Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

In juli 2018 gaan wij voor de eerste keer met onze kinderen (11 en 9) een rondreis maken van 22 dagen door west Amerika. We hebben naar veel routes gekeken en reisverslagen gelezen en nu de volgende route gemaakt:

Dag 1 Amsterdam-Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles-San Diego
Dag 4 San Diego
Dag 5 San Diego-Joshua Tree park (hotel Yucca Valley)
Dag 6 Joshua Tree park-Lake Havasu city (hotel Lake Havasu City)
Dag 7 Lake Havasu city-Grand Canyon (hotel Flagstaff)
Dag 8 Grand Canyon-Monument Valley (hotel Bluff)
Dag 9 Monument Valley-Lake Powell/antilope canyon (hotel Page)
Dag 10 Lake Powell-Zion (hotel St. George)
Dag 11 Zion-Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas via death valley naar ?? (waar overnachten??)
Dag 14 ?? naar Yosemite (waar overnachten?)
Dag 15 Yosemite-San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco-Santa Cruz
Dag 18 Santa Cruz-Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara-Los Angeles en vliegen
Dag 22 Thuis

Uitgangspunt van de route is combinatie steden, natuur en relaxmomenten (bv in stad naar het strand). We hebben gekeken naar het aantal km's tussen de verschillende locaties, maar dat zegt op zich ook niet alles, zeker omdat we het gebied niet kennen. Daarom zoeken we advies over de route en overnachtingslocaties. Ook zitten we een beetje vast op het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. We zouden daar een overnachting tussen willen plannen, wat is er in het gebied tussen Vegas en Yosemite de moeite waard om te bezichtigen en waar zouden we dan het beste kunnen overnachten? En is 3 nachten Santa Barbara een aanrader als relaxed einde van de vakantie of zijn er nog betere en leukere alternatieven?

Alvast bedankt!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies route LA-LA juli 2018

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum. Mooie plannen zeg! Flagstaff ligt niet gunstig voor een bezoek aan Grand Canyon. Dat is namelijk 1,5 uur rijden vanaf de GC. Je kunt beter kijken of er iets in het park zelf vrij is, in Tusayan, Valle of Williams. Hetzelfde geldt voor Monument Valley, bluff is niet de beste locatie. Ligt op bijna een uur rijden. Ook hier kun je beter kijken of er iets dichterbij vrij is, of bijvoorbeeld in Kayenta (alhoewel Kayenta echt een ongezellige plek is). Je tijd in Zion is ook vrij krap, het is een park dat je het beste ziet als je gaat wandelen. Een extra dag zou daar wel mooi zijn. Tussen Las Vegas en Yosemite kun je overnachten in bijvoorbeeld Mammoth Lakes. Onderweg kun je Death Valley en de alabama hills bekijken. Vertrek dan wel vroeg, want het is een lange dag. Je tijd in Yosemite is ook erg krap, ook hier zou een extra dag op zijn plek zijn. Vervolgens is het stuk Santa Cruz - Santa Barbara ook te ver als je via de prachtige highway 1 wilt rijden. Ik zou eerder een stop in Monterey en Pismo Beach doen.
Al met al doe je sommige dingen best gehaast en zou ik er sowieso voor kiezen om Santa Barbara te laten vallen om wat meer rust te creëren in je route. Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken op de website? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Leg je route inderdaad eens naast de voorbeeldroute. Jullie hebben weliswaar een dag meer, maar je doet wel twee extra locaties aan (San Diego en Monument Valley) en je trekt ook nog eens twee volle dagen uit voor SB. Dit betekent dat je vergeleken met de voorbeeldroute veel minder tijd hebt voor de rest van de route. Nu hoef je ook niet de voorbeeldroute te volgen, maar bedenk wel dat dit wel een mooie, uitgebalanceerde route is- met overal de minimaal benodigde tijd. Wil je er iets aan toevoegen dan zal er ook iets moeten vervallen, en dat is lastig omdat je een rondje maakt.

Zoals SanFran al zegt zijn de overnachtingsplaatsen niet altijd even gunstig. Waarom kiezen jullie voor Flagstaff en Bluff? Beide liggen niet op de route, en ook nog erg ver van de parken, terwijl dit juist parken zijn waar het mooi is om van een zonsondergang te genieten.
Zion is een leuk park, zeker met kinderen. Maar je wilt overnachten in St George; dat betekent dat je Zion alleen maar op doorreis doet. Dit geeft je niet of nauwelijks de gelegenheid om Zion Canyon te bezoeken. Hou er rekening mee dat je met de shuttlebus het park in gaat; je moet dus je auto parkeren (wat lastig zal worden) en vervolgens de bus nemen. Dit kost allemaal tijd.
Tussen Las Vegas en Yosemite zijn twee stops mooi, maar met weinig tijd kun je ook een stop doen, bijvoorbeeld in Bishop. Voor Yosemite zijn 2 nachten al weinig; mooier is drie nachten.
Ik zou zeker die 2 dagen SB vergeten; je kunt je rustmomenten beter onderweg pakken; dan heb je er meer aan.

Kijk eens in ons 2004-verslag; onze kinderen waren toen ook 9 en 11. Wij hadden een andere route maar voor het stuk Zion, Las Vegas, DV, Yosemite, SF komt het overeen met jullie plannen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 nov 2017, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van je vliegtijd zou ik de laatste nacht ook zeker op tijd vertrekken uit Santa Barbara naar LAX. Met wat pech heb je veel file.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik snap jullie aanbevelingen wel om in de parken te overnachten, je kunt daarmee maximaal genieten van de parken en hebt weinig tot geen tijdverspilling vanwege het rijden. De reden dat we voor Flagstaff, Bluff en St George gekozen hebben is, omdat we daar accomodaties hebben gevonden met een goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben ook naar de lodges in de parken gekeken, maar ik zie veelal terug (ook bij de reviews op deze site) dat je vaak de hoofdprijs betaalt voor met name de locatie maar de accommodatie zelf vaak drie keer niks is (oud, vies, geen tv, internet etc). Dus wij dachten, liever na het bezoek aan het park nog een uurtje rijden en dan wat comfortabeler zitten ;). Maar Williams is misschien inderdaad een betere optie dan Flagstaff, dus dat ga ik verder uitzoeken! Bij Monument Valley is de keuze sowieso wat beperkter heb ik het idee. En ook hier ben je voor een overnachting in het park minimaal 2x zoveel kwijt dan net daarbuiten, dus daarom hadden we voor Bluff gekozen, ook vanwege de positieve recensies juist over de locatie zelf. De prijsverschillen zijn wel echt heel groot, dus vandaar is het ook lastig te bepalen wat raadzaam is.

Tussenstop tussen Las Vegas en Yosemite bij Mammoth Lakes had ik in eerste instantie al ingepland, maar ik was bang dat daar misschien in de zomer minder te doen zou zijn omdat het eigenlijk een wintersportgebied is. Daarom zaten we te denken om eventueel uit te wijken naar Lake Isabella, is dat een goede optie?

Wat betreft de laatste dagen in Santa Barbara kunnen we inderdaad overwegen die in te korten of eventueel te skippen. Alhoewel we wel echt graag een 'relaxed' einde van de vakantie zouden willen. Bedankt ook voor de tip over een extra tussenstop rond Pismo beach. Op de laatste dag hebben we redelijk veel tijd, we vliegen om 19.30 vanaf Los Angeles .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes is in jullie geval alleen maar een overnachtingsplaats. Je hebt geen tijd om daar iets te gaan doen. Voor maar 1 stop zou ik trouwens al iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Bishop.
Ik zou in een aantal gevallen toch eens kijken naar iets wat dichter bij de parken ligt. Voor de Grand Canyon is bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge of Maswik Lodge South best betaalbaar. Heb je al eens gekeken op http://www.grandcanyonlodges.com?
Misschien is voor MV Tipi Village iets?
En kijk voor Zion eens naar Zion Park Motel. Je betaalt dan zeker meer dan in St George maar je hebt echt veel meer aan je bezoek dan. En daar gaat het uiteindelijk om.
Je kunt ook eens overwegen om te kamperen. Dat scheelt heel veel geld en je zit op de mooiste locaties!

Marianne
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

Bishop is inderdaad een beter alternatief dan Mammoth Lakes, ik heb het meteen aangepast! Ik heb ook op grandcanyonlodges gekeken, alleen een heleboel lodges zitten helaas nu al vol en buiten dat, blijf ik de prijs/kwaliteit verhouding van de lodges die wel betaalbaar zijn teleurstellend slecht vinden nav de ervaringen die ik lees. Dus ik denk dat we er dan toch voor kiezen om na ons bezoek aan het park nog een uurtje te rijden en daar te overnachten. Maar ik hou het aanbod van de lodges sowieso in de gaten, wie weet komt er toch nog iets voorbij!

Nogmaals bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net wat je zoekt. In de parken moet je geen luxe verwachten, je betaalt voor de locatie. De kamers in de lodges zijn echter niet slecht, maar als je tv en internet verwacht zal het tegen vallen. Maar als je aan de rim van de Grand Canyon overnacht heb je toch geen tv, internet of een zwembad nodig? Je maakt een wandeling, kijkt hoe de zon ondergaat, bezoekt een rangerpraatje of diavoorstelling, doet een spelletje, en je gaat op tijd naar bed en vroeg op om de zon te zien opkomen tijdens een wandeling naar beneden via de South Kaibab Trail.
En zoals gezegd; als je het te duur vindt: koop kampeerspullen en overnacht voor 20-30 dollar midden in het park, heerlijk met een bbq, een kampvuurtje en geroosterde marsmallows.
Wanneer vertrekken jullie precies? Er zou in juli toch nog wel wat vrij moeten zijn.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door SanFran »

Ik snap je punt wel wat betreft prijs-kwaliteit. Wij kiezen er ook (bijna) altijd voor om toch iets buiten het park te zitten. Ik wil wel een beetje luxe op vakantie en niet mijn zuurverdiende geld uitgeven aan een kamer zonder tv/internet of met een gedeelde badkamer of iets dat sinds (bij wijze van) 1920 niet meer gerenoveerd is. Voor Grand Canyon zou ik echter niet verder dan Williams gaan zitten. Let er dus wel een beetje op dat het nog haalbaar is en dat je niet uren aan het rijden bent om bij een park te komen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

Ik denk dat wij een beetje in dezelfde richting denken als SanFran. De vakantie kost alles bij elkaar al heel veel geld, en dan zien wij ook graag een beetje comfort ervoor terug. Zeker omdat het de eerste keer roadtrip voor ons is. Voor meer ervaren reizigers en kampeerders snap ik zeker een andere keuze, wie weet denken wij er na deze trip ook anders over ;).

Jullie tips qua locatie zijn heel welkom, ik heb net een hotel in Williams gereserveerd, bedankt!
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door ohjajoh? »

Leuk joh Williams, route 66 stadje. Vorig jaar heb ik daar de smaak van route 66 te pakken gekregen en de dagen erna zoveel mogelijk op deze weg gereden.
Ik heb vanuit GC 2 keer overnacht in Valle, dat is op 20 min van het bezoekerscentrum van de south rim.
Williams is wel een dik uur rijden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Markstaal »

Als je dan toch iets luxer wil zou je kunnen kijken naar Yavapai Lodge in de Grand Caynon. Deze zit in het park maar wel een klein stukje van de rim. Wij vonden dit een erg mooie kamer en betaalden dit jaar 159eu voor een nacht. Misschien wel iets meer dan gemiddeld maar zeker niet erg duur.
Gast

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Gast »

In Williams zit een prima Rodeway inn en ook een goedkope Comfort Inn. Vergeet vooral niet even naar de diner van Goldies te gaan, een echte leuke jaren 60 diner. En voor de sfeer is het ook leuk in Cruisers Route 66 Cafe. Allebei zijn aan de Route 66 in Williams.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door PSVwally »

Het is ook een beetje wat je zelf wilt en zoekt natuurlijk.

Ik zoek voor mezelf altijd een compromis tussen prijs, locatie en wat ik er wil gaan doen.
Grand Canyon, Monument Valley en Bryce bv zijn voor mij parken waar zonsondergang en opkomst een soort attractie zijn van die parken. Het is niet erg om daarna in het donker wat te rijden, alleen die zonsopkomst is dan wel heel vroeg het bed uit :mrgreen:

Flagstaff ligt op zeker 1.5u van GC village. Als je dan de volgende dag ook weer naar de GC gaat en vanuit daar bv naar Monument Valley dan rij je dus 3u om, om een goedkopere accommodatie te vinden...Williams is 2x een uur op en neer en Valle 2x een half uur/45 minuten.
Bluff ligt ook een kleine 50min de verkeerde kant op en hoe ik jou route lees zou je 3x het stuk tussen Zion en St.George rijden wat ook telkens tussen de 50min en een uur rijden is.

Voor Bryce bv in Tropic of cannonville of de rodeway inn of quality inn vlakbij de kruising van de 89 en de 12.

Yosemite en Zion zijn imo echte doe parken. Wandelen, fietsen, raften, ook wat uitdagendere hikes. Maar je kan er ook gewoon heel relaxt wat rondlopen en zwemmen. Deze parken zijn tegenwoordig echt enorm populair en dus erg druk. Dus de prijzen voor accommodaties in de parken (al ligt Springdale er net buiten) zijn soms schrikbarend hoog. Zeker Yosemite vind ik echt schandalig duur. Maar in deze parken wil je eigenlijk voor de grote drukte op gang komt al bezig zijn. Nu ben ik zelf nogal relaxt aangelegd en heb ik het er niet op om op vakantie te vaak heel vroeg mijn bed uit te komen, maar voor velen geldt daar wat anders.

Je zou bv als je Springdale te duur vind (al is het zion motel m.i. betaalbaar) ipv St. George ook naar Hurricane of La Verkin kunnen kijken.

Yosemite is één van de parken waar ik net zo lief een uurtje op en neer rijd. Alleen moet je hier wel echt vroeg op om de drukte (lees: files) voor te zijn. Prachtig park waar je heel veel kunt doen, maar het doet mij gewoon heel erg denken aan de vakanties in de alpen van vroeger.
Hubrecht
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2016, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door Hubrecht »

MarcenJennifer schreef:
Dag 1 Amsterdam-Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles-San Diego
Dag 4 San Diego
Dag 5 San Diego-Joshua Tree park (hotel Yucca Valley)
Dag 6 Joshua Tree park-Lake Havasu city (hotel Lake Havasu City)
Dag 7 Lake Havasu city-Grand Canyon (hotel Flagstaff)
Dag 8 Grand Canyon-Monument Valley (hotel Bluff)
Dag 9 Monument Valley-Lake Powell/antilope canyon (hotel Page)
Dag 10 Lake Powell-Zion (hotel St. George)
Dag 11 Zion-Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas via death valley naar ?? (waar overnachten??)
Dag 14 ?? naar Yosemite (waar overnachten?)
Dag 15 Yosemite-San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco-Santa Cruz
Dag 18 Santa Cruz-Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara-Los Angeles en vliegen
Dag 22 Thuis
Wat gaaf! Wordt sowieso onvergetelijk! Mijn vrouw en ik hebben vorig jaar als huwelijksreis een groot deel van jullie reis gedaan, en San Diego zijn we as we speak net geweest :)

Met kinderen in die leeftijd staan in LA de obvious dingen als het Hollywood sign en Hollywood Boulevard waarschijnlijk op de planning; houd in LA rekening met uren vertraging door file. En kies je hotel daar slim, ga niet als wij in Long Beach zitten maar kies bijvoorbeeld voor de Tita Inn; erg goed bevallen en betere ligging. Wij vonden Santa Monica en Venice Beach erg leuk (fietsen huren aanrader!) en Huntington Beach en Laguna Beach leuk als je richting San Diego rijdt.

San Diego is leuk, maar wat ons betreft ook weer niet zo speciaal dat je die dagen omrijden beter ergens anders aan kan spenderen denk ik. Lake Powell moet je sowieso Antelope Canyon en Horseshoe Bend doen natuurlijk :) Dat is misschien al wel krap als je ook nog moet rijden vanuit Monument Valley. Zion zou ik zeker een dag extra doen (Angel's Landing is de hike van hun leven als het een beetje stoere sportieve kids zijn ;) ). De rivier is ook super leuk om gewoon wat in te spelen.

Bryce mis ik hier en vonden wij echt heel bijzonder en een grote verrassing. Zou ik liever doen dan San Diego. Op de dag dat wij er waren was de rodeo afgelast ivm slecht weer, balen, toch ook wel classic Amerika natuurlijk!

Voor Yosemite ligt Bodie. Een èchte ghosttown zonder souvenirshops en andere commerciële circussen. Echt heeel gaaf! Een trip terug in de tijd, supervet voor kids ook!

In San Francisco zeker naar Alcatraz gaan; zo gaaf!

Highway 1 zit natuurlijk het pretpark aan het strand in Santa Cruz (wel hysterisch druk), de zeeleeuwen bij San Simeon zijn ook een leuke tussenstop. Wij vonden de highway 1 minder spectaculair dan veel andere mensen hier, maar het weer was bij ons ook wat foggy en somber.

Al met al denk ik dat je erg gaat genieten van wat rustdagen gedurende de trip in plaats van een mini strandvakantie aan het einde, maar dat is natuurlijk erg verschillend per persoon. Ik zou hem nu net iets té vol/druk/gehaast vinden. :)
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

Terpies schreef:In Williams zit een prima Rodeway inn en ook een goedkope Comfort Inn. Vergeet vooral niet even naar de diner van Goldies te gaan, een echte leuke jaren 60 diner. En voor de sfeer is het ook leuk in Cruisers Route 66 Cafe. Allebei zijn aan de Route 66 in Williams.
Dank voor de tip!
PSVwally schreef:Het is ook een beetje wat je zelf wilt en zoekt natuurlijk.

Ik zoek voor mezelf altijd een compromis tussen prijs, locatie en wat ik er wil gaan doen.
Grand Canyon, Monument Valley en Bryce bv zijn voor mij parken waar zonsondergang en opkomst een soort attractie zijn van die parken. Het is niet erg om daarna in het donker wat te rijden, alleen die zonsopkomst is dan wel heel vroeg het bed uit :mrgreen:

Flagstaff ligt op zeker 1.5u van GC village. Als je dan de volgende dag ook weer naar de GC gaat en vanuit daar bv naar Monument Valley dan rij je dus 3u om, om een goedkopere accommodatie te vinden...Williams is 2x een uur op en neer en Valle 2x een half uur/45 minuten.
Bluff ligt ook een kleine 50min de verkeerde kant op en hoe ik jou route lees zou je 3x het stuk tussen Zion en St.George rijden wat ook telkens tussen de 50min en een uur rijden is.

Voor Bryce bv in Tropic of cannonville of de rodeway inn of quality inn vlakbij de kruising van de 89 en de 12.

Yosemite en Zion zijn imo echte doe parken. Wandelen, fietsen, raften, ook wat uitdagendere hikes. Maar je kan er ook gewoon heel relaxt wat rondlopen en zwemmen. Deze parken zijn tegenwoordig echt enorm populair en dus erg druk. Dus de prijzen voor accommodaties in de parken (al ligt Springdale er net buiten) zijn soms schrikbarend hoog. Zeker Yosemite vind ik echt schandalig duur. Maar in deze parken wil je eigenlijk voor de grote drukte op gang komt al bezig zijn. Nu ben ik zelf nogal relaxt aangelegd en heb ik het er niet op om op vakantie te vaak heel vroeg mijn bed uit te komen, maar voor velen geldt daar wat anders.

Je zou bv als je Springdale te duur vind (al is het zion motel m.i. betaalbaar) ipv St. George ook naar Hurricane of La Verkin kunnen kijken.

Yosemite is één van de parken waar ik net zo lief een uurtje op en neer rijd. Alleen moet je hier wel echt vroeg op om de drukte (lees: files) voor te zijn. Prachtig park waar je heel veel kunt doen, maar het doet mij gewoon heel erg denken aan de vakanties in de alpen van vroeger.
We hebben nu een hotel in Williams gereserveerd aansluitend op het bezoek ná de GC, en het hotel in Bluff is ook voor ná Monument Valley. Het is dus niet de bedoeling om heen en weer te rijden tussen locaties. We vertrekken van de ene plek, bezoeken een park en daarna gaan we naar het hotel (is de bedoeling). De afstanden zijn niet heel groot, dus we hadden bedacht om na het (vroege) ontbijt door te rijden naar bv de GC, daar overdag te zijn en dan eind vd middag, begin van de avond naar het hotel in Williams te gaan om daar te eten, relaxen en slapen. Ook hebben we niet het gevoel dat we in zo'n bezoek álles eruit hoeven halen, dus hoeft het niet de hele dag te duren. In Zion hebben we nu wel een hotel in Springdale, die is dus wel lekker dichtbij, bij Yosemite overnachten we in Mariposa, ook weer ná het bezoek. Ons idee is:

GC: route met shuttlebus zo lang we zin hebben
Monument valley: jeeptour
Antilope: lower canyon tour
Zion: fietsen huren
Yosemite: raften

Ik denk dat ik in bij de eerste route misschien wat onduidelijk ben geweest, waardoor het lijkt of de bepaalde bestemmingen dubbel doen. Met de nieuwe overnachtingsplaatsen, ziet de route er nu zo uit. ('van' is de plaats waar we vandaan rijden na het ontbijt, niet de bedoeling om daar 's morgens veel tijd door te brengen):

Dag 1 Amsterdam-Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 van Los Angeles naar San Diego
Dag 4 San Diego
Dag 5 van San Diego naar Joshua Tree park daarna hotel Yucca Valley
Dag 6 van Yucca Valley naar Lake Havasu city daarna hotel Lake Havasu City
Dag 7 van Lake Havasu city naar Grand Canyon daarna hotel Williams
Dag 8 van williams naar Monument Valley daarna hotel Bluff
Dag 9 van Bluff naar Lake Powell/antilope canyon daarna hotel Page
Dag 10 van Page naar Zion daarna hotel Springdale
Dag 11 van Springdale naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 van Las Vegas via death valley naar hotel Bishop
Dag 14 van Bishop naar Yosemite daarna hotel Mariposa
Dag 15 van Mariposa naar San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 van San Francisco naar Santa Cruz
Dag 18 van Santa Cruz naar Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara-Los Angeles en vliegen
Dag 22 Thuis

Verder willen we ons ook niet heel veel móeten opleggen en alles gewoon ervaren hoe het komt. Vooral omdat we met de kids ook niet weten of ze de nationale parken wel zo leuk vinden, dus vandaar ook wat afwisselende activiteiten in de planning afgewisseld met hotels met zwembad en stranddagen om te relaxen. En om heel eerlijk te zijn, zijn wij niet de meest actieve wandelaars of natuurgenieters, maar willen we dit wel graag zien en dit ook meegeven aan de kinderen.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MichelH »

MarcenJennifer schreef: Dag 14 van Bishop naar Yosemite daarna hotel Mariposa
Dus je gebruikt deze dag om de Tioga Pass te rijden en te raften?
Ik zou zeker een extra dag uittrekken voor Yosemite, op deze manier krijg je echt geen goede indruk van het park.
Op die extra dag kun je in ieder geval naar de vallei en de Lower en Upper Yosemite Falls bekijken, evt. een deel van de Mist Trail of andere trail lopen en met de auto Glacier Point bezoeken. Je zult toch echt iets of wat moeten wandelen om een goede indruk van het park te krijgen.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

Hubrecht schreef: Wat gaaf! Wordt sowieso onvergetelijk! Mijn vrouw en ik hebben vorig jaar als huwelijksreis een groot deel van jullie reis gedaan, en San Diego zijn we as we speak net geweest :)

Met kinderen in die leeftijd staan in LA de obvious dingen als het Hollywood sign en Hollywood Boulevard waarschijnlijk op de planning; houd in LA rekening met uren vertraging door file. En kies je hotel daar slim, ga niet als wij in Long Beach zitten maar kies bijvoorbeeld voor de Tita Inn; erg goed bevallen en betere ligging. Wij vonden Santa Monica en Venice Beach erg leuk (fietsen huren aanrader!) en Huntington Beach en Laguna Beach leuk als je richting San Diego rijdt.

San Diego is leuk, maar wat ons betreft ook weer niet zo speciaal dat je die dagen omrijden beter ergens anders aan kan spenderen denk ik. Lake Powell moet je sowieso Antelope Canyon en Horseshoe Bend doen natuurlijk :) Dat is misschien al wel krap als je ook nog moet rijden vanuit Monument Valley. Zion zou ik zeker een dag extra doen (Angel's Landing is de hike van hun leven als het een beetje stoere sportieve kids zijn ;) ). De rivier is ook super leuk om gewoon wat in te spelen.

Bryce mis ik hier en vonden wij echt heel bijzonder en een grote verrassing. Zou ik liever doen dan San Diego. Op de dag dat wij er waren was de rodeo afgelast ivm slecht weer, balen, toch ook wel classic Amerika natuurlijk!

Voor Yosemite ligt Bodie. Een èchte ghosttown zonder souvenirshops en andere commerciële circussen. Echt heeel gaaf! Een trip terug in de tijd, supervet voor kids ook!

In San Francisco zeker naar Alcatraz gaan; zo gaaf!

Highway 1 zit natuurlijk het pretpark aan het strand in Santa Cruz (wel hysterisch druk), de zeeleeuwen bij San Simeon zijn ook een leuke tussenstop. Wij vonden de highway 1 minder spectaculair dan veel andere mensen hier, maar het weer was bij ons ook wat foggy en somber.

Al met al denk ik dat je erg gaat genieten van wat rustdagen gedurende de trip in plaats van een mini strandvakantie aan het einde, maar dat is natuurlijk erg verschillend per persoon. Ik zou hem nu net iets té vol/druk/gehaast vinden. :)
Bedankt voor de tips en wat leuk te horen dat jullie deze reis als huwelijksreis gedaan hebben!! Ik moet zeggen dat als we met zn tweeën deze reis zouden doen, we ook hele andere keuzes gemaakt zouden hebben. Maar omdat we met de kids gaan (die helaas niet super avonturistisch/natuur liefhebbend zijn), hebben we dus juist gekozen voor die extra dag in bijvoorbeeld San Diego, als relaxdag om te zwemmen bijvoorbeeld. En ook die 3 dagen aan het einde willen we er daarom echt inhouden, maar trouwens ook omdat we daar zelf behoefte aan hebben denken we ;).
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MichelH »

Ik dacht de eerste keer dat ik naar Amerika/Canada ging op mijn 19e ook dat ik geen natuurliefhebber was.
Boy, was I wrong...ik vond de bergen, meren, watervallen, rotspartijen, helemaal geweldig en ben sindsdien de (kracht van) natuur juist meer gaan waarderen. Totaal niet te vergelijken met natuur die je hier in Nederland vindt.
Het wordt sowieso een reis om nooit te vergeten.
MarcenJennifer
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:05

Re: Reis MarcenJennifer: advies route LA-LA juli 2018.

Bericht door MarcenJennifer »

MichelH schreef:
MarcenJennifer schreef: Dag 14 van Bishop naar Yosemite daarna hotel Mariposa
Dus je gebruikt deze dag om de Tioga Pass te rijden en te raften?
Ik zou zeker een extra dag uittrekken voor Yosemite, op deze manier krijg je echt geen goede indruk van het park.
Op die extra dag kun je in ieder geval naar de vallei en de Lower en Upper Yosemite Falls bekijken, evt. een deel van de Mist Trail of andere trail lopen en met de auto Glacier Point bezoeken. Je zult toch echt iets of wat moeten wandelen om een goede indruk van het park te krijgen.
We zouden er als het goed is zo'n 3 uur over doen om in Yosemite aan te komen en dan zouden we in ieder geval willen raften inderdaad. Verder betekent dat niet dat we verder niets van het park gaan bekijken (liefst wel natuurlijk), maar we hoeven voor ons gevoel niet perse alles erin te proppen. Ik moet ook wel zeggen dat we nog bezig zijn met het verdiepen in de exacte high lights van ieder park, dus wat we ten minste willen zien. Maar dit was even gebaseerd op wat we denken dat de kinderen ook leuk zullen vinden. Nogmaals, zonder kinderen zouden wij ook heel anders kijken naar de planning.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer