Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door PSVwally »

Ik zou, ook aangaande de tips hier, echt teruggaan naar je vorige route.

Ik zou die nacht overigens toch bij Vegas zetten. Gewoon zorgen voor een hotel met een prima zwembad. Kan je man daar gaan liggen, terwijl vrouw met dochters gaan shoppen....
Maaaaaaarrr als Vegas echt geen optie is :wink: zou ik het tussen Vegas en Zion zetten bij Valley of Fire State Park en dan overnachten in Moapa Valley of in St George. In de laatste stad is het overigens al een uur later dan in Vegas vanwege de tijdzone. Valley of Fire is misschien niet zo heel groot, maar wel een prachtig park om rond te kijken.

Of zet het tussen Kingman/Needles en LA in voor een nacht Palm Springs/Palm Desert en omgeving. Rij dan via route 66 met een stop in Oatman en een 5 minutenstop bij Roys cafe bij Amboy naar Joshua Tree en de dag erna van Palm Springs via de 243 en 74 door de bergen naar LA of als je vanuit Palm Desert komt via de 74 naar LA. Je kan ook via Anza Borrego rijden, welke prachtig is, maar dan is het wel weer een hele lange rit.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Marieke01 »

Misschien heb je er wat aan, dit is uiteindelijk onze route geworden. Keuzes idd lastig! Wij hebben er, zoals PSVWally al aangeeft, voor gekozen om in LV even rust in te lassen met shoppen, zwembad en strip :D .

18 juli: Amsterdam - SF

19 juli: SF

20 juli: SF

21 juli: SF- Montery

22 juli: Monterey - Yosemity Village

23 juli: Yosemity Village

24 juli: Yosemity Village - Bishop

25 juli: Bishop - LV

26 juli: LV

27 juli: LV 

28 juli: LV - Zion
29 juli: Zion -Bryce

30 juli: Bryce
31 juli: Bryce - Capitol Reef
1 aug: Capitol Reef - Monument Valley
2 aug: Monument Valley - Page

3 aug: Page 

4 aug: Page - Grand Canyon

5 aug: Grand Canyon - Kingman
6 aug: Kingman - LA

7 aug: LA 

8 aug: LA

9 aug: LA - Amsterdam
Marjo33
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2017, 10:02

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Marjo33 »

Na lang twijfelen (en nog steeds twijfelen :roll: :lol: ) denken we nu aan de volgende route:

Dag 1 aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF naar Yosemite Valley
Dag 4 Yosemite Valley
Dag 5 Yosemite naar Lone pine
Dag 6 Lone pine naar Las Vegas
Dag 7 Las Vegas naar Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion naar Bryce
Dag 10 Bryce naar Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab naar Monument Valley
Dag 14 Monument Valley naar Page
Dag 15 Page
Dag 17 Page naar Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon naar Needles
Dag 19 Needles naar LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA

Wat zouden jullie doen, 3 nachten Moab en het lange stuk Bryce -Moab in 1 keer, of 2 nachten Moab en 1 nacht Capitol Reef?
3 nachten Moab leek me wel een fijn 'rust' moment en Mooiere omgeving dan Capitol reef?
Waar we ook nog over twijfelen is: ipv Lone Pine 1 overnachting Mamoth Lakes en 1 overnachting Death Valley en dan maar 1 nacht Page. Of juist Lone pine, geen overnachting Death Valley ( eind juli ook wel erg warm denken we) en meer rust bij page/Grand Canyon?

Las Vegas is zo erg kort dat weten we :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een dag Page minder doen en die dag gebruiken voor Yosemite of tussen Yosemite en Las Vegas; daar ga je nu echt heel snel. Weet je al wat je wilt doen in Yosemite? Wil je niet wandelen, sequoia's bekijken, naar Glacier Point, fietsen, raften, ranger wandelingen, etc?
DV is wel heet maar dat is het natuurlijk ook als je er niet overnaht en er mdiden op de dag doorheen rijdt. Als je er overnacht hoef je niet op het heetst van de dag er aan te komen, zorg ervoor dat je wel de mooie, late uren in het park hebt als de zon laag staat. Ook bij zonsopkomst is het mooi.
Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor die route in augustus.

Ik zou het jammer vinden om niet in Capitol Reef te stoppen. Zonder een stop daar heb je ook weinig tijd voor de UT12. En niet voor Capitol reef. Of Goblin Valley.
Ik zou zelf eerder kiezen voor eventueel nog Sequoia/Kings Canyon toevoegen, en Moab (met Capitol Reef) bewaren voor een andere keer, en dan niet in de zomermaanden.

Marianne
Marjo33
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2017, 10:02

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Marjo33 »

Marianne bedankt voor je reactie!
Helaas hebben wij niet de 'luxe' om op korte termijn nogmaals een reis als deze te maken. Voor deze reis hebben we best een tijd moeten sparen. Of er ooit een 2e keer Amerika komt? Misschien niet. Hoop uiteraard van wel. Ook zitten we helaas aan de zomervakantie vast, een ander tijdstip kunnen we max 1 week weg, dus dat is geen optie.
Het is vreselijk lastig om keuzes te maken. Iedereen heeft een andere mening. We hebben meerdere kennissen die Yosemite bijvoorbeeld erg vonden tegenvallen.. Ook zeggen zij dat Death Valley zo warm is in de zomer, dat ze er letterlijk ziek werden.
Uiteindelijk kunnen we waarschijnlijk pas echt een goede route plannen als we zelf geweest zijn.
Mijn man wil heel graag juist richting Moab. Vandaar ook daar 3 nachten. Dus om die te schrappen..
Zion hebben we gelezen dat het daar heeel druk is, een uur in de rij voor een shuttle bus, klinkt niet echt aantrekkelijk. Maar ja het zal in juli/aug overal wel erg druk zijn.
We dachten juist in Moab te gaan raften. In Yosemite zal het inderdaad voornamelijk alleen de hoogtepunten worden.
Page 2 nachten dachten we om daar een dag te relaxen aan het meer? Of is dat niet echt mogelijk?
Ondanks de vele verschillende meningen hoor ik graag nog ervaringen van anderen!
Is Moab dan niet de moeite waard om daar drie dagen te zijn, omdat jullie aangeven deze juist niet te doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Martin & Marianne »

Moab is zeker de moeite waard, maar met een rondje van 3 weken vanuit SF betekent een bezoek aan Moab nu eenmaal wel dat je elders weinig tijd overhoudt, vandaar dat het niet aangeraden wordt in jullie route.
Yosemite en Zion zijn inderdaad druk (daarom vind ik ook dat je er juist meer tijd voor uit moet trekken), maar dat geldt ook voor Arches. Voor Canyonlands geldt het wat minder. Bedenk ook dat het daar erg heet is in de zomer.
Als je alleen voor de hoogtepunten naar Yosemite gaat sta je overal in de file; probeer juist eens een langere wandeling te maken, om meer te zien en de drukte achter je te laten. Zeker de Tioga Road leent zich voor wat rustiger wandelingen maar daar heb je nu geen tijd voor. Ik ben benieuwd wat die kennissen gedaan hebben en wat ze tegen vonden vallen.
Een volle dag Page is zeker lekker als je wilt relaxen. Kijk ook eens in ons 2017-verslag daarvoor.
Marjo33 schreef:Ook zeggen zij dat Death Valley zo warm is in de zomer, dat ze er letterlijk ziek werden.
DV is inderdaad erg heet, maar je zit toch in je auto? En je rijdt er nu toch ook doorheen? Wil je dan een andere route nemen?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Hans B »

Denk goed na over wat je waar wil doen.
Behalve de rotspieken van Mon.Val. zie je vanuit de auto niks, dus zal je moeten gaan wandelen zowel in steden als parken.
Wat wil je echt zien, hoeveel tijd gaat het kosten.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door IngridZw »

Alle parken die je onderweg zult zien zijn de moeite waard. Maar waar de één voor een bepaald park een voorkeur heeft vind de ander datzelfde park minder mooi. Jullie moeten dit nog ervaren en ik snap dat je dan twijfelt bij zoveel verschillende meningen. Wij vonden bv de omgeving Moab prachtig vooral Canyonlands was overweldigend, gek gezegd, bijna onnatuurlijk. Maar ook Bryce, Zion...... alles heeft zijn charme. En wij vonden het trouwens ook heerlijk om aan het eind van de middag nog even te relaxen aan het zwembad. Even wat rust inbouwen.

Kortom het is altijd een kwestie van keuzes maken en als dit jullie keuze is dan is dit prima toch? Het wordt sowieso een fantastische reis. En eerlijk gezegd vind ik de route die je hebt samengesteld goed te doen met op meerdere plekken een extra dag.
Mocht je wat meer tijd willen uittrekken voor de Tioga Pas dan zou je eventueel nog kunnen overnachting in Mammoth Lake of Bishop. De rit naar Las Vegas is dan langer maar je hebt dan best nog wel tijd voor een aantal korte stops in Death Valley mochten jullie dat willen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marjo33
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2017, 10:02

Barstow, Lake Havasu, Laughlin...

Bericht door Marjo33 »

Inmiddels is onze reisplanning zo goed als helemaal rond, we vertrekken ook over 4 weken :D

Het laatste stukje waar ik maar geen beslissing over kan nemen is het stuk van Grand Canyon naar San Diego :roll:

Er staat nu een overnachting gepland in Barstow. Hier dachten we eventueel kort (als er tijd over is) naar ghost town Calico of de outlet te gaan.
Nu begin ik toch weer te twijfelen. De ochtend van ons vertrek vanuit GC staat nml om 9.00 uur de helikopter vlucht gepland. Hoe lang duurt zoiets in totaal? Hebben we dan wel genoeg tijd over om nog zo'n groot stuk te rijden? Is het niet verstandiger om een stop dichterbij GC te doen, bijv. Lake Havasu of Laughlin?

We willen graag een stuk route 66, Joshua Tree hoeft voor ons niet.
Iemand advies wat de leukste route/tussenstop is?

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Barstow, Lake Havasu, Laughlin...

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dat ter plekke bekijken. Reserveren zal niet nodig zijn. Bekijk wat mogelijkheden in de verschillende plaatsen en bekijk de reistijd naar de volgende plaats.
Heb je 1 of 2 nachten voor de GC? Heb je de dag ervoor voldoende tijd voor het park?

Marianne
Marjo33
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2017, 10:02

Re: Barstow, Lake Havasu, Laughlin...

Bericht door Marjo33 »

2 nachten, 1e nacht komen we waarschijnlijk wel laat aan vanuit Page ( geen overnachting Page, komen we vanuit MV met tussenstop Page) Dus dag erna park bezoeken en de ochtend daarna helikopter en weer verder.
Dus kan ook nog wel ter plekke? Ivm drukte in de zomer?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer