Reis Henrytje: twee vakanties in een - zomer 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Reis Henrytje: twee vakanties in een - zomer 2018.

Bericht door Henrytje »

Beste Forumleden,

in de zomer van 2018 willen we voor de tweede keer weer naar Amerika. De vorige keer was onze dochter 3 en nu is ze 12. We zijn van plan om een aantal plekken uit 2009 opnieuw te bezoeken maar ook op plekken te komen waar we toen met onze C30 camper niet konden komen (we hadden overigens een C25 gereserveerd). Zo hebben we destijds een auto proberen te huren in Beatty, maar omdat het zondag was is dit toen niet gelukt. Dit jaar gaan we daarom uitgebreid Death Valley doen met een goede auto.
We willen onze route opsplitsen in 2 stukken: een campergedeelte en een autogedeelte. We beginnen met het autogedeelte waarbij onze zoon van 20 ook mee gaat. Hij is er met het campergedeelte niet meer bij.
Ik wil jullie graag de route voorleggen, omdat ik toch blijf twijfelen of dit nu handig is. We komen nml een aantal keer langs en in Las Vegas. Maar hoe het anders moet weet ik ook niet. Andere tips of adviezen zijn ook erg welkom.
Wat vaststaat zijn de tickets. Deze zijn al geboekt en de nacht in de Phantom Ranch. Verder staat de route nog open maar we moeten beide routes dus afsluiten en beginnen in Las Vegas. Ik zal de route beschrijven.

18-07-2018 Aankomst Las Vegas 18.00 uur slapen van in hotel
19-07 Las Vegas slapen in Hotel
20-07 Auto ophalen en boodschappen doen en doorrijden naar Death Valley
21-07 Death Valley
22-07 Van Death Valley Eureka Sanddunes naar Scotty’s Junction vandaar door naar Virgin, Linksaf de Kolob Terrace Road op. Slapen op Free camping North Creek
23-07 Bezoek Left Fork mits we depermits krijgen! Slapen op Free camping North Creek
24-07 Bezoek Huntress slot canyon en doorijden naar Huntress slot Canyon, stukje inlopen. Overnachten op free camping bij The Wire pass.
25-07 Bezoek The Wave, mits we de permits krijgen! Daarna door naar Lone Rock Beach primitive camping Page
26-07 Lower Antilope Canyon, Horse shoe bend, slapen Lone Rock Beach primitive camping Page
27-07 Via Cottonwood canyonroad langs Yellowrock, Grosvenor Arch door naar Willis Creek Canyon en Kodachrome Basin State Park en doorrijden naar het Wide Hollow reservoir bij Escalente. Camping aan het meer (
28-07 Naar Peek-a-boo canyon en dan door naar Calf Creek, slapen op camping
29-07 Vroeg in de ochtend Calf Creek Falls bezoeken en dan doorrijden naar Capitol Reef, Fruita campground slapen
30-07 Capitol Reef, slapen Fruita Campground
31-07 naar Goblin Valley State Park, Little Wilde Horse Canyon en doorrijden naar Arches, slapen op camping in Arches
01-08 Arches en Dead Horse point State park, slapen?
02-08 Canyonlands, Island in the Sky district? Slapen?
03-08 Leprechaun Canyon, over de 95 naar de Cleopatra Pictograph, door Glenn Canyon National Recreation Area bij Hite, naar natural Bridges, daar slapen op de camping
04-08 Bezoek Mule Canyon oftewel House of Fire, door naar Fallen roof ruine langs de 261 dirtroad vlakbij de Cigarette Springs Doorrijden naar Monument Valley. Daar 's avonds de 17 miles drive rijden. Slapen op de camping daar.
05-08 Grand Canyon South Rim slapen Mother Campground
06-08 South Kaibab trail lopen, overnachten in Phantom Ranch (reeds geboekt!)
07-08 Bright Angel Trail, overnachten Mother Campground
08-08 Grand Cayon slapen Mother Campground
09-08 Havasupai Hilltop, slapen op de Havasupai Hilltop
10-08 Afdaling Havasupai (mits we permits krijgen!), slapen op de camping daar
11-08 Supai watervallen bezoeken
12-08 Vanuit Havasupai omhoog lopen, over de Hooverdam terug naar Las Vegas, slapen in hotel
13-08 Las Vegas auto inleveren
14-08 Las Vegas
15-08 Zoon naar de airport brengen en camper ophalen en doorrijden richting Sequoia en Kings Canyon National Park, langs Calico ghost town naar natural Waterslide (vlakbij Johnssondale) daar overnachten op camping
16-08 Trail of 100 Giants en daarna naar Sequoia National Park, slapen op Dorst Creek Campground
17-08 Naar Kings Canyon, slapen op Azalea campground
18-08 Kings Canyon Scenic Byway daarna door naar door Yosemite National Park, slapen Yosemite Park The Valley
19-08 Yosemite Park, slapen The Valley
20-08 Yosemite Park, slapen The Valley
21-08 Langs Olmsted Point, over Tioga Pas naar Mono Lake, , daar overnachten op free camping vlakbij Lee Vining
22-08 naar Dixie National Forest, daar overnachten op camping
23-08 Dixie bekijken en door naar Bryce, daar slapen op camping
24-08 Bryce Canyon, daar slapen
25-08 Bryce Canyon, daar slapen
26-08 Naar Zion, Watchman campground
27-08Zion, Watchman campground
28-08 Zion, Watchman campground
29-08 North Rim, daar slapen
30-08 Naar Valley of Fire Stat Park, daar slapen op ; Atlatl Campground
31-08 Terug naar Vegas, camper inleveren, slapen in hotel
01-09 Terugvlucht naar NL

Als ik ze op een plaatje zet dan zie ik 2 routes, die voor een groot gedeelte over elkaar heen vallen. Als jullie ideeën hebben hoe het anders kan dan houd ik me aanbevolen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer