Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Ik ben bezig met de vakantie 2018, met 2 tieners (dan 15 en 18). Zelf hebben we ca. 20 jaar geleden ook een kleiner vergelijkbaar rondje gemaakt en lijkt het ons fantastisch om dit nu met onze 2 kinderen te doen. De planning voor nu:

18 juli: Amsterdam - SF

19 juli: SF

20 juli: SF

21 juli: SF- Montery

22 juli: Monterey - Yosemity Village

23 juli: Yosemity Village

24 juli: Yosemity Village - Death Valley (Is dit te doen in 1 dag, bij bv vertrek 8 uur uit Yosemity? Mammoth Lakes zijn we al geweest)

25 juli: Death Valley - LV

26 juli: LV

27 juli: LV 

28 juli: LV - Bryce
 (is dit te doen via Valley of Fire en Zion - Zion zijn we de vorige keer 2 dagen geweest)
29 juli: Bryce

30 juli: Bryce - Moab
 (via Escalante)
31 juli: Moab

1 aug: Moab
 - Monument Valley
2 aug: Monument Valley - Page

3 aug: Page 

4 aug: Page - Grand Canyon

5 aug: Grand Canyon - ? 
(overnachting bij bv needles, yoshua tree of havassu?)
6 aug: ? - LA

7 aug: LA 

8 aug: LA

9 aug: LA - Amsterdam

Graag hoor ik reacties op dit schema, is dit haalbaar?

Dan ben ik nog benieuwd of iemand ervaring heeft met vliegen met Britisch Airways via Dublin en Londen?

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door PSVwally »

Ik zou in deze route niet van Yosemite Valley naar Death Valley rijden in één dag, maar dan ipv death valley overnachten rond Lone Pine. Dat geeft je meer lucht om bv Bodie of Mt Whitney portal of de Alabama Hills nog mee te pakken en de dag erna voldoende tijd voor death valley

Je kan best van Bryce naar Moab rijden in één dag, maar dan heb je eigenlijk geen tijd voor Capitol Reef en omgeving. En dan zou ik minimaal 2 volle dagen bij Moab nemen, dus in jullie geval 3 nachten. Ook tussen Moab en MV is genoeg te beleven, maar dat kan zo wel.

Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Bryce op één dag, ook al heb je de dag erna een volle dag voor Bryce lijkt me wat veel van het goede. Of maak een keuze voor één van deze 2 plekken en rij door naar Bryce, of overnacht in Zion zou ik zeggen. Ook al is VoF niet zo groot, ik kan daar makkelijk een hele dag doorbrengen. Zion zelfs makkelijk meerdere dagen...nu ga je als je via VoF gaat al weinig tijd meer voor Zion hebben....

Misschien een dag minder Vegas? Of Moab skippen of de volle dag Page eruit halen?
Als je voor het laatste kiest zou ik na de GC uiterlijk tot Kingman rijden, dan kan je het grootste deel vd dag nog bij de GC doorbrengen namelijk. Dan de dag erna in de ochtend voa Oatman naar Needles en dan de snelweg naar LA en evt Calico nog aandoen.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Bedankt voor je reactie! Keuzes zijn moeilijk! Twijfel is idd overnachting bij Torrey en dan Moab skippen en hebben we een dag 'over'. Die zouden we dan bv bij zion kunnen doen. Maar aan de andere kant lijkt Arches ook 'a place to be', daar zijn wij zelf ook nog niet geweest. Wel heb ik in veel reisverslagen gelezen dat het daar vaak zo warm is dat echt lang in het park verblijven vaak niet te doen is?

VoF zouden we ook een dagdeel kunnen doen als we in LV zijn, dat is niet zo ver weg?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door PSVwally »

Wel heb ik in veel reisverslagen gelezen dat het daar vaak zo warm is dat echt lang in het park verblijven vaak niet te doen is?
Ik ben nooit in het hoogseizoen geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Ik vond het heerlijk in Mei....
Ik denk dat vooral de drukte voor velen irritant kan zijn, omdat niet overal veel parkeerruimte is.
Maar persoonlijk zou ik me zeker niet alleen op Arches focussen, maar vooral Canyonlands Island in the sky en Dead Horse SP niet vergeten. Ik vond Arches prachtig, maar deze 2 parken staan voor mij bovenaan het lijstje mooiste parken in het zuidwesten. Voor deze parken heb je als je niet al te veel wandelingen inpland een ochtend en klein deel vd middag nodig. Arches zou ik een volle dag voor uittrekken omdat je daar toch wat verder de auto uit moet. Met de rit van Capitol Reef erbij (en dan ook goblin valley sp) dus zeker 2 volle dagen of 2 nachten minimaal. Moet je die dag ook nog Capitol Reef bekijken dus beter 3 nachten Moab of idd een extra nacht Torrey.
VoF zouden we ook een dagdeel kunnen doen als we in LV zijn, dat is niet zo ver weg?
Ik vind dat wat zonde omdat het vlak langs de route Vegas - Zion ligt. Dan kan je net zo goed een nacht minder Vegas doen, tegen de middag uit Vegas vertrekken, VoF bezoeken en dan overnachten in Overton, Moapa Valley of (goedkoper) St George.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Als ik jullie reacties zo lees, dan is er eigenlijk rond Moab zo veel te doen dat je daar toch 3 nachten 'moet' blijven. Maar dan zouden we wat anders moeten skippen..... lastig want de 2 volle dagen LV lijkt ons ook lekker om even te relaxen (ook ivm 2 pubers die natuurlijk niet park in, park uit willen.... maar ook houden van shoppen etc).

Misschien dan toch overslaan en dan overnachten bij Capitol Reef en vandaar via de HW 95 naar Monument Valley?
Ik vind dat wat zonde omdat het vlak langs de route Vegas - Zion ligt. Dan kan je net zo goed een nacht minder Vegas doen, tegen de middag uit Vegas vertrekken, VoF bezoeken en dan overnachten in Overton, Moapa Valley of (goedkoper) St George.
Ja, dat is ook zo!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door PSVwally »

Als je nou de volle dag Page eraf haalt en van Bryce naar Torrey gaat kan het wel.
Als je dan Las Vegas - Vof - Springdale doet en dan kijkt wat je nog in Zion kan doen (het is vanwege de tijdzone in Utah ook 1u later), de dag erop Bryce doet, dan Bryce - Capitol Reef over de Ut12, dan heb je in de middag en begin avond nog tijd voor CR. Dan de dag erna in de ochtend goblin valley sp en daarna Canyonlands en dead horse sp en overnachting in Moab. Dag erna Arches met overnachting in Moab. Dan via moki dugway (evt valley of the gods) en Gooseneck SP, naar Monument Valley. Als je daar rond 15u aankomt heb je tijd zat. Daar overnachten. Dag erop zonsopkomst doen en door naar Page voor de horseshoe bend, de dam en smiddags aan het meer liggen bv bij lone rock beach. (Hier win je weer een uur ivm de tijdzone).
Dan de volgende ochtend vroeg de lower antelope canyon (snel boeken) en dan door naar de Grand Canyon. De uitzichtpunten van de desert view meepakken en dan bij GC village een klein stukje de bright angel trail doen. De volgende ochtend hermits rest (en/of evt een heli of vliegtuig vlucht) en dan in de middag door naar Kingman, al dan niet via Route66 vanaf Seligman.

Dan is het enige lastige nog Valley of Fire/Zion.

Wat zijn je plannen voor LA? Zonder pretpark kan je daar misschien nog iets veranderen?
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Dank voor al je goede tips, hier kan ik wat mee!! Het wordt nog een hele puzzel! we hadden ons voorgenomen om niet al te veel tijd in Zion te blijven, daar zijn we zelf de vorige keer meerdere dagen geweest. Bryce willen we wel de tijd voor nemen. VoF zijn we niet geweest dus willen we ook zeker heen. In MV staat een paardrijtocht op de planning, dit lijkt ons geweldig. Toevallig ervaring mee en waar beste te boeken? We zullen dus niet vroeg in Page zijn. Als we en horseshoe, antelope en idd ook paar uurtjes meer willen, ontkomen we denk ik niet aan 2 nachten Page. Ik ben bang dat we misschien toch Moab niet moeten doen omdat het anders wel heel kort wordt en de opties die je aangeeft tussen Torey en MV ook erg mooi lijken! OF gaan we dan echt wat missen?
Wat zijn je plannen voor LA? Zonder pretpark kan je daar misschien nog iets veranderen?
Nee, geen pretparken (leuker dan SeaWorld in Orlando vorig jaar gaat 't vast niet worden), maar wel de andere 'highlights' en strand, dus 2 volle dagen daar wel gewenst.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Zion is voor kinderen toch wel erg leuk, zeker als je de Narrows gaat wandelen. Misschien toch een overnachting daar? Wij hadden dit jaar een overnachting in het park zelf; zeker als je er maar kort bent is dat heel prettig want je verliest gene tijd met parkeren of wachten op de shuttlebus. Met een nacht Zion is voor Bryce 1 nacht ook wel voldoende. Dat geeft je genoeg tijd voor ene wandeling naar beneden en een aantal viewpoints.
Voor Yosemite zou een extra dag wel mooi zijn. Dan heb je ook tijd voor de sequoia's in de Mariposa Grove of bijvoorbeeld voor de Panorama Trail. En inderdaad niet in een keer doorrijden naar DV, dan heb je helemaal geen tijd voor de Tioga Pass, of Bodie en Mono Lake. Met een extra stop is een overnachting in Mammoth Lakes en DV ook mooi. Je bent al in ML geweest zeg je, maar als tussenstop is het toch geen probleem om daar weer te overnachten? Het gaat niet om de plaats zelf.
Is Monterey een must?
Paul noemde de Bright Angel Trail; een andere optie is de South Kaibab Trail, die heeft wat mooiere uitzichten vind ik. Heel mooi bij zonsopkomst!

Marianne
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Extra dag Yosemite kan niet, dan moeten we nog een dag ergens skippen en een stukje kust Carmel/Monterey willen we er eigenlijk wel inhouden. Naar DV ineens is idd wel erg ver als we ook nog hier en daar willen stoppen. Wat zou dan beste overnachtingsplek zijn, ML, Lone Pine, Bishop? De dag erna willen we natuurlijk wel ook tijd hebben voor DV.

Marianne, heb je nog een tip voor overnachting in Zion? Denk dat we die er dan ook nog tussen plakken, dan zou 't ongeveer zo worden:

18 juli: Amsterdam - SF

19 juli: SF

20 juli: SF

21 juli: SF- Montery

22 juli: Monterey - Yosemity Village

23 juli: Yosemity Village

24 juli: Yosemity Village - ?

25 juli: ? - LV

26 juli: LV

27 juli: LV 

28 juli: LV - Zion (onderweg VoF)
29 juli: Zion -Bryce

30 juli: Bryce
31 juli: Bryce - Capitol Reef
1 aug: Capitol Reef - Monument Valley (onderweg moki dugway / Gooseneck)
2 aug: Monument Valley - Page

3 aug: Page 

4 aug: Page - Grand Canyon

5 aug: Grand Canyon - ? 

6 aug: ? - LA

7 aug: LA 

8 aug: LA

9 aug: LA - Amsterdam

Denken jullie dat we zo echt iets gaan missen wat er nog tussen moet?

Ik hoor het weer graag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Met 1 stop zou Bishop of Lone Pine mooi zijn; zeker met Lone Pine heb je nog voldoende tijd voor DV (zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2017-verslag daarvoor). Maar je tijd voor Yosemite is wel heel kort op die manier. Wat zijn jullie plannen daar? En wat zijn de plannen in Page? Misschien is 1 nacht daar wel voldoende? Of een nacht minder in Las Vegas?

Voor Zion hadden wij dit jaar in eerste instantie de Zion Park motel geboekt; die is heel betaalbaar. Maar we hebben dat later veranderd in de Lodge in het park vanwege de te verwachten drukte overal. De mooiste overnachting die we in Springdale hebben gehad was de Desert Pearl Inn; prachtige ruime kamers en een groot zwembad.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door PSVwally »

In principe is het stuk kust tussen SF en Monterey niet het mooiste stuk. Dat ligt een stuk zuidelijker. Nu kan je je daar best een dag vermaken hoor rond pacifica, Santa Cruz en Moss landing, maar als je bv geen aquarium bezoekt of walvistoer doet kan je evt laat op de middag al
richting Modesto/Manteca rijden en niet bij Monterey overnachten...

Ik vind de regio Moab er mooi.
Jammer om het eruit te gooien, maar waarschijnlijk wel de juiste keuze als je niet meer tijd hebt. De ut95 tussen Capitol Reef en Monument Valley is idd ook een prachtige route, één vd mooiste wegen in t zuidwesten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Als LA geen must is zou je ook kunnen overwegen om in Las Vegas te eindigen, dat geeft je veel meer rust en ruimte.

Misschien niet gek om alvast iets vast te leggen voor Yosemite; de mogelijkheden zijn nu al heel beperkt. Ik zie voor de 22e tot de 24e wel heated tents; met 4 of 5 bedden (een etxra bed is handig om wat spullen op te leggen). De verwarmde tenten zijn in de zomer niet verwarmd maar hebben wel een stopcontact, dus aan te raden boven de andere tenten.
als er nog iets virj komt is Housekeeping Camp ook erg leuk, dan zit je wat ruimer, en aan de Merced River.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door PSVwally »

Als LA geen must is zou je ook kunnen overwegen om in Las Vegas te eindigen, dat geeft je veel meer rust en ruimte.
Ze schreef....
maar wel de andere 'highlights' en strand, dus 2 volle dagen daar wel gewenst.
Lijkt me dus een must :wink:
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Bedankt weer voor de tips!!!!

Zie nu ineens vliegtickets retour SF toch een stukje voordeliger dus misschien moeten we toch nog een en ander omgooien :o

Goedkoopste tickets zie ik nu te boeken via Kayak, (€ 582 retour SF), iemand anders nog tips?
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Marieke01 »

De Cedar lodge heeft vandaag zelf ons hotel geannuleerd voor aanstaand weekend, denk dar je er dus niet moet zitten de komende dage . Erg jammer maar nu hoeven we ook niet te twijfelen. Heb nu hotel bij Lake Tahoe geboekt voor 2 nachten, ik heb 2 vragen aan de ervaren Lake tahoe-gangers:

- wat is een mooie route (met evt. wat dingen te zien onderweg), vanuit Monterey
- wat zijn de highlights bij Lake tahoe (bepaalde trails, mooie strandjes etc)

Of moet ik deze vraag apart stellen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Mrvanilla »

Ik zal deze vraag zodadelijk naar jouw eigen reistopic kopiëren.

Ik zou via de Carson Pass (is ook de snelste route denk ik) naar Lake Tahoe reizen.

Er is daar veel te zien en doen. Hoogtepunten zijn wandelingen in het gebied rondom Emerald Lake. Maar er zijn ook diverse Historic sites en mooie stranden. Een leuke manier van het gebied ontdekken is per fiets. Niet duur en er zijn hele goede fietspaden aangelegd.

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van die dagen:

https://mrvanilla2017.wordpress.com/dag ... ake-tahoe/
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2006 in South Lake Tahoe. We reden toen via de Carsson Pass naar Yosemite. Onderweg brachten we een bezoek aan het Columbia SHP. De plaatsen aan de 49 (de goudzoekersroute) zijn ook leuk.
Als je nog sequoias wilt zien zou je een bezoek kunnen brengen aan het Calaveras Big Trees SP. Zie daarvoor ons 2013-verslag .

Marianne
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Dank jullie, ik zal het bekijken! Erg jammer dat we niet naar Yosemite kunnen maar Lake Tahoe lijkt ook erg mooi!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Trails »

Wij hebben vorig jaar (september) weg 88 gereden en vonden dit een mooie route. Onderweg is daar een wandeling te doen naar Shealor Lake:
https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... ail--2?u=m
Dit is het verslag van onze dag op die route:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marieke01: planning rondje zuidwesten 2018.

Bericht door Marieke01 »

Bedankt, lijkt een mooie wandeling! Ik geloof dat de rook ondertussen ook bij Tahoe aangekomen is... we gaan ‘t morgen zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer