Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eekje: hulp gevraagd - reisschema Salt Lake City-Yellowstone-Rocky Mountains-LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis eekje: hulp gevraagd - reisschema Salt Lake City-Yellowstone-Rocky Mountains-LV.

Bericht door eekje »

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag met de planning van onze volgende Amerikareis gestart (zomer 2019 :D )... ik heb echter mijn twijfels over dag 11, 12 en 13. Wat denken jullie?
Er is zeker ruimte voor aanpassingen en we kunnen er nog wel 2 dagen tussen squeezen :) (Moab, Zion en Bryce bezochten we eerder al, dus die krijgen nu wat minder aandacht :wink: )
Alvast bedankt voor jullie input!

Dag 1: Salt Lake city
Dag 2: Salt Lake city – Jackson (Grand teton)
Dag 3: Jackson (Grand teton)
Dag 4: Jackson- Old faithfull
Dag 5-6: Old Faithfull – West yellowstone
Dag 7-8: West Yellowstone- Canyon Village
Dag 9: Canyon village- Sheridan
Dag 10: Sheridan- devils tower- Deadwood- Sturgis- Badlands NP
Dag 11: Badlands NP (Rapid City)- Mt Rushmore- Crazy horse- Jewel Cave- Custer SP- wind cave-
Fort Laramie - Cheyenne
Dag 12: Cheyenne- Grand lake- Estes Park
Dag 13: Estes np- Allenspark- Maroon bells- (Crested Butte)- Montrose
Dag 14: Montrose- Gunnison black canyon- San Juan NF- Durango
Dag 15: Durango- Silverton- Durango
Dag 16: Durango- Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab- Zion
Dag 19: Zion- Bryce
Dag 20: Bryce -LV
Dag 21-23: LV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis eekje: hulp gevraagd - reisschema Salt Lake City-Yellowstone-Rocky Mountains-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor South Dakota is wel heel kort, ik zou daar een extra dag voor uittrekken.
Dag 12 begrijp ik niet helemaal. Waarom Grand Lake? Je hebt hoe dan ook weinig tijd voor Rocky Mountain NP.
Vanuit Moab zou ik eerst naar Bryce gaan en dan naar Zion. Hebben jullie de UT95 en de UT12 al eens gereden?
Waarom overnachten in West Yellowstone? Schrijf het eens per dag uit, want het is nu niet duidelijk wanneer je waar overnacht en wat de reisdagen zijn.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis eekje: hulp gevraagd - reisschema Salt Lake City-Yellowstone-Rocky Mountains-LV.

Bericht door PSVwally »

Hoe ik het lees heb je dag 4 tm 8 voor Yellowstone. Dat is prima. Voor 2019 zou ik wel nog kijken of je evt je accommodaties kunt aanpassen en de laatste nacht bv in Silver Gate/Cooke City kunt zitten. Dan kan je via de beartooth pass naar Sheridan.

Alles wat je op dag 10 en 11 gepland hebt gaat ook nooit lukken in die dagen. Ik zou minimaal 3/4e dag voor Badlands plannen en 2 volle dagen voor de Black Hills. Voor RMNP is je tijd ook kort, maar als je het zo wilt doen lijkt het me slimmer om Estes Park over te slaan en vanuit Cheyenne naar het park te rijden, laat in de middag de trail ridge road te doen en te overnachten in Grand Lake. Maar een nacht Estes en een nacht Grand Lake geven je ook hier natuurlijk veel meer tijd om ook echt het park te bekijken.

Zijn Moab, Zion en Bryce allemaal must sees die je deze trip persé nog eens wilt bekijken?
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eekje »

Bedankt voor de tips!
Moab willen we zeker erbij omdat we de vorige keer onder de indruk waren van the Arches en daar niet voldoende tijd voor hebben gehad. Bryce en Zion zijn absoluut geen must, maar omdat we vanuit Las Vegas willen terugvliegen, leek een tussenstop in Bryce me niet overbodig.
Lijkt deze planning jullie al iets "minder druk"? Ik twijfel nog over dag 13... beter in Estes overnachten of toch maar Cheyenne? Zijn er tussen Rapid City en Cheyenne/Estes nog aanraders behalve Fort Laramie?

Alvast bedankt om mee te denken :)

Dag 1: Salt Lake city
Dag 2: Grand Teton
Dag 3: Grand Teton
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Beartoothpass- Big Horn- Sheridan
Dag 10: Rapid City
Dag 11: Rapid City (Badlands NP)
Dag 12: Rapid City (Mt Rushmore- Crazy horse- Jewel Cave- Custer SP- wind cave
Dag 13: Fort Laramie- Estes Park (rijdagje)
Dag 14: Estes Park
Dag 15: Montrose
Dag 16: Durango (Gunnison black canyon- San Juan NF)
Dag 17: Durango- Silverton- Durango
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Bryce
Dag 21: LV
Dag 22: LV
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

je kunt dag 16 over de Million Dollar Highway via Ouray en Silverton naar Durango rijden. Dag 17 zou je naar Mesa Verde N.P. kunnen gaan. Je kunt die dag ook al via de San Juan Skyway naar Moab rijden en daar een extra overnachting plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer