Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen volgend jaar een rondreis maken! We hebben er erg veel zin in.
Voor ons is het de eerste keer dat we naar Amerika reizen en we vinden de route bepalen dan ook moeilijk.
We hebben ongeveer drie weken de tijd. Er staat nog niks vast, dus we staan voor alles open! :D

Mogelijke route:
1. Vlucht naar Las Vegas
2. Las Vegas - Hoover Dam - Oatman - Kingman
3. Kingman - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Page
6. Page - Bryce
7. Bryce - Zion
8. Zion
9. Zion - Valley of Fire State Park - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Bishop (of Mammoth Lakes?)
14. Bishop (of Mammoth Lakes?) - Bodie - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - Mariposa Grove - SF
17. SF
18. SF
19. SF - vlucht naar NL

Eventueel kunnen we nog meer dagen erbij doen om de drie weken vol te maken -> wat dan nog toe te voegen?

Kan er evt. een dag Las Vegas af om nog een ander park toe te voegen aan de route? Bijv. Sequoia of dat we nog een stuk over Highway 1 rijden?
Als dit niet haalbaar is, is het dan beter een dag bij Las Vegas eraf te halen en deze bij Yosemite te zetten?

We zouden graag Bodie aan willen doen, we weten echter niet wat dan een goede uitvalsbasis is wanneer we vanuit Death Valley komen.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Vanity
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018

Bericht door Thomas2521 »

Dag Vanity,

Ik ben zelf ook een rondreis in het Zuidwesten aan het plannen, dus ik spreek niet uit ervaring.
Persoonlijk zou ik van Las Vegas een dag afsnoepen, zodat je hier uiteindelijk 1 volledige dag zit i.p.v. 2.
Deze extra dag eventueel toevoegen aan Bryce?
Dag 16, Yosemite - Mariposa Grove - SF staat ook op onze planning, al ben ik aan het twijfelen of de stop in Mariposa Grove deze dag niet een race tegen de tijd maakt.
Voor het overige lijkt me dit een goed schema.
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door MichelH »

Je kunt inderdaad een dagje minder Las Vegas doen, maar dat is een persoonlijke afweging. Ik kan me er prima vermaken een week lang, terwijl anderen het na 1 nacht wel gezien hebben. Voor Sequoia & King NP heb je nu geen tijd, ook niet met een extra dag. Die zou ik dan aan Yosemite spenderen.
Met 2 dagen extra zou je vanaf Yosemite op dag 16 naar Seki kunnen rijden en op dag 18 van Seki naar Monterey en dag 19 naar San Francisco.
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Ik zit zelf inderdaad te denken om 1 nachtje Las Vegas eraf te halen. En dan misschien een stukje Highway 1 toe te voegen.

Dit zouden twee opties zijn.
Optie 1: dag 16: Yosemite - Monterey
Dag 17: Monterey SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: vlucht naar huis

Of nog iets langer blijven, wat optie 2 maakt:
Dag 18: SF - Monterey
Dag 19: Monterey - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - LA
Dag 21: vlucht naar huis

Zijn dit eventueel opties die haalbaar zijn?

Wat denken jullie verder over de stop in Bishop? Is een andere overnachtingsplaats beter om via Bodie naar Yosemite te rijden?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Markstaal »

Aan het einde van de reis is het wel lekker om een paar dagen in 1 plaatst te zitten, dus zou dan niet nog naar LA rijden en lekker afsluiten in SF.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik vind het voor een eerste reis en eerste opzet al een prima plan!
Aangezien je in juni reist is er in Yosemite hoogstwaarschijnlijk wel alles open (Tioga pass, Glacier Point) dus zou ik daar nog een dag bij zetten ten koste van LV.

De opmerking van Markstaal kan ik helemaal onderschrijven!

Als je extra dagen wilt toevoegen en LA wilt zien zou ik in LA beginnen en van daaruit naar Kingman rijden. De Hoover Dam kun je dan als uitstapje van een halve dag vanuit LV doen. Dan zou je wel minimaal 2 dagen extra moeten doen (Dan heb je de highlights LA zonder de pretparken).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Old Faithful »

Vanity schreef: We zouden graag Bodie aan willen doen, we weten echter niet wat dan een goede uitvalsbasis is wanneer we vanuit Death Valley komen.
Je kunt Bodie al op dag 13 bezoeken. In dat geval zou ik bij voorkeur niet in Mammoth Lakes en zeker niet in Bishop overnachten, maar in Bridgeport of in Lee Vining. Vergeet ook Mono Lake niet, dat hoeft niet veel tijd te kosten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Jerome »

Ik zou dan ook in LA beginnen en daar een extra dag verblijven. Dan rijd je via Kingman naar de Grand Canyon. In plaats van de Hoover Dam kun je in Page ook de Glen Canyon dam bezoeken. Die is wat minder groot, maar ook indrukwekkend.

Als je niet stopt in Bishop maar bv doorrijdt naar Bridgeport zoals Old Failthful al zegt, kun je in de ochtend (of einde dag vanuit DV) Bodie bekijken en vervolgens over de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Kijk in Bridgeport eens naar de Virginia Creek Settlement, leuke overnachtingsplek met gasgestookte buitenhaarden bij vrijwel alle cabins. Erg leuk.
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Hier ben ik weer! Ik heb jullie tips meegenomen en ook weer gezocht naar vliegtickets. Ivm prijs/directe vlucht toch gekozen om op La te vliegen. Route wordt hierdoor als volgt.

1. Vlucht naar LA
2. LA - Needles (of andere tips??)
3. Needles - GC
4. GC - Monument valley
5. Monument valley - page
6. Page - Bryce
7. Bryce - Zion
8. Zion
9. Zion - LV
10. LV
11. LV - death valley
12. Death valley - Bridgeport
13. Bridgeport - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - Monterey
16. Monterey - SF
17. SF
18. SF

We willen graag op dag 20 terug vliegen, dus we kunnen nog ergens 1 dag toevoegen. Iemand tips??
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door PSVwally »

Hoeveel scheelde het in ticketprijs om op LAX te vliegen? Nu vlieg je naar LA, trekt je compleet geen tijd uit voor deze stad, maar ga je op dag 2 hopelijk zonder files meer dan 5u autorijden naar Needles, terwijl dat vanaf Vegas iets meer dan 1,5u is.

Je hebt het in dit topic over de kustroute. Maar je gaat alleen naar Monterey. Het mooiste deel vd kustroute loopt van pakweg Cambria tot Monterey. Nu is er best wel wat te doen in en om Monterey, maar wat wil je daar nou echt zien? Ik zou de dag erna overigens ook via de kust naar SF rijden. Dat is ook een mooie route.

Met die ene dag toevoegen zou je een aantal dingen kunnen doen:

1) Monterey eruit en de deze dag icm de extra dag gebruiken voor Sequoia NP.
2) ipv GC - Monument Valley - Page - Bryce etc, GC - Page - Minument Valley - Capitol Reef (via ut95) - Bryce (via ut12) - Zion doen.
3) Monterey erin houden en een dag extra GC, Vegas of Yosemite doen. Zeker als je via route66 naar de GC gaat is daar niets mis met een 2e dag
4) een dag LA om bv Venice, Santa Monica en Hollywood toch nog te bekijken en dan zonsondergang bij griffith observatory en daarna al naar de oostkant vd stad rijden om de dag erna zonder te veel verkeer via route66 naar Kingman te kunnen rijden.
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Ik heb de tickets nog niet geboekt, maar het maakte ongeveer €50pp uit en de vlucht is rechtstreeks.. naar Las Vegas niet (zou ook niet echt problematisch zijn). Ook komen er bij het huren van een auto in Las Vegas extra kosten bij voor het toevoegen van een extra bestuurder. Bij omdraaien van de reis (starten in SF) ben ik bang dat de Tioga Pass nog niet open is, aangezien we rond 29 mei willen vertrekken.

De tip om evt. Capitol reef toe te voegen neem ik mee! Ook blijf ik twijfelen over de nacht in Monterey, waarschijnlijk ga ik deze ergens anders inzetten. Zit zelf aan extra nacht Yosemite te denken dan.
Laatst gewijzigd door Vanity op 14 nov 2017, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door ChristaDoel »

Al een mooie planning hoor!

Wel denk ik dat het heel erg persoonlijk is of je 2 of 3 nachten Las Vegas doet, 2 of 3 nachten Yosemite en wel of niet naar Monterey gaat vanuit Yosemite voordat je naar SF gaat.
Ik zie namelijk al een paar reacties om er een nacht LV af te doen en bij Yosemite erbij te plakken zodat je daar 2 volle dagen + 2 halve dagen hebt. Wij hadden het afgelopen zomer ook op deze manier gepland en hadden Yosemite eigenlijk na 1,5 dag wel gezien (wij zijn geen echte hikers en hebben meer een paar mooie uitzichtpunten en korte wandelingen gedaan).
Daarentegen hadden wij ons nog wel een week kunnen vermaken in Las Vegas en vonden achteraf gezien 2 nachten te kort.

Ook hoor ik heel veel mensen hier op het forum die weg zijn van Monterey en de kustweg, Ook dit vonden wij enigszins tegenvallen (ondanks dat het wel mooi is) na alle prachtige natuurparken die we al gezien hadden in onze vakantie. Wij zouden hem tenminste niet snel nog eens rijden, maar de tijd die je daarmee zou besparen in Zion of Bryce erbij pakken, dit vonden wij geweldig mooi en daar hadden we nog wel meer plekken willen bezoeken waar we nu geen tijd voor hadden. Is Monterey ook niet erg 'om' als je vanuit Yosemite naar SF rijdt?

Ook kan je evt. kijken om een nacht extra in Page te doen, zo heb je genoeg tijd voor de Glenn canyon dam, horseshoe bend, antelope canyon en kan je ook nog een middagje gaan zwemmen in lake powel, erg leuk!

Kortom: kijk vooral naar wat jou/jullie mooi lijkt en kijk ook naar waar je het meest van houdt (hiken, steden bezoeken, shoppen, zwemmen) en pas daar je planning op aan.
succes!
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Met al jullie tips ben in tot de volgende route gekomen. Omdat LA ons niet zo aanspreekt en het dus een lange rit naar needles is, toch maar gekozen om op las vegas te vliegen.

Route:

1. Vlucht naar Las Vegas
2. Las Vegas - Hoover Dam - Oatman - Kingman
3. Kingman - Grand Canyon
4. Grand Canyon - page
5. Page - Monument Valley
6. Monument valley - Capitol reef
7. Capitol reef - bryce
8. Bryce - Zion
9. Zion
10. Zion - Valley of fire SP - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - death valley
13. Death valley - Bridgeport
14. Bridgeport - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite (of Yosemite - monterey)
17. Yosemite/monterey - SF
18. SF
19. SF
20. SF - vlucht naar huis
21. Thuiskomst

Eventuele tips zijn nog welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi!
Vanuit Las Vegas kun je prima in 1 dag naar de GC rijden. Dat geeft je ter plekke wel iets minder tijd, maar je hoeft niet vroeg in MV aan te komen. Zoals je het nu hebt win je eigenlijk geen dag door in LV te beginnen in plaats van in LA.
Ik zou zelf voor een extra dag Yosemite gaan. Heb je al gekeken wat je daar wilt doen? Je bent al een dag bezig in de vallei als je ook eens wilt wandelen of fietsen of raften etc. En dan nog de Mariposa Grove en Glacier Point. En eventueel Hetch Hetchy. En een halve dag (of meer) voor de Tioga road.
Maar zoals Christa al aangaf is het natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je wilt doen. Dus lees je goed in en maak een planning.
Voor Yosemite etc in juni kun je eens in ons 2013- en 2015-verslag kijken.

Marianne
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Vanity: graag advies over reisroute Zuidwesten juni 2018.

Bericht door Vanity »

Bedankt voor de tip! Raften in Yosemite lijkt me ook erg gaaf!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer