Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marjo33
Amerika-ontdekker

Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Marjo33 »

Al enige tijd ben ik aan het meelezen op dit forum voor tips. Inmiddels hebben we al een aardig idee hoe onze rondreis eruit komt te zien. Graag horen we nog tips, aanvullingen, etc over onze planning.
Helaas zitten we door twee dochters wel vast aan de zomervakantie.

Dit hebben we tot nu bedacht:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco, auto ophalen bij luchthaven
Dag 2 San Francisco (the Wharf inn, gratis parkeren :) )
Dag 3 San Francisco naar Yosemite (pines resort at bass lake, hebben jullie nog andere ideeen? In Yosemite is al veel vol.)
Dag 4 Yosemite, Tiogapass naar Mammoth Lake
Dag 5 Mammoth Lake - Death Valley
Dag 6 Death Valley naar Las Vegas (Bellagio)
Dag 7 Bryce (Ruby's inn ?)
Dag 8 Bryce
Dag 9 Capitol Reef
Dag 10 Monument Valley
Dag 11 Page, Lake Powell, Antelope Canyon tour
Dag 12 Page, Lake Powell
Dag 13 Grand Canyon, helikopter tour
Dag 14 Sedona
Dag 15 Sedona, Broken arrow tour
Dag 16 tussenstop Havasu?
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles - Amsterdam

Na contact met een aantal reisorganisaties ben ik er wel achter dat we het toch liever zelf gaan regelen. Graag tips over accommodaties of de route. :)
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Graag advies reisplanning

Bericht door Mr. Patrick »

Hoi Marjo, welkom! Wordt dit jullie eerste keer USA? En heb je overal duidelijk waar je wat wilt doen?

Ten opzichte van de 'standaard' rondreis (een mooi exemplaar is http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html) heb je vooral veel tijd voor Sedona en Los Angeles ingeruimd. Die tijd kun je ongetwijfeld vol krijgen, maar ik ben benieuwd waarom je net deze keuze hebt gemaakt. Omdat je niet alles in 3 weken kunt zien betekent meer tijd voor het één namelijk ook dat je wat anders moet missen.

Persoonlijk vind ik dit de zaken die meer tijd nodig zouden hebben:
- In Yosemite zou ik een extra nacht toevoegen. Het is zo'n prachtig mooi groot park en er is veel te zien. In de zomer is alles open dus je kunt alle wandelingen doen, rijden naar Glacier Point, Sequoia-bomen bekijken en veel meer.
- In Las Vegas heb je ook maar weinig tijd. Is het alleen als tussenstop bedoeld of wil je je ook vergapen aan de grote kermis die de stad is? Want dan zou ik wel een extra dag inplannen.
- Je slaat tussen LV en Bryce Zion NP over. Ik neem aan dat je dat bewust hebt gedaan. Ik - en met mij vele anderen op het forum - vinden dit juist één van de mooiste parken.
- In LA plan je veel tijd in, ik neem aan dat je die tijd wilt gebruiken voor pretparken? Bedenk dan vooral goed waar je je hotel neemt, gezien het verkeer in de stad agglomeratie.

Voor Bryce en Page heb je veel tijd genomen. Bryce kun je met een avond en een ochtend gezien hebben en in Page is heel veel te beleven, maar kun je ook heel snel klaar zijn door je tot Antelope Canyon en een middag Lake Powell te beperken. Hier zijn wat mij betreft 2 dagen te winnen.

Ow: schrijf je route uit in de vorm van <van> - <naar>, dan zie je snel wanneer er reisdagen in de planning zitten en wanneer je niet reist en dus een volle dag te besteden hebt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marjo33
Amerika-ontdekker

Re: Graag advies reisplanning

Bericht door Marjo33 »

Bedankt voor de reactie! Ja idd onze eerste keer, alle hulp is dus welkom!
De extra dagen zijn niet echt bewust gekozen, meer als rustpunten. Een extra dag bij Yosemite zat ik idd ook al aan te denken, kan alleen nog niet echt een leuke accommodatie vinden. Zion tussen Las Vegas en Bryce is idd wel een goede optie, hadden we nog niet aan gedacht. Ga ik me in verdiepen, hoeveel dagen Zion? Bryce kunnen we dus beter 1 dag van maken.
De dagen in LA zijn idd voor bezoek studio's, Hollywood en Santa Monica (2 puberdochters :D ) en om een beetje bij te komen van de reis.

Dan zou het zoiets worden:
Dag 1 Ams - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 6 Mammoth Lakes naar Death Valley
Dag 7 Death Valley naar Las Vegas
Dag 8 Las Vegas naar Zion
Dag 9 Zion ?
Dag 10 Zion naar Bryce
Dag 11 Bryce naar Capitol Reef
Dag 12 Capitol Reef naar Monument Valley
Dag 13 Monument Valley naar Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page naar Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon naar Sedona
Dag 17 Sedona
Dag 18 Sedona naar Lake Havasu
Dag 19 Lake Havasu naar LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA - Ams

Of zouden jullie ipvSedona ergens anders 2 dagen blijven?
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Marjo33: graag advies reisplanning.

Bericht door Markstaal »

Het stuk Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Page - Grand Canyon is na mijn idee niet erg handig, je maakt zowat een rondje waarbij er best veel km's afgelegd moeten worden. Daarom zou ik Capitol Reef eruit halen. Zion zeker 2 nachten doen! dit park heeft zoveel te bieden. Lake Havasu City vonden we ondanks de enorme hitte (dat zal tijdens de zomervakantie vaak oplopen boven de 40 graden) een leuke plaats met fijne restaurantjes e.d. Wat levendiger dan Kingman bijvoorbeeld. Op de weg richting LA zou je er voor kunnen kiezen om Joshua Tree NP te bezoeken. Voor het laatste stuk zou ik niet voor Sedona kiezen maar voor bijvoorbeeld San Diego voor dat jullie door gaan naar LA, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk :wink: 2 dagen Sedona is redelijk veel.

Ik zou van het tussen stuk zoiets van maken:

Dag 5: Yosemite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley NP
Dag 7: Death Valley NP - LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV- Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 12: Bryce Canyon NP - Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon NP

Tips voor overnachtingen:

- Yosemite: verblijf in het park zelf
- Las Vegas: The Venetian! (erg mooi hotel met alleen maar suites)
- Zion: Verblijf in Sprindale of omgeving, zo kun je direct naar het park met de schuttle bus
- Page: Red Rock Motel
- Grand Canyon Village: Yavapai Lodge, Bright Angels Lodge (in het park overnachten is geweldig mooi! en goedkoper dan het plaatsje Tusayan, ten zuiden van de rim)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind je 2e route eigenlijk best prima zo. Zo zou ik het ook best kunnen doen hoor.

Ik zou alleen de volle dag Sedona misschien naar Vegas verplaatsen, daar heb je echt (te) weinig tijd nu hoor.

Het stuk tussen grofweg Zion en Monument Valley is wel veel rijden, maar met de ut12 en ut95 pak je wel direct de mooiste wegen van het zuidwesten mee.

Lake Havasu kan tussen Sedona en LA, maar je kan ook richting Palm Springs of omgeving rijden
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de ut95 en de ut12 dit jaar voor het eerst gereden. De omgeving waar je doorrijdt is zo onbeschrijfelijk mooi dat ik dit zeker zou aanraden. En in jullie route kan het heel goed. Omgeving Sedona is ook prachtig maar ik zou dan ter afwisseling toch de extra dag inruilen voor Las Vegas. Kan me voorstellen dat jullie dochters zich hier ook goed kunnen vermaken. Zoveel te zien en te beleven.

Ga er overigens maar van uit dat het in Lake Havasu vooral in het hoogseizoen erg heet is. Wij waren er in mei en toen was de temperatuur al boven de 40 graden. Niet aangenaam vonden wij. Dat gold trouwens ook voor Palm Springs.
Je zou daarom ook de andere route kunnen nemen naar LA nl. via een stukje route 66 (Seligman- Oatman- Kingman)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marjo33
Amerika-ontdekker

Bericht door Marjo33 »

Bedankt voor de reacties!! Stof om over na te denken :D

De vluchten zijn inmiddels geboekt en ik heb Yosemite Valley Lodge kunnen boeken. Hier ben ik wel blij mee, omdat er al veel vol is in Yosemite en ik graag in het park zelf zit.

Waar ik nu heel erg over aan het twijfelen ben is om of Capitol Reef of Sedona misschien niet te doen. Het is allemaal mooi, maar ik wil ook niet continue maar 1 nacht ergens blijven. Aangezien we Zion er nu wel tussen plannen (goede tip!!) dacht ik 1 van die twee niet te doen.. Maar de route ut95 en de ut12, zoals jullie al aangeven lijkt me wel mooi. Waar ik nu aan denk is:

Dag 1 Ams - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 6 Mammoth Lakes naar Death Valley
Dag 7 Death Valley naar Las Vegas
Dag 8 Las Vegas naar Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion naar Bryce
Dag 11 Bryce naar Capitol Reef
Dag 12 Capitol reef naar Monument Valley
Dag 13 Monument Valley naar Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page naar Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon naar ????????? (lastige keus, we willen zoiezo stukje route 66 mee pikken)
Dag 17 ???????? naar L.A.
Dag 18 L.A.
Dag 19 L.A.
Dag 20 L.A.
Dag 21 L.A. naar Ams

Dan heb ik nog 1 extra nacht over die zouden we in Vegas kunnen plannen, maar mijn man zegt dat hij daar liever 1 dag is. (1 dag in al die drukte lijkt hem wel genoeg..?? ) Ook zouden we Sedona er voor 1 dag bij kunnen nemen, maar ik ben bang dat het dan in te korte tijd een beetje teveel wordt..(of kunnen we Sedona echt niet overslaan?) Misschien een dag extra bij de Grand Canyon??

Ook het stuk tussen GC en LA vind ik lastig. In ieder geval willen we een stukje route 66 rijden. Die hitte bij Lake Havasu zitten we niet echt op te wachten, maar waar dan overnachten?)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou je een extra dag GC plannen ?
Met 1 nacht over zou ik deze zowiezo in Vegas plannen, daar is meer dan genoeg te zien en te doen.
Sedona is een mooie omgeving, maar na alles wat je al zal gedaan hebben in mijn ogen niet echt een must.
Als je een stuk route 66 wil doen zou je een overnachting kunnen plannen in Kingman en dan kan je een stukje 66 doen tussen de GC en Kingman en de dag erna via Oatman rijden. Je zou ook voor Williams kunnen kiezen en dan later aankomen in LA. Met nog 3 volle dagen daar kan dat wel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Voor Grand Canyon is 1 overnachting voldoende. Je komt sowieso de dag ervoor vanaf Page het park via de oostkant binnen. Aan deze weg kun je al een aantal uitzichtpunten bewonderen zoals bij Desert View (met uitzichttoren)
Dag 17 hoeft niet lastig te zijn. De meesten overnachten in Kingman of Needles.
En ja Las Vegas is druk maar dat geldt voor alle grote steden. Met 1 overnachting ben je er natuurlijk ook geen volle dag. De meeste hotels hebben prachtige zwembaden. Dus om te relaxen kun je je daar ook een aantal uren vermaken.
Als extra rustpunt in de route kun je ook 2 overnachtingen plannen in Capitol Reef. Volop wandelmogelijkheden in die omgeving. Of een extra dag San Francisco, daar heb je nu niet veel tijd.
Maar wat je ook besluit, het wordt in ieder geval een prachtige reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben wel voor een extra dag Yosemite. Dat geeft je dan ook wat meer tijd voor SF; je zou bijvoorbeeld aan het eind van dag 3 richting Yosemite kunnen rijden. Dan zou je in Mariposa of Oakhurst (handig als je naar de Mariposa Grove wilt) kunnen overnachten. Je zult dan wel je reservering voor de lodge aan moeten passen. Verkijk je niet op de grootte van het park.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zou de route niet nog meer gaan uitbreiden (sedona) maar deze dag elders inpassen.
Stukjes route66 kun je vinden in Flagstaff, Williams, Seligman, Kingman en LA zelf. Je moet dan niet de I-40 nemen, maar de weg die door de dorpjes zelf gaat. Houd er dan rekening mee dat het veel meer tijd gaat kosten.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Qua Route 66 hebben wij het stuk Seligman-Kingman gereden en vonden dat maar een verspilling van tijd. De bezienswaardigheden waren niet echt bijzonder en kwamen redelijk overeen met wat je ook in Kingman ziet. Alleen af en toe zo'n megatrein tegenkomen heeft wel wat.
Oatman is wat dat betreft wel wat bijzonders. Compleet toeristisch natuurlijk maar met de ezels op straat, de nagespeelde schietpartijen en de rit door de bergen er naar toe wel een bezoekje waard.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, het stuk Seligman - Kingman heeft buiten Hackberry niets te bieden. Het kost je aan de andere kant niet zoveel extra tijd. Een stop in Seligman vind ik wel een aanrader.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door OpreismetCo »

Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij maakten tussen Grand Canyon en LA een stop in Needles, ligt mooi in het midden. Het stuk route 66 tussen Kingman en Needles (met Oatman) vond ik echt supermooi. Van Needles naar LA kun je ook nog een leuk stuk pakken met Amboy (ghosttown) en Joshua Tree National Park. Veel plezier met de voorbereidingen :)
Marjo33
Amerika-ontdekker

Bericht door Marjo33 »

Het wordt een overnachting in Needles. Dan nemen we het stuk route 66 tussen Kingman - Oatman - Needles. Wederom bedankt voor de tips!
Nog een dag extra in Yosemite lukt helaas niet. Het wordt kiezen tussen een extra nacht in Bryce, Capitol Reef of Monument Valley (niet bij Grand Canyon dus :D ) Waar kun je het best een ritje op een paard maken? Bryce of Monument Valley?
Hebben jullie nog tips voor een leuke accommodatie nabij Bryce? De Ruby's inn lijkt ons wat massaal, of valt dat mee? Een soort van ranch lijkt me leuk voor de meiden, houden van paardrijden.
Inderdaad een mooi vooruitzicht!! Nu nog alles precies plannen waar we wat willen zien en doen. Daar hebben we nog een paar maandjes voor, maar sommige excursies ga ik denk ik wel alvast reserveren ivm tijden enzo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paardrijden kan in Yosemite; wij hebebn eens in de vallei gereden, maar dat wordt niet meer gedaan geloof ik. Kijk eens op www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden. In Zion of Bryce kun je ook paardrijden. Mij lijkt Bryce wel mooi.
Een extra nacht MV is niet nodig, ook niet als je daar zou gaan paardrijden.
Wij hebben voor Bryce al eens in het park zelf overnacht, dat is erg mooi. Tropic kan ook, daar kun je wel cabins vinden. Veel verder zou ik niet van het park af gaan zitten.

Marianne
Marjo33
Amerika-ontdekker

Bericht door Marjo33 »

We blijven twijfelen hier... :roll:

We vroegen af of dit haalbaar is:

Dag 1 Ams-SF ( komen gunstige tijd aan 12:45)
Dag 2 SF (fietsen golden gate en Ferry terug langs Alcatraz)
Dag 3 SF naar Yosemite
Dag 4 Yosemite ( Yossimite Valley lodge, helaas niet mogelijk nog een extra nacht)
Dag 5 Yosemite naar mammoth lakes
Dag 6 Mammoth lakes naar Death Valley
Dag 7 Death Valley naar LV ( het wordt idd een kort bezoek LV, bewust 1 avond, overnachting wel op de strip)
Dag 8 LV naar Zion
Dag 9 Zion (fietsen/ wandelen)
Dag 10 Zion naar Bryce
Dag 11 Bryce ( paardrijden / wandelen)
Dag 12 Bryce, vroeg opstaan, lange rit naar Moab (via Capitol reef, of snelle route ?)
Dag 13 Moab ( bezoek Arches)
Dag 14 Moab (Langs dead horse point state) naar Monument Valley
Dag 15 Monument Valley (overnachting the gouldings) naar Page ( langs horseshoe bend)
Dag 16 Page ( na Antelope tour) naar Grand canyon
Dag 17 Grand canyon ( na helikopter tour) naar Needles (via kingman - oatman)
Dag 18 Needles LA
Dag 19 La
Dag 20 La
Dag 21 La

Waar we inmiddels absoluut over uit zijn is om Sedona niet te doen.
Onze vraag: de omgeving bij Moab lijkt ons heel erg mooi, maar is het te doen in een dag rijden van Bryce naar Moab? Of is het beter om het bij Capitol reef te laten en Moab niet te doen en nacht extra bij page te houden.
Aangezien we maar kort in Yosemite blijven, wat raden jullie ons aan om daar te ondernemen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op deze manier heb je geen tijd voor Capitol Reef en ook niet voor Canyonlands. Qua route is het natuurlijk wel te doen - gebruik voor de reistijden Googlemaps -, maar je wilt toch nog wel tijd hebben voor de bezienswaardigheden onderweg . Met maar 1 overnachting in Bryce en een tussenstop in Capitol Reef zou het eventueel kunnen, maar het blijft vrij gehaast.
Ik vind je tijd voor de GC ook minimaal. Als je in Page eerst nog een tour doet (dat zou ook kunnen op de dag dat je van MV komt, qua route kun je AC en HSB beter omdraaien) kom je niet heel vroeg aan in het park. Waar overnacht je bij de GC? En waarom naar Needles en niet bijvoorbeeld in Kingman overnachten?
Ik zou zelf Moab voor een andere keer bewaren en meer tijd uittrekken voor Yosemite (je kunt iets anders in het park reserveren en kijken of er nog iets vrij komt) en voor Las Vegas.

Wat Yosemite betreft: wanneer zijn jullie er, vroeg in de zomer? En hoe oud zijn de dochters? Zijn langere wandelingen (zoals de Panorama Trail) een optie? Voor die en andere wandelingen zie mijn wandelsite. Voor andere tips kun je eens kijken naar onze reizen met de dochters in 2002, 2004, 2006 en 2008. We hebben al die keren Yosemite (meerdere dagen) bezocht.

Marianne
Marieke01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marieke01 »

Wij gaan nagenoeg dezelfde route doen en hebben ook getwijfeld over Moab of CR. Uiteindelijk toch CR, Moab te ver uit de richting en daar heb je toch meerdere nachten nodig begreep ik. Ook wij blijven 2 nachten in Page om ook even te relaxen (antelope canyon upper al geboekt!) en willen gaan paardrijden in Bryce en M V! Succes :thumbup:
Marjo33
Amerika-ontdekker

Bericht door Marjo33 »

Wat leuk Marieke01! Jullie hebben er dus voor gekozen om moab niet te doen. Wij denken ook wel dat, zoals we het nu gepland hebben, iets te veel in te weinig tijd is, maar het is zoo lastig om keuzes te maken :?
We gaan hier nog eens goed nadenken wat te doen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer