Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MaMootjes: camperreis zomer 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MaMootjes: camperreis zomer 2018.

Bericht door MaMootjes »

Volgende zomer willen wij, met dochter van 15, een camperreis maken door ZW Amerika. Voor onze dochter is het de eerste reis naar die kant van Amerika. We willen haar zoveel mogelijk moois meegeven, en we denken aan het bekende rondje met een combinatie van steden en parken, niet teveel km op een dag. Ik ben op zoek naar de 'ideale' route en naar tips voor onderweg. Wat mogen we niet missen?

We hebben het volgende in gedachten:
1. AMS-LA
2. Camper ophalen en overnachten bij LA (tips voor camping?)
3. LA-Yoshua Tree NP
4. Yoshua-Kingman
5. Kingman (stuk route 66) - Grand Canyon
6. Grand Canyon
7. Grand Canyon-Page
8. Page
9. Page-Bryce NP
10. Bryce-Zion NP
10. Zion -Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas-Barstow
14. Barstow-Lone Pine
15. Lone Pine-Yosemity
16. Yosemity
17. Yosemity-San Francisco
18. San Francisco (fiets huren)
19. San Francisco (Alcatraz)
20. San Francisco-Montery
21. Montery-Pismo
22. Pismo-LA (camper inleveren)
23. LA (rondje stad, Beverly Hills etc)
24. LA (Universal)
25. LA-AMS

We twijfelen over de hele dag in Grand Canyon, zou ook ergens anders ingepast kunnen worden. We twijfelen ook over de stops tussen Las Vegas en Yosemity, we hebben nu gekozen voor Barstow en Lone Pine. Mag anders zijn. En we zoeken de twee mooiste stops tussen San Francisco en LA. Nu voor Montery en Pismo gekozen maar is dit voor verbetering vatbaar?

We horen heel graag of jullie tips en advies hebben, ook tips voor mooie campings zijn welkom al heb ik wel al veel gevonden op jullie fijne forum!
Alvast bedankt,
Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MaMootjes: camperreis zomer 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Voor tips is het goed als je aangeeft waar jullie belangstelling naar uitgaat. Willen jullie wandelen of andere activiteiten ondernemen? Heb je al wat reisverslagen gelezen? Of www.ontdek-amerika.nl bekeken?
Voor de Grand Canyon trekken jullie relatief veel tijd uit; is dat bewust? Wat zijn jullie plannen daar? Als je van Kingman komt heb je al een middag in het park. En ook de volgende ochtend want met 2 nachten Page hoef je daar ook niet heel vroeg aan te komen. Je kunt overwegen om een nacht minder GC te doen en die nacht te gebruiken om via Monument Valley te rijden. Of hou twee nachten GC en doe dan 1 nacht MV en 1 nacht Page. Maar dat hangt ook weer af van de plannen voor Page. Willen jullie iets ondernemen op Lake Powell? Of alleen wat zaken als Horseshoe Bend en Antelope Canyon?
Voor Zion zou ik een extra nacht uittrekken. Dat geeft je niet alleen meer tijd voor Zion maar ook meer ruimte voor Bryce. En tijd om eventueel via Valley of Fire naar Las Vegas te rijden.
Tussen Las Vegas en Yosemite zou je bovenlangs kunnen rijden, naar Lee Vining. Dat scheelt je een dag.
De route vanaf Lone Pine is wel mooi, maar van Lone Pine naar Yosemite Village is een lange dag met veel bezienswaardigheden en wandelmogelijkheden onderweg. Ik zou dat te ver vinden voor 1 dag. wij deden daar al meerdere keren 2 stops, zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag. Sowieso is meer tijd voor Yosemite aan te raden. Het is ene erg groot park met veel verschillende delen en bezienswaardigheden.
Joshua Tree is erg heet in de zomer. Het is misschien ook een idee om de dag dat je de camper ophaalt al iets naar het oosten te rijden, en dan de volgende dag naar Kingman.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Bedankt voor de reactie! Tips om over na te denken. Reisverslagen zijn mijn favoriete lectuur tegenwoordig maar ontdek-amerika is een goeie, daar ga ik me eens in verdiepen! Ik dacht dat twee dagen Grand Canyon nodig zou zijn om alles te zien daar maar ik begrijp dat er in Zion meer te zien is, en Page is ook te doen in één dag? Onze dochter is jarig in waarschijnlijk Zion, is daar een leuk plaatsje om dit te vieren? Uit-eten-tip?
Wij vinden het leuk om nieuwe dingen te zien, middellange wandelingen te maken en vooral veel indrukken op te doen. Op zoek naar tips over indrukwekkende natuur dus. Slapen in een NP hoort daarbij. Onze dochter is graag spotief bezig, leuke activiteiten om onderweg te doen? Bijv in een band een riviertje af, een zipline, pasrdrijden, etc. Tips over leuke en bijzondere stadjes, ook spookstadjes zijn welkom. Ik begrijp dat bijvoorbeeld Oatman een bezoekje waard is? We zijn ook geinteresseerd in de geschiedenis van dit stuk amerika. Mijn dochter wil graag een keer uitgebreid shoppen natuurlijk, waar kunnen we dat het beste doen buiten de grote steden? En welke wegen zijn mooi, de snelweg is waarschijnlijk niet de mooiste route. We hebben ook veel zin om lekker te kamperen, vuurtje stoken, sterren kijken. We zoeken niet de campings met de meeste faciliteiten maar met de mooiste plekjes. Een full hook-up zal toch wel af en toe nodig zijn, om de 4 dagen ofzo (afhankelijk van gebruik stroom en water natuurlijk).
Is bovenlangs van Las Vegas naar Yosemity goed te rijden en niet heel erg lang en saai? Is het dan beter om van LA naar kingman via Barstow te rijden en yoshua over te slaan? Omdat yoshua erg heet is? Las Vegas - Lee Vining in één dag? En als we 2 stops maken tussen San Francisco en Los Angeles, waar zou dit dan het beste kunnen? Iets met een leuk stadje voor 's avonds en de mogelijkheid voor een strandwandeling?
Nog zoveel vragen dus! Gelukkig hebben we nog bijna een jaar om alles uit te zoeken. Alvast bedankt voor alle suggesties en tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt Zion niet echt met de GC vergelijken, maar las je graag wandelt is een volle dag in Zion aan te raden. De GC is prachtig, en erg groot, maar afgezien van de uitzichtpunten langs de rim wat lastiger te bekijken; een wandeling naar beneden is zwaar, en je zult niet in 1 dag helemaal naar de rivier en terug kunnen lopen. In Zion heb je veel afwisseling, in korte en lange en makkelijke en moeilijke wandelingen. Met je dochter is de Narrows een aanrader.
Springdale ligt tegen Zion aan en is een leuke plaats met een prima keus aan restaurants.
Als je een spookstadje wilt zien kan ik Bodie aanraden. Dat is een prachtige spookstad. Het is met een camper wat lastiger te bereiken, maar het is wel te doen.
Qua wegen heb je weinig keus. Snelweg zul je op deze route nauwelijks hebben.
De route van LV naar Lee Vining is wel saai denk ik, maar dat geldt ook voor de route van LV naar Barstow.
Ik weet niet waar je met een camper het beste kunt staan langs de kust. Qua verdeling is Monterey en Pismo Beach prima. Wij hadden dit jaar maar 1 stop, in Cambria. Voor een strandwandeling mooi, en we hebben er heerlijk gegeten, maar omdat we er pas in het donker aankwamen hebben we niets van Cambria zelf gezien.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Gisteren onze camper gereserveerd via Tioga, het gaat echt gebeuren, jippie! Nu de ideale route uitstippelen. Twee nachten Page is niet nodig begrijp ik wanneer je enkel horseshoe Bend en Antilope Canyon wilt bezoeken? Ik sprak iemand die Bryce het mooiste vond en daar veel had gewandeld. Wat is jullie mening? Twee nachten Bryce of twee nachten Zion? MV zou ook een optie zijn, is wel weer wat verder toch? Jeetje wat een keuzes, daar ben ik niet zo goed in :wink:
Gelukkig hebben we nog bijna een jaar om alles uit te zoeken, 283 dagen om precies te zijn!
Bedankt voor jullie adviezen, ze zijn van harte welkom!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het hangt een beetje af van je route. Je kunt met 1 nacht Page prima Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken. Veel mensen op het forum raden 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce aan. Dat is op zich ook een goede verdeling in mijn optiek. Bryce is een klein park, met een volle dag kun je een goed beeld van het park krijgen. Rijd alle viewpoints af en doe vooral tenminste één wandeling de canyon in; een aanrader is de Navajo/Queens Garden Loop. Bij voorkeur loop je deze wandeling dan in de ochtend, als het nog niet te druk is en niet te warm.

Hoewel ik zelf ook 2 nachten Zion zou aanraden, moet je dan wel van wandelen houden. Zion is een echt wandelpark; dus als je niet graag (lange) wandelingen maakt volstaat 1 nacht Zion ook prima.

Succes.
Groetjes,
Daniel
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Kleine update: tickets zijn geboekt! In juli voor 566 pp, met 1 overstap. Blij mee!
Nu kunnen we echt met de route aan de slag, immers we hebben een heen en terug datum. Ik ga eens puzzelen met 1 nacht GC, 1 nacht Bruce en 1 nacht Zion. En Monument Valley toevoegen. Waar zit die dan in de route? Tussen Page en Bryce? En iemand ideeen voor alternatief voor Yoshua, overnachting tussen LA en Kingman...
Dank weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet veel meer toevoegen, het lijkt me niet prettig om overal maar 1 nacht te zijn.
Maar schrijf het eens uit, dan is het makkelijker te zien wat er wel en niet mogelijk is. Voor MV: kijk eens op de kaart of op googlemaps. De kortste route is GC - MV - Page - Bryce.
Het is nog niet zover, maar oriënteer je op tijd hoe het reserveren van campings gaat, voor Yosemite is het verstandig je goed in te lezen en van te voren te oefenen. Is de camper al geboekt? Hoe sneller je dat doet, hoe goedkoper het is. Voor het stuk vanaf LA is het goed om te weten hoe laat je de camper op kunt halen.
Je kunt door Joshua Tree naar Twentynine Palms rijden en daar overnachten. Of rij verder en sla Kingman over.

Marianne
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Voor shoppen zou je kunnen stoppen bij de Carzabon Outlets, relatief kort voor Palm Springs als je van Los Angelos komt. Wij zijn er in 2008 geweest, toen wij, ook met een camper, het klassieke rondje reden.
In 2013 hebben met de camper niet ver van Los Angelos overnacht in Malibu op Malibu Beach RV Park. Een best dure camping vonden wij, maar dat geldt voor meer campings in Californië. Wel hadden we er een onbetaalbaar uitzicht op de oceaan. Zie dag 19 van ons Route66-verslag.
In Monterey vonden we zowel in 2008 als in 2013 onderdak op camping Marina Dunes RV Park, een paar mijl ten noorden van Monterey. Ook weer een zeer prijzige camping. (zie dag 20 en 21 van Route66-verslag).
Wij hebben een voorkeur voor plaatsen in de Stateparks. Een full hook-up is echt niet persé nodig. De campers hebben een grote watertank en water innemen kan in een State-park ook altijd. Enige dagen zonder water tanken kun je gemakkelijk overbruggen.
Ter vergelijking: in Europa hebben we in onze eigen camper een tank van 100 liter en daar kunnen we goed drie dagen mee doen met twee personen, waarbij we altijd (kort) douchen in de camper.
Bij de Grand Canyon heb je de Mather campground in het National Park zelf. Zeer aan te raden, vinden wij; wel moet je op voorhand reserveren, want de camping is gauw vol. Geen voorzieningen maar je kunt zo met de shuttlebus naar de uitzichtpunten.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Nog een aanvulling: voor campings kijken we voor het uitstippelen van een reis veel op de site van Tioga Tours. Daar vind je onder de Praktische Info veel campings en reviews.
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Bedankt voor alle tips, we hebben gelukkig nog voldoende tijd om alles uit te stippelen. Want jee, wat is het moeilijk om te kiezen, we willen alles! :? Maar goed, dat gaat natuurlijk niet.

We hebben wel een mogelijk alternatief bedacht, heeft iemand ervaring met de route
Las vegas, zion, bryce, salt lake city, reno (of lake tahoe), san Francisco (in plaats van bryce, zion, las vegas, barstow, yosemity, san francisco)
Dan missen we Yosemity maar kunnen misschien Lassen toevoegen? De afstanden worden wel wat groter dan denk ik? Zou dit iets zijn?

Hoor graag jullie adviezen hierin,
Dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom zou je een alternatieve route doen?
Wat ik wel zou doen zoals gezegd is Barstow schrappen. Maar waarom via SLC en Reno? Dat is erg veel rijden en je hebt te weinig tijd lijkt me om dan bijvoorbeeld nog Capitol Reef mee te pakken, dus je rijdt erg veel minder interessante wegen op die manier.
Schrijf alle alternatieven per dag uit, dat is de enige manier om een route goed te kunnen beoordelen.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Jij zou vanaf LV via Lee Vining naar Yosemity rijden dan, begrijp ik? De weg om de noordkant van Death Valley? En dan Bodie meepakken en Mammoth Lakes.
Ik vond die zoutvlakte bij SLC interresant en dacht misschien Lassen mee te kunnen pikken maar dat worden sowieso teveel km denk ik. Ik kan ook niet veel info vinden over die route, dat zegt waarschijnlijk genoeg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, gewoon even doorbijten en in 1 dag naar Lee Vining rijden. Mammoth Lakes kan ook, is mooier kamperen maar verder geen doel op zich.
SLC ligt toch echt heel ver uit de route. Mooi om eens te combineren met Yellowstone.
Ik zou ook eens kijken naar een extra dag Yosemite zodat je ook tijd hebt voor bijvoorbeeld de Mariposa Grove, en je de ruimte hebt om de drukte te ontwijken.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

We zijn er (min of meer) uit!
De laatste weken flink zitten puzzelen. Veel tips verzameld, o.a. op dit forum (dankjewel!!!). Veel reisverslagen gelezen, campings virtueel bezocht etc. En nu denken we dat we een mooie route hebben met heel veel hoogtepunten. Ik ben wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog suggesties en opmerkingen hebben. Op een paar punten zijn we er nog niet uit, hier is alle advies natuurlijk welkom.
Daar komt hij:

Zondag 8 juli: AMS-LA, overnachting Mariot LA Airport
9 juli: camper ophalen, Road Bear, overnachting op KOA/Pomona/Fairplex
10 juli: vroeg richting Joshua Tree NP, camping Jumbo Rocks (first com ..)
11 juli: richting Kingman via Sitgreaves Pass en Oatman, overnachting Kingman (camping?)
12 juli: naar Grand Canyon via route 66, overnachting Mather Campground
13 juli: bezichtiging GC, in de middag richting Monument Valley, overnachting The View Campground
zaterdag 14 juli: vertrek richting Page, onderweg HorseShoe Bend, lake Powel, overnachting Wahweap?
zondag 15 juli: in de ochtend Lower Antilope, daarna richting Bryce of Cedar Breaks (camping Point Supreme) is nog een twijfelgeval
16 juli: verjaardag van onze dochter! Richting Zion, Springdale. Avond lekker eten... Tips? overnachting Watchman Campground?
17 juli hele dag Zion, Narrows
18 juli: vroeg op en via Valley of Fire naar Las Vegas, overnachting KOA Sam's Town of parkeren en hotel
19 juli: hele dag Las Vegas
20 juli: vroeg op en over de 95 via Beatty richting Tonopah, naar Mammoth Lakes, overnachting Oh! Ridge of Convict Lake Campground
zaterdag (niet handig maar ja?) 21 juli: via Tioga Pass naar Yosemite, overnachting op Upper of Lower Campground
zondag 22 juli: hele dag Yosemite (helaas een zondag ... )
23 juli: vroeg vertrekken richting San Francisco, overnachting op Marin RV
24 juli: hele dag SF: Alcatraz, China Town, Bike the Bridge, Wedstrijd Giants (als mogelijk?), Haight Ashbury
25 juli: vertrek richting Morro Bay/Pismo/Kirk Creek, bezoek Mid State Fair in Paso Robles, overnachting Kirk Creek?
26 juli: vertrek naar Santa Barbara, via Solvang. Overnachten camping ?
27 juli: .... Deze dag is 'over'. Dat betekent dat we ergens een dag kunnen toevoegen, maar wat is de beste optie?
zaterdag 28 juli: camper inleveren bij Road Bear, naar hotel of AirBNB in LA, tips?
zondag 29 juli: hele dag cruisen met hopelijk een gehuurde Mustang Convertable
30 juli: Universal Studios
31 juli: terugvlucht LAX-AMS
1 aug: aankomst AMS

Er zijn nog een aantal 'zwakke schakels', twijfelgevallen. Die heb ik blauw gemaakt in de tekst. Tips en opmerkingen, suggesties zijn zeer welkom! Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Alvast bedankt!
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

We hebben afgelopen sept./okt. 7 weken rondgereisd met een camper.
Voor Mather campground (GC) kun je proberen plek 92 te krijgen. Dit is een hele grote plek met ook wat zon.
Oh Ridge vonden we geweldig mooi en daar hadden we plek 83 (Coyote Loop).
Bij Monument Valley stonden we op een nieuwe camping. Was toen bijna klaar. Heel mooi verzorgd met bomen en bloemen en gras tussen de plekken. Schitterend uitzicht op MV. https://www.monumentvalleycamp.com/
Probeer in ieder geval de campings voor de vrijdag- en zaterdagnachten te boeken. Dan trekken de Amerikanen er zelf massaal op uit.

Als je de kans krijgt ga dan wandelen bij/naar de meren van Mammoth Lakes of doe de Parker Lake trail. Zó mooi en lekker rustig.

We zijn ons reisverslag nog aan het bijwerken (hadden geen zin/tijd om dat ter plekke te doen).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou de dag die je over hebt gebruiken voor Yosemite. Daar heb je nu de minimale tijd, maar als je naar Glacier Point wilt, en naar de Mariposa Grove en ook in de vallei wilt wandelen of fietsen of raften, dan is een extra dag wel nodig. Je hebt dan ook nog tijd om aan de oostkant (rond Mammoth Lakes, of bij de Tioga Pass) iets te ondernemen.
Wij zaten dit jaar ook in een weekend in Yosemite; viel ons nog mee. Druk is het sowieso. Daarom is een extra dag ook lekker; dan kun je de drukte wat beter ontwijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 nov 2017, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Nieuwe camping in Monument Valley ziet er goed uit, die staat op ons lijstje, dank voor de tip! En een extra dag Yosemite is een goed idee. Is raften een optie daar in de zomer? Afgelopen zomer hebben we geraft in Costa Rica en dat was zeker een hoogtepunt van onze vakantie. Bedankt voor jullie reacties, heel nuttig en leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zit te kijken of het helpt als je de route omdraait, maar ook dan zit je in het weekend in Yosemite. Wel iets eerder, dus misschien meer kans dat er nog geraft kan worden.
Wij hebben er wel eens in augustus nog kunnen raften, meestal loopt het seizoen tot eind juli, maar het is helemaal afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die gaat vallen. Het is niet spectaculair maar wel erg leuk. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag bij 1 en 13 augustus.

Je zou kunnen proberen om een camping in Yosemite te reserveren rond de 14e juli; sowieso een goede oefening voor een maand later.

Marianne
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mdinkelaar »

MaMootjes schreef:Kleine update: tickets zijn geboekt! In juli voor 566 pp, met 1 overstap.
Dank weer!
Hoi,

Mag ik vragen waar je geboekt hebt?

groeten,
matthijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer