Reis monnie: SF - Yellowstone - LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis monnie: SF - Yellowstone - LV.

Bericht door monnie »

Hoi allen,

Dit jaar heb ik een mooie reis door het zuidwesten gemaakt ( zie viewtopic.php?f=36&t=65207&p=1066766&hi ... e#p1066766 ), en het kriebelt weer om terug te gaan! Ik wil volgend jaar begin september gaan, en net zoals de vorige keer ga ik alleen en wil ik kamperen afwisselen met motels. Ik wil deze keer zeker naar Yellowstone, en terug naar Moab, Capitol Reef, Zion en Yosemite (de Tioga Pass was afgelopen jaar helaas nog dicht).

Ik heb wat moeite met het begin en einde van de route. Omdat ik in Yosemite en Yellowstone wil kamperen, wil ik die het liefste aan het begin van de reis doen (of zou Yosemite op het einde ook nog te doen zijn qua temperaturen 's nachts?). Ik dacht dus om in SF te beginnen en te eindigen in Las Vegas.

dag 1 thuis - Sf
dag 2 sf- Yosemite
dag 3 yosemite
dag 4 yosemite - ?? (tioga pas en Bodie, ik kwam op google maps Hawthorne NV tegen als overnachtingsplaats)
dag 5 ?? - Twin Falls (rijdag)
dag 6 twin falls - Jackson (via dinosaur NM)
dag 7 Jackson (Grand Teton)
dag 8 Jackson - Yellowstone
dag 9 yellowstone
dag 10 yellowstone
dag 11 yellowstone
dag 12 yellowstone - Cody (via Beartooth highway)
dag 13 cody - sheridan
dag 14 sheridan - hill city
dag 15 hill city (mount rushmore en Custer SP)
dag 16 Hill City - estes park
dag 17 estes park (RMNP)
dag 18 estes park - moab (of ipv Estes Park in Grand Lake logeren)
dag 19 moab
dag 20 moab
dag 21 moab - capitol reef
dag 22 capitol reef
dag 23 capitol reef - zion
dag 24 zion
dag 25 zion - LV
dag 26 LV
dag 27 LV - thuis

Ik twijfel over dag 12 t/m 19. Is dit niet te gehaast? Misschien kan ik RMNP overslaan, die dag ergens anders toevoegen en van Hill City via Denver naar Moab rijden? Mis ik nog leuke bezienswaardigheden?

Ik laat bewust MV, Page en Bryce achterwege, die heb ik afgelopen jaar al bezocht. Ook SF hoef ik niet een hele dag te bezoeken, ik spendeer die tijd dan liever ergens anders (ook al vond ik het een leuke stad).

Of de hele route omgooien en in Denver/SLC starten, eerst naar Grand Teton/Yellowstone en eindigen in SF? (Dinosaur NM is geen must, en Death Valley ben ik vorig jaar al geweest.)
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis monnie: SF - Yellowstone - LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Als je gaat kamperen kun je ook overwegen om de tweede nacht Jackson te vervangen door een camping in het park. Het lastige is dat je niet kunt reserveren maar ik neem aan dat het in september wel mogelijk zal zijn nog iets te vinden als je niet te laat bent.
Je hebt het over Dinosaur NM op weg van Twin Falls naar Jackson maar dat ligt ergens anders. Misschien bedoel je Craters of the Moon?

Wij deden een groot deel van jouw route in 2008, maar wel zonder de lus naar South Dakota en RMNP. Het wordt misschien net iets krap om beide mee te nemen hoewel het zo wel net kan. Houd rekening met lange en relatief saaie rijdagen in Wyoming,
Tussen RMNP (voor de tweede nacht is grand Lake wel handig inderdaad) en Moab zou je naar Colorado NM kunnen gaan.

Misschien heb je ook iets aan ons 2017-verslag; wij hebben ook gekampeerd in Yosemite en Yellowstone. Dat was augustus, toen was het al redelijk fris 's nachts in Yellowstone.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis monnie: SF - Yellowstone - LV.

Bericht door Hans B »

De route kan wel, maar zelf zou ik het liefst Black Hills en RMNP skippen om een wat relaxtere route te maken.

Een uitgebreider bezoek aan Black Hills en RMNP kan met Badlands / Colorado / Denver e.o. gecombineerd worden tot een aparte reis.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis monnie: SF - Yellowstone - LV.

Bericht door monnie »

Dank voor jullie reacties!

Marianne, ik bedoel inderdaad Crater of the Moons :wink:

Ik ga nog een paar reisverslagen lezen en de knoop doorhakken. Als ik naar Yellowstone + moab wil, blijven er denk ik altijd een paar reisdagen inzitten. Of ik moet Yosemite laten vallen deze reis en die dagen bij Black Hills en in Colorado gebruiken... Keuzes genoeg!
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer