Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
7Michel3
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2017, 11:24

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door 7Michel3 »

Wat is dan de leukste route Zion-DV-Pismo Beach?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door IngridZw »

Van DV naar Pismo Beach zijn inderdaad veel kilometers. Aan de andere kant is er op die route weinig te zien, zeg maar saai, dus als je 's morgens vroeg vertrekt kun je het zonder tussenstop doen.
Persoonlijk zou ik Bryce altijd verkiezen boven Monument Valley. Niets ten nadeel van MV (vonden wij ook mooi) maar Bryce is zo bijzonder, dat moet je gewoon zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

7Michel3 schreef:Wat is dan de leukste route Zion-DV-Pismo Beach?
Gewoon de snelste route nemen. Gebruik in Googlemaps bijvoorbeeld Furnace Creek voor Death Valley. In het park zelf zul je iets heen en weer rijden om bijvoorbeeld zowel Badwater als Dante's View en Zabriskie Point te kunnen zien.
Vanaf Furnace creek naar Pismo Beach is het 6 uur rijden. Je hebt dan nog tijd om 's ochtends vroeg nog wat viewpoints in DV mee te nemen. Overnachten in FC is wel prijzig; Stovepipe Wells is wat dat betreft beter.
Je kunt ook nog LV tussen Zion en DV plannen; dan heb je wat meer tijd voor het stuk naar Pismo Beach.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 okt 2017, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

7Michel3 schreef: begreep nu toch weer van een kennis dat op de bonnefooi met een camper geen enkel probleem moet zijn 1e 2 weken van mei, met als voordeel dat je voor $50,- dicht bij de nationale parken kunt staan, ben ik nog niet uit.
Hebben ze dat zelf gedaan en hoe lang is dat geleden?
Met 50 dollar voor een camping ben je er trouwens nog niet; kijk maar eens wat je kwijt bent aan camperhuur per nacht. Overigens: als je een camper zou nemen, waarom dan niet IN de parken staan? Dat is nog veel goedkoper. Maar reserveren is dan wel nodig.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 okt 2017, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
7Michel3
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2017, 11:24

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door 7Michel3 »

Camper vs auto maakt idd veel uit per nacht. Al met al iets goedkoper schat ik in als we een auto huren. Voordeel dat het beter doorrijdt en af en toe wat luxer slapen.
7Michel3
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2017, 11:24

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door 7Michel3 »

Dank voor alle goede adviezen, ik ben er op hoofdlijnen wel uit :thumbup: .

Zouden jullie linksom of rechtsom gaan?

1. SF-Monterey-Pismo-DV-LV-Zion-Bryce-Page-MV-GC-LV-SF

of

2. SF-LV-GC-MV-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Pismo-Monterey-SF

??

Om wat meer rust in te bouwen overweeg ik nig steeds om of MV of Bryce te laten vervallen. Toch ook wel verleidelijk om ze beiden aan te doen (‘nu we er toch zijn’)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het niet gek vinden om MV te laten vallen. Je kunt dat een volgende keer combineren met bijvoorbeeld Capitol Reef en Moab.
Linksom of rechtsom maakt niet veel uit. Schrijf het anders allebei eens uit per dag en kijk hoe de ritten dan er uitzien en hoe het met accommodatie zit. Ik zou voor sommige plaatsen niet te lang wachten om iets vast te leggen.

Marianne
7Michel3
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2017, 11:24

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door 7Michel3 »

Ik weet niet of ik ooit nog in die hoek kom, dus hou en MV en Bryce erin :? . Extra overnachting bij Zion laten vervallen, dicht genoeg bij LV, in Vegas overnachten scheelt nogal.

Schema ziet er nu als volgt uit

za NL-SF (14:50 aankomst)
zo SF (fietsen)
ma SF-LV ('s ochtends Alcatraz, 16:05 anderhalf uur vliegen à $85,- p.p.)
di LV (overdag inkopen doen voor onderweg)
wo LV-GCNP (zonsondergang Grand Canyon, zie nog plek in de Maswik Lodge à $115,- :thumbup: ??)
do GCNP-MV (fietsen/lopen Grand Canyon)
vr MV-Page ('s ochtends 2 uur paardrijden door MV)
za Page-Bryce (Antelope Canyon/Horseshoe Bend
zo Bryce-Zion (touren door Bryce)
ma Zion-LV (vroeg beginnen aan Angels Landing trail, in de namiddag 2 uur rijden naar LV)
di LV-DV
wo DV-Pismo Beach
do Pismo Beach-Monterey (namiddag rijden, 's ochtends bijkomen van lange autorit DV-PB)
vr Monterey-SF ('s ochtends walvistocht)
za NL-SF (17:50 vliegen)

- 1e woensdag lange rit van LV naar Grand Canyon
- vanaf donderdag elke dag 2 a 3 uur rijden (8 van de 9 dagen, dag 7 van DV naar Pismo Beach is een pittige, iets minder dan 600km in 5:55 (volgens Google Maps, dus daar reken ik dan 8 uur voor)
- Springdale (Zion NP) is lastig wat betreft betaalbare accomodatie! Zag op een half uur rijden in Hurrican redelijk betaalbare slaapplaatsen. Is dat een goeie optie? Hoor graag de 'gouden' tip :P .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

De Maswik Lodge zou ik meteen vastleggen als er nog iets vrij is. Daar zit je prima.
In Springdale zou je naar Zion Park Motel kunnen kijken. Overnachten in Springdale scheelt je heel erg veel tijd. Bovendien kun je met de shuttlebus naar het park. Jammer dat je geen tijd hebt voor 2 nachten daar. Het is nu allemaal erg gehaast.
"Touren door Bryce": Bryce kun je niet vanuit de auto zien. Probeer op de dag van aankomst nog een wandeling te maken. eventueel 's ochtends nog een korte wandeling , en dan zo vroeg mogelijk naar Zion. Er zijn daar veel meer en wellicht ook leukere wandelingen dan Angels Landing. Begin aan de oostkant van het park met de Canyon Overlook Trail (vlak voor de tunnel).

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door Mrvanilla »

Springdale ligt zonder twijfel beter. Maar ik vind Hurricane best te doen. Als je daar voor een veel lager bedrag betere accommodatie kunt vinden is dat wat mij betreft een goed alternatief. Het kost je effectief een uurtje extra (half uurtje heen, half uurtje terug).

Let wel dat je erg vroeg vertrekt. Zion is een enorm populair park met weinig parkeervoorziening. Je kunt ook in Springdale parkeren en daar de shuttlebus pakken.

Als de Maswik Lodge vrij is; meteen boeken! Prima accommodatie op enkele minuten lopen van de rim!
Groetjes,
Daniel
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door flex123 »

Mijn ervaring met zion in september was dat je tot 10uur nog wel kon parkeren daarna moeilijk of je moet rond blijven rijden tot dat er iemand weggaat.
7Michel3
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2017, 11:24

Re: Reis 7Michel3: meivakantie 2018 - 13 dagen Zuidwest-Amerika.

Bericht door 7Michel3 »

Thnx! Superforum dit :thumbup: !

MV uit de planning en 2 dagen gereserveerd in het Zion Park Motel (à $112,- per nacht). Ook de Maswik Lodge is gereserveerd (à $124,-). Gezien de beperkte tijd die we hebben, zijn dit superlocaties :P .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer