Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Hoi,
wij zouden graag in juli 2018 een roadtrip doen in 15 dagen en deze is mij voorgesteld door Connections, maar we vragen ons af of die te doen is in 15 dagen.

Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Los Angeles >Palm Springs
Dag 3 Palm springs >Phoenix
Dag 4 Phoenix >Gran Canyon
Dag 5 Gran Canyon >Page
Dag 6 Page > Bryce Canyon
Dag 7 en 8 Bryce canyon > Las Vegas
Dag 9 Las Vegas >Visalia ( indien Tiogapas open is Mammoth Lakes )
Dag 10 Visalia > Yosemite
Dag 11 en 12 Yosemite > San Fransisco
Dag 13 San Fransisco > Santa Maria
Dag 14 Santa Maria > Los Angeles
Dag 15 Los Angeles > vertrek

Andere suggesties zijn meer dan welkom !!
Wij zien deze tour zeker zitten, maar willen wel zeker genieten en niet alles gehaast te hoeven doen, dus ik wil heel graag jullie mening,
groetjes christel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Markstaal »

Mooi vooruitzicht!

Ik zou toch kijken of jullie zelf wat kunnen boeken ipv bij een reisbureau, hierdoor heb je ook veel voorpret en kan je alles zelf precies uitstippelen en regelen. Dit is vaak ook goedkoper. Jullie zouden ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld alleen een fly & drive.

Wat betreft de route:

- Ik neem aan dat jullie op dag 1 aan komen in LA? Dan heb je geen tijd om alle dingen te bezoeken zoals Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood sign en eventueel 1 van de vele pretparken. Hierdoor is er ook geen tijd om Joshua Tree NP te bekijken.
-Van Palm Springs naar Phoenix is een hele lange rit en heeft geen meerwaarde, zeker niet als je de dag erna al weer naar de Grand Canyon gaat.
- 2 dagen Bryce Canyon is erg veel, 1 dag is ruim voldoende om alles te bekijken en een aantal wandelingen te maken.
- Ik mis Zion NP in de lijst, was voor ons toch wel 1 van de mooiste parken. (wel 2 nachten bij het park verblijven)
- 1 nacht Las Vegas is na mijn idee ook te kort, er is veel te beleven in deze stad en zou zeker 2 nachten inplannen daar.
- Het laatste stuk is ook veel te gehaast, voor Yosemite is er te weinig tijd.

Al met al is het een reis waarbij je elke nacht bijna ergens anders verblijft en heel gehaast langs alle hoogte punten rijdt. Hiervoor zou je minimaal 3 weken voor uit moeten trekken. Echt veel te gehaast en zonde als jullie zo'n mooie reis willen gaan maken.

Wij hebben dit jaar deze route gedaan (misschien hebben jullie er wat aan):

Dag 1 Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Zion NP
Dag 5 Zion NP
Dag 6 Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 7 Bryce Canyon NP - Page
Dag 8 Page - Grand Canyon NP
Dag 9 Grand Canyon - Lake Havasu City
Dag 10 Lake Havasu City
Dag 11 Lake Havasu City - Palm Dessert
Dag 12 Palm Dessert - San Diego
Dag 13 San Diego
Dag 14 San Diego - LA
Dag 15 LA (bewust 1 dag voor gekozen omdat ik er al eerder 3 dagen ben geweest)

Ik zou ook eerder kiezen voor een one way ipv vliegen op dezelfde luchthaven, hierdoor creeer je meer tijd. Van SF naar LV of LA naar LV (andersom kan natuurlijk ook).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door IngridZw »

Typisch een reisbureau route, veel te gehaast en waar je normaal gesproken minstens 3 weken voor uit moet trekken. Voor sommige plekken zoals San Francisco, LA, Las Vegas, de kust etc. heb je gewoon veel te weinig tijd. Ook Phoenix heeft geen meerwaarde. Starten in Phoenix zou eventueel wel kunnen, je krijgt dan een one-way Phoenix - San Francisco, helaas zonder LA maar had je sowieso in de oorspronkelijk route geen tijd voor.
Misschien volgen er nog andere opties maar dit is zomaar even een voorbeeld:
Dag 1 Aankomst Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 GC - Page
Dag 4 Page - Bryce
Dag 5 Bryce - Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 LV - Bishop of Mammoth Lakes
Dag 10 Bishop/ML - Yosemity
Dag 11 Yosemity
Dag 12 Yosemity - San Francisco (of eerst Monterey en de volgende dag naar SF)
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF - huiswaarts

Eigenlijk is dit het minimum wat je in 15 dagen eruit kunt halen maar je hebt in ieder geval een veel rustiger route.
Ik zou het reisbureau vergeten en zelf de route samenstellen incl. het boeken van de hotels. Persoonlijk geeft mij dat altijd enorm veel voorpret. Misschien voor jullie spannend maar met hulp van het forum kom je een heel eind.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de route hierboven erg mooi voor een reis van 15 dagen. Meer moet je niet willen doen. Je kunt ook kiezen voor LA en geen SF en Yosemite zoals in de route van markstaal maar dan zou ik wel wat andere kees maken en bijvoorbeeld zeker geen 2 nachten uittrekken voor Lake Havasu City. Kijk voor een route van LA naar Phoenix eens in mijn 2011-verslag.
Voor een reis in juli is het natuurlijk te zot dat ze met Visalia komen. Vergeet dat reisbureau.

Marianne
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Allemaal bedankt voor jullie reacties !
Heel fijn dat jullie al enkele routes hebben gegeven , deze lijken me inderdaad heel mooi !
Daar heb ik echt heel veel aan, omdat ik er totaal niets van ken !
Is het te doen om in Juli te gaan ,ik denk dat het er dan drukker zal zijn dan bijvoorbeeld in April ?
We gaan proberen om in April verlof te krijgen , zal ook misschien goedkoper zijn .
Hebben jullie misschien ook suggesties waar ik de vliegtickets goedkoper kan boeken , en de hotels , is Booking.Com een goede keuze ?
Wat zijn normale prijzen voor een vliegticket in de maand juli , momenteel staan ze rond de 1100 Euro per persoon .
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Markstaal »

In april kan het op sommige plaatsen nog erg koud zijn, in bv Bryce Canyon of Yosemite kan er nog sneeuw liggen en kunnen er wegen gesloten zijn. Rond om de woestijn zal het wel aangenaam. In juli kan de temperatuur op plaatsen als Joshua Tree, Las Vegas enz oplopen tot 40 graden.

Voor het boeken van hotels in plaatsen en steden zou je booking.com, trivago o.i.d. kunnen gebruiken, voor overnachtingen in de National Parks kan je een accommodatie reserveren via hun eigen site.

De prijzen die je noemt zijn best hoog. Wij deden dit jaar een fly & drive en betaalden voor een one way LV - LA 750eu p.p. Hierbij zat dus ook de auto bij in (wel is waar geen Ford Mustang maar een prima sedan met genoeg ruimte).
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Wat is even fly and Drive ?
En waar kan ik deze het beste boeken ?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Markstaal »

Een fly & drive is een pakket waarbij de vluchten inzitten inclusief de huur van een auto.
Veel organisaties bieden dit aan, de goedkoopste was Exit Reizen.

Zo heb je zelf nog de vrijheid om alle hotels en dergelijken te boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zagen vorig jaar rond deze tijd alleen tickets rond de 1100 euro voor het hoogseizoen, maar hebben uiteindelijk iets gevonden voor iets meer dan 600 euro pp. Kijk eens in het vervoer-forum voor de tickets.
Mei of juni zijn ook mooie maanden om te gaan; minder heet en druk dan in juli, lange dagen, en meer mogelijkheden dan in april wat betreft het open zijn van de Tioga Pas in Yosemite.

Marianne
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Jammer genoeg kunnen we enkel in april of in juli gaan , onze zoon van 17 jaar gaat mee , dus we moeten rekening houden met de schoolvakantie !
Hopelijk zakken de prijzen van de vliegtuig tickets nog !
Toch weeral bedankt voor jullie feedback !
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Vanessa007 »

Kijk 's nachts eens voor ticketten, kan een hoop schelen!
Wij hebben vorige week ticketten gekocht naar Las Vegas voor juli 2018 á € 535,00 pp. Ik heb ze sindsdien blijven in't oog houden en overdag stonden ze op € 936,00 en 's nachts € 552,00!
Snappe wie snappe kan!
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Bedankt voor de tip vanessa !
Op welke site zoek je dan ?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Vanessa007 »

Ik heb de onze via Momondo.be bij Budgetair.be gekocht. Momondo.nl kan je ook kijken, maar gaf voor ons duurdere prijzen.
Verder checkte ik ook, skyscanner.nl.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Stan.Gobien »

Check zeker het topic over vliegtickets.
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Hoi Stan ,
Heb ik reeds gedaan :thumbup:
Ik heb gezien dat een retour Amsterdam Las vegas ,momenteel het goedkoopste uitkomt , toch nog 914 euro per persoon !
Maar als ik wil vertrekken van Amsterdam naar Phoenix en terug wel komen vanuit san Fransisco , is het ongeveer 1018 per persoon !
Juli is echt een verschrikkelijke dure periode , maar zal waarschijnlijk toch onze enigste optie zijn , we hebben even aan april gedacht ( paasvakantie ) , maar ik ben dan bang dat er sneeuw gaat liggen ,en dan moet ik onze zoon van 17 jaar enkele dagen van school houden ..
Hebben jullie misschien suggesties voor een roadtrip vertrekkende vanuit las vegas , en dan terug naar huis van las vegas , verblijf van 14 dagen , en niet te gehaast :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door PSVwally »

maar ik ben dan bang dat er sneeuw gaat liggen ,en dan moet ik onze zoon van 17 jaar enkele dagen van school houden ..
???? In april of mei heb je echt geen sneeuw meer in SF, LA, Vegas of Phoenix. Alleen in Yosemite/Sequoia heb je kans dat op de hoge plekken nog sneeuw ligt en bij hoge uitzondering kan het wel eens sneeuwen in Zion of Bryce, maar rond die tijd is dat ook niet veelvoorkomend meer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

christel1974 schreef: Hebben jullie misschien suggesties voor een roadtrip vertrekkende vanuit las vegas , en dan terug naar huis van las vegas , verblijf van 14 dagen , en niet te gehaast :)
Ik had je daarvoor al naar mijn 2011-verslag verwezen. Wij begonnen weliswaar in LA, maar dat stuk kun je dan overslaan. En in plaats van in Phoenix - waar wij eindigden - kun je van de GC naar Las Vegas rijden. Ten opzichte van onze route kun je dan nog Monument Valley toevoegen.
Misschien is dit ook een leuke route voor de meivakantie. En bekijk eens wat andere topics hier; er zijn veel routes van 2 weken gepost de laatste tijd.

En het is al een paar keer gezegd; kijk eens in het vervoer-forum voor tickets. Zie dit topic.

Marianne
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door Dutch Dunes »

Een rondje Las Vegas van 2 weken:

1: AMS - LV
2: LV - Zion
3: Zion
4: Zion - Bryce
5: Bryce - Capitol Reef
6: Capitol Reef - Moab
7: Moab
8: Moab
9: Moab - Monument Valley
10: MV - Page
11: Page - Grand Canyon
12: GC - LV
13: LV
14: LV - AMS

Dirk
christel1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2017, 11:35
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door christel1974 »

Hoi Marianne,
Ik weet het ,het is inderdaad al enkele keren gezegd van die topic , maar ik vond hem niet ,ben een echte kluns in die dingen !
Dankzij die link van jou heb ik hem :thumbup:
Ik ben ook al gaan kijken naar jou route Phoenix , maar ik ken totaal nog niets , dus is het voor mij heel moeilijk om zelf iets te veranderen .
Daarom ben ik heel blij dat jullie mij hier heel goed mee helpen !
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis christel1974: Best of the West tour in 15 dagen.

Bericht door IngridZw »

Je hebt het over de paasvakantie maar bedoel je niet de meivakantie ?. Die begint op 27 april en sommige scholen hebben 2 weken i.p.v. 1 week. Ik zou eerst informeren of de school van je zoon ook 2 weken hanteert. Of wonen jullie in België.
De route van Dirk, rondje Las Vegas, ziet er trouwens ook goed uit.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer