Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Peter17
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 jan 2015, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Peter17 »

Misschien is een binnenlandse vlucht Las Vegas naar San Francisco een optie.
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Ja. Alleen.......we zijn met de auto!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door PSVwally »

Heb je de auto al gehuurd dan? Je kan idd ook de auto in Vegas of Phoenix inleveren en naar SF vliegen. Of het goedkoop is is maar de vraag, maar qua tijd win ke natuurlijk heel veel en in SF heb je niet persé een auto nodig.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

De reis is nu officieel, tickets zijn geboekt. Nog graag wat adviezen: we komen aan in San Fransisco op 13 juli. Daar hebben we 3 overnachtingen, waarna we weer richting lA gaan. Bedoeling is om auto te huren, reservering moet ik nog doen. Wat adviseren jullie hierin: bij aankomst al oppikken op AirPort. Of beter In SF geen auto gebruiken en gebruikt te maken van metro etc? En dan de 16e bij vertrek naar LA de auto pas ophalen? En verder: wat is wijs om te doen in het geval van laatste optie? Want alhoewel we naar SF vliegen verblijven we op een gunstige lokatie in Oakland, nabij SF. Is het in dat geval dan beter om auto in Oakland op te halen ipv SF? Zijn van plan om Sunny Cars te huren. Heb vele positieve verhalen hierover gehoord en meeste reisbureaus werken ook met Sunny Cars.
Gast

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Gast »

Ik heb een aantal keren autos gezocht via sunny cars maar ze zijn in al mijn zoektochten vaak 25-75% duurder dan via skyscanner of momondo, en zelfs nog duurder dan via de verhuur maatschappijen zelf.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door PSVwally »

Ik zou met de BART SF ingaan en misschien de avond voor vertrek de auto al ophalen. Dan hoef je maar 1x met de koffers te sjouwen

Ik weet niet waarom je persé bij Sunny Cars wilt reserveren. Die is er bij mij nog nooit als beste/goedkoopste uitgekomen. Check gewoon verschillende aanbieders en boek degene waar jij je hebt beste bij voelt.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Nee, nee! Wil niet perse Sunny Cars. Het is meer omdat ik weet dat bij hun alles incl is en je er verder geen omkijken naar hebt. En omdat betrouwbaar is. Je krijgt achteraf niet nog verzekering dit of dat. Maar als jullie alternatieven/adviezen kennen die ook betrouwbaar, goed aangeschreven staan en betaalbaar, dan heel graag!
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door MichelH »

Ik weet dat voorheen veel mensen boekten via www.usa-reisen.de omdat deze een all inclusive pakket aanboden tegen scherpe prijzen.
De Engelstalige site is te vinden op https://www.drive-usa.de.

Wij hebben er in 2009 via geboekt en alles was perfect geregeld destijds.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Oh dank je, heel fijn! Zal zeker es kijken. En ondertussen blijven andere tips natuurlijk ook van harte welkom! Hoe meer ik kan vergelijken hoe beter.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar het topic voor autohuur (onder het subforum vervoer).

Marianne
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Hallo Allemaal, zie hier de route die ik uitgestippeld heb:
Aankomst:13 juli 2018, San Fransisco. Met transfer naar centrum SF. (3 nachten)
Vertrek: 16 juli, in ochtend huurauto ophalen, in zelfde straat als hotel!

Aankomst:16 juli San Luis Obispo. (1 nacht)
Vertrek: 17 juli.

Aankomst: 17 juli Redondo Beach. (4 nachten)
Vertrek: 21 juli.

Aankomst: 21 juli Chula Vista, San Diego (3 nachten)
Vertrek: 24 juli.

Aankomst: 24 juli Las Vegas. (2 nachten)
Vertrek: 26 juli.

Aankomst: 26 juli Mammoth Lakes. (1nacht)
Vertrek: 27 juli.

Aankomst: 27 juli El Portal. (1 nacht)
Vertrek: 28 juli.

Aankomst: 28 juli Oakland (1 nacht)
Vertrek: 29 juli. Eind van middag auto inleveren op AirPort en terugvlucht naar NL.

Ik hoop dat zo duidelijk is? Graag jullie meningen, suggesties en/of praktische veranderingen, en aanbevelingen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door PSVwally »

Je haalt de auto op bij een stadslocatie. Heb je deze al gehuurd? Let op dat ze je niets extras aansmeren, dat gebeurd soms wel eens bij stadslocaties.

Zorg dat je optijd op het vliegveld bent. Ik heb rond SFO meer files gehad dan in 3x LA. De rit vanaf Oakhurst dus niet te laat aanvangen
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Heb toch voor Sunny Cars gekozen. Qua prijs week niet heel veel af van de wat goedkopere aanbiedingen. Vond ergens ook wel geruststellend dat ANWB ook met Sunny Cars werkt. En verder weet ik dat goed geregeld is en alles incl. Dus zelfs al zouden ze iets willen aansmeren, dan zeg steevast NEE! Vond zelf een toevallige en prettige bijkomstigheid dat ik hotel had geboekt in de zelfde straat. Had daar het hotel NIET op uitgezocht! Dan hoef ik de auto ook niet avond ervoor al op te halen maar pas op ochtend van vertrek zelf. Dus ja, eigenlijk alleen maar mooi meegenomen. En ga vanuit Oakland naar AirPort; niet Oakhurst. Denk dan toch tijd genoeg?? Vlucht gaat pas 19.00uur.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door PSVwally »

Jup leesfout. Oakhurst haal je makkelijk natuurlijk.

Sunnycars of een andere aanbieder maakt geen drol verschil uit. Ik hoop bv dat je geen dropoffkosten hoeft te betalen omdat je de auto ergens anders inlevert, ook al is het in dezelfde stad. Daar hebben hier al eens verhalen over gestaan. En bij stadslokaties krijg je bv meestal een auto toegewezen ipv dat je kunt kiezen. Zorg dus dat je bv de juiste categorie auto meekrijgt.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Hahah nee!! OAKLAND haal ik makkelijk. En geen drop off kosten. In dit geval niet en ook al bevestigd gekregen. Tja dan is de keuze snel gemaakt. Ipv helemaal naar AirPort om auto op te halen. 100mtr verder op auto ophalen! Ik heb dan zoiets van: waarom moeilijk doen, als ook makkelijk kan? En bespaart me bovendien tijd, die ik nu veel beter kan besteden. En wat betreft keuze van auto: ik heb nu voor ruime SUV gekozen, neem aan dat wel goed komt. Zoalng maar soortgelijk is, is wat mij betreft goed genoeg.
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Ik zou over het volgende ook nog graag van gedachten willen wisselen: ik heb in het begin al aangegeven dat wij tijdens onze rondreis met name de steden willen verkennen. En dan wel 1 dag DV. Nu is het zo dat we ook een overnachting hebben in El Portal. Dus mijn vraag is: moet je echt het park betreden en je echt in het park bevinden, of is er tijdens de autorit zelf ook al allerlei moois te zien? Wij hebben hier een extra overnachting gepland puur ivm de afstand naar San Fransisco. Maar ik zie overal berichten die gaan over “de toegang tot het park” dus dan rijst bij mij de vraag of je dan tijdens de autorit wel een mooie route hebt? Niet dat we er met een boog omheen rijden zeg maar en er helemaa niks van mee krijgen. We vertrekken vanuit Las Vegas, dan door de DV naar Mammoth lakes en dan dus door naar El Portal, van daaruit naar San Fransisco. Kan iemand een route aanbevelen??
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door PSVwally »

Sja, je pakt vanaf Mammoth Lakes bij Lee Vining de tioga pass...langs deze route stop je een aantal keer...hierbij rij je automatisch de oostkant van Yosemite NP binnen en zal je entree moeten betalen...dan rij je de vallei binnen en kijkt daar rond en dan rij je yosemite uit naar el portal.

Als je alleen de route ML - El Portal rijdt zonder te stoppen ben je in een uur of 3 in El Portal...heb je tijd over kan je nog naar glacier point en terug rijden, maar dat kost je, zonder uit te stappen 1uur enkele reis vanuit de vallei zonder files.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in een eerder bericht al naar een paar van onze verslagen gelezen. Bekijk die verslagen eens voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. En koop alvast een kaart (zoals de Hallwag nr 5), dan zie je welke wegen er zijn en dat er eigenlijk maar één weg is. Dus qua route heb je weinig keuze; maar je kunt natuurlijk wel eens een van de rechtstreeks route af gaan zoals Paul al aangaf (de vallei en Glacier Point). Zie voor de mogelijkheden in Yosemite de kaart op http://www.nps.gov/yose (onder maps). Kijk ook eens naar ons 2006-verslag voor de route van Mammoth Lakes naar Yosemite Village. Mogelijke stops langs de Tioga Road: Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point.
Zie voor die stops ook onze verslagen. Ik neem aan dat je die wel kunt vinden, zo niet, dan zal ik later de precieze links wel even opzoeken.

Vergeet ook vlak voor de ingang naar Yosemite (ter hoogte van Lee Vining) niet om even een uitstap naar Mono Lake te maken.

Je hebt het weer over een dag Death Valley, maar daar zul je toch echt geen dag voor uittrekken in de zomer. Met de rit naar Mammoth Lakes blijft er ook niet heel veel tijd voor het park over. Tussen DV en ML is er ook nog voldoende te zien (Alabama Hills, Ancient Bristlecone Pines Forst). Zie daarvoor ons 2013- en 2017-verslag.

Marianne
Saraa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 nov 2017, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Saraa »

Hallo Allemaal,

Komende vrijdag gaat onze reis dan eindelijk beginnen! Hebben er zoveel zin in. Maar nog even 2 vraagjes die me nog bezig houden: in ons laatste stukje van de reis, rijden we via een overnachting in Mammoth Lakes en een tweede overnachting in El Portal vanuit Las Vegas terug naar San Francisco. Nu is het zo, dat ik (volgens mij ergens op dit forum) had gelezen dat er op die route op een gegeven moment een stukje weg is waarop 200 km lang geen tankstation te vinden is! Dus opletten dat je tijdig bijtankt. Alleen ... waar was dit ook alweer? Kan het nergens terug vinden!
En dan vraag 2: kan iemand mij misschien ook vertellen of de kustweg highway 1 van San Francisco naar LA inmiddels weer open is? Want ik had begrepen dat er een gedeelte afgesloten was ivm het naar beneden storten van een stukje berg of zoiets. En ten hoogte waar ongeveer?
Gast

Re: Reis Saraa: rondreis west coast Amerika.

Bericht door Gast »

Hier kun je recent nieuws over Highway 1 lezen: viewtopic.php?f=7&t=71570
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer