Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Hi allemaal,

Na vele uren op dit forum doorgebracht te hebben, leek het me toch een mooi idee ook onze (mijn vrouw, zoontje van 2 en ik) route voor maart 2018 met jullie te delen in de hoop tot nieuwe inzichten te komen.

Wat willen we doen?
Met wegbrengcamper van Chicago naar San Francisco van 14 maart tot 6 april. Dan van 6 april tot 14 april met een huurauto naar Los Angeles over de Highway 1.

Programma:
Dag 1 (14/3): Amsterdam – Chicago (AirBnB)
Dag 2 (15/3): Chicago (AirBnB) – Chicago (AirBnB)
Dag 3 (16/3): Chicago - 120 miles - Middlebury - 300 miles - Springfield Illinois, KOA
Dag 4 (17/3): Springfield, Illinois KOA - 310 miles - Springfield, Missouri
Dag 5 (18/3): Springfield Missouri KOA - 279 miles - Oklahoma City East KOA
Dag 6 (19/3): Oklahoma City KOA - 296 miles - Palo Duro Canyon State Park RV
Dag 7 (20/3): Palo Duro Canyon State Park RV - 137 miles - Tucumcari Cactus RV Park
Dag 8 (21/3): Tucumcari Cactus RV Park - Ad ophalen 188 miles - Santa Fe Enchanted Trails RV Park
Dag 9 (22/3): Santa Fe Enchanted Trails RV Park - 311 miles - Flagstaff KOA
Dag 10 23/3): Flagstaff KOA - 78 miles - Grand Canyon Mather Campground
Dag 11 (24/3): Grand Canyon Mather Campground -
Dag 12 (25/3):
Dag 13 (26/3):
Dag 14 (27/3):
Dag 15 (28/3):
Dag 16 (29/3):
Dag 17 (30/3):
Dag 18 (31/3):
Dag 19 (1/4):
Dag 20 (2/4): - Yosemite Upper Pines (camperplaats gereserveerd)
Dag 21 (3/4): Yosemite Upper Pines - Yosemite Upper Pines (camperplaats gereserveerd)
Dag 22 (4/4): Yosemite Upper Pines - San Francisco
Dag 23 (5/4): San Francisco - San Francisco (Alcatraz, fietstocht Golden Gate)
Dag 24 (6/4): San Francisco - Camper wegbrengen - huurauto oppikken
Dag 25 (7/4):
Dag 26 (8/4):
Dag 27 (9/4):
Dag 28 (10/4):
Dag 29 (11/4):
Dag 30 (12/4):
Dag 31 (13/4):
Dag 32 (14/4): Los Angeles

Mocht het jullie nog niet opgevallen zijn: we hebben nogal een gat in onze planning. De uitdaging waar we voor staan is namelijk dat ik al bij verschillende parken ben geweest en door de bomen het bos niet meer zie (wat zijn de juweeltjes die ik nog MOET gaan bezoeken als ik niet per se naar alle geijkte parken wil?

Onderstaande plekken heb ik al bezocht:
- Grand Canyon
- Bryce
- Zion
- Antelope Canyon
- Lake Powell
- Death Valley
- Las Vegas
- Yosemite Park

Natuurlijk wil ik mijn vrouw graag de mooiste plekken laten zien, maar zou ook heel graag nieuwe plekken ontdekken.
Zou het super vinden als jullie met me mee zouden willen denken, want ik kom er alleen niet helemaal meer uit. ;-)

Thanks in advance!!

Met vriendelijke groet, Martijn.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 20018)

Bericht door covri »

Wij hebben vorig jaar een camper gebracht naar Las Vegas. We zijn begonnen met af te zakken naar het zuiden via de Natchez Traces Parkway. Een verrassend hele mooie route met verschillende state parks. Daarna gingen we richting west.
Ons verslag:
http://www.chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Dank je wel! Wat een interessante route. Wij zijn bang dan teveel kilometers "kwijt te zijn" aan rijden, rijden, rijden. We wilden wel heel graag via Nashville gaan in eerste instantie. Vooral de muziekcultuur spreekt ons heel erg aan.

We gaan eens kijken of dit een optie is :-)!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door covri »

Het was inderdaad een geweldige reis. Wij hadden ongeveer 5 weken en vonden dat het heel relaxt was. Regelmatig een dag ergens blijven hangen. Jullie hebben natuurlijk wat minder tijd omdat je nog met een auto op pad gaat. Nashvile is zeker de moeite.
Succes met plannen. Je hebt nog even. Heb je het reisverslag van Michel en Elly gelezen? Zij schrijft altijd erg leuk en zeer uitgebreid.
http://www.michelly.nl
Zij hebben ook in 2016 een camper weggebracht.

Gr Anna
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door trudy »

Ik zou na Yosemite de camper inleveren. De inleverlocatie ligt aan de oostkant van de baai. Nu ga je dus eerst naar San Francisco en dan weer terug. Van de inleverlocatie is er een shuttle naar het vliegveld en daar kun je auto huren. Campings in San Francisco zijn erg duur en dan is het ook nog ver naar de stad per bus of met een taxi. Ik zou die nacht een hotel in San Francisco overwegen.
Aan het begin van de reis wordt het misschien lastig om de eerste dag met de camper Springfield Illinois te bereiken. De uitgifte van de campers duurt best lang en daarna moet je nog boodschappen doen. Bovendien is het al redelijk vroeg donker. Kijk van te voren goed waar er campings open zijn tussen Middlebury en Springfield. Wij reden in 2013 met een ophaalcamper Route66, misschien haal je nog ideeen uit ons verslag.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Helemaal super! Dank jullie wel!

Wij hebben afgelopen week flink gesleuteld aan onze route. Merken dat er toch wel een behoorlijke druk op onze reis zit, maar willen uiteraard ook niets missen :-). Conclusie is dat we de route als volgt ingericht hebben:

14/3 Amsterdam
15/3 Chicago
16/3 Chicago
17/3 Brown County State Park (eerder stoppen))
18/3 Nashville, TE
19/3 Nashville, TE
20/3 Memphis, KOA
21/3 Ozark National Forest
22/3 Oklahoma City
23/3 Amarillo
24/3 Santa Fe
25/3 Albuquerque
26/3 Flagstaff
27/3 Grand Canyon
28/3 Zion National Park
29/3 Bryce Canyon
30/3 Las Vegas
1/4
2/4 Death Valley
3/4 Sequoia National Park
4/4 Yosemite Upper Pines
5/4 Yosemite Upper Pines
6/4 Manteca
7/4 San Francisco
8/4 San Francisco
9/4 Santa Cruz
10/4 Monterey
11/4 Pismo Beach
12/4 Santa Barbara
13/4 Los Angeles
14/4 Los Angeles
15/4 Amsterdam

De 1 aprildag is geen grap, maar bedoeld als dag "speling" die we in kunnen zetten om bijvoorbeeld een dag extra te vertoeven in Bryce of Zion. Heel fijn advies te krijgen over het direct inleveren van de camper na ons bezoek aan Yosemite: alle dagen tellen :-).

Door alle afgesloten wegen op de Highway 1 moeten we nog een beetje puzzelen vanaf San Francisco..

PS: 5 weken... Dat is nog eens een lekkere tijd om rustig alles te bezichtigen :-D
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

PS: Ook nog gekeken naar het verslag van Michelly: goede tip!

Aangezien ik met first-timers het Zuidwesten bezoek, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen de geweldige parken over te slaan en deze hebben nogal een impact op de planning. Dus voor ons zal het helaas niet haalbaar in helemaal naar het zuiden te gaan....
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Bertus »

Beste Martijn
Ik zie dat jullie ook de camper op 16 maart gaan ophalen in Middlebury wij ook
Wat me wel opvalt is dat de eerste route die je had volgens mij realistischer is dan de laatste vooral omdat je over Nashville gaat en daarna is het van het ene naar het andere park racen
Met de camper gaat het allemaal niet zo snel vooral de eerst dag bij de uitgifte wij zijn al vaker met de camper onderweg geweest dus wij ( als de uitgifte goed verloopt ) zijn redelijk snel weg maar je moet ook nog boodschappen doen en dat duurt wel minstens een uur en omdat nog even 300 Miles met een camper af te leggen ik geef het te doen
Als je gewoon je eerste route verder uitbouwde heb je onderweg veel meer tijd over om in een park wat te zien nu scheur je er door
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over het eerste stuk, maar vanaf de GC vind ik het veel en veel te gehaast. Een extra dag Zion zou wel mooi zijn. Waarom doe je eerst Zion en dan Bryce? Denk er aan dat het in Bryce nog erg koud kan zijn. Een camping in Zion (Watchman) zal waarschijnlijk niet meer lukken, dus kijk alvast eens naar een alternatief (de camping in Springdale kun je vanaf 2 januari reserveren).
Verder zou je Valley of Fire nog mee kunnen nemen, dat is heerlijk in die tijd van het jaar.
In 1 dag van DV naar Sequoia is natuurlijk gekkenwerk. Heb je dat in googlemaps bekeken? waar in Sequoia ga je dan naartoe? Welke camping heb je op het oog? En hoe groot is jullie camper, kun je de CA198 rijden?
Hou er ook rekening mee dat er nog sneeuw kan vallen; dan kun je het park niet in. Dat geldt ook voor Yosemite.

@Bertus: heb je geen . op je toetsenbord? :wink:

Marianne
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Bertus »

Haha ging even te snel.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Wat grappig! Dan zullen we elkaar daar mogelijk zien die dag :-)!

Pfoe... Dank voor de jullie reacties (en de reality check...)

Ja, we zijn ons er bewust van dat we erg ambitieus zijn.. We willen graag concessies doen, maar weten niet zo goed waar (op dit moment). Dus nu wordt het inderdaad puzzelen met welke bestemmingen we achterwege moeten laten om wel enigszins een ontspannen trip te hebben. Ik vond het persoonlijk heel leuk om Nashville mee te pikken omdat ik zelf in die buurt nog niet geweest ben. Ik had het er ook al met mijn vrouw over dat de rit naar Brown State County echt wel te ambitieus is dus het is goed te zien dat jullie dat bevestigen.

De reden dat we eerst Bryce doen is omdat dat de verste bestemming is richting noordoosten dus vandaar dat ik dacht dat dat handig was om vanaf daar in 1 ruk naar Zion/Las Vegas te rijden. We zijn nu ook aan het kijken wat het "skippen" waard is. Tis nogal een uitdaging merken we..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Bryce via Zion naar Las Vegas rijdt doe je dus eerst Bryce, maar in je route stond het anders.

Marianne
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Ah Marianne, ik zie de fout nu. Verwarrend inderdaad. Ben nu druk met de grote vakantiepuzzel :-)
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Zo, dit heeft een tijdje geduurd. Veel mensen geraadpleegd, 18 verschillende scenario's tegen elkaar afgezet en nog steeds niet tevreden met wat het eindresultaat is. We kunnen jullie hulp goed gebruiken...

14/3 Amsterdam Chicago
15/3 Chicago Chicago
16/3 Chicago Middlebury RV en Springfield, Illinois 125 en 300 --> Is 300 te ambitieus? We willen graag veel km's maken in het begin.. En is Springfield de moeite waard of hebben jullie andere tips?
17/3 Springfield, Illinois Springfield, Missouri 311 --> Idem
18/3 Springfield, Missouri Oklahoma City 286
19/3 Oklahoma City Oklahoma City 0 --> We zouden graag niet teveel willen rushen, zoals ons ook terecht geadviseerd werd op dit forum. In Oklahoma pikken we mijn schoonvader op die ook twee weken met ons meereist. Is Oklahoma de moeite waard of kunnen we beter eerst een stuk doorrijden en acclimatiseren op een interessantere plek (wij vinden bandjes kijken leuk, of mooie natuur, niet zozeer fan van kerken of te rauwe steden..)
20/3 Oklahoma City Amarillo 267
21/3 Amarillo Santa Fe 285
22/3 Sante Fe Santa Fe 0 -->Hoorden hier goede verhalen over (heel leuke sfeer). Heeft iemand hier ervaring mee?
23/3 Santa Fe Albuquerque 73 --> Leek ons handig als tussenstop omdat anders de rit naar Flagstaff wel erg lang is. Maar is Albuquerque de moeite waard?
24/3 Albuquerque Flagstaff 311
25/3 Flagstaff Grand Canyon 76
26/3 Grand Canyon Bryce Canyon 256 --> Met een tussenstop bij Antilope, moeten we nog reserveren
27/3 Bryce Canyon Bryce Canyon 0 --> De wandeling bij Capitol Reef?
28/3 Bryce Canyon Zion National Park 75 --> Een dag wandelen, verkennen
29/3 Zion National Park Las Vegas 166 --> Even een avondje sfeer proeven
30/3 Las Vegas Death Valley 149
1/4 Death Valley ?? --> Wat is een slimme plek om een tussenstop te maken richting Sequoia?
2/4 ?? Sequoia National Park
3/4 Sequoia National Park Yosemite Upper Pines 170
4/4 Yosemite Upper Pines Yosemite Upper Pines 0
5/4 Yosemite Upper Pines Manteca 142 --> Het leek ons handig om dit als tussenstop te pakken omdat we de volgende dag ten oosten van San Francisco ons camper moeten inleveren
6/4 Manteca San Francisco 42 --> camper inleveren en door naar San Francisco
7/4 San Francisco San Francisco 0
8/4 San Francisco Santa Cruz
9/4 Santa Cruz Monterey
10/4 Monterey Pismo beach 154
11/4 Pismo Beach Santa Barbara 82,9
12/4 Santa Barbara Los Angeles
13/4 Los Angeles Los Angeles
14/4 Los Angeles Toronto
15/4 Amsterdam

Ben zeer benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen. Waardeer alle input en tijd en moeite die jullie hierin steken. Mochten jullie fijne suggesties hebben qua bezienswaardigheden houd ik me ook warm aanbevolen :-). Bij voorbaat dank!!

Met vriendelijke groet,

Martijn
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door michelly »

Knifeman schreef: 16/3 Chicago Middlebury RV en Springfield, Illinois 125 en 300 --> Is 300 te ambitieus? We willen graag veel km's maken in het begin.. En is Springfield de moeite waard of hebben jullie andere tips?
Wij hebben de eerste dag zo'n 200 km gereden. Het was toen al bijna donker. Ik denk dat het niet prettig geweest was als we nog 100 km in het donker moesten rijden. Maak een lijstje met campgrounds waar je eventueel kunt stoppen en kijk dan maar hoe ver je komt. Let er wel op dat veel campgrounds nog gesloten zijn in maart. Ik gebruikte vaak deze sites om dat uit te zoeken: http://www.rvparkreviews.com/ en https://www.allstays.com/Campgrounds/
Onze ervaring is dat je op een rijdag waar niet teveel sightseeing op het programma staat zo'n 600 tot 700 km kunt rijden. Meer kan natuurlijk wel maar wij vonden dit zo ongeveer het maximale wat nog prettig was.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp 27/3 niet. Je hebt 2 nachten Bryce? En bedoel je echt Capitol Reef of bedoel je iets anders?
Op zich zou het mooi zijn om Capitol Reef mee te nemen, zeker als je ook iets nieuws wilt zien in het zuidwesten. Maar dan moet je het anders indelen en eigenlijk heb je daar geen tijd voor.
Ik zou een nacht Bryce minder doen (en er kan nog sneeuw liggen dus hou de weersverwachting in de gaten) en een dag extra voor Zion uittrekken. Of doe 1 nacht Zion en 1 nacht Valley of Fire.
Op 1/4 kun je kijken hoe ver je komt. Een overnachting bij Lake Isabella kan, maar je kunt ook doorrijden tot Three Rivers. Kun je de CA198 door Sequoia rijden? Het wordt afgeraden voor campers langer dan 22ft. Zie daarvoor www.nps.gov/seki.
Waar overnacht je in DV?
En waar wil je in Sequoia kamperen?

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door covri »

Wij hadden vorig jaar een wegbreng rv van El Monte. Het was in de middag voor we zouden kunnen vertrekken. Wij hebben in de nabije omgeving alle inkopen gedaan en zijn blijven overnachten op de Koa campground in Elkhart/Middlebury.
Want ik denk dat je 1e dag niet haalbaar is. Zeker niet als je ook nog inkopen wilt doen onderweg.
En heb je de campground in Yosemite vastgelegd? Wordt anders een probleem.......
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

@Michelly:
Dank je wel voor je advies. Ik wil graag zo snel mogelijk kilometers maken in de eerste dagen. Oorspronkelijk was het idee om de beginfase ook echt onderdeel uit te laten maken van onze trip: nu ligt de focus toch meer op kilometers maken om zo snel richting uit Chicago weg te gaan (aangezien we niet echt iets hebben gevonden tot nu toe wat we meer de moeite waard vinden dan meer tijd in het zuidwesten door te brengen). Die campsites zijn inderdaad een goed idee. 600/700 kilometer als max had ik ook een beetje ingedachten. We hebben alleen een klein ventje bij ons, waarvan we nog niet weten hoe hij dat gaat vinden .

@Marianne:
Thanks! Ik dacht dat Capitol Reef onderdeel uitmaakte van het gebied Bryce, maar zie nu dat de afstand groter is dan ik ingecalculeerd had. Het heen en weer rijden zou ongeveer 230 mijl kosten: dat is misschien te opportunistisch om er even tussendoor te doen.. Heb jij ervaring met de verschillende activiteiten in Zion (tips?). Ik was erg onder de indruk van Bryce, maar heb bij Zion de Narrows gedaan en vond die ook heel indrukwekkend. Poteto/potato dus enigszins . We hebben een wegbrengcamper dus ik weet niet zo goed wat we gaan krijgen. Run of the fleet, werd ons gezegd, kan varieren van 22 tot 34 ft dus dat zal nog bepalend zijn… Misschien is Lake Isabella dan wel de beste optie in eerste instantie?
In DV wil ik graag bij Furnace Creek overnachten, Sequoia weet ik nog niet.. Met je vragen zet je me in ieder geval behoorlijk aan het denken.

@Covri:
dank, dat gaan wij denk ik misschien ook maar doen voor de zekerheid: herstellen van de jetlag, de stress van het ophalen van de camper, boodschappen doen, etc. Misschien wel lekker om dan te starten met een eerste dag wennen aan het camperleven.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Inclusief jullie fijne suggesties:
14/3 Amsterdam Chicago
15/3 Chicago Chicago
16/3 Chicago Middlebury RV, Elkhart
17/3 Middlebury, Elkhart Springfield, Illinois
18/3 Springfield, Illinois Springfield, Missouri
19/3 Springfield, Missouri Oklahoma City
20/3 Oklahoma City Oklahoma City
21/3 Oklahoma City Amarillo
22/3 Amarillo Santa Fe
23/3 Santa Fe Albuquerque
24/3 Albuquerque Flagstaff
25/3 Flagstaff Grand Canyon
26/3 Grand Canyon Bryce Canyon
27/3 Bryce Canyon Zion National Park
28/3 Zion National Park Zion National Park
29/3 Zion National Park Las Vegas
30/3 Las Vegas Death Valley
1/4 Death Valley Lake Isabella
2/4 Lake Isabella Sequoia National Park
3/4 Sequoia National Park Yosemite Upper Pines
4/4 Yosemite Upper Pines Yosemite Upper Pines
5/4 Yosemite Upper Pines Manteca
6/4 Manteca San Francisco
7/4 San Francisco San Francisco
8/4 San Francisco Santa Cruz
9/4 Santa Cruz Monterey
10/4 Monterey Pismo beach
11/4 Pismo Beach Santa Barbara
12/4 Santa Barbara Los Angeles
13/4 Los Angeles Los Angeles
14/4 Los Angeles Toronto
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Martin & Marianne »

Van Santa Cruz naar Monterey is het nog geen uur rijden; waarom zou je in beide plaatsen een overnachting plannen?
Als je naar Capitol Reef wilt zou ik daar een overnachting plannen, maar het wordt wat te veel denk ik.
Wat Bryce en zion betreft: ik denk dat het weer in Zion aangenamer is; dat kan een overweging zijn om daar wat meer tijd voor uit te trekken. Heb je al iets geboekt daar?
Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken. De Narrows is zo vroeg in het jaar niet te doen. Misschien heb je ook iets aan ons 2013-verslag voor Bryce en ons 2015-verslag voor Zion.

De tijd voor Sequoia wel kort zo; misschien al iets verder rijden dan Lake Isabella? Je kunt het ook ter plekke bekijken. Kijk ook eens welke campings open zijn. Wat wil je in Sequoia doen? Je kunt ook via de 180 naar Kings Canyon rijden en daar de Grant Grove bezoeken als het je vooral om de sequoia's gaat.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer