Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Jammer. Je mag er op eigen risico door bij Cruise America maar ja, moet je dat willen?
Wat zijn er toch veel zaken om over na te denken ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Met CA kan het inderdaad wel. En je rijdt van west naar oost wat betekent dat je niet de lange klim hebt als je het park in het westen verlaat.
Het is wel een iets langere route. En er is heel veel te zien. Meestal worden er twee stops aangeraden op dat stuk. En je tijd voor Yosemite is dan wat minder. Zeker als je nog wel naar Bodie en Mono Lake gaat.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

We hebben een early bird geboekt bij de camper; dit betekent dat we de camper al in de ochtend kunnen ophalen (en terug in de middag mogen inleveren)
We hebben lang gedacht om die eerste dag maar tot Malibu te gaan, maar eigenlijk is dat zonde denken we nu. Aan het einde van de vakantie hebben we namelijk nog 2 dagen in LA en huren dan een auto (camper ingeleverd)
Nu willen we dus al iets verder gaan maar ik zie bij veel campings langs de kust dat 2 nachten in het weekend een minimum is. Iemand tips voor een camping waar je maar 1 nacht hoeft te boeken? We willen overigens nog steeds 3 nachten doen over het stuk LA-SF. Dus even in een wat rustiger tempo beginnen. Of raden jullie dat af?
Idee:
dag 1 LA tot ongeveer Pismo (liefst zuidelijker, omgeving Santa Barbara)
dag 2 verder tot Kirk Creek Campground (tussen Morro Bay en Monterey)
dag 3 verder tot Moss Landing (KOA moss Landing) (met bezoek Carmel/Monterey)
dag 4 eerst walvistour, dan verder naar SF.

Ik zoek dus een camping tussen LA en Pismo. Pismo Coast Village moet minimaal 2 nachten, Jalama Beach idem. Canchuma Lake idem (ligt iets meer het binnenland in bij Santa Barbara), Flying Flags Resort idem....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Is El Captain State park wat? Ziet er wel leuk uit, aan zee. Geen faciliteiten maar dat is niet erg, eerste nacht, dus kunnen ons redden in de camper.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben daar in 1988 gestaan. :wink: Het staat in ons verslag, ik kan me er echter niets meer van herinneren.
Zie http://martinenmarianne1988.blogspot.co ... stweg.html.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dan heeft het vast geen indruk gemaakt Marianne ;-)
Desondanks lijkt het me een een fijne overnachtingsplek voor de eerste nacht met de camper. We hebben dan mooi de tijd voor de kustroute (met nog een overnachting ten noorden van Morro Bay en in de buurt van Monterey)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Hebben weer even gebrainstormd en tot het volgende idee gekomen: de eerste camperdag al tot Pismo Beach ipv Malibu of Santa Barbara om daar 2 nachten te blijven (is verplicht, 1 nacht mag niet in weekend), even relaxen. Goed idee? Of beter op 2 verschillende plekken overnachten? hoewel dat goed zoeken is dan want veel campings aan de kust vereisen minimaal 2 nachten.

Tweede idee: niet 3 nachten in Yosemite Valley, maar 2 en 1 zuidelijker in het park (Wawona); dit om vanuit Wawona de volgende ochtend al vroeg bij Glacier Point te zijn om daar de camper kwijt te kunnen en te kunnen wandelen (Sentinel Dome, Taft Point). Is dit te doen? dus zeg om 8 uur bij Glacier Point parkeren, is dat op tijd? Het is een zaterdag dan.
En op de weg van SF naar Wawona een stop maken bij Mariposa Grove.

route zou er dan zo uit zien:

dag 1 Brussel-LA
dag 2 LA-Pismo Beach (early bird , dus camper mogen we vroeg ophalen)
dag 3 Pismo (relaxen,strand, zwembad, outlet)
dag 4 Pismo-Moss Landing via highway 1
dag 5 Moss Landing- SF, in de ochtend walvistour
dag 6 SF (Alcatraz, pier 39, painted ladies, golden gate bridge, fisherman's warf)
dag 7 SF- Wawona, onderweg Mariposa Grove
dag 9 Mariposa Grove-Glacier Point (Sentinel Dome, Taft Point)- Yosemite Valley
dag 9 Yosemite Valley
dag 10 Yosemite-Valley-Tioga Pass-Bodie-Lee Vining
dag 11 Lee Vining-Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas-Zion
dag 14 Zion
dag 15 Zion-Bryce
dag 16 Bryce-Page
dag 17 Page-Monument Valley
dag 18 Monument Valley-Grand Canyon
dag 19 Grand Canyon-needles
dag 20 Needles-LA, camper inleveren voor 15 uur, auto huren, even hollywood en beverly hills zien
dag 21 Universal
dag 22 LA-Brussel in de middag.

Goed idee? Monument Valley kan er nog uit om een extra dag in Page te hebben om rust in te bouwen. Zijn we nog niet uit.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wawona kan, maar in reistijd naar GP scheelt het maar een paar minuten vergeleken met de vallei.
Het is misschien makkelijker om een plaats in de vallei te vinden als je er 2 nachten bent in plaats van 3. Reserveer dan eerst die nachten en kijk dan pas naar Wawona.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels druk bezig met ons roadbook om zo helder te krijgen wat we allemaal precies willen doen (welke wandelingen, welke stops onderweg etc)
Zouden jullie mee willen kijken of ik belangrijke/leuke/mooie dingen vergeet op de route? En zijn de uitgezochte campings ok?

Vrijdag 19 juli: Brussel-LA, aankomst 12.45: naar het airport Marriot hotel. bijkomen, zwemmen, hapje eten

Zaterdag 20 juli: early bird, dus vroeg camper ophalen, boodschappen doen en richting Pismo Beach: North Beach campground. Onderweg langs Santa Monica (zien we de pier vanaf de weg? parkeren is daar schrikbarend duur namelijk met de camper) en Neverland (ik weet het , niet veel te zien, maar als echte Michael Jackson fan wil ik het toch even gezien hebben), misschien ook een stop in Solvang en Santa Barbara.

Zondag 21 juli: highway 1 van Pismo naar Kirk Creek Campground (tussen San Simeon en Big Sur). Stops bij Morro Bay (rots te zien vanaf de weg? of makkelijk parkeren daar?) , hearst castle (geen bezoek, te bezichtigen van buiten?) de zeehondenkolonie.

Maandag 22 juli: highway 1 van Kirk Creek Campground naar Moss Landing, KOA campground, met stops bij het Julia pfeiffer State Park ( makkelijk parkeren?), Point Lobos, Carmel/Monterey.
Algemene vraag over highway 1: wij rijden hem in noordelijke richting; kun je dan makkelijk bij de bezienswaardigheden komen qua parkeren?

Dinsdag 23 juli: om 8 uur 's morgens walvistour van 2 uur bij Sanctuary cruises (te lopen vanaf campground), daarna door naar San Fransisco : Treasure Island campground. Geen mooie camping maar welk op loopafstand van de BART waarmee we in 20 minuten bij Embarcadero zijn in SF. In de namiddag Alcatraz.

Woensdag 24 juli: San Fransisco: fietstour

Donderdag 25 juli:
Van SF naar Yosemite Valley met een stop bij Merced Grove of Tuolumne grove. Niet gekozen voor Mariposa Grove omdat de weg via de westelijke ingang mooier is en het maar de vraag is of we een parkeerplaats kunnen bemachtigen bij Mariposa Grove; we komen uit SF dus zijn daar pas begin middag. Overnachten op 1 van de pines campgrounds voor de komende 3 nachten (hopelijk bemachtigen we een plekje)

Vrijdag 26 juli:: met de shuttle op pad; wandeling Vernal Fall (busstop 16), wandeling Mirror Lake Trail (busstop 27), Cook's meadow loop (busstop 5 of 7), zwemmen in de merced river of bij half dome village. Alledrie de wandelingen haalbaar op 1 dag?

Zaterdag 27 juli:vroeg op pad , met de camper naar startpunt Sentinel wandeling en taft point. Hopelijk kunnen we daarna even parkeren bij Glacier Point.

Zondag 28 juli: Via de Tiogapass naar Bodie en Lee Vining ,overnachting op Camping Mono Vista RV Park. Onderweg stops bij Tenaya Lake, Olmsted Point,Tuolemne Meadows,

Maandag 29 juli: reisdag Lee Vining-Las Vegas , niet via Death Valley ivm camper maar via de 6 en de 95. Camping Oasis Las Vegas Resort. Ik twijfel of we niet een betaalbaar hotel op de strip nemen, zoals Circus Circus. Misschien welk leuk voor de kinderen, mooie zwembad er bij en wat centraler. In de avond naar de strip.

Dinsdag 30 juli: overdag zwemmen, in de namiddag naar de Strip (diverse hotels af en natuurlijk de M&M winkel) of Fremont Street. De hotels zijn gratis toegankelijk? Denk aan de fontijnenshow of vulkaanuitbarsting?

Woensdag 31 juli: Van Las Vegas naar Zion, Watchman Campground. Deel van de scenic drive met de shuttle

Donderdag 1 augustus Riverside Walk en stukje Narrows. Verder scenic drive met diverse stops bij de uitzichtpunten (court of the patriarchs, Weeping Rock, Observation Point, Temple of Sinawava. Meer tips?

Vrijdag 2 augustus: Van Zion naar Bryce. Ruby's inn campground (al gereserveerd) . Met de shuttle de viewpoints af en Navaja Loop Trail lopen. Redden we dit als we starten rond half 1? om 12 uur kunnen we inchecken op de camping.

Zaterdag 3 augustus: Van Bryce naar Page; campground Lone Rock Beach. In de ochtend wellicht nog iets in Bryce doen. Op camping Lone Rock Beach lekker zwemmen en even niks.

Zondag 4 augustus:: Antelope Canyon en Horseshoe Bend, Daarna door naar Monument Valley, Gouldings Campground. Is zo vroeg mogelijk een tour bij Antelope Canyon het handigst ivm parkeren camper? Of beter in de middag ivm mooiste licht inval? Dan zouden we het beter zaterdag kunnen doen. Indien we Antelope Canyon in de ochtend doen kunnen we in de namiddag de wildcat trail in Monument Valley doen (hoe laat is het hier donker? met andere woorden: tot hoe laat verantwoord om deze trail te lopen?)
Stel we lopen de wildcat trail niet , is monument valley dan de moeite waard? we gaan geen tour doen en met camper mag je er niet rijden; dan zou het dus alleen om het uitizcht vanaf gouldings of the view gaan.

Maandag 5 augustus: Op weg naar de Grand Canyon, mather campground. We komen hier begin van de middag aan; genoeg tijd voor de shuttle en de bekendste uitzichtpunten?

Dinsdag 6 augustus: Van Grand Canyon naar Needles, via Oatman en Seligman. Palm River Resort Campground.

Woensdag 7 augustus: Van Needles naar LA, camper inleveren voor 15 uur. Worden bij autoverhuur op LAX af gezet. Hotel in de buurt van Universal (betaalbaar....tips?) Onderweg naar hotel vanaf LAX walk of fame en beverly hills mee pikken.

Donderdag 8 augustus: universal studio's. Misschien daarna nog met de auto naar griffith observatory en begraafplaats Michael Jackson (misschien hebben we hier woensdag ook tijd voor)

Vrijdag 9 augustus: in de middag LA-Brussel

Ben benieuwd naar jullie tips!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Marcopstal »

Kijk, jullie hebben nu dan wel een early bird, maar de plannen zijn best nog ambitieus. Je gaat blijkbaar geen boodschappen doen de dag ervoor doch moet dat nog doen na het ophalen van de camper. Dwz dat het toch na de middag wordt vooraleer je echt op weg bent. Met een camper heb je een rit voor de boeg van een uur of 4,5 -5. Dan wil je nog naar Neverland en stops doen in Santa Barbara en Solvang, terwijl je ongetwijfeld al wel eens zal stoppen in Malibu.

En waarom zou je op vrijdag niet na aankomst naar Venice en Santa Monica gaan ? Een hotel in Marina Del Rey was hiervoor natuurlijk idealer geweest, maar je zit maar een klein beetje verder nu.

Aan de Morro Rock kan je in principe wel parkeren met een RV. Alles vanaf de weg proberen bekijken lijkt me niet echt zinvol.

Hearst Castle ligt ver van de weg af in de heuvels. Beneden is er het visitor center maar van het gebouw zelf kan je van beneden af slechts een glimp opvangen.

Een zeehonden kolonie hebben ze daar bij mijn weten nergens, wel zeeolifanten.

Julia Pfeiffer Burns is niet gemakkelijk parkeren. Voertuigen langer dan 22ft mogen er zelfs niet in.

Of je nu de highway 1 noordelijk of zuidelijk rijdt maakt niet uit. Parkings zijn er, maar beperkt en met een RV is het natuurlijk altijd net iets moeilijker. Het is een weg met viewpoints. Sommige hebben weinig plaats andere iets meer.

Parkeren bij Glacier Point na de middag is vaak een avontuur. Vooral de doorstroming van de parking is niet alles.

Als je voor een hotel kiest in Vegas zou ik toch niet direct voor Circus Circus kiezen, het ligt ook al ver op de strip. En uiteraard kan je in de hotels in en uitlopen zonder te betalen...... en naar zaken zoals de fonteinen en de vulkanen kijken. Als je op dinsdag naar de strip gaat zou ik op maandagavond naar Fremont street gaan, overdag is daar weinig te beleven.

Voor Antelope Canyon hangt alles af van met wie je de tour doet, sommigen vertrekken uit het centrum van Page.

Vergis je niet in de rit naar LA vanuit Needles ! Reken voor het zekerste maar dat je er 7 uur over doet zodat je zeker tijdig aankomt. Het tijdstip dat je met de huurwagen op pad moet is natuurlijk volle spits. Verre van ideaal dus. Hollywood zou ik eerder in de avond bezoeken, dan is het leuker. Waarom geen hotel nabij Hollywood ? Ver is het niet van daaruit naar Universal en het verkeer valt op da stukje vaak wel mee.


Algemeen ben ik we verbaasd dat je nog met zo veel vragen zit, maar je hebt natuurlijk nog wat tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden vorig jaar van Cambria naar Santa Monica, dat was goed te doen met een bezoek aan de zee-olifanten en Santa Barbara (zie hier) . Ik weet niet waar je de camper ophaalt en of je dan wel langs Santa Monica komt. Pismo Beach zal wel haalbaar zijn maar of je heel veel kunt doen onderweg weet ik niet. Ik zou zelf als eerste Santa Barbara laten vallen. Wij konden daar al nauwelijks de auto kwijt, en het kost je erg veel tijd.

Hearst Castle is leuk om te bezoeken, maar als je geen tour neemt hoef je er niet te stoppen want van de weg zie je niets.
jill1234 schreef: In de namiddag Alcatraz.
Heb je ook een avondtour overwogen? Dat vonden wij erg leuk.
jill1234 schreef:met de shuttle op pad; wandeling Vernal Fall (busstop 16), wandeling Mirror Lake Trail (busstop 27), Cook's meadow loop (busstop 5 of 7), zwemmen in de merced river of bij half dome village. Alledrie de wandelingen haalbaar op 1 dag?
Ja, dat is goed te doen.

Als je langs de TIoga Road nog wilt wandelen is de korte, vlakke wandeling naar Soda Springs een aanrader. Of de wandeling naar Gaylor Lakes.
jill1234 schreef:Woensdag 31 juli: Van Las Vegas naar Zion, Watchman Campground. Deel van de scenic drive met de shuttle

Donderdag 1 augustus Riverside Walk en stukje Narrows. Verder scenic drive met diverse stops bij de uitzichtpunten (court of the patriarchs, Weeping Rock, Observation Point, Temple of Sinawava. Meer tips?
Je zou de eerste dag tegen de avond de Pa'rus Trail kunnen doen, die begint vlak bij het visitor center. Je kunt ook de shuttle nemen het park in, maar dan zou ik ook meteen een wandeling doen, want de scenic drive doe je de volgende dag ook al tot aan het eind.
Observation Point is een flinke wandeling; daar ben je een aantal uren mee zoet, lijkt me niet te combineren met de Narrows. En als je het wilt doen dan eerst OP, zo vroeg mogelijk vanwege de schaduw, en dan in de middag de Narrows.
Ik mis de Emerald Pools Trail, al dan niet in combinatie met de Kayenta Trail. Dat zou de eerste dag een mogelijkheid kunnen zijn.

De volgende dag kun je op weg naar Bryce in Zion nog de Canyon Overlook Trail doen. Ik weet niet zeker of de parkeerplaatsen (aan het eind van de tunnel meteen rechts) voldoende ruimte hebben voor campers, maar zo niet, dan kun je iets verderop aan de linkerkant van de weg parkeren.
Je hoeft in Bryce niet eerst naar de camping te gaan lijkt me, ik neem aan dat je ook bij het visitor center of ergens anders kunt parkeren. Je zult hoe dan ook voldoende tijd hebben voor Bryce. Combineer de Navajo Loop met de Queens Garden Trail. Is misschien ook wel prettig om de volgende ochtend te doen, dan is het nog niet te heet.
jill1234 schreef:Antelope Canyon en Horseshoe Bend, Daarna door naar Monument Valley, Gouldings Campground. Is zo vroeg mogelijk een tour bij Antelope Canyon het handigst ivm parkeren camper?
Naar welke Antelope Canyon wil je? Voor de Lower kun je het beste in de ochtend gaan, voor de Upper rond het middaguur. Parkeren zal geen probleem zijn, als een tour afgelopen is blijf je daar niet hangen, dus het stroomt altijd door.
Qua route zou eerst Horseshoe Bend en dan AC het handigste zijn, maar ik zou toch eerst AC doen; dan hoef je niet te haasten bij Horseshoe Bend. Ik zou de Lower doen, en dan een van de eerste tours.
De wandeling in MV kun je maar tot ene bepaald tijdstip doen; het pak sluit op een gegeven moment. Ik durf niet te zeggen of het de moeite waard is zonder de Wildcat Trail. Wij deden het vorig jaar ook met alleen de uitzichtpunten, maar het lag wel op onze route. Een rustmoment met een extra nacht Page is ook niet gek.

Je hebt voldoende tijd om nog iets bij de GC te doen als je van MV komt. Wil je niet een stuk naar beneden wandelen? Dat zou je ook de volgende ochtend vroeg kunnen doen, de SKT is prachtig bij zonsopkomst.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 okt 2018, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dank voor je reactie; ik heb nog veel vragen inderdaad, eerste keer USA voor ons (ik ben er 2x geweest maar dat was als kind)

Hotel voor de eerste nacht ligt nog niet vast; ik zit wel vast aan een bepaalde regio ivm de transfer van Cruise America; die komen je niet overal halen. Ik ga navragen of Marina del Rey bij die regio zit.

Solvang en Santa Barbara zijn geen must; laten we afhangen van hoe laat we de camper hebben en klaar zijn met de boodschappen.Kunnen ook een camping in de buurt van Santa Barbara nemen maar gekozen voor Pismo om de 2 dagen daarna maar een korte afstand te hoeven afleggen (pismo-kirk creek campground en kirk creek-moss landing)

Ik bedoel inderdaad zeeolifanten, geen zeehonden. We vertrekken denk ik al vroeg vanuit Pismo ivm de jetlag dus hopelijk dan nog relatief rustig op de weg en op de parkeerplekken. Julia Pfeiffer dus onbereikbaar voor ons? dat is wel jammer.

We kunnen in Yosemite misschien dan beter eerst vroeg in de ochtend even naar Glacier Point en dan naar de parking voor senitnel dome en taft point (ipv andersom). Glacier Point zal niet lang duren dus dan kunnen we alsnog vroeg bij de parking van sentinel dome zijn.

Wat betreft Needles-LA: volgens google maps is die rit ruim 4 uur naar Cruise America. Zeg 5 uur met de camper. Ik rekende zelf op 6 uur met files. Andere optie is om een camping nog wat verder richting LA te nemen.
Hotel in Hollywood kan ook, ligt ook dichtbij Universal dus het voordeel begrijp ik niet goed.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:Wij reden vorig jaar van Cambria naar Santa Monica, dat was goed te doen met een bezoek aan de zee-olifanten en Santa Barbara (zie hier) . Ik weet niet waar je de camper ophaalt en of je dan wel langs Santa Monica komt. Pismo Beach zal wel haalbaar zijn maar of je heel veel kunt doen onderweg weet ik niet. Ik zou zelf als eerste Santa Barbara laten vallen. Wij konden daar al nauwelijks de auto kwijt, en het kost je erg veel tijd.

Santa Barbara laten we vallen dan, geen probleem. Cruise America zit in Carson, volgens google maps komen we dan langs Santa Monica.

Hearst Castle is leuk om te bezoeken, maar als je geen tour neemt hoef je er niet te stoppen want van de weg zie je niets.

Helder.
jill1234 schreef: In de namiddag Alcatraz.
Heb je ook een avondtour overwogen? Dat vonden wij erg leuk.

Zijn we inderdaad aan het overwegen maar wil eerst uitzoeken hoe veilig de BART is in de avond...het liefst ben ik voor het donker op de camping terug (of is dat overdreven?)
jill1234 schreef:met de shuttle op pad; wandeling Vernal Fall (busstop 16), wandeling Mirror Lake Trail (busstop 27), Cook's meadow loop (busstop 5 of 7), zwemmen in de merced river of bij half dome village. Alledrie de wandelingen haalbaar op 1 dag?
Ja, dat is goed te doen.

Als je langs de TIoga Road nog wilt wandelen is de korte, vlakke wandeling naar Soda Springs een aanrader. Of de wandeling naar Gaylor Lakes.

Dank voor de tip!
jill1234 schreef:Woensdag 31 juli: Van Las Vegas naar Zion, Watchman Campground. Deel van de scenic drive met de shuttle

Donderdag 1 augustus Riverside Walk en stukje Narrows. Verder scenic drive met diverse stops bij de uitzichtpunten (court of the patriarchs, Weeping Rock, Observation Point, Temple of Sinawava. Meer tips?
Je zou de eerste dag tegen de avond de Pa'rus Trail kunnen doen, die begint vlak bij het visitor center. Je kunt ook de shuttle nemen het park in, maar dan zou ik ook meteen een wandeling doen, want de scenic drive doe je de volgende dag ook al tot aan het eind.

Dank je, ik noteer het meteen :-)

Observation Point is een flinke wandeling; daar ben je een aantal uren mee zoet, lijkt me niet te combineren met de Narrows. En als je het wilt doen dan eerst OP, zo vroeg mogelijk vanwege de schaduw, en dan in de middag de Narrows.
Ik mis de Emerald Pools Trail, al dan niet in combinatie met de Kayenta Trail. Dat zou de eerste dag een mogelijkheid kunnen zijn.

Ik lees nu inderdaad dat OP 6 uur duurt, ik dacht elders gelezen te hebben 6km, verkeerd gelezen dus. Die laten we dan maar zitten; dat trekken de kinderen niet. Ik ga eens kijken naar Emerald Pools Trail en de Kayenta Trail.

De volgende dag kun je op weg naar Bryce in Zion nog de Canyon Overlook Trail doen. Ik weet niet zeker of de parkeerplaatsen (aan het eind van de tunnel meteen rechts) voldoende ruimte hebben voor campers, maar zo niet, dan kun je iets verderop aan de linkerkant van de weg parkeren.
Je hoeft in Bryce niet eerst naar de camping te gaan lijkt me, ik neem aan dat je ook bij het visitor center of ergens anders kunt parkeren. Je zult hoe dan ook voldoende tijd hebben voor Bryce. Combineer de Navajo Loop met de Queens Garden Trail. Is misschien ook wel prettig om de volgende ochtend te doen, dan is het nog niet te heet.

Dank voor de tip.
jill1234 schreef:Antelope Canyon en Horseshoe Bend, Daarna door naar Monument Valley, Gouldings Campground. Is zo vroeg mogelijk een tour bij Antelope Canyon het handigst ivm parkeren camper?
Naar welke Antelope Canyon wil je? Voor de Lower kun je het beste in de ochtend gaan, voor de Upper rond het middaguur. Parkeren zal geen probleem zijn, als een tour afgelopen is blijf je daar niet hangen, dus het stroomt altijd door.
Qua route zou eerst Horseshoe Bend en dan AC het handigste zijn, maar ik zou toch eerst AC doen; dan hoef je niet te haasten bij Horseshoe Bend. Ik zou de Lower doen, en dan een van de eerste tours.

Denk dat we voor de upper gaan omdat die toegankelijker is.

De wandeling in MV kun je maar tot ene bepaald tijdstip doen; het pak sluit op een gegeven moment. Ik durf niet te zeggen of het de moeite waard is zonder de Wildcat Trail. Wij deden het vorig jaar ook met alleen de uitzichtpunten, maar het lag wel op onze route. Een rustmoment met een extra nacht Page is ook niet gek.
Ik neig naar een extra nacht page, maar man wil echt graag MV meepikken. Nog maar eens (weer) bespreken hier
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

mmm, ging wat mis met quoten. Sorry.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je bericht toch aanpassen?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Wat betreft Needles-LA: volgens google maps is die rit ruim 4 uur naar Cruise America. Zeg 5 uur met de camper. Ik rekende zelf op 6 uur met files.
Ondertussen zal je ook nog een keer een plas en/of lunchpauze maken...en ook een beetje, wanneer maak je je camper schoon en dat soort dingen. En je hebt onderweg geen tijd meer voor bv een korte stop bij de grootste thermometer ter werled in Baker of bij de dinos in Cabazon... Maargoed, gewoon heel vroeg vertrekken dan maar :lol: :wink:

Waar moet je de camper halen/inleveren? Voogens mij zit er een verhuurder ten zuidoosten van LAX, maar ook een beetje in west hollywood, maar ik haal die altijd door elkaar. Als je de laatste hebt zou ik er iig zeker niet voor kiezen om, als je de dag erna naar Universal gaat, op LAX te overnachten. Dat is 's ochtens een hel om naar het noorden te rijden. Je zou evt daarna s avonds naar Santa Monica kunnen gaan. In het donker is de pier ook wat leuker...Ik zou dan Venice niet meer aandoen, dat is 's avonds niet echt een fijne buurt
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

PSVWally: de verhuurder zit in Carson, ten Zuid Oosten van LAX. Ik heb inderdaad niet gedacht aan het feit dat die camper ook nog schoon moet....
Wat zou dan een betere overnachtingsplek zijn? Ik ga er straks even voor zitten, even wat uitpluizen.

@Marianne: ik pas het bericht uiteraard aan , maar nog geen tijd gehad: komt vanmiddag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Opzich kan de dag van de landing prima bij LAX.
Maar ik zou echt opletten niet de hele middag te ‘relaxen’ want dan lig je de hele nacht wakker. Dwz slaap max 2 uur nadat je bij je hotel bent en probeer het daarna tot zeker 22u uit te houden. Voor of met kleine kids is dit natuurlijk lastig, maargoed. Pak bv laat in de middag even een taxi of uber naar santa monica pier, kijk daar rond en eet wat in het winkelcentrum achter de pier (volgens mij op 3th street uit mn hoofd?). Dan hoef je daar de
Volgende dag of later in de vakantie niet persé lamgs

Na het ophalen vd camper rij je wrs idd via de 1 langs Santa Monica, maar ik zou bij het ophalen even navragen waar je het makkelijkst inkopen kan doen. Het kan best zijn dat ze je de snelweg naar Hollywood laten rijden en dan de 101 of de 405 en 10 boven langs Santa Monica pier laten nemen. LA is groot en druk en kan in het begin, zeker als je nog niet aan bv de camper gewend bent wat overweldigend zijn.

Ik zou na aankomst van route vanaf Needles echt wat noordelijker proberen te zitten. Het is natuurlijk de vraag of je dan een auto huurt en ook nog wat meer van LA wilt zien of alleen het pretpark aan wilt doen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dat is een goed idee PSVWally: uber naar Santa Monica op dag van aankomst en daar wat eten.
Als we de camper inleveren worden we naar een autoverhuur gebracht bij LAX. We hebben dan dus van woensdag einde middag tot en met vrijdagmiddag een auto.

Wat betreft camper inleveren: we zouden tot Barstow kunnen rijden van de GC. Of zuidelijk via Joshua Tree. Zuidelijk is handiger voor terugbrengen camper denk ik. Ik ga straks eens even kijken wat mogelijk is.

Ik had zelf bedacht op de ophaaldag van de camper zo snel mogelijk LA te verlaten en ik had een wallmart opgezocht in Santa Barbara; daar komen we toch langs. Misschien is het ook beter om in de buurt van Santa Barbara te overnachten en niet in Pismo om die eerste camperdag net iets minder ver te hoeven. Tweede nacht is iets noordelijker dan San Simeon dus dat is qua afstand dan ook zeker te doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Dat van die eerste dagen lijkt me een verstandige keuze.

Die dagen tussen MV en LA zou ik toch nog eens goed naar kijken. Je ontkomt natuurlijk niet aan een lange rit, maar doorrijden tot Barstow lijkt me je tijd bij de Grand Canyon wel erg in te korten. Misschien je camper l wat eerder proberen schoon te houden en op te ruimen :mrgreen:

Ik zou gewoon de snelste weg van needles naar LA pakken en niet nog een Joshua tree of dergelijke toevoegen. Mocht je niet naar Bodie gaan dan zou je evt onderweg bij Barstow nog Calico ghost town aan kunnen doen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer