Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Theresia: 25 dagen van LA naar LA met man en 3 kids (20/16 en 14jr)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Theresia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Theresia: 25 dagen van LA naar LA met man en 3 kids (20/16 en 14jr)

Bericht door Theresia »

Hallo Allemaal!

Van 18 juli t/m 12 augustus maken we een rondreis met de start en eind in LA. Om het financieel nog een beetje leuk te houden (en ook omdat we het natuurlijk leuk vinden) gaan we kamperen met tentjes en af en toe een hotel. Ik heb in het forum al heel wat tips en adviezen gevonden, en deze allemaal in mijn rode schriftje geschreven. We houden van afwisseling, dus wandelen, maar ook het stadse leven vinden we leuk. We verheugen ons op het rijden van dirtroads, met onze GMC Yucon XL... Tja, we doen het maar een keer echt in een grote Amerikaanse bak :thumbup:
Onze route:
18-jul Buitenpost - Los Angeles (vroege vlucht, aankomst 13.15 LA)
19-jul Los Angeles - Parker Az(via Joshua NP)
20-jul Parker Az - Grand Canyon via Oatman route 66
21-jul Grand Canyon - Page Az
22-jul Page Az
23-jul Page Az - Monument Valley
24-jul Monument Valley - Capitol reef (Torrey)
25-jul Capitol Reef - Escalante
26-jul Escalante - Bryce canyon - Zion
27-jul Zion (Springdale)
28-jul Zion (Springdale)
29-jul Zion (Springdale) - Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - Stovepipe wells via Tecopa en Badwater
1-aug Stovepipe Wells - Lee Vining
2-aug Lee Vining - Yosemite NP
3-aug Yosemite NP
4-aug Yosemite NP - via Mariposa Grove naar SF
5-aug San Francisco
6-aug San Francisco
7-aug San Francisco - Montery bay
8-aug Montery bay - San Simeon
9-aug San Simeon - Santa Barbara/Calabasas
10-aug Santa Barbara - Los Angeles
11-aug Los Angeles
12-aug Los Angeles - Buitenpost (avondvlucht)

In LA, Capitol Reef, Escalante, Las Vegas, Death Valley, SF en tot slot LA heb ik hotels of cabins geboekt. In NP's GC, Zion en Yosemite en langs de kustweg ga ik proberen om campingplaatsen te reserveren zodra dat mogelijk is. We gaan waarschijnlijk de tenten en een aantal kampeerartikelen bij de Walmart kopen. Eigenlijk wil ik zien wat ik koop en het daarom niet van te voren bestellen. Is dat te doen, of is het verstandiger om toch vooraf te bestellen en het af te halen in een Walmart dicht bij ons hotel in LA (Buena Park)?
In Page willen we graag een dagje kanoen, is het verstandig om dat (ver) van te voren te reserveren, of zouden we dat ter plekke ook goed kunnen doen? een vroege tour naar de Antelope Canyon (Ken's tours) is ook al geboekt. Dan staan nog op het programma om te doen een Amerikaanse sportwedstrijd bijwonen, naar Alcatraz, fietsen over de Golden Gate bridge in SF. Ik heb ergens in een reisverslag iets gelezen over het bijwonen van een Gospelkerkdienst. Dat lijkt me echt heel leuk, iemand tips? We zijn op zondag in SF, maar ook in LA.
Oh ja, nog een vraag. De paspoorten van onze kinderen zijn op het moment dat we vertrekken naar Amerika nog 5 maanden geldig. Is dat een probleem? ik las vandaag ergens dat de paspoorten nog een half jaar geldig moeten zijn.

Groeten Theresia
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Theresia: 25 dagen van LA naar LA met man en 3 kids (20/16 en 14jr)

Bericht door Galapogos »

Dat ziet er uit als een mooie route. Gaat ongetwijfeld een geslaagde reis worden!

De combinatie kamperen en af en toe hotels/cabins passen wij zelf ook toe, en dat bevalt prima. Op die manier blijft het inderdaad betaalbaar en bovendien liggen de campgrounds vaak heel goed gesitueerd.

Wat betreft je route: hij lijkt me perfect haalbaar. Je hebt vast ook al ongeveer nagedacht over wat je overal wilt doen? Ter vergelijking met de reisschema's van andere reizigers valt me op dat je relatief lang in Zion blijft (3 nachten, veel reizigers blijven hier 2 nachten), en relatief kort in Yosemite (2 nachten, veel reizigers blijven hier 3 nachten). Is dat een bewuste keus? In Zion kun je -als je van wandelen houdt- met gemak een aantal dagen blijven, daar niet van. Maar in Yosemite ook, en daar is twee nachten wellicht wat weinig. Op 2 augustus heb je al redelijk veel te zien aan de Tioga Pass en bij Tuolumne Meadows. Ook wil je misschien 's ochtends nog naar Bodie State Historical Park. Dat is echt een aanrader, zeker met kinderen. Je zou dat ook de dag ervoor kunnen doen eventueel.

Kies je bewust voor Escalante als overnachtingsplaats tussen Capitol Reef en Zion? Heb je plannen om ook nog een bezoek te brengen aan Bryce Canyon? Dat kun je dan doen onderweg van Escalante en Zion. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om in plaats van in Escalante in Bryce Canyon te overnachten. Er zijn daar ook meerdere fijne campings, zowel in het park als net daarbuiten.

Ik neem aan dat je de auto huurt? Hou er dan wel rekening mee dat de verzekeringen van je huurauto doorgaans niet geldig zijn als je op onverharde wegen rijdt. Er zijn genoeg forummers die dat desondanks doen, maar het is wel goed hier even bij stil te staan en weloverwogen te kiezen of je dat risico wilt nemen. Waar heb je de auto gehuurd? Meestal huur je geen specifiek model auto, maar een categorie. De autoverhuurders noemen daar dan meestal een voorbeeldauto bij, maar het is niet gezegd dat je ook die specifieke auto mee krijgt.

Weet je zeker dat je de kampeerspullen in Amerika wilt kopen? Kan natuurlijk wel, maar ik neem aan dat je aangezien je met vijf man reist meer dan genoeg bagage mee mag nemen. Dus je zou ook kunnen overwegen alles op je gemak hier aan te schaffen en dan mee te nemen in het vliegtuig. Wij nemen eigenlijk altijd alles mee (en mee terug), met uitzondering van een koelbox. Zie ook de topics op dit forum over tentkamperen met meer tips en tricks op dat vlak.

Je schrijft niet waar je gaat overnachten bij Monument Valley. Mocht je daar willen kamperen, dan kan ik alvast campground 'The View' met klem aanbevelen. Die camping maakt z'n naam meer dan waar ;-).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route. Ik ga wel mee met bovenstaande reactie wat betreft Yosemite. Daar is een extra dag wel mooi, dat geeft je bijvoorbeeld tijd voor de Panorama Trail of voor een bezoek aan Glacier point en wandelingen daar in de omgeving. Lees je goed in hoe het reserveren gaat en oefen een maand van te voren.
Ik zou ook een overnachting bij Bryce wel mooi vinden.
Wij hebben de afgelopen zomer ook kamperen en hotels afgewisseld. We hadden de tenten zelf meegenomen. Die nemen niet veel ruimte in. Luchtbedden en slaapzakken hebben we ter plekke gekocht. We hadden niets besteld maar we wisten dat we langs meerdere grote Walmarts zouden rijden. Erg veel keuze was er niet maar er was voldoende. We waren wel blij dat we de tenten al hadden. Die hadden ze niet veel op voorraad.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zou je voor tenten ook niet meer keus hebben bij een sportzaak? Ik zou zelf eerder daarheen gaan dan naar Walmart. Geen idee wat er in LA zit, ook daar is vast wel een regionale keten (als ik Google vind ik Big 5), wellicht kun je op de website zien wat ze in welke winkel op voorraad hebben.
Terug in Texas!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Prima route. Ik zou zelf Zion en Yosemite ook zo houden, maar in beide parken kan je je makkelijk meerdere dagen vermaken. Dus daar een dag switchen zou kunnen, maar gezien je plannen lijkt het ke dat je daar al over nagedacht hebt.

De enige wijziging die ik zou doorvoeren is Parker als overnachtingsplek.
Zorg dat je na de landing overnacht aan de oostkant van LA. Dat geeft de dag erna al wat meer tijd voor JT en de rit naar Parker. Overnacht je dag 1 aan de westkant van LA of downtown dan zou ik niet verder rijden dan twentynine palms als je ook wat van Joshua Tree wilt zien. Je bent waarschijnlijk zeer vroeg wakker, maar het kan zomaar zijn dat je dan 's middags ook wat eerder vermoeid bent de eerste dagen tot je aan het tijdschema gewend bent.
Theresia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Theresia »

Bedankt voor jullie reakties!
@ Galapagos: Om 3 nachten in Zion te blijven is idd een bewuste keuze. We willen liever v/a zondagavond in Las Vegas verblijven, dus hebben daar een beetje omheen gepland. Ik had in de eerste opzet 2 nachten bij de GC gepland, maar ben daar n.a.v. de diverse reisverhalen op terug gekomen en heb gekozen voor een extra dag in Zion. Ook wel lekker om misschien een dagje rustig aan te doen... De overnachtingsplek in Escalante heb ik ook ergens uit een reisverhaal geplukt. De dag van MV naar Escalante willen we de Burr trail gaan rijden (met een grote SUV, die categorie hebben we gereserveerd 8) De afstand van Escalante naar Bryce is niet zo groot, dus die nemen we onderweg naar Zion mee. Vroeg uit de veren denk ik!
En idd we staan op camping the View, had wel eerst een andere gereserveerd, maar na diverse verhalen gelezen te hebben, ook dit maar veranderd.
@ Marianne: We nemen luchtbedden en slaapzakken mee, maar onze quechua tentjes kunnen qua formaat niet mee, is ook wel een beetje krap voor 5 personen. Had al even op de walmartsite gekeken, en de tenten zijn daar niet zo prijzig, en hebben wel ruimte. Maar nu ik jou reaktie zo lees, denk ik toch dat ik maar vooraf ga bestellen.
@ Hemmie: ik ga nog even goochelen...
@PSVWally: we overnachten idd aan de oostkant van LA, dus mits we op tijd landen en nog tijd hebben om onze tent en inventaris en boodschappen in te slaan, denk ik dat het wel moet lukken. Wel ga ik ervan uit dat we wel heel vroeg wakker zijn en op tijd op weg kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer