Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

Hoi allemaal!

Volgende zomer gaan mijn vriendin en ik een rondreis maken. De vliegtickets en huurauto liggen al vast, dus nu zijn we volop bezig met het reisschema uit te stippelen. Zelf heb ik deze regio in 2014 al gedaan, voor mijn vriendin is het de eerste keer. Voorlopig hebben we onderstaande planning opgesteld:

Dag 1: 18:05 in LAX
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Mulholland Drive, Hollywood)
Dag 3: Los Angeles (Warner Bros Studios, Griffith Park, Rodeo drive, doorrijden naar Palm Springs)
Dag 4: Palm Springs naar Grand Canyon (via Joshua Tree Park naar Grand Canyon)
Dag 5: Grand Canyon, Monument Valley, Page
Dag 6: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 7: Page / Bryce / Zion (via Marble Canyon naar Bryce Canyon naar Zion)
Dag 8: Zion (Angels Landing, ...)
Dag 9: Zion (The Narrows)
Dag 10: Zion naar Las Vegas (via Valley of Fire State Park)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas naar Mammoth Lakes/Bishop (via Death Valley)
Dag 14: Mammoth Lakes/Bishop naar Yosemite (via Tioga Pass)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite naar San Francisco (via Groveland-Big Oak Flat naar SF)
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco naar Santa Barbara (via Highway 1)
Dag 22: 19:45 vertrek LAX

Wat vinden jullie van dit schema? Wat zouden jullie anders doen?

"Grote" verschillen qua route met mijn vorige rondreis:
- Via Palm Springs en Joshua Tree Park naar Grand Canyon (toen rechtstreeks van LA naar Grand Canyon)
- Via Mammoth Lakes / Tioga Pass naar Yosemite (toen via Sequoia NP)
- Lake Tahoe er uit tussen Yosemite en SF
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door SanFran »

Mooi vooruitzicht! Er vallen mij een paar dingen op: Grand Canyon - Monument Valley - Page. Als je Monument Valley wilt bezoeken is een overnachting daar wel mooi. Vervolgens: Page - Bryce - Zion. 1 overnachting zou in Bryce ook wel mooi zijn. En als laatste: San Francisco - Santa Barbara via highway 1. Dat is gekkenwerk. Als je op dat stuk 1 overnachting wilt plannen zou ik die in Pismo Beach doen, 2 overnachtingen zouden wel beter zijn. Bijvoorbeeld in Monterey en Pismo Beach.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Dokus
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 feb 2014, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Nederland

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Dokus »

Wat opmerkingen van mij. (Nèt terug uit USA, voor de 11e keer)

Dag 4: Palm Springs via Joshua Tree naar de Grand Canyon
> Dat wordt vroeg opstaan, én niet stoppen onderweg. Een reis van dik 700 km, waarbij je vaak niet harder kan dan 90km is zwaar. Joshua Tree is heel erg mooi als je een paar kleine wandelingen kan maken. 's-Zomers wel erg heet. Maar er plankgas doorheen knallen, heeft geen zin. Zo wie zo kan dat niet, want het zijn tweebaanswegen met snelheidsbeperkingen. 't is tenslotte een Nationaal Park.

Dag 5:
Grand Canyon en Monument Valley op één dag. Tenzij je als Japanner alleen maar 1000 foto's in een halfuurtje wil maken lukt dat. Anders zou ik daar minstens één dag plannen en een stuk (of geheel) een wandeling langs de rand maken naar Hermits Rest. Je kan ook gedeeltelijk de shuttlebus nemen. Erg mooi.

Dag 7: Bryce, als je daar naar toegaat, dan doorrijden naar het eind, zonder te stoppen en dan op de terugweg alle uitzichtpunten nemen. Die liggen dan allemaal aan je rechterkant.

Dag 10: Valley Of Fire, leuke stop bij het visitor center, maar voor de rest heel erg heet en niet zo interessant.

Dag 10: Twee avonden Las Vegas, en dan heb je het wel gezien. Tenzij je een dikke portemonnee hebt en veel geld te besteden. Motto van Las Vegas: "Let me help you spend your money". Overdag kan het er 40 graden zijn, dan ga je niet even een wandelingetje maken, maar zit je in het hotel. Behalve The Strip is daar niet zoveel te doen. Net zoals in Nederland zijn er veel shopping malls' met permanent gesloten winkels.

Dag 15: Yosemite. Veel dagen nodig, want het is daar 's-zomers ongelofelijk druk. Files de hele dag door en overal. Lopend en met de auto. Wees gewaarschuwd.

Dag 21: Highway 1, die kronkelt net zoveel als de spataderen op de benen van een winkelbediende. Dat wil zeggen dat het erg pittig wordt om dat allemaal in één rit te doen, wil je ook nog af en toe stoppen om wat te zien. Want flink doorrijden zit er echt niet in. Het is wel overigens heel erg mooi. Onderweg zie je ook nog een zeehonden kolonie aan het strand.

Succes!
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

Alvast bedankt voor de reacties & tips! :thumbup:

Jullie spreken voornamelijk over extra overnachtingen, maar waar zouden jullie dan knippen in de rest van het schema? Las Vegas lijkt mij inderdaad ook wel genoeg aan 2 nachten ipv 3, maar verder weet ik het niet goed..
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door SanFran »

Ik zou 1 dag Yosemite skippen en eventueel in 1x van La naar Grand Canyon rijden. Ik ben vorig jaar in augustus in Yosemite geweest en ik kon niet zeggen dat ik het veel drukker vond dan de vorige 2x dat ik in september ben geweest. Wij hadden ook geen last van filerijden etc. LA - Grand Canyon is dan wel even een pittige dag, maar het levert je wel weer 1 stop op waardoor je de rest van het schema iets rustig kunt doen.
Over Vegas zijn de meningen verdeeld. Ik kan mij daar met gemak een week vermaken. Zoveel te doen en te zien daar.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Mr. Patrick »

Je bent op sommige dan wel heel erg optimistisch over je energylevel :geek:
Ik hoop dat je je realiseert dat als Google maps 6 uur reistijd aangeeft, dat je dan nog niet gestopt ben voor eten, tanken, wc enz. en dat je dus nóg langer onderweg bent. Dus om op zo'n reisdag nog echte activiteiten te plannen is wel druk.
Ik denk dat je in page wel kunt sparen. Voor Antelope Canyon en de Horseshoe Bend heb je samen maar een halve dag nodig als je het goed plant (dus overnachten in Page, dan om 9u Lower Antelope Canyon, daarna Horseshoe Bend en dan kun je rond de middag al doorrijden). Je kunt die tijd gebruiken om al richting Bryce te rijden, zodat je de dag erna daar meer tijd hebt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

Oké, enkele aanpassingen op basis van jullie reacties & tips:

Dag 1: 18:05 in LAX
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Mulholland Drive, Hollywood)
Dag 3: Los Angeles (Warner Bros Studios, Griffith Park, Rodeo drive, doorrijden naar Palm Springs)
Dag 4: Palm Springs naar Grand Canyon (via Joshua Tree Park naar Grand Canyon)
Dag 5: Grand Canyon, Monument Valley, Page
Dag 6: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend) -> naar Bryce
Dag 7: Bryce / Zion (Bryce Canyon daarna naar Zion)
Dag 8: Zion (Angels Landing, ...)
Dag 9: Zion (The Narrows)
Dag 10: Zion naar Las Vegas (via Valley of Fire State Park)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas naar Mammoth Lakes/Bishop (via Death Valley)
Dag 14: Mammoth Lakes/Bishop naar Yosemite (via Tioga Pass)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 17: Yosemite naar San Francisco (via Groveland-Big Oak Flat naar SF)
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco naar Pismo Beach (via Highway 1)
Dag 21: Pismo Beach / Santa Barbara

Dag 22: 19:45 vertrek LAX

Er zitten nog steeds een paar pittige autoritten in maar dat hoort er ook wel bij vind ik. Las Vegas hebben we voorlopig ook op 2 dagen gehouden, maar we twijfelen nog om daar een dagje weg te doen om toch nog een extra dag in Yosemite te hebben.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door PSVwally »

Dag 10: Twee avonden Las Vegas, en dan heb je het wel gezien. Tenzij je een dikke portemonnee hebt en veel geld te besteden. Motto van Las Vegas: "Let me help you spend your money". Overdag kan het er 40 graden zijn, dan ga je niet even een wandelingetje maken, maar zit je in het hotel. Behalve The Strip is daar niet zoveel te doen. Net zoals in Nederland zijn er veel shopping malls' met permanent gesloten winkels.
De een ziet Vegas op 1 avond, de ander in 2. Ik ben er inmiddels meer dan een week geweest en heb nog lang niet alles gezien. Ieder zn mening natuurlijk, maar ik heb pas 1 dollar vergokt en heb (nog steeds) geen dikke portemonnaie... Er is m.i. in Vegas veel meer te doen en beleven dan alleen the strip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet er van houden. Ik vind zelf 2 nachten LV genoeg, zeker in de zomer als het eigenlijk te heet is om buiten te lopen.
drie dagen Yosemite krijg je makkelijk vol, maar het is goed om eens een planning te maken. Misschien heb je aan 2 volle dagen ook voldoende. Heb je al gekeken naar accommodatie daar?
Als je een dag LV minder zou doen zou het mooi zijn om die nacht te gebruiken voor MV. Het is heel mooi om daar een zonsondergang mee te maken en je hebt dan ook wat meer tijd voor de GC. Daar is je tijd nu wel heel beperkt.

Marianne
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

De planning ligt ondertussen al eventjes vast op deze manier:

Dag 1: 18:05 in LAX
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Mulholland Drive, Hollywood)
Dag 3: Los Angeles (Warner Bros Studios, Griffith Park, Rodeo drive, doorrijden naar Palm Springs)
Dag 4: Palm Springs naar Grand Canyon (via Joshua Tree Park naar Grand Canyon)
Dag 5: Grand Canyon, Monument Valley, Page
Dag 6: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend) -> naar Bryce
Dag 7: Bryce / Zion (Bryce Canyon daarna naar Zion)
Dag 8: Zion (Angels Landing, ...)
Dag 9: Zion (The Narrows)
Dag 10: Zion naar Las Vegas (via Valley of Fire State Park)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas naar Bishop (via Death Valley)
Dag 14: Bishop naar Yosemite (via Tioga Pass) (overnachting in El Portal)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite naar San Francisco (via Mariposa Grove naar SF)
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco naar Pismo Beach (via Highway 1)
Dag 21: Pismo Beach naar LA
Dag 22: 19:45 vertrek LAX

De overnachtingen zijn ook allemaal geboekt. Behalve de overnachtingen in Las Vegas en El Portal, is alles nog gratis te annuleren.
Nu ben ik aan het denken om in het begin wat minder van LA te doen, waardoor we wat tijd winnen voor de Grand Canyon / Monument Valley / Page dagen. Dat zou er dan zo uit zien:

Dag 1: 18:05 in LAX
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Mulholland Drive, Hollywood, Griffith Park, Rodeo drive, ...)
Dag 3: Los Angeles (Warner Bros Studios (zo vroeg mogelijk), doorrijden naar Joshua Tree Park en overnachten in Twentynine Palms)
Dag 4: Twentynine Palms naar Grand Canyon (via Joshua Tree Park naar Grand Canyon)
(Viewpoints Grand Canyon)
Dag 5: Grand Canyon, Monument Valley, Page
Dag 6: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend) -> naar Bryce
...
Dag 20: San Francisco naar Pismo Beach (via Highway 1)
Dag 21: Pismo Beach naar LA (Santa Monica, ...)
Dag 22: 19:45 vertrek LAX

Is dag 3 haalbaar volgens jullie? Hierdoor zouden we op dag 4 ook al een stukje van de GC kunnen doen waardoor we op dag 5 weer wat vroeger richting MV kunnen vertrekken.
Laatst gewijzigd door dbeerten op 22 mar 2018, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
2014: Zuidwesten
2016: Noordwesten
2017: Costa Rica
2018: Zuidwesten
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Mr. Patrick »

Je hebt in ieder geval de vinger op de zere plek gelegd op de dagen waar je teveel in één keer wilt.
Iedere verbetering is welkom, maar voor mijn gevoel zijn die dagen nog steeds te druk. Twentyine Palms naar Grand Canyon is ruim 5,5 uur pure reistijd en van GC via MV naar Page is weer ruim 5,5 uur pure reistijd. Ik snap dat dit een Road Trip is, maar twee dagen achter elkaar door zo'n lange rijtijden.
De meeste mensen kiezen voor een overnachting bij MV vanwege de prachtige zonsondergang of zonsopkomst. Wij waren toen al zo kapot dat we die niet eens gezien hebben (we sliepen in Mexican Hat), maar het licht 's avonds en 's ochtends was ook heel speciaal ten opzichte van de middagzon.
Om een lang verhaal af te sluiten: ik zou MV uit deze route schrappen. Geeft je een hoop rust en meer tijd om wat leuke dingen te doen op de plaatsen waar je bent in plaats van overal langs te racen.

Tevens rijd je in 2 dagen van SF naar LA via de kustroute. Ik ben daarvan geen ervaringsdeskundige, maar normaal gesproken adviseert men daar 3 dagen voor. Ik vraag me af of dit handig is. Als je wat schuift met Yosemite (de tijd daar is ruimer dan gebruikelijk) en San Francisco kun je wat verdienen. Dan zou je bv dit kunnen doen.
Dag 14: Bishop naar Yosemite (via Tioga Pass) (overnachting in El Portal)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite (incl. Mariposa Grove)
Dag 17: Yosemite naar San Francisco rechtstreeks
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco naar Monterey (of ander plaatsje)
Dag 20: Monterey naar Pismo Beach (of ander plaatsje)
Maar dat hangt er echt af van af wat je aan dagbesteding wilt doen in Yosemite en SF en hoeveel sightseeing langs de kustroute. Heb je je tijd in SF en YNP nodig, dan wordt het toch de HW1 in twee dagen doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door IngridZw »

Je zou op dag 9 'ook s morgens de Narrows kunnen inplannen en 's middags naar las Vegas rijden. Je mist dan wellicht Valley of Fire maar je zal toch ergens iets moeten laten vallen voor bijv. een overnachting in Monument Valley. Ergens een keer een lange reisdag is niet erg is onze ervaring maar 2 dagen achter elkaar (dag 4 en 5) lijkt mij inderdaad ook niet zo prettig. Als je MV echt wil zien is een overnachting daar wel aan te raden. Naast de zonsondergang/opgang is de rit door de vallei ook een bijzondere ervaring. Als je MV aandoet onderweg naar Page heb je daar eigenlijk geen tijd voor. Bovendien is de tijd in Page dan ook beperkt.
Wij hadden trouwens in MV een overnachting in The View hotel. Wel behoorlijk prijzig maar de locatie is geweldig
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

MV schrappen doen we liever niet. Dan zou ik eerder de Antelope Canyon durven schrappen om wat tijd te winnen, maar ook liever niet.

Dag 5: Grand Canyon, Monument Valley
Dag 6: MV -> Page: hier winnen we een uur omwille van de tijdzone, toch? (Lower Antelope Canyon om 11h00 bijvoorbeeld, Horseshoe Bend) -> naar Hatch (Bryce)
Dag 7: Bryce / Zion (Bryce Canyon daarna naar Zion)

Rijtijden (effectief rijden):
Dag 4: 6h
Dag 5: 3h
Dag 6: 5h: 2h (MV naar Page) + 3h (Page naar Hatch)
Dag 7: 3h30m (Hatch - Bryce - Springdale)
Dag 8: 0
Dag 9: 0

Is dit misschien een meer haalbare optie? Ok, dan wordt dag 6 wel weer drukker maar zit er wel een dag tussen die iets rustiger is.
2014: Zuidwesten
2016: Noordwesten
2017: Costa Rica
2018: Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Als MV echt een must is, zou ik het op die manier doen.
Dat uur win je weliswaar als je van MV naar Page gaat, maar je verliest het als je van de GC naar MV gaat. Het blijft krap op dit stuk. Je zou Antelope Canyon ook eerder kunnen reserveren, het is 2 uur rijden vanaf MV.
Wij deden dit stuk in 2008, zie ons verslag daarvoor. Wij hebben het toen erg rustig aan gedaan 's morgens.

Marianne
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

Gezien de ferguson fire en de evacuatie van Cedar Lodge ben ik lastminute nog op zoek naar backup-plan voor Yosemite.

Huidige planning:
...
Dag 13 - 1 aug: Las Vegas naar Bishop (via Death Valley)
Dag 14 - 2 aug: Bishop naar Yosemite (via Tioga Pass) (overnachting in El Portal - Cedar Lodge)
Dag 15 - 3 aug: Yosemite
Dag 16 - 4 aug: Yosemite
Dag 17 - 5 aug: Yosemite naar San Francisco
Dag 18 - 6 aug: San Francisco
Dag 19 - 7 aug: San Francisco
Dag 20 - 8 aug: San Francisco naar Pismo Beach (via Highway 1)
Dag 21 - 9 aug: Pismo Beach naar LA
Dag 22 - 10 aug: 19:45 vertrek LAX
Lake Tahoe deden we 4 jaar geleden ook al, maar dat sprak ons niet echt aan.
We zouden wel graag de Tioga Pass nog doen (indien er daar niet te veel hinder is door de rook). Ik dacht misschien om al wat vroeger naar SF te rijden en wat meer tijd te nemen voor de Highway 1.

Iemand van jullie misschien nog andere/betere suggesties als backup-plan?
Hoe schatten jullie de kans in dat we alsnog Yosemite kunnen doen?
2014: Zuidwesten
2016: Noordwesten
2017: Costa Rica
2018: Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niets durven zeggen over de situatie begin augustus.
Maar het is niet verkeerd om een back-up plan te hebben, en alvast wat - annuleerbare - reserveringen te maken.

Jullie hebebn nu weinig tijd tussen LV en Yosemite; je zou om te beginnen al iets eerder kunnen stoppen; bijvoorbeeld in Death Valley of in Lone Pine. Dat geeft je meer tijd voor DV, en voor bijvoorbeeld de Alabama Hils. Als tweede stop kun je dan voor Mammoth Lakes kiezen. Voor ML kun je ook twee nachten uittrekken. Vanuit ML rij je via de Tioga Pass richting SF.

Kijk ook eens in dit topic voor suggesties.

Marianne
dbeerten
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door dbeerten »

Alvast bedankt voor de tips Marianne!

Is het de moeite om San Diego eventueel nog mee te nemen aan het einde van de trip?
Zou dan zoiets geven denk ik qua planning:
...
Dag 13 - 1 aug: Las Vegas naar Lone Pine (via Death Valley + Alabama Hills)
Dag 14 - 2 aug: Lone Pine naar Lee Vining (Mammoth Lakes + Bodie)
Dag 15 - 3 aug: Lee Vining naar Oakdale (Tioga Pass + Viewpoints Yosemite indien mogelijk)
Dag 16 - 4 aug: Oakdale naar San Francisco (om 2PM Oracle Arena Tour in Oakland)
Dag 17 - 5 aug: San Francisco
Dag 18 - 6 aug: San Francisco
Dag 19 - 7 aug: San Francisco naar Pismo Beach (via Highway 1)
Dag 20 - 8 aug: Pismo Beach naar San Diego
Dag 21 - 9 aug: San Diego
Dag 22 - 10 aug: San Diego naar LAX (19:45 vertrek LAX)
2014: Zuidwesten
2016: Noordwesten
2017: Costa Rica
2018: Zuidwesten
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis DBeerten: Reisschema 3 weken zomer 2018

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, het kan. Maar da's wel best druk en San Diego is een erg leuke stad die ook wel iets meer tijd verdient. Het is een beetje aan jullie zelf. Als je de tijd neemt tussen Pismo Beach en San Diego (genoeg te zien en doen) kom je laat aan in deze stad en heb je feitelijk maar één dag voor San Diego. Wij zijn altijd redelijk moe zo aan het einde van de reis en lange rijdagen kunnen dan (zeker met het verkeer tussen LA en San Diego, zowat de meeste files van het land) erg vervelend zijn.

Het kán dus wel, maar ik zou het niet doen. :mrgreen:

Veel plezier alvast!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer