Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Berichtdoor Martin & Marianne » 26 dec 2017, 14:44

Het is inderdaad niet gek als je wat verder zou kunnen rijden dan Bakersfield. Ik zou daar niets vastleggen. Of het heel gemakkelijk is om iets te vinden weet ik niet. Je kunt eens googelen op RV park en Fresno of RV park en Visalia en kijken wat er is aan mogelijkheden. Maak een lijstje en kijk onderweg wat haalbaar is. Misschien inkopen doen in Bakersfield, en dan na de inkopen zien hoeveel tijd en zin je nog hebt om verder te rijden. Je kunt dan ook in Bakersfield checken waar plaats is.
Verder heb je niet veel plaatsen waar reserveren niet nodig is. Kingman zou je open kunnen laten maar daar heb je niet veel alternatieven, dus iets vastleggen is ook niet gek. Dan kun je nu al kijken op welke camping je wilt staan en misschien zelfs al een plaats uitzoeken.
De camping na Yosemite zou ik ook vastleggen. Er zijn wel veel fcfs camping aan de oostkant maar je zult er pas laat in de dag aankomen en dan is het toch wel prettig als je niet meer hoeft te zoeken.
Hoe druk Page is weet ik niet. Joshua Tree zal in de zomer niet vol zijn denk ik.

Elly is me al voor zie ik. :wink:

Marianne

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Berichtdoor michelly » 26 dec 2017, 14:50

We zijn het wel eens met elkaar in ieder geval :lol: :mrgreen:

covri
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor covri » 26 dec 2017, 14:52

Wij gaan half april - half mei met een Camper op stap. Ik heb bijna alles vastgelegd wat mogelijk was. Wij houden niet van commerciële campgrounds en daarom veel State Parken gereserveerd. Die hebben in onze ogen de mooiste plekjes. Bovendien vind ik het heel rustgevend wat Michelly ook al aangeeft: we hoeven ons niet druk te maken om nog een plekje ergens op een mooie, niet commerciële, campground te vinden.

annemievanmoer
Amerika-ontdekker

Berichtdoor annemievanmoer » 26 dec 2017, 16:25

Ik ga proberen een van de pines campings te reserveren. Ik heb alle info.
Daarna rijden we naar Lee vining.
Is dit te doen met de camper over de tiago pas?
Google geeft een tour aan van 6 uur rondom. Begrijp ik het goed dat via de tiago pas dit maar 2 uur is?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 26 dec 2017, 16:48

De Tioga Pass is ook met de camper te doen. Het is inderdaad ongeveer 2 uur rijden vanaf Yosemite Village. Maar je kunt onderweg en in de vallei nog heel veel doen, dus je zou er zomaar een volle dag over kunnen doen om in Lee Vining te komen.
Als je in googlemaps bij 'nu vertrekken' een datum in de zomer aangeeft zie je de tijd via de Tioga Pass. Met een cmaper zal het wel iets langer duren.

Marianne

Dokus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Dokus » 18 feb 2018, 23:58

Als je van de zomer in Yosemite wil kamperen, dan had je die nu al moeten reserveren. www.recreation.gov

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 19 feb 2018, 00:06

Daar was al op gewezen, en is inmiddels al gereserveerd. :wink: . Zie hier.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht