Reis christa&john: trip USA 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Nadat ik vorig jaar geen vaste plannen kon maken vanwege het werk voor een trip van 4 weken, heb ik stiekem al een nieuw plan voor volgende zomer 2018. Het is deze keer ook meer dan 3 weken, maar hier kan, in functie van het werk, aan gesleuteld worden.
Camper of auto staat nog niet vast, camper geniet de voorkeur.
Afh. hiervan kan bv al de extra dag in Capitol Reef om de Cathedral Gorge te bezoeken afvallen indien camper.
De Bonneville Flats laat ik hoogst waarschijnlijk vallen vanwege te lange rijtijd.
De datums zijn willekeurig genomen.
Alle tips mbt deze route zijn welkom !

Woe 27/06 : Amsterdam – Las Vegas
Do 28/06 : Las Vegas – Zion National Park (Kolob Canyon Scenic Drive – Bryce NP (Rodeo)
Vrij 29/06 : Bryce NP – Kodachrome Basin SP (Cannonville) – UT12 –Torrey
http://boulderutah.com/highway-12-boulder-utah
Zat 30/06 : Torrey – Cathedral Valley high clearance – Torrey
Zon 01/07 : Torrey – Park City
Ma 02/07 : Park City – Jackson/Grand Teton NP (1)
Di 03/07 : Grand Teton NP (2)
Woe 04/07 : Grand Teton NP – Yellowstone (1)
Do 05/07 : Yellowstone (2)
Vrij O6/07 : Yellowstone (3)
Zat 07/07 : West Yellowstone – Mesa Falls Scenic Byway/Mesa Falls – Idaho Falls
Zon 08/07 : Idaho Falls – Craters of the Moon – Shoshone Falls in Twin Falls
Ma 09/07 : Twin Falls – Bonneville Salt Flats – West Wendover (Loneliest Highway 50)- Elko
Di 10/07 : Elko – Eureka – Austin (International Café) (Loneliest Higway 50) - Reno
Woe 11/07 : Reno – Virginia City – Carson City – Lake Tahoe (rust) (1)
Do 12/07 : Lake Tahoe (rust) (2)
Vrij 13/07 : Lake Tahoe – Bodie Ghost Town – Bridgeport
Zat 14/07 : Bridgeport – Sonora Pass – Columbia Historic SP – Groveland Big Oak Flat
Zon 15/07 : Groveland Big Oak Flat – Yosemite Valley (1)
Ma 16/07 : Yosemite Valley (2)
Di 17/07 : Yosemite– South Tufa Area/Mono Lake-Grant Lake/June Lake/ Mammoth Lake
Woe 18/07 : Mammoth Lake – Bishop (Ancient Bristlecones) – Alabama Hills/Lone Pine
Do 19/07 : Lone Pine– Stovepipe Wells–Rhyolite – Red Rock Canyon Ntl Cons – Las Vegas (1)
Vrij 20/07 : Las Vegas (2)
Zat 21/07 : Las Vegas – Amsterdam
Zon 22/07 : Thuis
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Het schema ziet er ondertussen als volgt uit :

1. A'dam - Las Vegas (1)
2. Las Vegas (2)
3. Las Vegas - via Kolob Canyon Scenic Drive naar Bryce, rodeo gaan bekijken
4. Bryce - Kodachrome Basin SP - via UT 12 naar Torrey (1)
5. Torrey - dag om Cathedral Valley Loop te rijden - Torrey (2)
6. Torrey - Vernal - Flaming Gorge NRA
7. Flaming Gorge - Grand Teton NP (1)
8. Grand Teton NP (2)
9. Grand Teton NP - Yellowstone NP (1)
10. Yellowstone (2)
11. Yellowstone - in de namiddag via Mesa Falls Scenic Byway naar Idaho Falls
12. Idaho Falls - Craters of the Moon - Shoshone Falls/Twin Falls
13. Shoshone Falls/Twin Falls - rijdag naar Reno
14. Reno - Virginia City - Carson City - Lake Tahoe
15. Lake Tahoe - deels via Gold Rush Trail CA-49 & Calaveras Big Trees SP naar Columbia HSP - Jamestown
16. Jamestown - via Sonora Pass - Bodie / Bridgeport
17. Bridgeport - via Tioga Pass naar Yosemite Valley (1)
18. Yosemite Valley (2)
19. Yosemite Valley - Mono Lake (South Tufa Area) Ancient Bristlecones Pine Forest (?)- Bishop of Big Pine
20. Bishop/Big Pine - Alabama Hills - Death Valley (Stovepipe Wells)
21. Death Valley - Red Rock Canyon NCA - Las Vegas
22. Avondvlucht naar huis op dag 22, deze dag willen we nog ergens tussen plaatsen.

We vliegen op LV en vertrekken ook weer vandaar in juli.

De meeste regio's zijn niet nieuw : LV, Zion, Bryce, Capitol Reef, Yellowstone, Yosemite & Death Valley in vorige reizen bezocht.
Maar we willen nu ietsje actiever de tijd spenderen dan naar de viewpoints wandelen. Dus want meer wandelen, paddling op de Merced River.
Gezien onze kinderen van paarden houden eventueel een overnachting op een betaalbare guest ranch. (die ik tot nu toe niet heb gevonden)
Een rodeo gaan bekijken of .... ???
En bv wat ik las in Yellowstone een huifkartocht met kampvuur en BBQ.
We houden van het Western gevoel en oud uitziende plaatsjes, waar je gezellig in saloons kan vertoeven 's avonds.
Daarom twijfel ik ook om de slaapplaats Reno misschien te veranderen naar Virginia City ? Een goed idee ?
Ik las nl gisteren nog in een reisverhaal dat Reno vergane glorie zou zijn ?

Het idee om Zuid Californië met Mojave/Joshua Tree/Salton Sea/ Anza-Borego/ San Diego/LA/kust tot Morro Bay, Sequio NP, Yosemite, Lake Tahoe en dan via highway 395 en via Death Valley terug naar LV speelde ook in ons hoofd.
Maar ik las dat je in de zomer, wegens te hoge temperaturen daar echter weinig kan ondernemen (Mojave, Joshua Tree, Anza Borrego).

Een geheel nieuw verrassend rondje komen we niet op, ook niet na 20 keer te kaart te bestuderen, met minder bekende plaatsen die toch ook de moeite zijn. Misschien hebben jullie tips ?

We reizen in juli en met een huurauto en moeten dus nu dringend op zoek naar leuke overnachtingsplaatsen en stops.

Alle tips zijn welkom !
Christa & John
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

Een geheel nieuw verrassend rondje komen we niet op, ook niet na 20 keer te kaart te bestuderen, met minder bekende plaatsen die toch ook de moeite zijn. Misschien hebben jullie tips ?
Een heel verrassend rondje is het niet - je rijdt alle grote kleppers van NP af en daarvan het grootste deel op herhaling als ik het goed begrijp.
Als je op zoek bent naar iets dat je niet kent, dan moet je misschien gewoon een totaal andere route nemen. Ik begrijp dat jullie op zoek zijn naar het "amerika-gevoel' dus waarom niet iets meer weg van de cliche-plaatsen?
Een rondje midwest misschien? Wij hebben enorm genoten deze zomer (zie ons reisverslag) van de Dakota's (ND& SD) - bvb theodore rosevelt NP, custer SP, makoshika,... Veel origineler.
Montana is ook prachtig. Ingrid reed vorig jaar een schitterende route van Chicago door ND via yellowstone en Montana, misschien is zoiets iets voor jullie..
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

christa&john schreef: Daarom twijfel ik ook om de slaapplaats Reno misschien te veranderen naar Virginia City ? Een goed idee ?
Ik las nl gisteren nog in een reisverhaal dat Reno vergane glorie zou zijn ?
Wij waren er in 2015 in een prachtig hotel (de Peppermil) en deden vandaar uitstap naar Virginia City. Virginia City is volgens mij niet echt een "slaap-plaats".
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2015 een rondje Denver gedaan. Fantastische reis gehad. Anders dan in het zuidwesten troffen we in het meer traditionele midwesten veel meer het typische westernsfeertje aan o.a. veel mannen met cowboyhoeden, :D gunfight shows, saloons etc. Ook de vriendelijkheid en de spontaniteit van de mensen sprak ons erg aan. Op veel plaatsen minder commerciëlere dan in het ZW.
Wij hebben o.a. South Dakota, Yellowstone, Grant Teton, omgeving Moab, en een gedeelte Colorado (o.a. Rocky Mountains) bezocht. Leuke stadjes waar we overnacht hebben waren o.a. Deadwood, Keystone, Cody, (waar we in Cassie's café een geweldige avond hebben beleefd met de plaatselijke locals) Jackson en Durango.
Dus zoek je iets anders dan kan ik het midwesten echt aanbevelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind jullie rondje erg mooi met ook veel onbekende bezienswaardigheden op de bekende routes. Als jullie op eerdere reizen niet veel gewandeld hebben zal dit toch weer een heel andere reis worden. Wij hebben al meerdere keren dezelfde parken bezocht en toch altijd wel weer nieuwe dingen gezien en gedaan.
De suggesties hierboven zijn echter ook mooi. South Dakota is wat ver misschien maar Colorado is wel in te passen in een rondje vanuit Las Vegas.
Misschien heb je voor zowel jouw rondje als voor een stukje Colorado iets aan ons 2017-verslag.

Zie ik het trouwens goed dat je nu 4 keer de Sierra oversteekt?

Marianne
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Bedankt voor de reacties en voor de suggesties. We hebben eerder ook de aangehaalde streken bezocht met vertrek vanuit Denver.
Colorado is prachtig ! Ach, er is zoveel natuurpracht in het Westen !
Inderdaad ook helemaal fantastisch en ook daar zijn dingen voor herhaling vatbaar natuurlijk, maar vanuit Las Vegas misschien toch iets te ver.
We willen deze keer vooral in dé gekende parken (Grand Teton - Yellowstone & Yosemite) wat actiever bezig zijn; de kinderen zijn nu groter wat ons meer mogelijkheden geeft.

Idd, de passen door de Sierra's :shock: , we werken en verder aan om te optimaliseren ondertussen. :thumbup:
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

OK duidelijk :thumbup:

Leuk voor de (zelfs al wat oudere) kinderen (wij twee vonden het alleszins super) is misschien tussen Las Vegas en Bryce : omgeving St George (zie ons 2017 verslag, oktober, we paseerden er twee keer). We bezochten er het dinosaur track museum (zeer de moeite waard! wij zijn nochtans geen museumgangers maar de afdrukken werden ook echt hier gevonden, zeer knap) - en op verschillende plekken rondom St George kan je er dan ook echt "in het wild" ;-) vinden! Ook Snow Canyon SP vonden we heel de moeite.
Kolob Canyon is ook de moeite (hoewel geen must see, de dinosaur tracks & snow Canyon lieten bij ons meer indruk na). Dat heb je al op de planning staan.

3. Las Vegas - via Kolob Canyon Scenic Drive naar Bryce, rodeo gaan bekijken
4. Bryce - Kodachrome Basin SP - via UT 12 naar Torrey (1)

Mij lijken de eerste dagen van de reis wat te hoog tempo. Mijn tip van hierboven past er alleszins niet in ;-), Ik zou overwegen een overnachting in St George in te lassen. En dan de dag erna via Cedar City, Cedar Break NM.
Voor Kodachrome heb je eigenlijk geen tijd zo, omdat je nog heel de prachtige UT 12 wil rijden die dag. Wij deden het dit jaar in oktober, het is niet spectaculair maar wel heerlijk relax vonden wij. Je moet er echter wandelen om het te apprecieren. Wij deden de Panorama trail. Als je daarna nog naar Torrey moet zou ik overwegen het te skippen en in de plaats misschien bvb de watervallen die je onderweg tegenkomt (Lower Calf Creek Falls) doen, of een zij uitstap naar Devils Garden, dat past beter in de route. Als je net van Bryce komt is de Mossy Cave trail (wat buiten het park) ook erg lieflijk vonden wij (en kost niet veel tijd). We deden hem zelfs al tijdens 2 reizen :-)

Bishop/Lone PIne: zie ons 2017 oktober verslag. Hot Creek Geological Area is de moeite( en vergt niet veel tijd), - wat je al noemt: Bristlecone Pine Forrest (langere rit, wandelen). Alcazar is ook zeker de moeite waard en historisch interessant en mooie setting. In de zomer (hoogte! tot laat ligt hier sneeuw) zou je na een rondrit door de Alabama hills kunnen doorrijden tot Mount Whitney, daar kan je ook mooi wandelen (zie verslag van Bart & Evy).
IK zou overnachten in Bishop, daar zijn veel faciliteiten.

Virginia City: zie ons 2015 verslag. Erg leuk.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door PSVwally »

Leuk voor de (zelfs al wat oudere) kinderen (wij twee vonden het alleszins super) is misschien tussen Las Vegas en Bryce : omgeving St George (zie ons 2017 verslag, oktober, we paseerden er twee keer)
Ook het Red Cliffs NCA en bv Yant Flat liggen in die omgeving. Ik vind St. George niet handig liggen voor Zion, maar er is in de omgeving inderdaad meer dan voldoende te doen en zien
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

Voor Yant Flat heb je wel meer tijd nodig dan dat zij nu hebben, en misschien beetje te warm in de zomer.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Las Vegas - Bryce NP :

Yant Flat had ik ook al eerder bekeken omwille vanwege de mooie foto's (reisverslag Tipsy).
De Snow Canyon is dus indrukwekkender dan Kolob Canyon Scenic Drive ? De vraag is inderdaad hebben we er tijd voor ? We willen in ieder geval 's avonds in Bryce tijdig zijn voor de rodeo daar. Omdat onze kinderen een tijdje geleden met paardrijden begonnen zijn, willen we graag tijdens deze reis wat dingen inplannen waar paarden bij te pas komen. En de rodeo in Bryce is het eerste wat we dan kunnen inplannen hier.
Bryce zelf gaan we niet bezoeken om te wandelen, ook Mossy Trail deden we de vorige reis dus hooguit misschien nog eens een viewpoint meepikken. (3x reeds bezocht).
Kolob Canyon had ik gepland omdat de Scenic Drive blijkbaar niet veel tijd vergt.

Bryce NP - via UT12 - Capital Reef NP Torrey
Ook hier geldt dat het niet ons eerste bezoek is. We plannen de UT12 omdat het zonder twijfel onze voorkeur heeft om richting Noorden te rijden via deze mooie weg ipv via de Interstate.
Kodachrome hebben we vorige keren geen halt gehouden daarom staat het erin. Ik heb geen idee of er tijd is om de Lower Calf Creek falls te doen. Bv voormiddag Kodachrome en namiddag Lower Creek Falls (het zal dan vast erg heet zijn). Devil's Garden lijkt me ook héél aardig in ieder geval. En misschien leuker voor de kinderen.
Bovendien zou ik heel graag Cathedral Valley meepikken waar we de volgende dag de hele dag tijd voor hebben ingecalculeerd.


Alcazar ken ik niet en ik vind geen info :shock:
Hot Creek Geological Area ken ik ook niet, hier moet ik nog wat over opzoeken.

Ivm 4x Sierras :
Dit is inderdaad iets teveel en we hebben ondertussen een andere oplossing.

We zaten ook verveeld met het stuk Twin Falls --> Reno, hadden er geen goed gevoel bij tijdens het opzoekwerk. Net als met het stukje ex Capitol Reef richting SLC.

We hebben dus, naar onze mening, interessantere indeling gemaakt - maar waardoor we wel meer kms moeten rijden. Op zich is dat geen probleem voor ons, dan staan we wat vroeger op en/of komen wat later aan, het is vakantie :clap:

1. A'dam - LV (vrije namiddag en avond)
2. LV ( voormiddag uitstapje Red Rock Canyon NCA + namiddag vrij in L.V.)
3. L.V. - Kolob Canyon (of Snow Canyon) - Bryce (rodeo)
4. Bryce - Kodachrome - UT 12 (Lower Calf Creek Falls of Devils Garden (leuker voor kids) - Torrey
5. Torrey - Cathedral Valley Loop - Torrey
6. Vroeg op ! Torrey - Dinosaur National Monument - Vernal (te weinig tijd voor Dinosaur wellicht maar voorkeur hiervoor ipv SLC
7. Vroeg op ! Vernal - Grand Teton NP
8. Grand Teton NP
9. Grand Teton NP - Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP - in de namiddag via Mesa Falls Scenic Byway - Idaho Falls
12. Idaho Falls - Craters of the Moon NM - Twin Falls/Shoshone Falls
13. Lange rijdag ter vervanging van Twin Falls - Reno --> wordt nu Twin Falls - Bend
14. Bend
15. Bend - Crater Lake - slapen richting Klamath Falls
16. Klamath Falls - Lassen NP - overnachten regio Chester
17. Chester - Lake Tahoe - Virginia City - Reno
18. Reno - Bodie/Bridgeport
19. Bridgeport - Sonora Pass - Columbia SHP - Jamestown of Columbia(?)
20. Columbia - Yosemite NP
21. Yosemite NP
22. Yosemite NP- id namiddag Tioga Pass naar Lee Vining
23. Lee Vining - Alabama Hills - Death Valley
24. Death Valley - Las Vegas, auto inleveren --> terugvlucht (late avond vlucht)

Het is een drukker programma maar we vinden het niet erg.
De bedoeling is om vooral in Grand Teton, Yellowstone & Yosemite te kunnen wandelen of een andere activiteit te kunnen inlassen.

Ergens zouden we graag ook overnachten op een betaalbare ranch. Dus wie hierover tips heeft mag deze zeker delen.

Bedankt
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

sorry het is manzanar, niet alcazar
https://www.nps.gov/manz/index.htm
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door PSVwally »

Voor Yant Flat heb je wel meer tijd nodig dan dat zij nu hebben, en misschien beetje te warm in de zomer.
Ik vind zaken niet bezoeken omdat het zo warm is in die regio van Amerika altijd een beetje jammer. Het is in heel die regio loeiheet. Moet je dan maar beter gewoon niet gaan? LA zal door de oceaan nog geen 40 graden zijn, maar zeg het vierkant Palm Spring - Phoenix - Moab - St. George is gewoon heel warm in de zomermaanden. Ik ken mensen die in Zion vorig jaar ook 35 graden hadden. Je voorbereiden op hitte qua uitrusting en toebehoren en vooral ook weten waar je heengaat en daar veilig mee omgaan en je kan nog best heel veel doen in warmte.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

eens, vandaar "misschien een beetje" paul ;-), ik heb reisverslagen gelezen van mensen die de hike in de warmte te pittig vonden - bij ons wat het maar 20-25 graden dus daar kan ik niet over meespreken. Ik hou zelf wel van warmte trouwens.
Yant Flat vergt wel heel wat tijd... Als je die dag ook nog in Bryce wil geraken en onderweg wat kleinere stops maakt.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Even een update.
Alle hotels werden ondertussen vastgelegd.
Behalve de dag Bend - Crater Lake - Klamath Falls. Daar heb ik Running Y Ranch Resort op het oog. Het oogt heel aangenaam zowel de accomodatie als de omgeving waar het hotel is.
Maar zouden we niet beter daar verder doorzakken naar Mount Shashta Regio ? De natuur lijkt me mooier die regio, maar met de rijtijd weet ik niet of we daar dan nog geniet van zullen hebben. We zitten de volgende dag dan wel dichter bij Lassen NP.

Verder ben ik nu op zoek naar activiteiten, waar tips nog heel welkom zijn.
Wat we al op het oog hebben is behalve wandelen :
* Rodeo in Cody (ipv Bryce)
* Floating op de Merced
* Fietsen in Yosemite
* Raften in Yelloswtone (laagste niveau haalbaar voor eerste keer ?)
* Huifkartocht met BBQ en kampvuur (zoals Yellowstone aanbiedt). Hier heb ik echter filmpjes van gezien en ik vond het maar niets, te grootschalig/toeristisch)
--> Iemand tips waar men dit nog organiseert maar dan kleinschaliger ?
* Voor de dochters graag ook een paardrijden maar zelf heb ik schrik en zou dus liever niet of anders of wandelniveau (niet galopperen)

Wie heeft nog leuke dingen gedaan en wil deze graag delen ?

Bedankt, Christa
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben bij Crater Lake twee keer overnacht bij de Union Creek Resort. Dat is goed bevallen. Je tijd voor Lassen blijft hoe dan ook beperkt. Dat geldt ook wel voor Yosemite met jullie plannen. Tijd om te wandelen is er niet veel. Waar overnachten jullie?
Raften in Yellowstone ? In Grand Teton kan het wel.

Marianne
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door christa&john »

Bedankt voor je reactie Marianne ! :-)

Union Creek idd ook in het verleden al meermaals bekeken maar dat was voor een planning die dan niet door kon gaan (verlof werk is niet altijd simpel).
Lijkt inderdaad wel leuk en zeer mooi gelegen.
De bedoeling is bij Crater Lake niet echt om daar te wandelen. We lezen dikwijls dat als het bewolkt is het wel eens wat kan tegenvallen. We zullen daar wellicht ons beperken tot de Rim Drive met enkele view points en dan verder rijden richting Lassen. Daarom had ik eventueel gedacht om naar Mt Shasta regio door te rijden. Zitten we al dichter bij Lassen en maakt de tijd in Lassen een klein beetje langer.

In Yosemite zitten we jammer genoeg niet in de vallei. De hotels daar vind ik verschrikkelijk duur, zelf het tentenkamp vind ik overdreven voor hetgeen je krijgt. Eerder waren we daar met camper in de vallei. Nu hebben we budgetgewijs voor Yosemite Westgate Lodge gekozen. (zijn met auto deze keer)
We zullen geen wandelingen van een ganse dag doen. Ik zou liever een halve dag fietsen en een halve dag floating doen en dan wat aan tijd rest aan wandelen spenderen. Wat diversiteit aan dingen zodat het voor de kinderen ook leuk is. Die verkiezen natuurlijk floating en fietsen boven wandelen :shock:
Betreft rafting of het nu specifiek binnen de grenzen van het park valt weet ik niet, maar had info gevonden op internet over bepaalde raftmogelijkheden, denk rond Gardiner.

Inderdaad in Teton ook veel keuze in activeiten. Lijkt me zo een mooi park !!
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Hans B »

christa&john schreef: Verder ben ik nu op zoek naar activiteiten, waar tips nog heel welkom zijn.
Wat we al op het oog hebben is behalve wandelen :
* Rodeo in Cody (ipv Bryce)
* Floating op de Merced
* Fietsen in Yosemite
* Raften in Yelloswtone (laagste niveau haalbaar voor eerste keer ?)
* Huifkartocht met BBQ en kampvuur (zoals Yellowstone aanbiedt). Hier heb ik echter filmpjes van gezien en ik vond het maar niets, te grootschalig/toeristisch)
--> Iemand tips waar men dit nog organiseert maar dan kleinschaliger ?
* Voor de dochters graag ook een paardrijden maar zelf heb ik schrik en zou dus liever niet of anders of wandelniveau (niet galopperen)

Wie heeft nog leuke dingen gedaan en wil deze graag delen ?

Bedankt, Christa
Cody heeft de Night Rodeo in juni juli en augustus elke avond om 20u
Raften kan volgens mij niet IN het Yellowstone park, maar ik heb ze wel gezien op de Snake river ten zuiden van Jackson.
Paarden heb ik zien stappen in Bryce, zal ook vast elders kunnen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Groveland ben je behoorlijk wat tijd kwijt met heen en weer rijden naar het park.
Is kamperen met een tent geen optie voor in de parken? Wij deden dat vorig jaar in Yosemite en Yellowstone; is erg goed bevallen.
De tenten zijn inderdaad relatief duur maar het is wel leuk (zeker als je iets in Housekeeping Camp zou vinden) en het scheelt je toch veel tijd.
Hou er rekening mee dat zeker het raften veel tijd kost; het ophalen kost tijd en je wilt onderweg toch ook wel eens stoppen bij een strandje en even het water in. Vervolgens moet je wachten op de bus voor de rit terug naar Half Dome Village.

Raften kan inderdaad bij Gardiner. Ik zie dan niet echt tijd voor Yellowstone.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis christa&john: trip USA 2018.

Bericht door AnitaV »

Wij hebben dit op ons wensenlijstje staan voor Bryce. Misschien een idee? Volgens de verhalen is het ook te doen voor degenen die nog nooit gereden hebben (ik dus :D).
https://www.canyonrides.com/bryce-canyo ... ck-riding/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer