Van 18 juli t/m 12 augustus maken we een rondreis met de start en eind in LA. Om het financieel nog een beetje leuk te houden (en ook omdat we het natuurlijk leuk vinden) gaan we kamperen met tentjes en af en toe een hotel. Ik heb in het forum al heel wat tips en adviezen gevonden, en deze allemaal in mijn rode schriftje geschreven. We houden van afwisseling, dus wandelen, maar ook het stadse leven vinden we leuk. We verheugen ons op het rijden van dirtroads, met onze GMC Yucon XL... Tja, we doen het maar een keer echt in een grote Amerikaanse bak

Onze route:
18-jul Buitenpost - Los Angeles (vroege vlucht, aankomst 13.15 LA)
19-jul Los Angeles - Parker Az(via Joshua NP)
20-jul Parker Az - Grand Canyon via Oatman route 66
21-jul Grand Canyon - Page Az
22-jul Page Az
23-jul Page Az - Monument Valley
24-jul Monument Valley - Capitol reef (Torrey)
25-jul Capitol Reef - Escalante
26-jul Escalante - Bryce canyon - Zion
27-jul Zion (Springdale)
28-jul Zion (Springdale)
29-jul Zion (Springdale) - Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - Stovepipe wells via Tecopa en Badwater
1-aug Stovepipe Wells - Lee Vining
2-aug Lee Vining - Yosemite NP
3-aug Yosemite NP
4-aug Yosemite NP - via Mariposa Grove naar SF
5-aug San Francisco
6-aug San Francisco
7-aug San Francisco - Montery bay
8-aug Montery bay - San Simeon
9-aug San Simeon - Santa Barbara/Calabasas
10-aug Santa Barbara - Los Angeles
11-aug Los Angeles
12-aug Los Angeles - Buitenpost (avondvlucht)
In LA, Capitol Reef, Escalante, Las Vegas, Death Valley, SF en tot slot LA heb ik hotels of cabins geboekt. In NP's GC, Zion en Yosemite en langs de kustweg ga ik proberen om campingplaatsen te reserveren zodra dat mogelijk is. We gaan waarschijnlijk de tenten en een aantal kampeerartikelen bij de Walmart kopen. Eigenlijk wil ik zien wat ik koop en het daarom niet van te voren bestellen. Is dat te doen, of is het verstandiger om toch vooraf te bestellen en het af te halen in een Walmart dicht bij ons hotel in LA (Buena Park)?
In Page willen we graag een dagje kanoen, is het verstandig om dat (ver) van te voren te reserveren, of zouden we dat ter plekke ook goed kunnen doen? een vroege tour naar de Antelope Canyon (Ken's tours) is ook al geboekt. Dan staan nog op het programma om te doen een Amerikaanse sportwedstrijd bijwonen, naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate bridge in SF. Ik heb ergens in een reisverslag iets gelezen over het bijwonen van een Gospelkerkdienst. Dat lijkt me echt heel leuk, iemand tips? We zijn op zondag in SF, maar ook in LA.
Oh ja, nog een vraag. De paspoorten van onze kinderen zijn op het moment dat we vertrekken naar Amerika nog 5 maanden geldig. Is dat een probleem? ik las vandaag ergens dat de paspoorten nog een half jaar geldig moeten zijn.
Groeten Theresia