Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Bertus »

Beste Martijn
KOA Elkhart is niet open is alleen geopend volgens mij als je een camper wegbrengt voor El Montr
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Dag Marianne,

Goed idee om Monterey als tussenstop te benutten in plaats van overnachting. Als zodanig ook opgenomen in onze planning. Capitol Reef houd ik achter de hand voor het geval dat we extra energie hebben, maar wat je zegt klopt: we zijn nogal ambitieus.

Voor Bryce en Zion hebben we niks geboekt. Misschien niet de meest verstandige optie, maar we vinden het ook leuk om op dit vlak speling te houden. Mocht het bijvoorbeeld echt bar en boos zijn, gaan we denk ik niet hiken in Bryce met ons zoontje. Dan heb je dus aan 1 dag meer dan genoeg. Dat soort keuzes laten we sterk van het weer afhangen.

De wandelingen ga ik me eens over inlezen inderdaad: dank voor de tip!

Ook voor Sequoia gaan we inderdaad kijken hoe ver we kunnen komen. Ik had Lake Isabella ingevoerd als referentiepunt, maar als verder mogelijk is gaan we dat denk ik inderdaad doen.

:-D We brengen inderdaad een camper weg van El Monte dus daar hoopten wij wel op. Dank voor de tip!

De planning ziet er uiteindelijk nu zo uit, waarbij mijn schoonvader pas in Albuquerque aan zal sluiten op de 23e of, als het bij ons toch te intensief blijkt qua reistijd, op de 24e:

14/3 Amsterdam Chicago
15/3 Chicago Chicago
16/3 Chicago Middlebury RV, Elkhart
17/3 Middlebury, Elkhart Springfield, Illinois
18/3 Springfield, Illinois Springfield, Missouri
19/3 Springfield, Missouri Oklahoma City
20/3 Oklahoma City Amarillo
21/3 Amarillo Santa Fe
22/3 Santa Fe Albuquerque
23/3 Albuquerque Flagstaff
24/3 Flagstaff Grand Canyon
25/3 Grand Canyon Bryce Canyon (Capitol Reef)
26/3 Bryce Canyon (Capitol Reef) Bryce Canyon
27/3 Bryce Canyon Zion National Park
28/3 Zion National Park Zion National Park
29/3 Zion National Park Las Vegas
30/3 Las Vegas Death Valley
1/4 Death Valley Three Rivers
2/4 Three Rivers Sequoia National Park
3/4 Sequoia National Park Yosemite Upper Pines
4/4 Yosemite Upper Pines Yosemite Upper Pines
5/4 Yosemite Upper Pines Manteca
6/4 Manteca San Francisco
7/4 San Francisco San Francisco
8/4 San Francisco Santa Cruz
9/4 Santa Cruz Pismo beach
10/4 Pismo Beach Santa Barbara
11/4 Santa Barbara Los Angeles
12/4 Los Angeles Los Angeles
13/4 Los Angeles Los Angeles
14/4 Los Angeles Toronto
15/4 Amsterdam

Mochten jullie nog tips hebben, houd ik me zeer aanbevolen. Nogmaals dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Martijn
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Dag allen,

het heeft het nodige bloed, zweet en tranen gekost maar we hebben de route volledig rond en gaan volgende week al (?!)
Zou het leuk vinden als jullie nog handige tips of must-see's hebben voor onze trip:

14/3 Amsterdam Chicago
15/3 Chicago
16/3Middlebury RV, Elkhart
17/3 Springfield, Illinois
18/3 Springfield, Missouri
19/3 Oklahoma City
20/3 Amarillo
21/3 Santa Fe
22/3 Albuquerque
23/3 Flagstaff
24/3 Grand Canyon
25/3 Bryce Canyon (Capitol Reef)
26/3 Bryce Canyon
27/3 Zion National Park
28/3 Zion National Park
29/3 Las Vegas
30/3 Death Valley
1/4 Three Rivers
2/4 Sequoia National Park
3/4 Yosemite Upper Pines
4/4 Yosemite Upper Pines
5/4 Manteca
6/4 San Francisco
7/4 San Francisco
8/4 Carmel by the sea
9/4 Pismo beach
10/4 Los Angeles
11/4 Los Angeles Los Angeles
12/4 Los Angeles Los Angeles
13/4 Los Angeles Los Angeles
14/4 Los Angeles Toronto
15/4 Amsterdam

Heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe!

Met vriendelijke groet,

Martijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je hier met Capitol Reef, hoe wil je rijden? Waarom niet daar overnachten in plaats van 2 nachten Bryce? geen Page? Ik zie nu dat ik dar op 11 december ook al iets over heb gezegd. :wink:

En waarom een overnachting in Flagstaff? Je zou ook meteen anar de Gc kunenn rijden en dan nog een stop in Page tussen de GC en Bryce.
Je weet dat je vanaf Three Rivers niet Sequoia in mag rijden met een camper van langer dan 22 ft? was ook al eerder aangegeven.
Lees nog eens alle eerdere tips door.

Waar overnacht je in Zion? En waar in Sequoia?
Ik zou proberen om ook nog valley of Fire mee te nemen tussen Zion en LV.

Mocht je voor Zion nog niets hebben:
Beginning on March 1, 2018 South Campground will be by reservation. Reservations for campsites at South Campground may be made two weeks prior to your arrival date online at www.recreation.gov or by calling 877-444-6777. Reservations are needed as the campground is full every night during the reservation season.
Bron: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... ground.htm

Marianne
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie!

Capitol Reef is meer bedoeld als "dagvulling" in het geval dat Bryce niet bevalt. Ik las op meerdere fora dat Bryce als meer bijzonder ervaren werd dan Capitol Reef: dat leidde ertoe dat we besloten dit achter de hand te houden.

Ik heb er nu dit van gemaakt:
Albuquerque --> In 1 keer doorrijden: goede tip!
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Zion National Park
Zion National Park --> Misschien Valley of Fire dan in plaats van de tweede nacht Zion National Park?
Las Vegas

Wat wij heel lastig vinden is dat we juist dat gevoel van vrijheid nastreefden en het gevoel hebben dat we alles vast moeten leggen (en dat niet willen..). Wellicht naïef, maar het heeft ook te maken met het feit dat we nog iemand op moeten pikken gedurende de reis en nog niet goed kunnen inschatten hoe we in dat opzicht uitkomen qua dagen.

Gedurende de reis hopen we meer zicht te krijgen op waar we wanneer uitkomen. Is jouw inschatting dat bijvoorbeeld twee/drie dagen van tevoren bellen veel te laat is? Ik heb geen zicht op de alternatieven, maar is het heel vervelend als je niet op de perfecte plekken terecht kunt maar voor plan B (een andere camping) moet gaan of denk je dat deze ook allemaal volgeboekt zijn.

Zoals gezegd: wellicht zijn we naïef in ons idee dat we denken tijdens de reis ook nog RV campings te kunnen vinden, maar vind het tegelijkertijd mooi passen bij het motto van de Amerikanen "The Land of the Free and the Home of the Brave" :D :D

Nogmaals dank voor je snelle en inhoudelijk fijne feedback!

Groet,

Martijn
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door michelly »

Er is altijd wel ergens een plekje te vinden. Het ligt er ook vaak aan hoe laat je op de camping aankomt. Hoe eerder hoe meer kans. Maar als je het niet prettig vindt om wat vast te leggen dan doe je dat toch niet. Of je kijkt een paar dagen op voorhand wat er vrij is. Ga je met Roadbear? Daar krijg je ook nog een "telefoongidsdik" campingboek mee. Hebben wij destijds ook wel eens gebruikt om een alternatieve camping te zoeken.
Je kunt vooraf natuurlijk ook een aantal campings uitzoeken, mocht de campground van je keuze vol zijn dan heb je al wat anders achter de hand.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: wegbrengcamper Chicago - San Francisco (maart 2018).

Bericht door Knifeman »

Hoi Michelly,

dank voor de geruststellende woorden :-). Ik werd een beetje zenuwachtig toen ik zag hoe iedereen zoveel al vastgelegd heeft, maar snap ook heel goed dat het fijn is te weten waar je aan toe bent. We reizen met El Monte. Heb de RV Parky-app gedownload en wil wel een beeld van tevoren hebben wat kan (dat we niet op onze telefoons teveel moeten opzoeken tijdens de reis).

Dank!

groet,

Martijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer