Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

Hallo,

in Juni 2018 ga ik met een kameraad een rondreis maken in het Westen van de USA. Vliegtickets zijn reeds geboekt, rondtrip SF.
De trip van SF naar LA zouden we graag in een ford Mustang doen, de rest van de rondrit met een ander (ruimere, meer geschikte) huurwagen.
Op die manier hebben we ook geen last van parking zoeken in LA.

Hieronder het reisvoorstel dat we tot nu toe hebben opgesteld.

1. Dusseldorf - SF
2. SF - San Simeon (via Monterey, 17-Mile Drive, Pacific Coast Highway)
3. San Simeon - LA
4. LA
5. LA - Kingman
6. Kingman - Grand Canyon
7. Grand Canyon - Lake Powell (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
8. Lake Powell - Monument Valley
9. Monument Valley - Moab (via Four corners monument)
10. Moab (Arches en Canyonlands NP)
11. Moab - Bryce Canyon
12. Bryce Canyon
13. Bryce Canyon - (eventueel stop in Zion NP) - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Death Valley
16. Death Valley - Mammoth Lakes
17. Mammoth Lakes - Yosemite NP (via Tioga pass)
18. Yosemite NP
19. Yosemite NP - SF
20. SF
21. SF - Dusseldorf

Door tijdsgebrek hebben we een keuze moeten maken tussen Bryce en Zion. Vermits we van het Noord-Oosten komen lijkt Bryce ons de meest geschikte keuze.

Graag jullie mening, opmerkingen en suggesties!

alvast bedankt,
Thomas
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door flex123 »

1nacht bryce is genoeg, die nacht die je dan overhoudt kan je dan bij zion gebruiken.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door MichelH »

Tempo ligt in mijn ogen toch wel enigszins hoog hoor.
Kustroute verdient normaal gesproken toch echt wel 2 stops met wat er allemaal te zien is.
Ik zou ook opteren voor een extra nacht in Zion, afhankelijk of je daar veel wilt wandelen of niet.

De omgeving Moab wordt normaal gesproken ook 3 nachten geadviseerd.

Heb je sowieso een idee van wat je wilt zien in de verschillende steden en NP's, dat maakt ons advies wat makkelijker.

Vaak is less more, d.w.z. extra een dag langer in een omgeving zorgt ervoor dat je meer ziet.

Ik zou in jullie route adviseren Moab te bewaren voor een volgende keer, zodat je de dagen die je daardoor wint kunt inzetten voor andere zaken op je route, bv. extra nacht kust, Zion, San Francisco.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Markstaal »

Ik zou ook Moab ook laten liggen in deze planning en het ombouwen naar zoiets:

1. Dusseldorf - SF
2. SF - Monterey
3. Monterey - Santa Barbara
4. Santa Barbara LA
5. LA
6. LA - Kingman (via Joshua Tree NP)
7. Kingman - Grand Canyon NP
8. Grand Canyon - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Bryce Canyon NP
11. Bryce Canyon NP - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP - LV (via Valley of Fire)
14. LV
15. LV - Lone Pine (via Death Valley NP)
16. Lone Pine - Yosemite NP (via Tioga Pass)
17. Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite NP - SF
20. SF
21. SF - Dusseldorf

Zo kan je alles verder op een goed tempo doen en kan je zowel Bryce als Zion meepakken. Wat al eerder werd gezegd 1 nacht voor Bryce is genoeg, kies dan voor 2 dagen Zion, dit park is erg groot en je kan er mooie wandelingen maken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door PSVwally »

De trip van SF naar LA zouden we graag in een ford Mustang doen, de rest van de rondrit met een ander (ruimere, meer geschikte) huurwagen.
Op die manier hebben we ook geen last van parking zoeken in LA.
Met een SUV kan je ook gewoon makkelijk parkeren in lA hoor. Dus die zin begrijp ik niet helemaal. Ik zou gewoon voor de hele trip 1 auto huren. Mustang kan prima.

Ik zou overigens 4 corners echt overslaan. Één het valt vies tegen (ook al kan ik dat niet voor jou beslissen) en je hebt echt te weinig tijd voor Moab anders. Rij direct van Monument Valley naar Canyonlands island in the sky en Dead Horse SP. Doe Capitol Reef op de ochtend dat je naar Bryce gaat rijden. Dan heeft 2 nachten bryce zin imo. Anders zou ik 2n Zion doen
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

MichelH schreef:Tempo ligt in mijn ogen toch wel enigszins hoog hoor.
Kustroute verdient normaal gesproken toch echt wel 2 stops met wat er allemaal te zien is.
Ik zou ook opteren voor een extra nacht in Zion, afhankelijk of je daar veel wilt wandelen of niet.

De omgeving Moab wordt normaal gesproken ook 3 nachten geadviseerd.

Heb je sowieso een idee van wat je wilt zien in de verschillende steden en NP's, dat maakt ons advies wat makkelijker.

Vaak is less more, d.w.z. extra een dag langer in een omgeving zorgt ervoor dat je meer ziet.

Ik zou in jullie route adviseren Moab te bewaren voor een volgende keer, zodat je de dagen die je daardoor wint kunt inzetten voor andere zaken op je route, bv. extra nacht kust, Zion, San Francisco.
Voor sommige zaken ligt het tempo misschien aan de hoge kant. Ik ga het bekijken om Moab er af te laten. Hier winnen we toch al 1 dag die we ergens anders kunnen toevoegen.
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

Markstaal schreef:Ik zou ook Moab ook laten liggen in deze planning en het ombouwen naar zoiets:

1. Dusseldorf - SF
2. SF - Monterey
3. Monterey - Santa Barbara
4. Santa Barbara LA
5. LA
6. LA - Kingman (via Joshua Tree NP)
7. Kingman - Grand Canyon NP
8. Grand Canyon - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Bryce Canyon NP
11. Bryce Canyon NP - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP - LV (via Valley of Fire)
14. LV
15. LV - Lone Pine (via Death Valley NP)
16. Lone Pine - Yosemite NP (via Tioga Pass)
17. Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite NP - SF
20. SF
21. SF - Dusseldorf

Zo kan je alles verder op een goed tempo doen en kan je zowel Bryce als Zion meepakken. Wat al eerder werd gezegd 1 nacht voor Bryce is genoeg, kies dan voor 2 dagen Zion, dit park is erg groot en je kan er mooie wandelingen maken.
Ik ga de nacht in Bryce in ieder geval al verplaatsen naar Zion NP en Moab er misschien aflaten.
Ik vind je reisvoorstel goed, al ben ik niet 100% overtuigd om een extra stop in te lassen aan de kust. Die extra dag plaats ik dan liever bij SF of LA.
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Markstaal »

Thomas2521 schreef: Ik ga de nacht in Bryce in ieder geval al verplaatsen naar Zion NP en Moab er misschien aflaten.
Ik vind je reisvoorstel goed, al ben ik niet 100% overtuigd om een extra stop in te lassen aan de kust. Die extra dag plaats ik dan liever bij SF of LA.
Als je de route in maps bekijkt zul je zien dat het toch een stuk is waar je zeker een uur of 10 over doet. Ik weet niet of de hele Highway 1 op dat moment weer open is, dus het kan zijn dat je nog wat om zou moeten rijden. Het voordeel van 2 nachten is dat je het rustig aan kan doen en overal kan stoppen om mooie stukken te bekijken. Je kan dan bijvoorbeeld na de 2e overnachting vroeg vertrekken zodat je die dag nog helemaal aan LA kan besteden. Je hoeft per definitie niet veel tijd minder te hebben in de steden SF en LA als je het zo zou doen. Als jullie niet van plan zijn om een pretpark oid te bezoeken dan heb je 2 nachten na mijn mening genoeg tijd om de highlights te bekijken :wink:
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

Je hebt zeker een punt. Normaal gaat de highway 1 terug open vanaf Juni 2018, maar dat is natuurlijk onder voorbehoud. Ik had daar nog geen rekening mee gehouden dat er mogelijk omleidingen zijn. Moet ik met mijn reisgenoot eens overleggen, maar waarschijnlijk ga ik toch jou advies moeten volgen.
Kiezen = verliezen zeggen ze altijd hé : :wink: Oftewel een reden om zeker nog eens terug te gaan!
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Markstaal »

Thomas2521 schreef: Kiezen = verliezen zeggen ze altijd hé : :wink: Oftewel een reden om zeker nog eens terug te gaan!
Dat is zeker waar! :wink:
Heb ik ook telkens als ik terug kom uit Amerika dat is toch weer heen wil om de rest te gaan bekijken wat we hebben gemist.
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

We hebben de reis wat aangepast met als resultaat het onderstaande:

1. Dusseldorf - SF
2. SF - San Simeon (via Monterey, 17-Mile Drive, Pacific Coast Highway)
3. San Simeon - LA (Highway 1 / 101)
4. LA
5. LA - Kingman
6. Kingman - Grand Canyon
7. Grand Canyon - Lake Powell (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
8. Lake Powell - Monument Valley
9. Monument Valley - Capitol Reef NP - Highway 12 - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP - Valley of Fire - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
16. Lone Pine - Tioga Pass - Mariposa
17. Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite NP - SF
20. SF
21. SF - Dusseldorf

We denken dat het haalbaar is en gezien we hier wat tijd willen besparen, doen we de tocht SF -> LA met 1 overnachting.
De rest lijkt ons goed verdeeld, de enige lange tocht is dag 9.
Laatst gewijzigd door Thomas2521 op 04 nov 2017, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou op dag 9 stoppen in Torrey. En dan 1 nacht Bryce. Dan heb je veel meer tijd voor de ut95 en de ut12. Voor Bryce is 1 nacht voldoende.
Voor Yosemite zou ik niet in mariposa overnachten. Kijk eens naar iets in het park. Van Lone Pine naar Mariposa geeft je te weinig tijd voor de Tioga Road.
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor die route en voor Yosemite in juni en in ons 2013-verslag voor de route via de ut95 naar Capitol Reef.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door PSVwally »

Dag 16 is ook fiks hoor, vergis je daar niet in.

Maar sowieso zijn die eerste 9 dagen al flink. Ik hoop dat je niet teveel last van de jetlag hebt (omdat je vroeg wakker bent kan dit op t eind vd middag wel eens vermoeidheid opspelen).

Ik blijf erbij dat ik routes hierboven relaxter zou vinden
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Thomas2521 »

Graag jullie advies over het volgende:

Tijdens onze rondreis verblijven wij 2 nachten in LA. Van LA rijden we naar Kingman wat toch een redelijke afstand is. Zeker als je dan nog uit LA moet vertrekken. Daarom hadden we het idee om de 2e nacht al buiten LA te overnachten. We kunnen heel de dag in LA blijven en dan bv. rond 20h nog een uurtje wegrijden van de stad om de volgende ochtend de drukte al wat achter ons te hebben, en wat tijd te besparen richting Kingman. De plaats dient dus enkel om te slapen.

Enig advies waar we kunnen overnachten? Of maakt het niet zo veel uit?
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Thomas2521: SF - SF (rondreis West USA)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou kijken wat er op de route ligt. Zoek wat motels uit waar je min of meer langs rijdt en kijk ter plekke hoe ver je komt.
Op zich is de rit naar Kingman trouwens best te doen.
Als je vanuit LA al een eind naar het oosten rijdt zou je misschien nog verder kunnen rijden dan Kingman. Geeft je meer tijd voor de Grand Canyon.

Heb je nog iets aan de laatste tips gehad?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer