Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jademal: advies graag betreffende onze route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jademal
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jademal: advies graag betreffende onze route.

Bericht door Jademal »

Hoi allemaal.

We hebben sinds kort onze vliegtickets aangekocht naar Los Angeles in juli 2018. We zullen een rondreis maken van 22 dagen.

We dachten aan het volgende reisschema:

* 14/7 (zaterdag) 16u45 : Los angeles aankomst - rustmoment
* 15/7 (zondag): comptontour - santa monica
* 16/7 (maandag): universal studio’s of paramouth studio’s of warner bross studio’s
* 17/7 (dinsdag) los angeles - yoshua tree (2u14min 131 mijl) - kingman (3u42 222 mijl)
* 18/7 (woensdag) kingman+ hackberry - seligman - flagstaff
* 19/7 (donderdag) flagstaff vroeg opstaan ontbijtje - (1,5u rijden- 80mijl) grand canyon bezoeken - naar page rijden na 17u en ergens onderweg iets eten (2,22u 134 mijl) (slaapplaats)
* 20 (vrijdag) page: ochtend: lower antelope canyon - nm: rafting rivier of zwemmen - horseshoe bend
* 21 (zaterdag) page - monument valley (196 2u) valley drive boeken - (onderweg bezoek bij gooseneck) verblijf in bluff/mexican hat (1u rijden vanaf monument valley)
* 22 (zondag) route naar capitol reef = 3u lunch route naar bryce = 3u http://www.scenicbyway12.com - (5u52m 302 miles)
* 23 (maandag) bryce: queens garden + navaji loop VM, namiddag langs de viewpoints rijden
* 24: (dinsdag) rijden naar zion (1,5, 120k slapen in springsdale) nm: narrows
* 25: (woensdag) zion vm: riverside walk + esmerald pools + canyon overlook trail, weeping rock -na het middageten richting las vegas (3u6m, 285 km)
* 26: (donderdag) las vegas - zwambaddddddd
* 27: (vrijdag) las vegas - heel vroeg vertrekken door dead valley naar lone pine/ https://www.tripadvisor.com/Travel-g289 ... .Park.html
* 28: (zaterdag) lone pine - bodie - lee vining + omgeving verkennen
* 29 (zondag) lee vining - yosemeti (namidag grove bezoeken met sequioa’s)
* 30: (maandag) yosemiti valley volledige dag
* 31: (dinsdag) yosemito naar san francisco - alcatraz
* 1: (woensdag) san francisco - volledige dag san francisco
* 2: (donderdag) monterey whale watching
* 3: (vrijdag) stadjes langs de route
* 4: (zaterdag) stadjes langs de route
* 5: (zondag) los angeles - vertrek 5 augustus

We zouden graag camperen combineren met motels/hotels om de prijs toch wat te drukken.

Is dit een goed schema? Tips? Aanpassingen?
Welke leuke campings zijn aan te raden?

Groetjessss, Ruben en jade
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jademal: advies graag betreffende onze route.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is een mooie, maar wel erg volle route. Je zit bijna nergens meer dan 1 nacht. Zeker als je wilt kamperen is dat erg onrustig. Ik zou zelf in elk geval Capitol Reef en misschien ook MV laten vallen om wat meer tijd voor de rest te hebben. Je mist dan wel een prachtige route, maar het scheelt wel veel uren in de auto.
Qua overnachtingen zou ik zeker Flagstaff vergeten en proberen iets in het park te vinden; je hebt nu helemaal geen tijd voor de GC, en al helemaal niet de gelegenheid om daar een zonsondergang/opkomst mee te maken. Je kunt mooi kamperen in het park (Mather Campground, zie http://www.recreation.gov) of eens kijken naar de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South. Beide heel betaalbaar en dan zit je aan de rim of op loopafstand. Zie voor reserveringen http://www.grandcanyonlodges.com.
In Zion is de Narrows in de zomer een aanrader. Je loopt dan eerst via de RIverside walk; die hoef je dus de volgende dag niet meer te doen. In SPringdale (zonder s) zijn veel hotels, maar je kunt ook hier eens naar een camping kijken (Watchman in het park, of Zion RV Park in Springdale).
Als je van Lee Vining naar Yosemite rijdt kun je langs de Tioga Pass wandelingen maken of naar het strand gaan bij Tenaya Lake. Ik zou dan niet meer naar de Mariposa Grove rijden want dat ligt helemaal aan de zuidkant van het park. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/yose. Als je wilt kamperen is het vooral in Yosemite handig om te kamperen omdat je dan voor weinig geld midden in het park kunt overnachten. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag. Het reserveren vergt goed inlezen en wat oefening.
De Mariposa Grove kun je bezoeken op weg naar SF.

Marianne
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

Dank u Marianne voor de tips.
Flagstaff laten vallen lijkt me zeker een optie om aan de grancanyon wat meer tijd te hebben. Een zonsondergang/zonsopgang willen we inderdaad niet missen.

Wandelen langs de tioga pass is een leuke tip! Kunnen we ergens anders logischer op de route de grote sequoia zien?

Monument valley en de route via capitol Reef maakt het idd wat voller maar is een bewuste keuze omwille van het uitzicht onderweg.

Groetjes, Jade
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou iig zeker al zorgen dat je de dag voor vertrek terug bent in LA. Sowieso lijkt een dag extra daar wel aanbevolen.
'Stadjes' langs de kustroute zijn er niet veel. Ik zou me eerder richten op point lobos, julia pfeiffer/big sur en de zeeolifanten rond San Simeon. Evt overnachten rond Morro Bay. En de dag erop via Solvang, Santa Barbara, Point Dume en Malibu terug naar LA.

Op dag 2 even in de gaten houden dat Paramount en Warner Brothers echte studiotours van hooguit een paar uur zijn en dat Universal ook meer een attractiepark is waar je (bijna) de hele dag mee zoet kan zijn.

De 18 vanaf Kingman idd doorrijden naar de GC. Route66 is op dat stuk niet bijster interessant maar een korte stop in Hackberry en bv een vroege lunch in Seligman of Williams en dan direct door naar de GC.

Wat je op de 25e in Zion hebt staan ga je nooit allemaal redden in een voormiddag....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat de 25e betreft: die Riverside walk vervalt al. En de Canyon Overlook Trail moet je doen op de 24e, dan rij je er langs. Kijk voor de wandelingen eens op mijn wandelsite.
Jademal schreef: Wandelen langs de tioga pass is een leuke tip! Kunnen we ergens anders logischer op de route de grote sequoia zien?
De Mariposa Grove ligt op de route als je het park via Oakhurst verlaat. Je hebt ook nog de Tuolumne Grove en de Merced grove, maar die zijn veel kleiner.
Check wel of de Mariposa grove al weer open is als jullie er zijn. Voor de Merced Grove zie ons 2015-verslag bij 25 juni.

Zoals Paul al zegt is Universal niet te vergelijken met de andere tours. Als je moet kiezen tussen Paramount en WB zou ik voor de laatste gaan, hoewel Paramount ook leuk is.

Wat is de Compton tour, hoeveel tijd ben je daarmee kwijt?

Marianne
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

Zo we hebben de bright angel lodge geboekt. Prijs tov ligging is super. Zeer goede tip.

In Zion plannen we de eerste dag de narrows. Tweede dag hebben we enkel voormiddag en namidag rijden we richting vegas. Wat raden jullie aan nog zeker te doen in Zion die voormiddag?
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Hoi Jademal
Wij gaan exact dezelfde route doen maar dan met vertrek uit LAS! :-)
Hieronder zie je ons schema met tussen haakjes de hotels die ik al geboekt hebt, misschien dat je hier wat aan hebt:

za 30/06: AMS-LAS (Fairfield Inn Vegas Airport)
zo 01/07: LAS - LA (?)
ma 02/07: LA
di 03/07: LA
wo 04/07: LA - Pismo Beach (Ocean Palms Motel)
do 05/07: Pismo Beach - Santa Cruz (Hotel Solones)
vr 06/07: Santa Cruz - San Francisco (Columbus Inn)
za 07/07: San Francisco (Columbus Inn)
zo 08/07: San Francisco - Yosemite (Yosemite Valley Lodge)
ma 09/07: Yosemite (Yosemite Valley Lodge)
di 10/07: Yosemite - Bishop (Vagebond Inn)
wo 11/07: Bishop - Las Vegas (Luxor)
do 12/07: Las Vegas (Luxor)
vr 13/07: Las Vegas - Grand Canyon (Yavapai Lodge)
za 14/07: Grand Canyon - Page (Red Rock Motel)
zo 15/07: Page (Red Rock Motel)
ma 16/07: Page - Monument Valley (Tipi Village)
di 17/07: Monument Valley - Capitol Reef (Broken Spur Inn)
wo 18/07: Capitol Reef - Bryce (Bryce Pioneer Village)
do 19/07: Bryce - Zion (Majestic View Lodge)
vr 20/07: Zion (Majestic View Lodge)
za 21/07: Zion - via VoF naar LAS (21u30 terugvlucht)
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

Leuk schema! Top. Zal al die hotels eens googlen..

Comptontour is een rap geïnspireerde route in compton. We gaan daar zo een drie uur over doen schat ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jademal schreef: In Zion plannen we de eerste dag de narrows. Tweede dag hebben we enkel voormiddag en namidag rijden we richting vegas. Wat raden jullie aan nog zeker te doen in Zion die voormiddag?
De Emerald Pool Trail is leuk om te oden, in combinatie met de Kayenta Trail. Wil je een langere trail dan is die naar Observation Point een aanrader. Zie ons 2015-verslag voor beide.
Ik zou ook zeker de dag ervoor proberen de Canyon Overlook Trail te doen.

Als je geen hele dag uittrekt voor Santa Monica zou je diezelfde dag een studiotour kunnen doen. Maar een fietstocht naar Venice Beach is ook wel erg leuk natuurlijk.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je vroeg (tussen 7&8) het park in gaat kan je ook makkelijk de angels landing trail doen, al dan niet met het kettingstuk
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

We hadden nog graag advies gekregen wat te doen als we vanuit Lee vinings rijden. We hebben twee dagen uitgetrokken voor Yosemite voor we naar San Francisco gaan.

De eerste dag is een zondag (drukke dag lees ik) en dan een maandag.

Wat plannen we best in voor een eerste bezoek? Auto? Bus? Tijdstippen?

Waar logeren?

We wouden de eerste dag in op de curry camping slapen en tweede in wawona hotel maat er is iets mis met mijn boeking. Ik kreeg na de bevestigingsmail meteen een cancel mail. Krijg geen reactie. Redelijk frustrerend. Verder heb ik gelezen dat een plaats op de campings in het park zelf redelijk moeilijk is en ik wil ook niet te lang wachten met iets vast te leggen.

Groetjes
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door UsaMarlous »

Is er een reden waarom jullie zo'n vol schema hebben?
Ik snap dat je niets wil missen, maar op deze manier lijkt mij het ook niet echt genieten van de reis??

Het is meer een vraag hoor, ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n vol schema.
Wij hebben globaal dezelfde route gedaan in 23 dagen en hebben een goede schifting gemaakt. Zo waren we op de meeste plekken 2 dagen en hebben we dingen die we heus wel wilde zien, gelaten. (reden om nog eens te gaan ;-) )

De tijd die je nodig denkt te hebben voor de afstanden klinken leuk op papier, maar zo is het niet helemaal in de praktijk. Daarbij heb je ook geen rekening gehouden met eventueel oponthoud. Nu moet ik wel zeggen dat wij een camper hadden en dan ga je sowieso wat langzamer, maar wij hebben ons echt op de tijden verkeken. Ook waren de afstanden in bergen bijvoorbeeld veel langer door de vele bochten waardoor je niet sneller dan 20-30 miles per uur ging.

Ik zou toch nog even kijken of je wat kan schuiven en kijken of er plekken zijn die je het liefste wil zien en die je misschien kan overslaan.

Veel plezier met de voorpret en het uitvogelen.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington

Bericht door Jademal »

Hoi. Ik begrijp u opmerking wel hoor.
Klopt het is een drukke planning. Nu zijn we wel on thé Road mensen die van het on thé Road gebeuren echt genieten.

Eerst wouden we nog moab erbij nemen maar dat voelde al helemaal te vol aan.

Verder zijn dit zaken waarvan ik niet direct weet wat te laten vallen of over te slagen.

Verder we reizen met een huurwagen. Of dat veel voordeel heeft tov een camper. Geen idee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor de mogelijkheden in Yosemite eens in onze reisverslagen. Wij zijn er meerdere keren geweest. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en natuurlijk op www.nps.gov/yose.
Voor de Tioga Road had ik al wat suggesties gegeven. Een leuke korte wandeling daar is die naar Soda Springs. Niet zozeer vanwege die bron, maar vanwege de omgeving. Zie ons 2017-verslag hiervoor. In 2015 hebben we wat langere wandelingen gedaan daar, zie daarvoor ons verslag bij 25 en 26 juni. Vergeet ook niet het uitzicht bij Olmsted Point. In 2006 kwamen wij er op een zaterdag aan, zie daarvoor dat verslag bij 12 augustus.
Het is in dit deel van het park minder druk dan in de vallei maar het zal op een zondag wel drukker zijn dan buiten het weekend.
De volgende dag kun je in de vallei iets doen, bijvoorbeeld de wandeling naar Vernal Fall. Of pak de bus naar Glacier Point en doe de Panorama Trail. Als je in de vallei blijft kun je ook overwegen om te gaan fietsen of raften. Een wandeling naar Mirror Lake of over de meadows is ook leuk. Je kunt ook naar Glacier Point rijden en op weg naar GP de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome maken.
Ik zou zeker in het park overnachten. Curry Village heet tegenwoordig Half Dome Village. Waar heb jij geprobeerd te reserveren? Niet via www.travelyosemite.com?
Ik zou zelf gaan voor 2 nachten in de vallei; dan heb je ook de gelegenheid om daar de drukte wat te ontwijken. Maar 1 nacht vallei en 1 nacht Wawona kan ook. Ik zou proberen alvast iets vast te leggen. Als het reserveren van een camping niet lukt dan heb je toch iets. Het reserveren van een camping is lastig maar wel te doen als je je goed inleest en een maand van te voren oefent.

In de vallei kun je het beste de shuttlebus pakken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over het algemeen, maar zeker in de bergen is een auto een stuk sneller dan een camper.

Je moet ook een beetje je hart en de flow volgen. De een zal wat vaker stoppen langs de tioga road dan een ander. Op de dag dat je naar SF gaat zou ik glacier point en de mariposa grove aandoen. Je komt dan wel pas tegen de avond in SF aan. Op de volle dag Yosemite zou je dan alles in de vallei kunnen doen
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

Oke. Ik zal eens grasduinen in jullie verslagen. Enorm dank trouwens voor de reacties. Hebben we veel aan. Het is spannend zoiets regelen voor de eerste keer.

We hebben via travelyosemeti geboekt maar dat is nu niet in orde. Ik heb hen gemaild en via fb bericht gestuurd om te vragen waarom onze boekingen ineens gecancelled zijn maar geen reactie tot nu toe. Ik geef het nog een week en dan boek ik iets anders. Via booking.com zijn het echter vaak verblijfplaatsen waarbij je niet kan cancellen of 1 nacht moet laten vallen. Vervelend als we dan toch voor een camping in het park zouden willen gaan en het boeken daar zou lukken. Andere sites die aan te raden zijn?

Ik denk da we idd de eerste dag als we vanuit Lee vinings komen via de tioga Road enkele leuke wandelingen doen zoals u suggereert en dan de tweede dag als we een volle dag hebben een hele lange wandeling maken. Die vanuit glacier Point spreekt me wel enorm aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor accommodatie in het park is www.travelyosemite.com de enige site. Ik zou alvast iets anders boeken. Je kunt gratis annuleren (behalve bij Housekeeping Camp, daar betaal je een fee).
Als je een tent neemt in Half dome Village, neem dan een heated tent; dan heb je een stopcontact in de tent.

De Panorama Trail is inderdaad een aanrader. Denk er aan dat je (via dezelfde site) de bus moet reserveren.

Marianne
Dokus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dokus »

Leuke reis, vooral als je alleen maar in de auto wil zitten. Want daar komt het met jullie planning wel op neer.
Vaak zie ik 5-7 uur autorijden. Dat is dan wel zonder stops, tanken, foto's maken, uit eten, drinken en plassen. Noem maar op. Of te wel, zo zie je niets, behalve de snelweg. Maar ja, die hebben wij in Europa ook, daarvoor ga je niet naar Amerika.

De afstanden zijn lang en de maximum toegestane snelheid is vaak niet meer dan 80-100 km per uur. Dat schiet niet erg op. Ik spreek uit ervaring (12x naar USA). Met name in California zijn de wegen versleten en hier een daar aan gort gereden. Dat ga je merken. Google is bijzonder optimistisch wat betreft de rijstijden. Hou daar rekening mee.

Wat kamperen betreft, jullie gaan in het hoogseizoen naar Amerika. Dat betekent overvolle campings én op de Nationale Parken zijn, zodra je kan reserveren, die binnen één minuut volgeboekt. Dat vereist een zorgvuldige voorbereiding. Zie voor Nationale Parken een plaats boeken hier elders op de site, daar is een uitstekende handleiding voor.

Druk in het hoogseizoen?
De bezoekers aantallen over de maanden juli en augustus:
Yosemite: 1.200.000
Grand Canyon: 1.500.000
Bryce: 850.000
Zion: 1.100.000

Behalve dat het er veel zijn, betekent dit ook dat de parkeerplaatsen vol zijn en de rijen voor de toegang erg lang. Dus hou rekening met veel tijdverlies.

Wat opmerkingen:

> * 26: (donderdag) las vegas - zwambaddddddd
Zwembad?
's-Avonds "The Strip" zal je bedoelen. Behalve als je minderjarige kinderen mee hebt, want die mogen nergens in en moeten op straat blijven. Ook erg leuk voor ze, maar dan kan je vroeger naar het Hotel terug.

N.B. Anders dan in Nederland is de wetgeving heel streng en wordt nadrukkelijk én zichtbaar gehandhaafd. Op één avond zie je er meer politieauto's en agenten dan in Nederland gedurende een heel jaar!

> Lone pine - bodie - lee vining + omgeving verkennen

Behalve Bodie (niet met een camper te bereiken), is er niet veel te zien of te doen. Daar kan je wat tijdwinst halen.

> lee vining - yosemeti (namidag grove bezoeken met sequioa’s)
> yosemiti valley volledige dag

Ik zou de Maripose Grove de 2e dag bezoeken (als die al open is). Anders rijd je nodeloos een paar uur heen en weer tussen de valley en de Sequoya's.

> * 31: (dinsdag) yosemito naar san francisco - alcatraz

Van Yosemite naar SF is al een kleine dag rijden.
De Alacatraz tour duurt bijna een halve dag, dus dat red je niet in één dag.
Alcatraz kan je vanaf 90 dagen van te voren reserveren. Doen, anders zit die geheid volgeboekt. Zet in je agenda!
https://www.alcatrazislandtickets.com

> Highway One (stadjes langs de route)
Die zal waarschijnlijk verderop in de richting van LA (bij Mull Creek) nog steeds gesloten zijn. Er is daar geen omleiding.
http://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html

Ik adviseer je de nog eens terug te gaan naar de tekentafel en een wat rustigere route te plannen, zodat je ook nog wat van het land ziet en beleeft. Niet, zoals nu, dat je van A naar B en C raced zonder de tijd te hebben om te stoppen. Dat is zonde van je geld én je vakantie.
Jademal
Amerika-ontdekker

Bericht door Jademal »

We hebben onze route ondertussen aangepast en lijkt heel fel op de voorbeeldroute die hier in een andere topic wordt vermeld maar dan in een omgekeerde richting. Daar trekken ze 21 dagen uit. We hebben 2 dagen extra dus hebben 1 nacht extra in monument valley en 1 nacht in page omdat dit beter uitkomt. De dag van onze aankomst en ons vertrek hebben we niets op de planning staan. Auto regelen, kampeergrief regelen enzovoort..

Onze verblijfplaatsen zijn ondertussen geboekt met annulatiemogelijkheden dus feel free om betere alternatieven te geven. Enkel de eerste drie nachten en de laatste drie zijn nog open. Tips zijn welkom. We gaan proberen in de parken zelf te reserveren omwille van de ervaring + prijs maar hebben voorlopig toch al iets geboekt als het niet zou lukken.

Is dit schema echt onlogisch/niet leuk/niet haalbaar zoals sommige aangeven. Op papier lijkt het heel gevarieerd en interessant maar ik ben er natuurlijk nog niet geweest.. we zijn nu wel mensen die houden van niet te veel tijd op 1 plaats door te brengen. Dit heb ik gemerkt tijdens andere reizen maar ik wil wel niet het gevoel krijgen dat we niets zien.. in dit schema hebben we de tijd om in de parken telkens toch een een uitgebreide wandeling te maken behalve bij de grand canyon. Hier zullen we ons tot de viewpoints beperken.

Hoe zit het met de route tussen san francisco en los angeles.
We vliegen op los angeles. Hoe kunnen we anders rijden om terug in los angeles terecht te komen als we niet langs de prachtige kust rijden?

Hieronder zien jullie onze aangepaste route, welke stukken zijn onderschat, niet haalbaar?

14/7 (zaterdag) 16u45 : los angeles
* 15/7 (zondag): los angeles
* 16/7 (maandag): los angeles
* 17/7 (dinsdag) los angeles - yoshua tree - kingman (kingman KAO)
* 18/7 (woensdag) kingman+ hackberry - GC (bright angel lodge)
* 19/7 (donderdag) grand canyon bezoeken - late namiddag richting page (wahweap campsite)
* 20 (vrijdag) page (antilope canyon, horeshoe bend) (wahweap campsite)
* 21 (zaterdag) page - monument valley
* 22 (zondag) vanuit monument valley naar bryce via de = 3u http://www.scenicbyway12.com = veel km maar via een mooie route (bryce pioneer village)
* 23 (maandag) volledige dag bryce (bryce pioneer village)
* 24: (dinsdag) rijden naar zion na ontbijt (days inn hurricane, hier twijfelen we nog over gezien de ongunstigere ligging)
* 25: (woensdag) voormiddag hike het middageten richting las vegas (treasure island hotel & casino)
* 26: (donderdag) las vegas (treasure island hotel & casino)
* 27: (vrijdag) las vegas - heel vroeg vertrekken door dead valley naar lone pine/ https://www.tripadvisor.com/Travel-g289 ... .Park.html (olancha rv park en motel)
* 28: (zaterdag) lone pine - bodie - lee vining + omgeving verkennen (virginia creek settlement)
* 29 (zondag) lee vining - yosemeti via tioga road, hier een leuke wandeling langs op basis van de suggesties hierboven gegeven) (camping: half dome village)
* 30: (maandag) yosemeti valley volledige dag (big trees lodge)
* 31: (dinsdag) yosemeti naar san francisco (town house motel)
* 1: (woensdag) san francisco - volledige dag san francisco met alcatraz op het avondprogramma (town house motel)
* 2: (donderdag) monterey whale watching of het aquarium
* 3: (vrijdag) stadjes langs de route
* 4: (zaterdag) stadjes langs de route - LA
* 5: (zondag) los angeles - vertrek 5 augustus
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dokus schreef:De afstanden zijn lang en de maximum toegestane snelheid is vaak niet meer dan 80-100 km per uur. Dat schiet niet erg op. Ik spreek uit ervaring (12x naar USA). Met name in California zijn de wegen versleten en hier een daar aan gort gereden. Dat ga je merken. Google is bijzonder optimistisch wat betreft de rijstijden. Hou daar rekening mee.
Dat is niet mijn ervaring; wij komen altijd aardig in de buurt van de tijden die googlemaps aangeeft. Het is natuurlijk altijd goed om wat meer te rekenen, dan kan het alleen maar meevallen.
Dokus schreef:at kamperen betreft, jullie gaan in het hoogseizoen naar Amerika. Dat betekent overvolle campings én op de Nationale Parken zijn, zodra je kan reserveren, die binnen één minuut volgeboekt. Dat vereist een zorgvuldige voorbereiding.
Dit klopt zeker voor Yosemite. Zion is ook snel vol. Voor veel andere parken gaat het een stuk minder snel. Maar op tijd reserveren is wel verstandig. Overvolle campings klinkt negatief; de meeste campings zijn heel ruim; je hebt vaak niet het idee dat je op een volgeboekte camping staat.
Dokus schreef:'s-Avonds "The Strip" zal je bedoelen. Behalve als je minderjarige kinderen mee hebt, want die mogen nergens in en moeten op straat blijven. Ook erg leuk voor ze, maar dan kan je vroeger naar het Hotel terug.
Kinderen hoeven echt niet op straat te blijven. Ze mogen door de casino's lopen, maar ze mogen niet gokken en niet blijven stilstaan in de casino's. In veel casino's zijn arcades met kermisachtige spelletjes voor kinderen.
Dokus schreef:Van Yosemite naar SF is al een kleine dag rijden.
De Alacatraz tour duurt bijna een halve dag, dus dat red je niet in één dag.
Alcatraz kan je vanaf 90 dagen van te voren reserveren. Doen, anders zit die geheid volgeboekt. Zet in je agenda!
https://www.alcatrazislandtickets.com
Ook hier een nuancering. Van Yosemite naar SF is ongeveer 4 uur rijden. Een bezoek aan Alcatraz kost je geen halve dag. Je kunt ook de avondtour doen. De enige officiële site voor het boeken van Alcatraz is www.alcatrazcruises.com.
Dokus schreef:Behalve Bodie (niet met een camper te bereiken), is er niet veel te zien of te doen. Daar kan je wat tijdwinst halen.
Het is op eigen risico (maar dat geldt ook voor een huurauto), maar het is wel degelijk mogelijk om met een camper naar Bodie te rijden (maar TS gaat met een auto). En er is ontzettend veel te doen in de omgeving.

Wat de nieuwe route betreft: jullie hebben wel meer tijd dan bij de voorbeeldroute, maar jullie doen niet alleen MV extra, maar ook de route via Capitol Reef. Ik neem aan dat je die route neemt? Waarom dan niet een overnachting in Torrey? Dan heb je ook nog tijd voor Capitol Reef. Voor Bryce volstaat één overnachting. Wat zij de plannen daar? Waarom geen volle dag voor Zion?
Gaan jullie nu wel of niet kamperen? Waarom geen camping in Zion of Springdale als je gaat kamperen? Hurricane kan eventueel, maar als je niet wilt kamperen kijk dan naar bijvoorbeeld Zion Park Motel in Springdale.
Olancha lijkt me bijzonder oninteressant. Waarom niet in Lone Pine overnachten? Het Dow Villa Hotel is niet heel duur. Zie ons 2013-verslag daarvoor. Of ga kamperen bij Whitney Portal.

De kustroute is voor een groot deel wel weer open volgend jaar. Check van te voren wat wel en niet open is. Je kunt altijd deels de 101 rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer