Reis rdesmense: Rondreis Las Vegas-Las Vegas (april-mei)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rdesmense
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis rdesmense: Rondreis Las Vegas-Las Vegas (april-mei)

Bericht door rdesmense »

Hallo allemaal,

We hebben het plan opgevat om in de meivakantie van 2018 (vertrek rond 20 april, 3 weken) een rondje Las Vegas te doen! We hebben al een keer het Zuid Westen bezocht, weliswaar lang geleden en recent een rondje Denver gedaan! Nu vraag ik me af, wat is mogelijk in deze tijd van het jaar, is Yellowstone haalbaar of Yosemite! Tips over minder bekende parken alsmede een mooie route zijn ook welkom! ;) Las Vegas is enkel het begin en eindpunt van de reis, we hoeven daar niet lang te blijven! Alles is nog mogelijk! Ik vraag misschien erg veel maar heb geen ervaring met deze tijd van het jaar, met jullie hulp kan ik vast een mooie reis in elkaar zetten! :)

Groet R.Desmense
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-Las Vegas (april-mei)

Bericht door Hans B »

Misschien heb je geluk in het noorden (Yellowstone), maar ik vrees dat het nog volgepakt met sneeuw zal zijn.
Yosemite Valley zou kunnen, maar Tioga Pass zeker niet en dan wordt de rit vanuit Las Vegas toch alweer gauw een stukje langer.

Als je van wandelen houdt is Utah erg mooi.
Trek eens een dag uit voor de Wild Horse Canyon en Goblin Valley.

Vergeet ook de Death Valley niet als de temperaturen wat milder zijn.
Wij hebben er dit voorjaar gefietst (Artist Drive) en gewandeld (Golden Canyon, Mesquite Flat)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-Las Vegas (april-mei)

Bericht door kalaman »

April is voor ons de absoluut favoriete maand om in het ZW rond te trekken. Meestal heel mooi weer (wel koude nachten) en bijlange nog niet zo druk als later in het jaar. In april 2018 organiseren we opnieuw een groepsreis naar het ZW, net omdat het dan zo'n goede periode is.
Yellowstone en Yosemite zou ik echt niet inplannen. Het kan er wel ontzettend mooi zijn in die periode, maar je weet nooit wat je er zal kunnen doen. Zoals Hans B ook al zegt, is de Tioga Pass nog gesloten en moet je heel ver omrijden.
Ik zou mij beperken tot Zuid-Utah/Arizona, 2 regio's die in de zomer veel te warm zijn voor uitgebreide hikes, maar in april net wel ideaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer