Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Nati »

In april gaan ook wij een camper wegbrengen van Chicago naar Las Vegas, een mooie gelegenheid om eens een vakantie met een camper te proberen zonder je blauw te betalen. :wink: De vorige 8 keren waren altijd met een huurauto, reden van hotel naar hotel en heb ik ook altijd de route in elkaar gepuzzeld. Op die routes hadden we soms wel eens een dag waarop we vele kilometers deden om een grote afstand te overbruggen, wat wij niet erg vinden. Met een camper zal dat wel een ander paar mouwen zijn en daarom vraag ik of jullie willen meedenken over onze volgende route.

Chicago /
Middlebury (ophalen camper) /
Chicago / (route 66)
Springfield
Saint louis
Nashville (hebben we al eens bezocht maar willen er terug naar toe om het Johnny Cash museum te bezoeken)
Dallas/Fort Worth
Austin /Hamilton pool
Amarillo
Durango
Monument valley
Grand canyon
Las Vegas

Als we nog veel tijd over hebben en het is mooi weer, is het idee om vanaf Durango naar Black Canyon of the Gunnison te gaan via de Million Dollar Highway en van daaruit naar Monument Valley en Las Vegas.

Grofweg zal deze route over de 5.000 kilometers uitkomen, maar we hebben 25 dagen om de afstand te overbruggen.
Wat denken jullie? Is deze route realistisch met een camper? Hoe kunnen we het beste onze dagen indelen, want dat vind ik het moeilijkste aan een planning maken. Is het misschien verstandig om in het begin van de route langere rijdagen in te lassen? Wat zijn de maximum afstanden die je met een camper best doet?
Ook tips over niet te missen dingen op deze route zijn uiteraard welkom (zoals mooie campings enz).

Alvast bedankt!
chara
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:32
Partner van: Johan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door chara »

Hallo Nati leuk dat jullie ook gaan wij vertrekken 12 mrt en gaan ook nr LV wij zijn al wel 10 x met camper gewst in USA .Canada en NZ. maar 1e x wegbreng actie.
Lijkt ons geweldig onze route is ook rond de 5000 km maar hebben 28 dagen er voor en blijven dan nog tot 14 april in LV.
Succes met plannen.
Groetjes Chara(Mariet)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Hans B »

Heb je echt 25 camper reisdagen, of moet daar de vluchten + introductie camper, etc.. nog af.
25 dagen met 5000km (3200ml) = 200km (150ml) per dag is wel te doen, dat is dan wel gemiddeld over de hele vakantie. Blijf je ergens een dag staan, wordt de dag afstand snel verhoogd. Na 250ml dag achter het stuur ben ik er meestal wel helemaal zat van.
Vergis je niet in de snelheid, zoals een auto op de snelweg 125kmu (70mph), zal je bij lange na niet halen.
Reken erop dat je snelheid maximaal 100kmu (60mph) zla zijn en dan moet er ook nog geplast worden, een foto gemaakt, iets bekeken, gewanddeld en koffie gedronken. Dus indien je 75kmpu haalt is dat al best veel en bedenk dat Interstate rijden met veel vrachtverkeer echt niet het leukste is. Ga je over de leukere binnenwegen, daalt je snelheid nog eens aanzienlijk.

Ik zou in het begin meteen lange reisdagen maken. En als de focus op de door jouw genoemde plaatsen ligt, wordt het wel haasten om nog veel tijd buiten de auto te hebben voor de leuke dingen.
Schrijf voor jezelf de route per dag uit, dat verduidelijkt vaak al heel veel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Nati »

Dankjewel HansB zo krijgen we een idee van het aantal kilometers dat men met een camper kan doen.
Wij hebben inderdaad 25 volle dagen de beschikking over de camper,vluchtdagen zijn er dus niet bij gerekend.
De eerste dagen gaan we, zoals jij ook al zei,veel kilometers proberen te doen,ook om de eventuele koude te kunnen vermijden.

Om de dagen in te delen in een route vind ik best moeilijk want ik twijfel of men bij een grote stad goed kan kamperen en van daaruit de stad bezoeken met bijvoorbeeld openbaar vervoer/taxi. Of zou het een optie zijn om een flink eind voor een stad te overnachten ,de stad te bezoeken en daarna nog een flink eind door te rijden naar een andere overnachtingsplaats?

@chara welke route denken jullie te rijden? bij wie huren jullie de camper?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Hans B »

Zoals eerder gezegd alle plaatsen die je noemt in een routeplanner zetten en daar waar de afstand tussen twee plaatsen groter is dan 300ml deze even in tweeën delen. Ik heb een opzetje voor je gemaakt. Succes met finetunen.
Bijlagen
Naamloos.png
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Nati »

Dankjewel Hans B voor het meedenken, hier kan ik al mee aan de slag :thumbup:

Nog een vraagje,als jullie zo een schema /route opstellen houden jullie je er dan strikt aan of gaan jullie soms een heel andere kant uit omdat daar iets mooiers/interessanter is?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door michelly »

Wij houden ons redelijk aan de vooraf bedachte reis. Er worden wel eens wat dingetjes overgeslagen of gewijzigd maar het merendeel volgen we ons roadbook. We hebben nog niet gehad dat we een totaal andere route namen omwille van het weer of zo. We zijn nog iedere keer tevreden geweest.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Hans B »

Zelfde reactie als Michelly.
Als de routepunten zo ver uiteen liggen, is er weinig speling of je moet vooraf echt een hele nieuwe route maken.
Je zou bv wel de volle dag Austin of Amarillo kunnen overslaan, mocht je vinden dat er te weinig interessants te zien/doen is. Dan kun je die elders besteden. Maar verder zit er niet veel rek in.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door trudy »

Hier ook hetzelfde. Ik stippel wel grofweg een route uit maar houd me niet altijd aan de gedachte overnachtingsplaatsen. Soms kom je verder, soms 'haal' je het niet. Ik plan wel een reservedag in, zodat we zo mogelijk ergens iets kunnen verliezen. Uiteindelijk wordt die dag dan in de laatste week ergens ingezet (als die al niet is verbruikt).
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Reis Nati: Chicago - Las Vegas (camper wegbrengen).

Bericht door Nati »

Als het de eerste dagen te slecht weer is gaan we sowieso vanuit Middlebury onmiddellijk naar het zuiden en skippen dan Chicago ,Springfield en Saint Louis. Het is niet de bedoeling dat we kou gaan lijden en het is tevens een reden om die regio ooit nog eens te bezoeken :wink:

Memphis is een stad dat we ook gaan overslaan omdat we die al eens bezocht hebben en geen behoefte om die nog eens te zien,behalve de Bass Pro shop die echt wel uniek is. Memphis ligt nu eenmaal op 1 rechte lijn van Nashville naar Dallas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer