Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sabine_1979: dagje Moab inruilen voor extra dag San Francisco?
-
sabine_1979
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis sabine_1979: dagje Moab inruilen voor extra dag San Francisco?
Hoi allemaal,
Stiekem lees ik al heel lang mee maar geloof dat de laatste keer dat ik wat plaatste, toch zo'n 3 jaar terug is (toen we een reis southwest maakte).
Nu hebben we toch een dilemma en schakel ik graag jullie hulp in.
Het volgende is het geval: bij het opstellen van een rondreis, heb ik een misberekening gemaakt in het aantal dagen (mag maximaal 3 weken vrij van werk) en dus zouden we in plaats van op zondag op maandag terugkomen in Nederland. Dat kan niet dus nu moeten we de reis ergens inkorten. Logischerwijs is dat op het einde in San Fransciso maar... de vriendin met wie ik reis is bang dat we dan niet genoeg tijd hebben om de stad te ontdekken (dat is er natuurlijk nooit maar voor een eerste keer wil je natuurlijk zoveel mogelijk zien en doen). Het schema is nu:
9 juni: vliegen naar Phoenix (via Dallas), huurauto ophalen en nachtje hotel.
10 juni: phoenix
11 juni: phoenix-montezuma castle-sedona-flagstaff (eventueel sunset crater)
12 juni: flagstaff-williams-seligman-grand canyon
13 juni: grand canyon
14 juni: gg-horseshoe bend-page
15 juni: antelope canyon (slapen in page)
16 juni: page-monument valley-cortez
17 juni: cortez-mesa-moab
18 juni: moab (arches)
19 juni: moab via scenic route naar torrey
20 juni: torrey-bryce
21 juni: bryce - springdal (zion)
22 juni: zion-vegas (hoover dam)?
23 juni: vegas
24 juni: vegas-death valley
25 juni: death valley-mammoth lakes
26 juni: mammoth lakes - yosemite
27 juni: yosemite
28 juni: yosemite-san francisco (huurauto inleveren)
29 juni: san fransciso
30 juni: late vlucht terug naar amsterdam (via londen).
Yosemite-SF is natuurlijk een lange afstand dus in principe zouden we dan eind van de middag daar aankomen (en dan nog de avond hebben, 1 volledige dag en dan nog tot een uur of 3 die dag erna). Maar als we hier een extra nacht willen, wat kan/moet ik dan het beste weghalen? Moab? Of zouden jullie het zo laten?
Hoor graag jullie mening en suggesties.
Bedankt!
groetjes
sabine
Stiekem lees ik al heel lang mee maar geloof dat de laatste keer dat ik wat plaatste, toch zo'n 3 jaar terug is (toen we een reis southwest maakte).
Nu hebben we toch een dilemma en schakel ik graag jullie hulp in.
Het volgende is het geval: bij het opstellen van een rondreis, heb ik een misberekening gemaakt in het aantal dagen (mag maximaal 3 weken vrij van werk) en dus zouden we in plaats van op zondag op maandag terugkomen in Nederland. Dat kan niet dus nu moeten we de reis ergens inkorten. Logischerwijs is dat op het einde in San Fransciso maar... de vriendin met wie ik reis is bang dat we dan niet genoeg tijd hebben om de stad te ontdekken (dat is er natuurlijk nooit maar voor een eerste keer wil je natuurlijk zoveel mogelijk zien en doen). Het schema is nu:
9 juni: vliegen naar Phoenix (via Dallas), huurauto ophalen en nachtje hotel.
10 juni: phoenix
11 juni: phoenix-montezuma castle-sedona-flagstaff (eventueel sunset crater)
12 juni: flagstaff-williams-seligman-grand canyon
13 juni: grand canyon
14 juni: gg-horseshoe bend-page
15 juni: antelope canyon (slapen in page)
16 juni: page-monument valley-cortez
17 juni: cortez-mesa-moab
18 juni: moab (arches)
19 juni: moab via scenic route naar torrey
20 juni: torrey-bryce
21 juni: bryce - springdal (zion)
22 juni: zion-vegas (hoover dam)?
23 juni: vegas
24 juni: vegas-death valley
25 juni: death valley-mammoth lakes
26 juni: mammoth lakes - yosemite
27 juni: yosemite
28 juni: yosemite-san francisco (huurauto inleveren)
29 juni: san fransciso
30 juni: late vlucht terug naar amsterdam (via londen).
Yosemite-SF is natuurlijk een lange afstand dus in principe zouden we dan eind van de middag daar aankomen (en dan nog de avond hebben, 1 volledige dag en dan nog tot een uur of 3 die dag erna). Maar als we hier een extra nacht willen, wat kan/moet ik dan het beste weghalen? Moab? Of zouden jullie het zo laten?
Hoor graag jullie mening en suggesties.
Bedankt!
groetjes
sabine
Re: Dagje Moab inruilen voor extra dag San Franciso?
Ik zou de hele hoek Moab-Capitol reef laten zitten. Je hebt nu 1 volle dag voor Moab, maar er is daar meer te zien dan Arches. Je hebt ook nog Canyonlands en Dead Horse point. 2 volle dagen is daar wel aan te raden. Je tijd voor Zion is erg kort, het is namelijk een echt wandelpark. Als je dus iets wilt zien zul je de shuttlebus moeten nemen in het park en een wandeling maken. Je kunt dan het beste 2 volle dagen daar plannen om 1 volle dag te hebben. En waarom flagstaff? Ik zou na Phoenix direct doorrijden naar Grand Canyon. Voor Monument Valley is een overnachting ook wel mooi, zodat je zonsondergang/opgang kunt zien. En een extra dag Yosemite/San Francisco zou ook fijn zijn. Je zou er nog over na kunnen denken om 1 overnachting tussen Las Vegas en Yosemite te doen, bijvoorbeeld in Bishop/Lee Vining/Mammoth Lakes. Dat scheelt je weer 1 dag die je ergens anders kunt plaatsen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
trudy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik denk dat je voor een eerste bezoek wel genoeg tijd hebt in San Francisco. Als je een hotel niet te ver van een BART station hebt, sta je op de dag van vertrek in een half uur van het centrum op de airport. De BART rijdt om de 15 tot 20 minuten. Het ligt er natuurlijk aan hoe laat je uiteindelijk vliegt maar als dat pas in de avond is, dan heb je in feite bijna nog een hele dag in San Francisco.
2008 Zuid-Westen http://slakopreis-amerika.blogspot.nl
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
-
sabine_1979
- Amerika-ontdekker
@sanfran, bedankt voor je reactie en suggesties.
Flagstaff omdat we een stukje route 66 willen doen. En zo hebben we genoeg tijd voor montezuma's castle en sedona alvorens we daar dus de stop hebben.
We overnachten reeds in Mammoth Lakes en dus 2 in Yosemite
Dus dat scheelt.
Jouw advies is dus Moab laten vervallen omdat daar eigenlijk meer tijd voor nodig is en die tijd gebruiken in Zion? Begrijp ik dat goed?
@trudy Dat is een goede tip. Dank je! We vliegen om half 8 dus inderdaad nog de hele dag dan...
groetjes
sabine
Flagstaff omdat we een stukje route 66 willen doen. En zo hebben we genoeg tijd voor montezuma's castle en sedona alvorens we daar dus de stop hebben.
We overnachten reeds in Mammoth Lakes en dus 2 in Yosemite
Jouw advies is dus Moab laten vervallen omdat daar eigenlijk meer tijd voor nodig is en die tijd gebruiken in Zion? Begrijp ik dat goed?
@trudy Dat is een goede tip. Dank je! We vliegen om half 8 dus inderdaad nog de hele dag dan...
groetjes
sabine
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
We hebben afgelopen september/oktober 7 weken rondgereisd door het zuidwesten (met een camper) en als we hadden geweten hoe ongelooflijk druk het in diverse nationale parken is (met name Arches, Canyonlands en Grand Canyon) dan hadden we die overgeslagen en die dagen besteed in het zuidwesten van Colorado. Van Yosemite en Zion zijn we, bewust, niet eens naar de valleys geweest. We hebben de oostkant van Tioga gedaan en de Kolob Canyons van Zion (en het schitterende Snow Canyon SP).
Er is zó veel moois te zien dat je echt niet alleen de grote parken hoeft te doen.
Wat bij ons in die 7 weken de meeste indruk heeft gemaakt zijn de kleinere en onbekendere parken.
De weg van Montrose (Black Canyon of the Gunnison) - Ridgeway - Telluride - Dolores (Colorado) vonden we ontzettend mooi en in de Eastern Sierras (van Coleville - Mammoth Lakes - Lone Pine) hadden we best nog een week willen/kunnen doorbrengen.
Er is veel meer te zien dan het gebruikelijke rondje...
Er is zó veel moois te zien dat je echt niet alleen de grote parken hoeft te doen.
Wat bij ons in die 7 weken de meeste indruk heeft gemaakt zijn de kleinere en onbekendere parken.
De weg van Montrose (Black Canyon of the Gunnison) - Ridgeway - Telluride - Dolores (Colorado) vonden we ontzettend mooi en in de Eastern Sierras (van Coleville - Mammoth Lakes - Lone Pine) hadden we best nog een week willen/kunnen doorbrengen.
Er is veel meer te zien dan het gebruikelijke rondje...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou moab als het kan er wel in laten zitten. Maar de volle dag Phoenix (en/of Mesa Verde) eruit halen.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou inderdaad de eerste dag Phoenix laten vallen ten behoeve van San francisco.
Daarnaast kun je nog tijdswinst boeken bij de Grand Canyon, in principe volstaat 1 nacht daar ook wel, bv. zonsondergang en de volgende ochtend een helicoptervlucht.
Ook de afstand Phoenix - Grand Canyon zou ik in één keer doen.
Zo kun je én een nacht extra bij San Francisco inplannen, én een extra nacht bij Moab.
Daarnaast kun je nog tijdswinst boeken bij de Grand Canyon, in principe volstaat 1 nacht daar ook wel, bv. zonsondergang en de volgende ochtend een helicoptervlucht.
Ook de afstand Phoenix - Grand Canyon zou ik in één keer doen.
Zo kun je én een nacht extra bij San Francisco inplannen, én een extra nacht bij Moab.
Hallo
ik zou persoonlijk ook de volle dag in phoenix laten vervallen en geen hele dag bij de GC blijven.
je wint hierdoor 2 dagen.
Die zou ik weer invullen bij:
Zion of Yosemite of SF.
Alledrie erg mooi.
succes.
ik zou persoonlijk ook de volle dag in phoenix laten vervallen en geen hele dag bij de GC blijven.
je wint hierdoor 2 dagen.
Die zou ik weer invullen bij:
Zion of Yosemite of SF.
Alledrie erg mooi.
succes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt op veel plaatsen aardig wat ruimte terwijl je op andere plaatsen weinig tijd hebt. Voor Moab zijn 3 nachten mooi, voor Zion is 2 nachten aan te raden. Aan de andere kant heb je in Page aan 1 nacht voldoende als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt bezoeken. Het is ook wel jammer om wel door MV te rijden en daar niet te overnachten: je zou ook 1 nacht Page en 1 nacht MV kunnen doen.
Ik zou dan Cortez/Mesa Verde overslaan. En misschien ook een dag minder op het eerste stuk. Als je in Williams overnacht in plaats van Flagstaff win je iets tijd de volgende dag en dan zou 1 nacht GC ook kunnen volstaan.
Voor 1 dag SF zou je eens on s 2015- en 2017-verslag kunnen bekijken. Je kunt vele doen in 1 of 1,5 dag.
Marianne
Ik zou dan Cortez/Mesa Verde overslaan. En misschien ook een dag minder op het eerste stuk. Als je in Williams overnacht in plaats van Flagstaff win je iets tijd de volgende dag en dan zou 1 nacht GC ook kunnen volstaan.
Voor 1 dag SF zou je eens on s 2015- en 2017-verslag kunnen bekijken. Je kunt vele doen in 1 of 1,5 dag.
Marianne
Maar zelfs als het zo enorm druk is ben je al dat volk kwijt als je 5 minuten van een trailhead bent.Trails schreef:We hebben afgelopen september/oktober 7 weken rondgereisd door het zuidwesten (met een camper) en als we hadden geweten hoe ongelooflijk druk het in diverse nationale parken is (met name Arches, Canyonlands en Grand Canyon) dan hadden we die overgeslagen en die dagen besteed in het zuidwesten van Colorado. Van Yosemite en Zion zijn we, bewust, niet eens naar de valleys geweest. We hebben de oostkant van Tioga gedaan en de Kolob Canyons van Zion (en het schitterende Snow Canyon SP).
99% op visitors only see 1% of the parks.. En die ben je on-trail allemaal kwijt.
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ja, maar dan moet je wel eerst je wagen (camper) kunnen parkeren en dat was afgelopen reis ons grootste probleem. Als er al speciale camperplekken waren dan werden die meestal in gebruik genomen door gewone auto's. En kom je je camper niet kwijt dan kom je ook niet op een trail...
Wij beleven/ervaren een park graag door te wandelen en niet door het te bekijken vanaf een parkeerplaats.
Wij beleven/ervaren een park graag door te wandelen en niet door het te bekijken vanaf een parkeerplaats.
Laatst gewijzigd door Trails op 23 nov 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis sabine_1979: dagje Moab inruilen voor extra dag San Francisco?
Toch wel een groot voordeel van reizen met een auto, altijd wel een plekje..
-
sabine_1979
- Amerika-ontdekker
Re: Reis sabine_1979: dagje Moab inruilen voor extra dag San Francisco?
Bedankt voor de reacties... we gaan ermee aan de slag
Laat jullie weten wat het is geworden.
groetjes
sabine
Laat jullie weten wat het is geworden.
groetjes
sabine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht