Reis jill1234: zomer 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Trails »

Oh Ridge aan June Lake is een mooie camping en ligt maar 13 mijl van Lee Vining. Wij stonden daar vorig jaar 2 nachten:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html

Bij Lee Vining stonden we ook 2 nachten op Lower Lee Vining campground. Op 3 mijl van Lee Vining en ook de moeite waard.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Vandaag nog 6 maanden tot vertrek en dat betekent morgen de eerste state park camping boeken. Ik vind het maar spannend.
Ik zet onze planning hier nog even neer met daarbij de al geboekte accomodaties/campings en wat vragen bij de nog te boeken nachten.

dag 1 Brussel-LA, dag van aankomst uber naar Santa Monica/Venice, overnachting LA Marriot Hotel)

dag 2 LA- Refugio State Park (in de buurt van Santa Barbara) (early bird , dus camper mogen we vroeg ophalen). Eerste keus hier is Refugio State Park, 2e keus El Capitan , 3e keus Gaviota. Iemand ervaring met 1 van deze 3? Heb gelezen over Refugio dat het Yosemite boekingstoestanden met zich mee brengt. Vervelende is dat we morgen om 16 uur in de auto zitten en daar ook niet onder uit kunnen dus ik ga vanuit de auto proberen een boeking te maken


dag 3 Santa Barbara- Kirk Creek campground (via Neverland en highway 1). Goede keus? Makkelijk te boeken of ook Yosemite toestanden?

dag 4 Kirk Creek Campground- Moss Landing via highway 1: camping KOA Moss Landing geboekt

dag 5 Moss Landing- SF, in de ochtend walvistour, in de namiddag SF. Camping Treasure Island RV Park of toch Marin RV. Denk dat we gaan voor Treasure Island, loopafstand van metro en niet afhankelijk van (dure) ferry Treasure Island kan pas 3 maanden van te voren geboekt worden.

dag 6 SF (Alcatraz, pier 39, painted ladies, golden gate bridge, fisherman's warf)

dag 7 SF- Yosemite Valley (via Tuolemne of Merced Grove): welke van de yosemite valley campings heeft de hoogste kans van slagen wat boeken betreft? We willen boeken voor 3 nachten

dag 9 Glacier Point (Sentinel Dome, Taft Point)- Yosemite Valley

dag 9 Yosemite Valley

dag 10 Yosemite-Valley-Tioga Pass-Bodie-Lee Vining. In maart kan ik camping Mono Vista RV park boeken. Denk dat we voor deze gaan ivm gunstige ligging

dag 11 Lee Vining-Las Vegas. Camping Oasis RV resort geboekt voor 2 nachten

dag 12 Las Vegas

dag 13 Las Vegas-Zion. We willen Watchman boeken voor 2 nachten , 2e keus Zion Canyon Campground.
dag 14 Zion

dag 15 Zion-Bryce. Ruby's inn Camping geboekt

dag 16 Bryce-Page. 1e keus Wahweap ,2e keus Lake Powell Campground

dag 17 Page-Monument Valley, in de ochtend antelope canyon, horseshoe bend. Camping Gouldings geboekt
dag 18 Monument Valley-Grand Canyon. Mather Campground boeken
dag 19 Grand Canyon-Barstow, via Seligman, Oatman . KOA Calico geboekt
dag 20 Barstow-LA, camper inleveren voor 15 uur, auto huren, hollywood/beverly hills/griffith observatory. Holiday Inn Burbank geboekt voor 2 nachten
dag 21 Universal
dag 22 LA-Brussel in de middag.

Ik zal blij zijn als de campings geboekt zijn. Verder nog Allcatraz boeken maar dat kan pas 3 maanden van te voren en dan nog universal tickets. Esta al binnen (beter vroeg dan laat), extra creditcard binnen (hebben er nu 3, 2x visa ,1x rabocard) dus verder hoeft er niet veel mee te gebeuren (denk ik)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Over de campgrounds kan ik weinig zeggen, maar doe de horseshoe bend op de dag dat je in Page aankomt en doe op de dag dat je naar Monument Valley gaat alleen antelope canyon. Dan heb je en er geen druk op zitten om toch op tijd in MV aan te komen (het is daar ook een uur later vanwege de tijdzone). En het geeft je wat meer tijd bij MV waar je misschien wel een tour moet boeken omdat je ket een camper niet echt richting de buttes kunt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yosemite zal het niet veel uitmaken welke camping je neemt. Ik zou wel op verschillende campings wat plaatsen uitzoeken. Maak een lijst van plaatsen per camping die geschikt zijn voor jullie RV.
Ik weet niet of je Antelope Canyon al hebt geboekt maar als je daar meteen de eerste tour neemt heb je meer dan genoeg tijd om nog Horseshoe Bend te doen en naar MV te rijden. Als je daar echter een tour wilt doen moet je wel de tijd in de gaten houden.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Antelope Canyon hebben we de dag dat we naar MV rijden om 8.30 geboekt. Horseshoe bend kan zowel als we vanuit Bryce komen of na Antelope Canyon voor we doorreizen naar MV. Dat zien we tegen die tijd wel. Hoeven niet heel vroeg in MV aan te komen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Balen, zat om 16 uur in de auto klaar om Refugio State Beach campground te boeken maar 20 juli kwam maar niet open. Ik heb geprobeerd tot half 5, daarna pas net weer in de gelegenheid geweest. Nu wel open, maar niks meer beschikbaar...
Nu dus op zoek naar een alternatief, El Capitan ook vol.
Blijkbaar gaan state parks op een ander tijdstip open om te boeken dan nationale parken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Heb Gaviota State Beach Campground geboekt. 3e keus, maar we hebben tenminste iets. Camping ligt iets voorbij Santa Barbara, prima afstand dus voor de eerste dag met de camper.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Stel dat het niet lukt om 3 nachten Yosemite te boeken. Wat zou dan een goede plek zijn tussen Yosemite en Las Vegas om te overnachten?
Plan is 3 nachten Yosemite, dan een nacht Lee Vining en dan naar Las Vegas. Als Yosemite 2 nachten wordt kunnen we het stuk Lee Vining-Las Vegas dus in tweeën delen. Iemand suggesties? Ik ben bang dat Yosemite lastig wordt voor 3 nachten en ben dus nu alvast op zoek naar alternatieven.
We gaan met de camper dus Death Valley is geen optie (mag op eigen risico maar dat risico nemen we niet)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je dan voor Yosemite zowel 2 als 3 nachten proberen? Dat maakt het wel weer ingewikkeld lijkt me.
Ik zou niet een nacht tussen Lee Vining en Las Vegas doen. Daar is weinig te doen dus zonde van de tijd. Twee nachten Lee Vining is dan mooier. Of kijk naar June Lake of iets anders in de buurt.
Je kunt ook de eerste nacht naar Wawona gaan en dan twee nachten in de vallei.
En dan eerst de vallei vastleggen en dan pas Wawona. Als je via de 120 wilt rijden kun je voor de eerste nacht ook Crane Flat kiezen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Dank je.Nee, ik wil gewoon 3 nachten Yosemite proberen maar als dat niet lukt moet ik een plan b hebben. We zijn graag 3 nachten in Yosemite (de planning die ik gemaakt heb is al krap voor 3 nachten)
Liever een extra nacht Yosemite dan June Lake denk ik.
Dan ga ik 15 maart inzetten op 3 nachten in de vallei. Afhankelijk van of dat lukt kijk ik dan naar de andere optie (Wawona, Crane Flat, June Lake)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Vraagje over de route Moss Landing- San Francisco.

De snelste route is via de 35 en de 280 (het binnenland)
drie kwartier langer duurt de route langs de kust (highway 1). Is dit stuk van highway 1 de moeite waard? of beter de snelle route nemen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door PSVwally »

Hangt van je plannen van die dag af. Snelste route is over het algemeen de saaiste route. Kustroute is een mooie rit en je zou zelfs ook wat staatsparken tussen de kust en SF kunnen bezoeken. Echt een heel mooi gebied
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Om 8 uur in de ochtend doen we een 2 uur durende walvistour vanuit Moss Landing. Daarna willen we richting SF vertrekken. In principe hebben we de tijd verder die dag; we twijfelen nog of we die dag al een paar uur naar SF gaan of ons beperken tot een volle dag de dag er na. Willen Alcatraz bezoeken en fietsen huren. Denk dat een dag net te krap is en het dan zou het fijn zijn als we rond een uur of 2 op de camping in SF zijn waarna we nog een paar uur de stad in kunnen. Maargoed, als er onderweg ook veel moois te zien is moeten we nog eens kijken waar de voorkeur naar uit gaat.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2017 de hele kustroute. Dat vonden we erg de moeite waard. Zie ons verslag bij 30 juli.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Zojuist 2 nachten Watchman geboekt in Zion NP. Had 3 favoriete plekjes, de derde keus is gelukt. B54R. Aan de rivier! Blij mee. Nu alleen Yosemite nog.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Voor het geval 3 nachten in de vallei niet lukt: is de Tuolumne Grove te lopen vanaf camping crane flat? Ik ben wat opties aan het bekijken voor het geval overnachten in de vallei helemaal niet of deels niet lukt.
Ik wilde Tuolumne Grove doen op de dag dat we vanuit SF naar Yosemite gaan. Ik heb echter gelezen dat er maar weinig parkeerplaatsen zijn, dus misschien is het sowieso een idee om eerst een nacht Crane Flat te doen om vanaf daar te lopen naar Tuolumne Grove.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door alje »

google maps zegt 1 mijl. Kan dus. Meen dat ik dat ook gedaan heb, maar is lang geleden. Crane Flat is minder snel vol, ligt ook rustiger, maar natuurlijk wel minder mooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het wel meevalt met de parkeerplaatsen, de meeste mensen gaan naar de Mariposa Grove. Lopen vanaf Crane Flat lijkt me niet aan te raden. Je loopt langs de weg waar geen ruimte is voor voetgangers.
Ik zou trouwens voor de Merced Grove kiezen in plaats van de Tuolumne Grove.

Het is me nog niet duidelijk hoe je die reservering wilt doen. Als 3 nachten niet lukt ben je te laat om het nog voor twee nachten te proberen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 feb 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door jill1234 »

Ja, daar ben ik inderdaad nog niet helemaal uit...
Het liefst ben ik gewoon 3 nachten in de vallei, maar zou de kans op 2 nachten groter zijn?
En waarom liever Merced Grove? Die is langer lopen zag ik en heel steil en Tuolumne heeft meer parkeerplaatsen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: zomer 2019.

Bericht door Easy »

Om je enigszins gerust te stellen: wij reserveerden ook voor 3 nachten en dit leverde geen enkel probleem op. We zaten met ons tweeën klaar en hadden uiteindelijk maar liefst 6 plekken in onze winkelmandje liggen. Op welke dag komen jullie aan? Wij op een maandag, dat is misschien makkelijker als aankomen in het weekend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer