Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Hallo Amerika experts,

Wij, gezin van 4 (2 kids 12-15) gaan voor de eerste keer Amerika ontdekken.
Helaas in beperkte tijd 14 dagen. Vertrek en aankomst LA.

Mijn conceptplanning:
LA aankomst 1 overnachting in de buurt van vliegveld.
1 overnachting op weg naar Grandcanyon?? nog niet ingevuld
1 overnachting bij GC
1 overnachting Zion
2 overnachtingen Vegas
1 overnachting Yosemite
2 overnachtingen San Francisco
1 overnachting Monteren
1 overnachting ???
2 nachten LA

Graag jullie advies. :thumbup: Bekend is dat deze reis erg krap is, maar helaas zitten wij aan de schoolvakanties vast.
Is deze route handig of kunnen we beter eerst richting SF?
Alvast super bedankt voor alle input!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis LA-LA meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Je zegt het al; het is krap. Ik vind het te krap. Dit is een rondje voor 3 weken, en zelfs met 3 weken is het keuzes maken. Zoals je nu Yosemite hebt gepland heeft het absoluut geen zin - het is al meer dan 8 uur rijden vanaf LV. En je mist Page en Bryce.
Ik zou iets laten vallen zodat je ook nog tijd hebt om iets te zien. Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan kun je eens naar een one way kijken. Als het wel vast ligt zou ik kiezen voor een route met Yosemite en SF, of een route met de GC, Page, Bryce Zion, Las Vegas en Death Valley.
Lees eens mee in het zuidwesten (reisschema's en routeplanning) forum; er lopen veel topics nu over routes in de meivakantie.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis LA-LA meivakantie

Bericht door PSVwally »

Als LA- LA vastligt zou ik Toch wat aanpassen. Hoe je het nu opstelt zou ik Yosemite en SF overslaan. Grote kans dat de Tioga Pass gesloten is en dan heeft 1 nacht Yosemite in mijn ogen al helemaal geen zin. En dan in SF eigenlijk een vreemde uithoek in de route. Voeg dan andere plekken toe zou ik zeggen.

Zijn SF en Yosemite een must dan zou ik eerst daarheen gaan. En dan vanaf Vegas alleen de Grand Canyon en dan direct naar LA
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Hallo experts,
Allereerst bedankt voor de snelle reacties :thumbup:

Yosemite is geen must wel LA Vegas en SF.
Zou het een optie zijn om van
LA naar laughin? ( of Palm springs) naar GC naar Vegas te rijden?
Vervolgens van Vegas naar Zion naar SF??
Onbekend wat een kortere route zou zijn?

Of idd andersom te gaan rijden vanaf la naar SF
Met een tussen stop?
Van SF naar Zion - Vegas - GC ——

Sorry ben echt een leek en sta zelf wat sceptisch tegenover reisbureaus vandaar mijn vragen op dit forum.
Ik heb al veel gelezen echter kom nog niet tot een definitieve route :oops:
Hoop nog op mooie voorstellen
Alvast wederom bedankt voor het meedenken!!
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door MichelH »

Dat wordt lastig hoor, in 2 weken tijd, zeker met een rondje LA.
Rekening houdend met jullie wensen zou ik op zoiets uitkomen:

Dag 1: AMS - LA
Dag 2: LA - Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page -Zion NP
Dag 6: Zion NP
Dag 7: Zion NP - Bridgeport (lange rijdag)
Dag 8: Bridgeport - Yosemite NP (via highway 4)
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite - San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco - Pismo Beach
Dag 13: Pismo Beach - LA
Dag 14: LA - AMS

Zoals je ziet zit het tempo er dan behoorlijk in en heb je weinig tijd voor LA en Las Vegas.
Je zou Grand Canyon - Page in één dag kunnen doen, maar dan mis je geheid wat mooie bezienswaardigheden.

Ik zou dus adviseren om een one way te doen: LA - SF, of om iets uit je wensenlijstje op te geven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Martin & Marianne »

LA, LV en SF zijn een must, maar vervolgens heb je het ook over Zion en de GC? Met SF, Zion en GC heb je wel de uitersten te pakken; je zult met maar 2 weken daar iets van moeten laten vallen.
Noiz0305 schreef:Vervolgens van Vegas naar Zion naar SF??Onbekend wat een kortere route zou zijn?
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt., je kunt met googlemaps de snelste route zien.
Koop alvast een kaart hier (bijvoorbeeld de Hallwag nr 5), dat is leuk om de route uit te stippelen, en ter plekke ook handig. Voor afstanden en reistijden gebruik je vervolgens googlemaps. Hou er rekening mee dat de Tioga Pass (de CA120) waarschijnlijk nog gesloten is. Wellicht is de Sonora Pass (CA108) een mogelijkheid. De 4 is denk ik nog later open. En langzamer.
De route omdraaien kan, maar helpt natuurlijk niet om eea wel passend te krijgen in de tijd die je hebt.
Heb je al wat routes in andere topics bekeken?

Wat mogelijke routes voor 14 dagen:
dag 1 naar LA
dag 2 LA - Kingman
dag 3 Kingman - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Bakersfield
dag 7 Bakersfield - San Francisco
dag 8 San Francisco
dag 9 San Francisco - Monterey
dag 10 Monterey - Pismo Beach
dag 11 Pismo Beach - LA
dag 12 LA
dag 13 LA
dag 14 LA

dag 1 naar LA
dag 2 LA - Kingman
dag 3 Kingman - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
dag 5 Monument Valley - Page
dag 6 Page - Bryce
dag 7 Bryce - Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Death Valley
dag 12 Death Valley - LA
dag 13 LA
dag 14 LA

dag 1 naar LA
dag 2 LA - Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - Death Valley
dag 5 Death Valley - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - San Francisco
dag 8 San Francisco
dag 9 San Francisco - Monterey
dag 10 Monterey - Pismo Beach
dag 11 Pismo Beach - LA
dag 12 LA
dag 13 LA
dag 14 LA

Ik zou het echt niet te vol maken. Je reist ook met kinderen; die zul je geen plezier doen met vooral in de auto zitten. Pak op voldoende plaatsen meerdere nachten en neem eens een hotel met een zwembad.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door PSVwally »

Eigenlijk is dit altijd een lastig parket. Tickets boeken en dan pas gaan bekijken welke reis je gaat maken. En dan erachter komen dat alle wensen er eigenlijk niet in passen. Dat is ook vaak bij mensen die bij wijze van spreken tussen Yosemite en Las Vegas zeggen Death Valley over te slaan vanwege de warmte. Ja, je kan er bovenlangs, maar qua temperaturen is het dan nog bloedheet.

Je kan tussen Vegas en SF Yosemite overslaan... maar de mooiste route is toch wel door Death Valley, de 395 en dan de Tioga Pass door Yosemite naar SF. Natuurlijk zou je van vegas naar Mammoth lakes/Lee Vining kunnen rijden en de dag erna door naar SF. Maar dan mis je eigenlijk een vd highlights van het zuidwesten?

Persoonlijk zou ik page, bryce en Zion vergeten. Van als naar de GC met 1 nacht ertussen. Dan naar Vegas en dan via Death Valley en Yosemite naar SF en de kustroute met 1 stop naar LA terug
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door ChristaDoel »

Wij hebben dit rondje in 3,5 week gemaakt en hadden daarbij soms al het gevoel te moeten 'haasten'.
2 weken is in mijn ogen echt niet haalbaar, je zit dan meer in de auto dan dat je tijd hebt om dingen te zien en wandelingen te maken.

Als je in LA begint zou ik een rondje omhoog richting Grand Canyon, Zion, Bryce en Las Vegas maken en dan SF, monterey en de kustroute laten schieten. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar wij vonden de natuurparken indrukwekkender dan de kust (ondanks dat de Highway 1 wel heel mooi is). Het is jammer dat je dan San Francisco moet missen, maar het is denk ik gezien de korte tijd niet anders.
Ook Monterey vonden wij, op de 17 mile drive na, niet heel bijzonder, dus daar zou ik ook niet zo'n eind voor omrijden. Maar nogmaals: voorkeuren verschillen per persoon.

succes met plannen!
groetjes Christa
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door sandpatt »

Ikzelf heb nog geen ervaring met de Westkust, maar ben ook een +-14 dagen reis aan het plannen.
Na veel opzoekwerk en mede door dit forum (waarvoor dank!!!) denk ik dat je een keuze moet maken tussen ofwel
1)LA - Highway 1 - SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - LV - LA
2)LA- Death Valley - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - LV - LA

Wij hebben voor dit laatste gekozen en zelfs dit zal al redelijk haastig zijn denk ik. De andere optie houden we dan wel voor een volgende reis.
Ikzelf vind het ook erg jammer, want het is een lastige beslissing om SF, Yosemite,... te laten vallen wanneer je er zo dicht bij bent, maarja...
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Hallo allemaal,

Daar ben ik nog een keertje, allereerst bedankt voor alle input :clap: wat een fijn forum!!!
Gezien het feit dat ik nog geen tickets had maar deze gezien de prijzen wel zeer snel ga boeken :D
is mijn vraag ivm de korte periode (meivakantie) of een route SF naar LA niet rustiger is?
Ik heb namelijk goede tickets gevonden qua prijs.
En dan de route in een note dop :blink: SF - Yosemithe- DV- Zion- LV- GC- LA?
Stel het zeer op prijs nog eenmaal input te ontvangen en dan wordt het tijd om alles vast te leggen!!!

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door PSVwally »

Het lastige in Mei blijft gewoon het stuk tussen Yosemite (zonder h) en Las Vegas. Is de tioga pass wel of niet open. En is bv Glacier Point open en is de Mariposa grove open?? Dat scheelt enorm in de tijd die je nodig hebt voor Yosemite. En heb je niet ergens een dag speling mbt een weekend ervoor en erna?

01 naar SF
02 SF
03 SF - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - mammoth lakes (bij open tioga pass) of Kernville/Lake Isabella
06 vanuit beide plekken naar Death Valley
07 Death Valley - Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas - Zion
10 Zion - Grand Canyon (pas in de middag naar de GC rijden, zodat je daar met zonsondergang zeker bent.
11 Grand Canyon (evt na zonsondergang doorrijden naar Williams)
12 Grand Canyon - LA[/color] (lange rit)
13 LA
14 LA - naar huis
15 aankomst thuis

Ik vind het zelf overigens net te vol. Je kan wel een lange rit plannen van Yosemite naar Lone Pine of Ridgecrest, maar dat gaat ten koste van je tijd voor Yosemite.
Je verliest een uur onderweg van Vegas naar Zion ivm de tijdzone, dus je bent eigenlijk nooit voor de middag daar. Met parkeren, lunchen en de shuttlebus betekent dit vaak dat je pas rond 14u echt in het park zult beginnen. Als je dan de ochtend erna direct naar de GC moet rijden heb je m.i. weer te weinig tijd voor Zion, dus daarom pas in de middag naar de GC rijden. Niet stoppen in Page (of het andere deel van de 89 rijden) en dan zorgen dat je ergens rond zonsondergang wel al op de desert drive bij de GC zonsondergang kunt bekijken. Dan is het die dag ook wel een must om IN het park te overnachten. De dag erna heb je dan de hele dag voor de GC en/of evt. een helivlucht erbij en een korte wandeling omlaag. Je zou dan na zonsondergang al naar Williams kunnen rijden om de dag erna een uur minder in de auto te hoeven zitten voor de rit naar LA.

Een dagje extra (of 2) zou het allemaal net wat relaxter maken, want je gaat best veel rijden. Vergis je niet in de rijtijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je ook naar andere one-ways gekeken? Bijvoorbeeld SF - Phoenix of SF - Las Vegas?
Je zou Yosemite over kunnen slaan en dan SF - kust - LA - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - GC - Phoenix/LV kunnen doen. Het blijft gehaast, dat wel.
Ik deed in 2011 een route van LA naar Phoenix in een kleine 2 weken, kijk eens naar mijn verslag om een idee te krijgen. Je hebt dan geen SF en Yosemite maar wel voldoende tijd voor LA en het rondje Las Vegas.

Marianne
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Wederom bedankt,
Omdat vooral SF, Vegas en LA op ons lijstje stonden,
is het niet mogelijk om 1 dagje Yosemite (zonder h :thumbup: ) minder te doen?
Kun jij iets aangeven qua hoeveelheid km's tussen het stukje SF-Yosemite-DV ??
Zou Williams ook Palm Springs of een ander leuk plaatsje kunnen zijn?

1. Aankomst SF (pas laat in de middag)
2. SF (hele dag)
3. SF (hele dag)
4. SF (vroeg in de ochtend vertrek) - Yosemite
5. Yosemite - DV
6. DV-LV
7. LV
8. LV-Zion
9. Zion - GC
10.GC-Williams (of een ander plaatsje op weg naar LA)
11. Williams- LA
12. LA
13. LA
14. 's avonds naar huis

Hoor graag nogmaals jullie advies :mrgreen: :mrgreen:
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Nog even ter aanvulling Yosemite is geen must, mede gezien de mogelijk weersomstandigheden er na toe.
Alle andere routes om van SF via DV naar LV te gaan zijn welkom!
groetjes
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door PSVwally »

Als je niet via Yosemite gaat is het zo’n 800km van sF naar Death Valley. Met zo weinig tijd en niets wat je daartussen aantrekt kan je het wel rijden natuurlijk, maar ergens is het ook weer zonde omdat SF dan eigenlijk zo ver van de rest ligt. Dan kan je beter van SF eerst naar LA gaan en dan richting Death Valley. Of in vegas of Phoenix kunnen beginnen en dan GC - Zion - Las Vegas - LA - kust - SF kunnen doen.

En de weersomstandigheden naar Yosemite en waarschijnlijk ook in yosemite zullen waarschijnlijk prima zijn hoor. Maar je moet over een 3km hoge bergpas om vanuit daar naar Death Valley te komen en daar zit nou net de crux...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond de route van Paul beter, hoewel ook die al druk was. Maar op deze manier Yosemite doen heeft absoluut geen zin. Ik vind 2 nachten al weinig, maar 1 nacht kan niet, zeker met zo'n lange rijdag de volgende dag.
Noiz0305 schreef:Kun jij iets aangeven qua hoeveelheid km's tussen het stukje SF-Yosemite-DV ??
Ik begrijp de vraag niet helemaal, heb je het nog niet op GoogleMaps bekeken? Gebruik voor Yosemite Yosemite Village, en voor Death Valley bijvoorbeeld Furnace Creek. En het gaat niet zozeer om de kilometers; belangrijker is de reistijd. In een eerder bericht had ik al aangegeven welke wegen waarschijnlijk gesloten zijn, dus hou daar rekening mee.
Noiz0305 schreef:Nog even ter aanvulling Yosemite is geen must, mede gezien de mogelijk weersomstandigheden er na toe.
Alle andere routes om van SF via DV naar LV te gaan zijn welkom!
Ik had in mijn vorige bericht al een route gegeven zonder Yosemite. En daar kun je natuurlijk DV tussen LA en LV tussenvoegen (koop een kaart!). Die weersomstandigheden zullen wel meevallen hoor, tussen SF en Yosemite zul je normaal gesproken geen problemen ondervinden; het gaat alleen om de route van Yosemite naar DV via de Tioga Pass die waarschijnlijk dicht is. Nogmaals: koop ook alvast een kaart; dan wordt het ook wat duidelijker.
Qua overnachting tussen de GC en LA is Williams een mogelijkheid, maar je kunt ook verder rijden. Of het een leuke plaats is, is niet zo relevant denk ik; het gaat om de verdeling tussen nog iets zien bij de Grand Canyon (waar je al weinig tijd voor hebt als je van Zion komt) en de lange rit naar LA.

Doe niet te veel. Wel naar Zion en de GC maar geen tijd hebben voor Bryce en Page (en eigenlijk ook niet voldoende voor Zion en de GC) vind ik erg jammer. Maak een keuze. Of kies voor de zomervakantie, zodat je meer tijd hebt.
Heb je al wat reisverslagen gelezen en de site http://www.ontdek-amerika.nl gelezen zodat je weet wat je overal kunt verwachten?

Marianne
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Paul, Marianne en de andere bedankt!
Zowel de one-way van Paul als een eerder beschreven rondje LA van Marianne spreekt ons aan.
Gezien de "krappe" tijd, wat is jullie advies toch beter een rondje of one way boeken?
One way wordt dan SF -LA...(gezien de aanbieding ; )

Kaart gaan we deze week aanschaffen en dan alle input van deze site hierin verwerken vervolgens keuzes maken :blink: om tot een mooi resultaat te komen.....
Verneem graag nog eenmaal jullie advies!!! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik was ervan uitgegaan dat de vluchten vast lagen, dat maakte ik op uit je eerste bericht. Als dat niet zo is zou ik eerder voor een one way kiezen.
Dat zal je 1 of 2 dagen meer tijd geven ten opzichte van een rondje.
Als LA-SF (ipv SF-LA) ook tot de mogelijkehden behoort wat de prijzen van de tickets betreft zou ik daarvoor kiezen, zeker als je naar Yosemite wilt. Hoe later je daar bent hoe meer kans op open wegen en begaanbare trails.

Marianne
Noiz0305
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door Noiz0305 »

Hallo amerika experts,

Na uren struinen op het forum en het nodige advies zijn inmiddels de tickets geboekt.
SF-LA one way. Hotel in SFO ook vastgelegd :thumbup:
Van 21 april t/m 4 mei.

het stukje SFO naar death valley via yosemite blijft lastig. :oops:
Welke plaats overnachten? Ik ga er even vanuit dat de tioga pas dicht is.
Is el portal of oakhurst handig? Om vervolgens richting DV te rijden.? Welke accommodaties adviseren jullie voor DV
Reeds heel veel gelezen echter zie nu voor dit stukje door de bomen het bos niet meer :mrgreen:

We hebben twee nachten voor yosemite, 1 voor death valley vervolgens naar las vegas.
Vanuit LV was de planning via zion naar de GC, echter gezien de tijd vraag ik me af of er een andere mooie route is naar de GC?
Kijk nogmaals uit naar jullie advies....
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Noiz0305: rondreis LA-LA meivakantie.

Bericht door PSVwally »

Zet je route nogmaals per dag neer hier dat leest veel makkelijker. Hoe ik het nu lees bv heb je 2 nachten Yosemite en daarna een nacht Death Valley. Ik hoop dat je daartussen toch nog een nacht vrij hebt gehouden?? Ik zou nogsteeds kiezen voor Kernville/Lake Isabella, Ridgecrest of een lange rit naar Lone Pine als je onderlangs moet. Bovenlangs kan wrs alleen via de Carson Pass en dan zou ik uiterlijk tot Lee Vining/Mammoth Lakes of Bodie rijden.

IN Death Valley zijn maar 3 hotels. Van west naar oost Panamint Springs resort, Stovepipe Wells en the Ranch of Death valley/Oasis of Death Valley (het voormalige furnace Creek resort). Ook de prijzen lopen van west naar oost op. Als je een overnachting tussen Yosemite en Death Valley hebt lijkt het me niet handig om als je buiten het park wilt overnachten dit aan de westkant te doen. Dan blijven er aan de oostkant alleen accommodaties over bij Beatty of Amargosa Valley.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer