Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JMB*
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door JMB* »

Wij (ik, mijn partner en twee zoontjes van 8 en 10) spelen al een tijdje met de gedachte om een rondreis(je) te maken in Texas. Eigenlijk vooral mijn wens (ik wil graag de muziekstad Austin en verschillende bekende bbq joints bezoeken) maar zij gaan graag mee. We zijn al eens eerder in de VS geweest, in 2006 hebben we rondreis gemaakt door het diepe zuiden.
De plannen voor de rondreis zijn nu concreter geworden; ik heb de tickets geboekt voor een vlucht op 26 april vanaf Amsterdam naar Houston met BA voor minder dan € 1750 (ik ben best tevreden met deze prijs en ook nog redelijke vertrektijden).
Nu komt het leuke deel; het plannen van de rondreis. Hier kan ik natuurlijk de input van dit forum goed gebruiken!

Grof ziet de planning er zo uit;
Dag 1; vliegen naar Houston, auto ophalen etc.
Dag 2; Houston bezoeken en naar San Antonio
Dag 3; San Antonio
Dag 4; rijden naar Big Bend
Dag 5; Big Bend
Dag 6; rijden naar Hill Country
Dag 7; Hill Country
Dag 8; Hill Country
Dag 9; Hill Country -> Austin
Dag 10; Austin
Dag 11; Austin -> Dallas
Dag 12; onderweg in Louisiana
Dag 13; onderweg in Louisiana naar New Orleans
Dag 14; New Orleans
Dag 15; Cajun Country
Dag 16; Cajun Country -> richting Houston
Dag 17; ’s avonds vliegen naar Amsterdam

Ik twijfel nog of Dallas een bezoek waard is, een alternatief zou zijn om van Austin “recht” over te steken naar Louisiana en wat natuurparken onderweg bezoeken.
Ik besef dat er enkele dagen tussen zitten dat er flink wat kilometers gereden moeten worden maar daar zien we niet tegen op. Natuurlijk helpt een mooie grote auto hierbij (moet ik nog boeken)!

Ik hoor graag tips en aanbevelingen van jullie, bv mbt de Big Bend (waar verblijven etc), bezienswaardigheden onderweg, etc.
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door eric44051 »

Dallas vondt ik zelf erg de moeite waard.
Maar het is verstandiger om er niet helemaal voor om te rijden.
Overnachting in chios mountain lodge in de Big bend is een aanrader.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door MichelH »

Dallas is zeker de moeite waard.
Het Sixth Floor Museum heeft een diepe indruk op mij gemaakt en als je van conspiracy theories houdt zeker een must. Daarnaast hebben we destijds het stadion van de Dallas Cowboys bezocht, wat echt super mooi en groot is.
De Southfork Ranch (van de TV serie) daarentegen vond ik erg tegenvallen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door michelly »

Ik vond de Southfork Ranch nou net het leukste. Maar dat kan ook komen omdat het jeugdsentiment was :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door hemmie »

Ik ben zelf niet zo'n fan van Dallas, behalve het 6th floor museum. Je hebt er in je planning ook niet veel tijd voor, en ik denk dat het echt een persoonlijke keuze is of je daar voor wil omrijden.

Ik vind het persoonlijk veel rijden op en neer naar Big Bend voor 1 dag.
Terug in Texas!
JMB*
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door JMB* »

Het Sixth Floor Museum in Dallas zou ik wel graag willen zien, maar om alleen daarvoor naar Dallas te rijden?
Misschien dat we een dag minder in Hill Counrty zouden kunnen verblijven om een dag meer in het Big Bend NP te hebben. Hoe zouden we de tijd in in Big Bend het beste kunnen besteden?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door Tipsy_1 »

Jij rijdt nu eigenlijk "heen en weer" naar Big Bend, dat vind ik niet logisch en het is ook een flinke rit.
Kan je niet proberen er meer een rondje van te maken door andere zaken toe te voegen? Je probeert nu dingen in 1 rondreis te doen die vanuit Houston niet echt in een lus of zo liggen. Lijkt me niet erg effcient. Kan je niet beter "kiezen" wat je nu juist wilt doen.

Big Bend is overigens een topper:
Ik zou zeker drie overnachtingen voorzien voor Big Bend - de Chisos Mountain Lodge is inderdaad een grote aanrader! Vergeet niet naar de sterrenhemel te kijken.
Het is een prachtig park en echt de moeite! (ik vond het een van de fijnste USA ervaringen tot nu toe, ook omdat het zo afgelegen is)

Misschien heb je voor inspiratie iets aan ons 2014 reisverslag via de link hieronder. Wij deden een route van een dikke twee weken vanuit Houston.
Dallas deden we wel niet aan en ook New Orleans niet, want wij combineerden met New Mexico (wat logisch was gezien de ligging van Big Bend).
Het was een super trip, dus je gaat je zeker vermaken!
JMB*
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JMB*: rondreis Texas (en Louisiana).

Bericht door JMB* »

Ik denk dat ik een oplossing heb; aangezien de terugvlucht naar AMS pas om 20:25 vertrekt, hoeven we niet in Houston te overnachten voor het vertrek maar zou dat ook bijvoorbeeld Lake Charles kunnen zijn. Zoals de planning er nu uitziet blijven we 3 nachten in de Big Bend, 3 nachten in Hill Country en 2 nachten in Austin. Om vervolgens 1 nacht in Dallas te blijven en daarna een nacht ergens in Louisiana (Lafayette?). Daarna nog 2 nachten in New Orleans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer