Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FlyMike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2017, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door FlyMike »

Hallo forumleden,

Ik lees al even mee omdat het bij ons op de planning staat op deze zomer naar het Zuidwesten te gaan, mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd en dit is mooie kans om nog eens met het gezin weg te gaan. We gaan met zijn vieren, mijn ouders (50+) en ik en mijn vriendin (+-24). Het is voor ons allemaal nieuw, mijn vader heeft Vegas wel eens gezien, maar daar houdt het op.

We willen graag van alles zien, zijn geen echte hikers, niet te lange en niet te uitdagende wandelingen is verder geen probleem. Steile klimmen en lange wandelingen gaan de versleten knieën van mijn vader niet leuk vinden :) We houden wel van de stad, willen zeker Vegas meemaken en natuurlijk ook de bekende parken zien.

de vluchten zijn inmiddels geboekt en ik verwacht dat we voor een Chevrolet Tahoe or similar gaan als huurauto.

Op basis van de voorbeeldroute heb ik de volgende planning samengesteld, wat vinden jullie ervan, mis ik wat, of past iets niet bij onze wensen?
Vooral qua overnachtingen kan ik wel wat advies gebruiken, de prijzen in SFO vallen me er tegen op onze data, terwijl ik al wist dat het niet goedkoop ging zijn. Verder hebben we geen idee wat handig is qua overnachten in/bij de parken. We willen wel onze privacy, dus in ieder geval aparte slaapkamers.

Omdat ik een dag over had heb ik Monument Valley toegevoegd, is dit handig? Of zijn er betere opties?

1 Vrijdag 20-7-2018 Vlucht Ams - Dublin - San Fransisco (Aer Lingus) Aankomst 15:30
2 Zaterdag 21-7-2018 San Fransisco | Golden Gate | Alcatraz | Trams
3 Zondag 22-7-2018 San Fransisco | Golden Gate | Alcatraz | Trams Etc.
4 Maandag 23-7-2018 San Fransisco > Yosemite National Park
5 Dinsdag 24-7-2018 Yosemite National Park
6 Woensdag 25-7-2018 Yosemite > Mammoth Lakes via Tioga Pass
7 Donderdag 26-7-2018 Mammoth Lakes > Death Valley
8 Vrijdag 27-7-2018 Death Valley > Las Vegas
9 Zaterdag 28-7-2018 Las Vegas
10 Zondag 29-7-2018 Las Vegas
11 Maandag 30-7-2018 Las Vegas - (via Hoover dam?) > Zion National Park
12 Dinsdag 31-7-2018 Zion National Park
13 Woensdag 1-8-2018 Zion > Bryce Canyon
14 Donderdag2-8-2018 Bryce Canyon > Page (Lake Powel)
15 Vrijdag 3-8-2018 Page > Monument Valley
16 Zaterdag 4-8-2018 Monument Valley > Grand Canyon
17 Zondag 5-8-2018 Grand Canyon > Kingman
18 Maandag 6-8-2018 Kingman > Los Angeles
19 Dinsdag 7-8-2018 Los Angeles / Santa Monica, Venice Beach| Hollywood Beverly Hills
20 Woensdag 8-8-2018 Los Angeles Universal Studios
21 Donderdag 9-8-2018 Los Angeles
22 Vrijdag 10-8-2018 21:35 uur Vlucht Los angeles - LHR - Amsterdam (BA)
23 Zaterdag 11-8-2018 Aankomst Amsterdam 20:25 uur

Bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door Markstaal »

Mooie route :thumbup:


Wat betreft de overnachtingen zeker als je de mogelijkheid hebt in de parken verblijven kan dat niet dan ergens anders er vlak bij.

Het aantal dagen wat jullie hebben ingepland voor LA en SF is erg ruim, hier kan je beide wel een dag afhalen en ergens anders indelen (je zou bijvoorbeeld San Diego kunnen denken, een extra nachtje Yosemite of Joshua Tree NP).

De Hooverdam zou ik bezoeken tijdens het verblijf in Las Vegas, op de route van Las Vegas naar Zion kan je via Valley of Fire rijden, ook erg mooi!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route! Ik zou zelf ook een dag minder in een van de steden doen, en bijvoorbeeld in Yosemite een extra dag plannen. Zelfs zonder lange en steile wandelingen kun je je tijd wel goed gebruiken daar. Denk aan een bezoek aan de Mariposa Grove en Glacier Point. Voor de vallei kun je ook een of twee dagen uittrekken, met wat korte wandelingen (kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden), een fietstocht, raften, zwemmen, picknicken, een bezoek aan het visitor center etc.
Met 2 kamers wordt het qua accommodatie niet goedkoop. Wij hebben dit jaar daarom voor de parken voor een tent gekozen. Toch (enige) privacy en per park al snel een besparing van een paar honderd dollar per nacht. Wil je 2 kamers en in een park overnachten dan zal dat voor Yosemite heel prijzig worden. Ook vlak buiten het park (el Portal) is niet goedkoop. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien is Yosemite West iets.
Voor de GC kun je kijken naar de Bright Angel Lodge: die kamers zijn heel betaalbaar. Voor reserveringen zie http://www.grandcanyonlodges.com.
In Page is de Red Rock Motel een aanrader: daar heb je een kamer met keuken en twee slaapkamers voor de prijs van een gewone motelkamer in die plaats.
Voor Zion kun je eens kijken naar de Zion Park Motel in Springdale. Daar hebben ze familiesuites. Je moet mailen voor een reservering.
Misschien heb je voor delen van de route en voor de accommodatie iets aan ons 2017-verslag.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door Marcopstal »

In LA zou je wel een dag kunnen winnen, verder zou ik het gewoon laten zoals het is.

Die extra dag zou je op diverse plaatsen kunnen inzetten. In Page geeft het je bvb tijd om ook van Lake Powell volop te genieten, maar Yosemite kan natuurlijk ook.

De Hooverdam ligt niet op de kortste route naar Zion. Maar aangezien je daar een volle dag hebt kan het wel, je zou dan via Lake Mead naar VOF en zo verder naar Zion kunnen. Aan de andere kant sta je enkele dagen later in Page aan de Glen Canyon Dam die nagenoeg even groot is, toegegeven misschien ook iets minder spectaculair. Een uitstap vanuit Las Vegas er van maken kan, maar het kost je al snel inclusief bezoek een uur of 4.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door PSVwally »

Ik vind het een prima route zo.

Een dag minder stad en meer in de parken is persoonlijk. Daar kan je altijd nog naar kijken. Een dag meer Page geeft wel wat rust op het stuk tussen Vegas en LA.

Ik zou de Hooverdam ook op een ochtend als je in Vegas bent bezoeken. ‘S ochtend wordt Vegas zelf toch pas langzaam wakker.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door ChristaDoel »

Mooie route!
Wij hebben hem dit jaar ongeveer precies zo gedaan, alleen hebben wij monument valley overgeslagen en hebben we de kustweg nog terug omhoog gereden naar SF.
Evt. zou ik nog een nacht toevoegen in Page, als je bijv. Horseshoe bend en antelope canyon wilt bezoeken, zeker als je ook nog de Glen canyon dam wilt zien en evt nog wil gaan zwemmen in lake powel. Even relaxen en een dagje rustig aan doen (niet zover hoeven rijden) is best fijn zo halverwege je reis (hebben wij zo ervaren in ieder geval).

Een dag extra in Yosemite zou ik alleen doen als je echt hikes wilt gaan doen, maar aan je verhaal te lezen is dat niet echt de bedoeling.
FlyMike
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2017, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door FlyMike »

Bedankt voor jullie reacties en tips qua accommodatie! inderdaad redelijk wat tijd in de steden, over het algemeen kunnen we ons daar wel vermaken.
Het toevoegen van een extra dag in Page vind ik wel een goed idee. Ik twijfel alleen of ik daarvoor Monument Valley zou laten vallen of een dag LA.

is Universal Studio's een beetje de moeite waard in LA? Daarnaast denken wij aan een Air BNB in Santa Monica, lijkt me een prima uitvalsbasis.
In San Fransisco lijkt wel wat te doen dat weekend als ik die prijzen zie....
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FlyMike: In 3 weken SFO >LAX en alles er tussenin! - Advies

Bericht door PSVwally »

In San Fransisco lijkt wel wat te doen dat weekend als ik die prijzen zie....
Bij mijn weten is San Francisco tegenwoordig na New York de duurste stad van Amerika, dus in de stad ga je sowieso niet goedkoop zitten. En dan heb je inderdaad ook precies een datum gekozen als er de marathon wordt gelopen op zondag 22 juli....

Als je vlucht pas om 21:30 gaat zou je de dag LA kunnen skippen. Zeker als je alleen Universal, Hollywood, Santa Monica en Venice aan wilt doen. Dan heb je aan twee dagen en de dag dat je uit Kingman komt genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer