Reis Kapitein A: Rondje Vegas (Richting Yellowstone) juni 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kapitein A
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kapitein A: Rondje Vegas (Richting Yellowstone) juni 2018

Bericht door Kapitein A » 12 dec 2017, 19:18

Hallo iedereen,

Ik volg hier al een tijdje mee en heb hier ook veel inspiratie gehaald voor onze eerste reis naar de westkust in 2017. Voor onze tweede reis een rondje Vegas richting Yellowstone in juni 2018 zoek ik nog wat extra info of suggesties voor mijn route:

We weten nog niet goed of Rapid City en de parken daarrond de moeite zijn? En welke prioriteit zouden moeten krijgen. Verder ben ik ook nog wat aan het twijfelen hoe ik de dagen in Yellowstone best indeel. Het is de bedoeling om vooral te wandelen en hier en daar een viewpoint te doen met de auto.

We doen trouwens een rondje Vegas omdat we het wel aangenaam vinden om daar onze reis te eindigen met een paar nachtjes ontspanning!
Parken zoals Bryce, GC en Zion hebben we al gedaan (al willen we indien mogelijk nog wel even stoppen in Zion)

Als er verder nog opmerkingen of suggesties zijn hoor ik het graag!

1/jun Las Vegas ==> Mesquite
2/jun Mesquite ==> Capitol Reef NP
3/jun Capitol Reef ==> Moab
4/jun Moab
5/jun Moab ==> Grand Junction
6/jun Grand Junction ==> Denver
7/jun Denver ==> Rocky Mountains NP
8/jun Rocky Mountains NP ==> Cheyenne
9/jun Cheyenne ==> Rapid City
10/jun Rapid City ==> Buffalo
11/jun Buffalo ==> Cody
12/jun Cody ==> Yellowstone
13/jun Yellowstone
14/jun Yellowstone
15/jun Yellowstone
16/jun Yellowstone ==> Grand Teton
17/jun Grand Teton ==> Grand Teton
18/jun Grand Teton ==> Salt Lake City
19/jun Salt Lake City ==> Zion
20/jun Zion ==> Las Vegas
21/jun Las Vegas ==> Las Vegas
22/jun Las Vegas

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kapitein A: Rondje Vegas (Richting Yellowstone) juni 2018

Bericht door PSVwally » 12 dec 2017, 22:32

Sja. Het eerste deel vd reis vind ik (te) vol zitten.
Vanaf Cody terug naar Vegas is het prima.

De crux zit em in het eerste deel. Je wil imo teveel.
Wat is het doel van Mesquite? Of is dat ook de dag van aankomst?
De rit van Mesquite naar Torrey kan je via de snelle route doen, maar de mooiste route is wel via Bryce en de ut12. Die route is wel ruim 5.5u zuivere rijtijd. De tijd voor CR is dan erg beperkt, want de dagen erna heb je echt wel nodig voor de parken rond Moab. Opzich is het prima om dan via de ut128 al naar Grand Junction te rijden.

Maar dan komt het vreemde stuk. Je rijdt eigenlijk langs RMNP en dan doe je eerst denver, dan RMNP en een nacht Cheyenne.

Ik zou echt een keuze maken tussen RMNP en Denver en dan via Casper naar Cody rijden. Of bv de nacht Denver erut halen en dan 2n RMNP doen en dan de nacht Cheyenne eruit en 2n Black Hills doen. Je hebt echt minimale tijd daar nu. De BH vind ik erg mooi en ik zou daar zelf zeker 2 volle dagen/3n nemen.

Kapitein A
Amerika-newbie

Bericht door Kapitein A » 13 dec 2017, 10:06

Mesquite is inderdaad de eerste dag, we landen rond 6u dus ik wou nog een uurtje rijden om uit Vegas te geraken. Het oorspronkelijke doel is inderdaad om langs de snelle route naar Torrey te rijden maar als de ut12 echt de moeite is kunnen we dat ook herbekijken. Zowel dag 2 en 3 zijn voornamelijk voor Capitol Reef, dag 4 en 5 zijn voor de parken rond Moab. 1 Dag voor Arches en 1 voor Canyonlands. Ik wil Denver er wel uithalen omdat we toch vooral voor de natuur gaan en die dag eventueel aan de BH koppelen. Cheyenne staat er vooral in als overnachtingsplaats aangezien we die dag zouden besteden aan RMNP maar 's avonds al wat in de richting van de Black Hills willen rijden.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 13 dec 2017, 10:26

Opzich snap ik je wel, maar ik denk dat je je op sommige ritten wat op de rijtijd verkijkt en dat er die dagen niet heel veel tijd overblijft om rond te kijken

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 13 dec 2017, 10:36

Ik zou toch ook gaan voor de UT 12, een van de mooiere wegen van het zuidwesten. Er is onderweg ook veel te zien en doen. Op die manier heb je die dag nog weinig tijd voor Capitol Reef, ook omdat je een uur verliest vanwege het tijdsverschil tussen Nevada en Utah.

Op zich heb je dan de dag erna vrijwel de hele dag voor Capitol Reef, maar als je via de schitterende UT128 van Capitol Reef naar Moab wilt kost je dat ook tussen de 3-4 uur, zonder te stoppen.

Je dagen rond Moab kunnen opzich wel. Als je niet echt gaat wandelen in Canyonlands (behalve de korte hike naar Mesa Arch) dan kun je dat prima doen op de dag dat je naar Grand Junction rijdt. Vergeet niet het aangrenzende Dead Horse Point SP, wat ook echt een bezoekje waard is.

Voor RMNP heb je wel echt veel te weinig tijd in mijn optiek. Het is een erg groot park waar veel bezienswaardigheden erg ver van elkaar liggen. Ik zou dat toch echt even herbekijken, zeker als je zegt voor de natuur te willen gaan. Je kunt voor dit park het beste een overnachting in Grand Lake plannen en de dag erna via de Trail Ridge Road naar Estes Park.

Succes.
Groetjes,
Daniel

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 dec 2017, 13:24

Ik zou ook meer tijd uittrekken voor RMNP. Misschien de stop in Grand Junction laten vallen en vanuit Moab naar Grand Lake doorrijden. Dan de volgende dag naar Estes Park zodat je de Trail Ridge Road kunt rijden en een volle dag hebt voor het park.

Marianne

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 13 dec 2017, 13:35

Kan, maar dan wordt de tijd voor Canyonlands/Dead Horse Point SP wel héél kort, gezien de rijtijd van Moab naar Grand Lake (bijna zes uur zonder stops).
Groetjes,
Daniel

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 dec 2017, 13:46

Ja, dat klopt. Maar daar zou de dag Denver wellicht ingezet kunnen worden. Of Zion laten vallen? Het is eigenlijk net iets te krap allemaal.

Marianne

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 13 dec 2017, 16:29

Kapitein A schreef: We weten nog niet goed of Rapid City en de parken daarrond de moeite zijn? En welke prioriteit zouden moeten krijgen.
Custer S.P., Mount Rushmore, Badlands N.P. en enkele andere bezienswaardigheden zijn naar mijn mening zeker de moeite waard. PSVwally stelt voor daar twee overnachtingen te plannen. Ik wil pleiten voor minstens drie of het gebied overslaan. Door de afgelegen ligging is de kans relatief klein dat je hier een tweede keer komt. Daarom zou ik het jammer vinden om bijvoorbeeld Badlands N.P. over te slaan. Het zal echter moeilijk worden de nodige ruimte te vinden. Met slechts één overnachting maak je sowieso een heel grote omweg en heb je er (veel) te weinig tijd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 14 dec 2017, 00:26

Zeker de moeite waard. Voor de Black Hills SD heb je dan inderdaad wel 3 nachten nodig als je ook Badlands wilt zien. Het kan wel maar dan moet je de route anders indelen. Ten eerste Denver eruit en vanaf RMNP rechtstreeks rijden naar Rapid City of Custer/Keystone etc. Is wel een langere rit maar als je vroeg vertrekt kan het prima is onze ervaring. Je hebt dan 2 extra dagen die je daar kunt inzetten. Wij kwamen van Denver en deden het zo:
Denver - Keystone
Keystone (volle dag Custer State Park)
Keystone - Deadwood via Badlands NP

Voor een extra dag RMNP kun je eventueel de volle dag Grant Teton weglaten of op de laatste dag Yellowstone in de loop van de middag alvast richting Grant Teton rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 14 dec 2017, 06:21

Old Faithful schreef: PSVwally stelt voor daar twee overnachtingen te plannen. Ik wil pleiten voor minstens drie of het gebied overslaan.
Ik zeg 2 volle dagen / 3 nachten...had er misschien beter = óf dus 3 nachten kunnen zetten, maar we bedoelen hetzelfde.

Maar met slecht één nacht zou ik de omweg er ook niet voor maken, dat is zonde van de lange wat saaie ritten heen en terug door oa nebraska. Ook daar is eigenlijk stiekem wel voldoende te bekijken, maar die dingen kosten ook veel tijd.

Kapitein A
Amerika-newbie

Bericht door Kapitein A » 15 dec 2017, 13:40

Bedankt voor alle reacties, straks even kijken hoe ik kan schuiven met de planning!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer