cruise America mag dit tegenwoordig, bij andere verhuurders kan je dit uiteraard ook steeds op eigen risico doen. Op zich zou dit immers geen probleem mogen zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Ik vind het zo gek nog niet.

Wat zijn de plannen voor Monterey? Want er is bv niet echt tijd voor een walvistour. Of je zou geluk moeten hebben met het aankomsttijdstip.

Vegas - Lee Vining is idd een lange rit.
Maar goed doenbaar mits je je erop instelt.

Ik zou de volle dag bryce of page naar SF of Vegas zetten, maar ik vind ook niets mis met hoe je het nu hebt staan hoor. 2 nachten Bryce is imo prima ook al is het park niet zo groot. Je kan zo een goed deel van dag 10 nog aan de Grand Canyon spenderen. Dan wel die dag de horseshoe bend nog meepakken. Als je dan bv aan lone rock beach campground gaat staan heb je de volgende dag voor het meer en antelope canyon.
Nadeel is idd dat je tijd voor Vegas en ook voor SF wat beperkt is
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dank, tijd voor las Vegas is bewust beperkt, ben er al eens geweest en man en kinderen willen het alleen maar even gezien hebben. Ik kan nog een extra dag ergens toevoegen, misschien in SF. Geen concrete plannen voor Monterrey , meer een tussenstop omdat ik gelezen heb dat 1 overnachting tussen SF en LA te weinig is en bovendien hebben we op die manier een korte eerste reisdag met de camper.

Ik zou het tempo graag willen verlagen maar zou niet weten hoe, iets schrappen willen we ook niet...lastig. Moab slaan we bijvoorbeeld al over, monument Valley en canyonlands.
Hebben gespeeld met het plan LA te laten vallen, al eens geweest en vond er niet veel aan maar man en kinderen willen graag naar universal en de bekende plekken bezoeken.

Iemand ervaring met die campingplek in LA? Goede keus voor onze plannen?

Ik heb afgelopen herfst de ticketprijzen voor juli in de gaten gehouden en het viel me alleszins mee. Voor ongeveer 550 euro, met overstap, zag ik genoeg tickets naar LA, SF en LV. Vanaf augustus dus weer zoeken en toeslaan als er iets moois voorbij komt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou kunnen overwegen om eerst naar Yosemite te gaan; hoe vroeger je er bent in de zomer, hoe mooier de watervallen. En je hebt dan kans dat er nog geraft kan worden. Twee nachten Bryce kan wel, maar je zou die nacht ook kunnen gebruiken voor de route door DV als dat toegestaan is. Een tweede nacht aan de oostkant van Yosemite is ook mooi, bijvoorbeeld voor een dag bij June Lake of Mammoth Lakes.
Het is nog lang niet zo ver, maar oefen zeker een maand van te voren voor het reserveren van een camping in Yosemite.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dat is een goed idee Marianne, dan ligt het tempo in het begin van de reis ook minder hoog, wat misschien fijn is , ook omdat we geen camper ervaring hebben. Ik had inderdaad al gelezen over het oefenen met boeken van campings in de parken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Hoe laat kan je de camper ophalen?

Het kan beide kanten op vind ik. Als je een early bird hebt zou je in Monterey nog naar het aquarium kunnen.
Als je geen early bird hebt is die dag nog naar Yosemite rijden voor veel camperaars wat te ver.

In principe zijn de campgrounds bij Malibu en de Campground van balboa bij van Nuys inderdaad het gunstigst voor Universal. Bij Universal heb je ook camperparkeerplaatsen. Ik ben niet bekend met camperparkeerplekken in LA, maar als je ergens in de buurt van de rode metrolijn kunt parkeren kan je evt de walk of fame en downtown aandoen. Bij de Santa Monica pier kan je wel je camper parkeren.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ik heb nog geen idee psvwalley ( plaatsgenoot denk ik :-))
We gaan pas zomer2019. Camper kan ik pas deze zomer boeken dus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ik heb vandaag van Tioga een offerte ontvangen voor 19 dagen camperhuur ( road bear) voor juli 2019.
Inclusief 15% vroegboekkorting zou dit uitkomen op 4500 euro. Ik vind dit toch wel erg aan de prijs en ga toch eens de vergelijk met de auto maken.

Man ziet bij een auto rondreis op tegen het uit je koffer leven en het meer afhankelijk zijn van buiten de deur eten en in de avond aangewezen zijn op je hotelkamer .
Zijn er misschien ook huuraccomodaties op campings, of kennen ze dat daar niet?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door michelly »

Er zijn mogelijkheden genoeg. Kijk bijvoorbeeld eens voor cabins. Is een tent misschien nog een idee. Ook lekker kamperen maar veel voordeliger. Of vraag eens een prijs op van Cruise America, dat wil ook nog wel eens een flink bedrag schelen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Naar combi auto hotel en tent ga ik nu zeker kijken. Road Bear is de enige die zijn prijzen al bekend heeft voor zomer 2019. Cruise Amerika is denk ik inderdaad goedkoper maar dat zijn ook afgeleefde campers, of niet?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door michelly »

Je moet het inderdaad wat treffen bij Cruise America. Wij hadden een paar jaar geleden een wat oudere met wel wat mankementjes maar het financiële verschil was ruim zodat wij dat voor lief namen. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2015 reisden wij met een Cruise camper. We hebben ook verschillende reizen gemaakt met afwisseling tent/cabin/hotel. Alles te lezen op www.michelly.nl met ook alle kosten in de nabeschouwing.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef: Man ziet bij een auto rondreis op tegen het uit je koffer leven en het meer afhankelijk zijn van buiten de deur eten en in de avond aangewezen zijn op je hotelkamer .
Zijn er misschien ook huuraccomodaties op campings, of kennen ze dat daar niet?
Het is wel een andere manier van reizen dan met een camper, maar wij vinden het geen probleem om uit de koffer te leven. Met huuraccommodaties op campings heb je nog steeds dat probleem, maar je kunt dan wel eens zelf koken. De KOA-campings hebben cabins, en ook op andere plekken heb je de mogelijkheid om cabins te huren.
Een avond op een hotelkamer vinden wij niet erg; meestal eten we laat en gaan dan vrij vroeg naar bed.
In Yosemite kun je eens naar Housekeeping Camp kijken; daar heb je een tent aan de Merced rIver; prachtige locatie, en je mag er koken. Er is ook een fire ring. Zie hier voor meer informatie. Het zit er altijd snel vol: je moet dat echt een jaar van te voren vastleggen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Is er hier trouwens een algemeen accomodatie topic?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer