Reis nickmatth: Rondreis Nick

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nickmatth
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis nickmatth: Rondreis Nick

Bericht door nickmatth »

Hallo iedereen,

Ik heb een route uitgestippeld van LA naar LA en zou graag jullie mening horen wat er veranderd zou moeten worden.
We gaan van 28 maart 2018 tot 14 april 2018, dus 18 dagen.

28/03: Dusseldorf-LA (aankomst 15:30 lokaal) overnachting in Santa Clarita Motel
29/03: Six flags magic mountain (nog geen overnachting)
30/03: Santa cruz - San Francisco (Monterey slagen we over sinds route 1 nog steeds gesloten zou zijn dan) overnachting SF joie de vivre
31/03: San Francisco overnachting Joie de vivre
01/04: San Francisco - Yosemite aan een stuk doorrijden dat we nog een halve dag park hebben. overnachting mariposa
02/04: Yosemite: overnachting Oackhurst
03/04: Oackhurst-Sequioa NP overnachten porterville
04/04: Porterville-Death Valley-Las vegas
05/04: Las vegas
06/04: Las vegas
07/04: Las vegas-Zion NP: vroeg vertrekken voor nog zeker halve dag Zion
08/04: Zion
09/04: Bryce
10/04: Page & Antilope Canyon
11/04: Grand canyon
12/04: Grand canyon-LA
13/04: LA
14/04: Vertrek LA

Sinds we vooral de nadruk op de parken willen leggen zou ik een dag minder Las Vegas willen inplannen. Maar ik weet niet goed waar.
Mischien een extra dag Sequoia of..?
We hebben maar een 18 dagen, maar zouden zoveel mogelijk willen zien.

Nick
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis nickmatth: Rondreis Nick

Bericht door PSVwally »

Je doet eigenlijk een reis van minimaal 21 dagen in 18... en dan kom je dus tijd te kort.

Dag 2 doe je six flags magic mountain en dag3 begin je ineens in santa cruz?? Je gaat na six flags niet meer via santa cruz naar SF en mocht je een tikfout hebben gemaakt met santa cruz en santa clarita dan zou ik de 5
Pakken naar SF en heel de kustroute en dus ook Santa Cruz vergeten.

Je tijd voor Sequoia is erg kort. Ik zou je overnachting dan ook dichterbij doen dan Porterville, bv three rivers. Maar dan heb je de dag erna weer een monsterrit naar Vegas via death valley. Het is allemaal net wat veel

Ook GC - LA. Het is natuurlijk wel te berijden maar het is wel weer een volle autodag. Ik zou wrs hoe jammer ook een dag Vegas minder doen en sequoia eruit halen. Dan een macht tussen Yosemite en Death Valley zetten bv in Lone Pine. En een nacht tussen de GC en LA in kingman of needles
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis nickmatth: Rondreis Nick

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen! Ik zou de route sowieso omdraaien. In maart heb je echt heel grote kans op dicht gesneeuwde/gesloten wegen in zowel Yosemite als Sequoia. Als je de route omdraait ook wel, maar je bent dan wel 10 dagen later in het seizoen. Kan zomaar iets schelen. Houdt er rekening mee dat Glacier Point zeker nog dicht zal zijn, net als Kings Canyon Scenic Byway.

Ook in Utah kan het echt nog fris zijn in die periode, met sneeuw in Bryce. Lijkt me wel prachtig!

Daarnaast zou ik de tips van Paul hierboven ter harte nemen.

Succes.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis nickmatth: Rondreis Nick

Bericht door MichelH »

Zijn de tickets al geboekt?

Een one way zou logischer zijn met 18 dagen, bv. start in Los Angeles en eindigen in San francisco. Zeker omdat je de kustroute in principe niet mee zou willen nemen. Je zou dan zoiets kunnen doen:

28/03: Dusseldorf - Los Angeles
29/03: Los Angeles
30/03: Los Angeles - Needles
31/03: Needles - Grand Canyon
01/04: Grand Canyon - Page
02/04: Page - Bryce Canyon NP
03/04: Bryce Canyon NP - Zion NP
04/04: Zion
05/04: Zion - Las Vegas
06/04: Las Vegas
07/04: Las Vegas - Lone Pine óf Las Vegas - Ridgecrest (afhankelijk of je boven of onderlangs gaat ivm gesloten Tioga Pass)
08/04: Lone Pine - Bridgeport óf Ridgecrest - Three Rivers
09/04: Bridgeport - Yosemite óf Three Rivers - Grant Grove
10/04: Yosemite óf Grant Grove - Monterey
11/04: Yosemite - San Francisco óf Monterey - San Francisco
12/04: San Francisco
13/04: San Francisco
14/04: Vertrek SF

In bovenstaand schema zou je er nog voor kunnen kiezen ergens anders langer te verblijven ten koste van een dag SF.
In plaats van Lone Pine kun je ook kiezen voor een overnachting in Death Valley en dan de volgende dag DV - Bridgeport te doen.

Zoals je ziet wordt het lastig om én Yosemite én Sequoia/Kings NP te doen. Je zult dus een keuze moeten maken of ergens anders concessies moeten doen.

In 2009 hebben wij een reis van 19 dagen gemaakt, die liep van Los Angeles naar Phoenix.
Globaal gezien deden wij toen de route LA - Pismo Beach - Monterey - San Francisco - Yosemite - Lone Pine - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix
nickmatth
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis nickmatth: Rondreis Nick

Bericht door nickmatth »

Dankjewel voor de reacties!
Ik ga de route aanpassen met de tips van iedereen.
De vlucht naar en van LA is wel al geboekt dus dit kan ik niet meer wijzigen.

Nick
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer