Reis EllenVakantie: rondreis West-Amerika SF - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis EllenVakantie: rondreis West-Amerika SF - SF.

Bericht door EllenVakantie »

We hebben tickets voor San Francisco geboekt, 13 juli heen en 4 augustus terug en willen met de huurauto en tent de steden en natuur van West-Amerika bezoeken. We vinden het leuk om te wandelen en een keer in grote Amerikaanse steden te zijn. Vorig jaar zijn we ook met huurauto en tent naar Yellowstone, Grand Teton en Glacier geweest en dat is erg goed bevallen. Waar ik me een beetje zorgen om maak is of het niet te warm is om te wandelen en te kamperen dus ik ben ook echt op zoek naar locaties waar het in ieder geval 's nachts afkoelt (anders ga ik proberen om een motel te vinden).

Ik reis met twee tieners van 12 en 14 jaar. Op basis van de info in het forum heb ik de volgende route opgesteld:
13 juli - vliegen - rijden naar Monterey - overnachting Monterey
14 juli - walvissentocht - rijden naar Big Sur - hike Big Sur - overnachting Big Sur
15 juli - rijden langs de kust - overnachting ten noorden van LA (Malibu??)
16 juli - strand / surfdag - overnachting ten noorden van LA (Malibu??)
17 juli - bezoek aan Hollywood / beach LA - overnachting net voorbij LA richting FlagStaff (Barstow??)
18 juli - rijden naar Flagstaff - overnachting Flagstaff (is ver rijden, maar FLagstaff ligt als ik het goed heb hoger dan bv Kingman, waardoor ik hoop dat het minder warm is in de tent 's nachts)
19 juli - hike Grand Canyon South Rim - overnachting Grand Canyon
20 juli - Meer Grand Canyon of Lake Powell en natuurlijk Horseshoe Bend - overnachting Page (is het hier te warm voor de tent? misschien overslaan?)
21 juli - Antelope Canyon of Lake Powell - overnachting Bryce (Ruby's Inn voor het zwembad?)
22 juli - hike Bryce - rodeo Bryce - overnachting Bryce (Ruby's Inn voor het zwembad?)
23 juli hike Bryce - overnachting Bryce (Ruby's Inn voor het zwembad? of al naar Zion? is het daar warmer op de camping?)
24 juli hike Zion - overnachting Zion
25 juli hike Zion of al naar Las Vegas - overnachting Las Vegas hotel
26 juli Las Vegas - overnachting Las Vegas hotel
27 juli Death Valley - overnachting Death Valley (suggesties?)
28 juli rijden naar Yosemite - overnachting Yosemite
29 juli hike Yosemite - overnachting Yosemite
30 juli hike Yosemite - overnachting Yosemite
31 juli hike Yosemite - overnachting Yosemite
1 aug rijden naar SF - overnachting San Francisco (misschien wel Kirby Cove?)
2 aug SF - overnachting San Francisco
3 aug SF Alcatraz - overnachting San Francisco hotel
4 aug terug naar Nederland

Ik heb in de route zelf een paar vraagtekens:
- wat is een goede plek om te kamperen ten noorden van LA om een (halve) dag te surfen en de dag daarna als vertrekpunt te gebruiken voor LA; mijn kids body surfen in NL en zijn geen beginners maar zeker ook geen experts (de LP geeft stranden voor beginners en voor experts...)
- omdat het vanaf het noorden van LA naar FLagstaff wel heel ver is, lijkt het me handig om 's avonds alvast een stuk(je) te rijden richting Grand Canyon: heeft iemand suggesties of zal ik de dag erna gewoon heel vroeg vertrekken, dan hebben we de avond in LA? Ik heb in het noorden ook 850 km op 1 dag gereden, maar daar is vrijwel geen verkeer: de eerste 475 km waren daar gewoon rechtdoor -:))
- is het te doen om op 1 dag te rijden van Grand Canyon naar Bryce en dan Horseshoe bend te bekijken en Lake Powell? Dan speel ik 1 nacht vrij (in Page), maar kan ik denk ik niet naar Antelope Canyon. En waar kan ik die extra nacht dan het beste weer gebruiken?
- heeft iemand ervaring met hoe warm het 's nachts is in Barstow (of ergens anders voorbij LA), Page en Zion? Ik heb wel average lows gezien, maar vind het lastig inschatten of dat nog oké is om 's nachts in de tent te slapen.
- de campings in San Francisco voor tenten lijken erg ver buiten de stad te liggen, behalve de primitieve campings in Golden Gate park: iemand nog een idee hier?

Naast mijn eigen vraagtekens, vind ik het fijn als jullie mijn route checken en suggesties doen. Ik zou zelf graag wat vaker langer op 1 plek blijven, omdat dat relaxter reist, maar er is zoveel te zien en dan is 23 dagen zo weer voorbij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis West-Amerika SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wij hebben afgelopen zomer in augustus een paar keer gekampeerd, maar bewust niet in Page en Zion omdat we dachten dat het wel erg warm zou zijn daar. Maar misschien valt het wel mee. In Bryce zal het prettiger zijn dan in zion maar ik zou daar 2 nachten toch wel voldoende vinden. In Yosemite en Sequoia was het heel aangenaam qua temperatuur.
Ik neem aan dat jullie in DV niet willen kamperen? Overnachten in Furnace Creek is qua ligging en voorzieningen het mooist, maar ook erg duur. Stovepipe Wells is een goed alternatief, met een koeler zwembad. Als je wilt kamperen kun je voor Lone Pine kiezen.
Ik zou niet vanuit DV of Lone Pine meteen doorrijden naar Yosemite maar nog een overnachting aan de oostkant doen. Bereid je goed voor op het reserveren van een camping in Yosemite.
Ik zou Page niet overslaan; Antelope Canyon is ene must. Zonder Antelope Canyon is het wel te doen om door te rijden naar Bryce, maar een paar uurtjes aan Lake Powell is toch ook wel lekker.

Marianne
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis West-Amerika SF - SF

Bericht door EllenVakantie »

Bedankt voor je snelle reactie; ik heb genoten van jullie reisverslagen en ga daar zeker nog een aantal goede hikes uithalen. Kamperen in DV is inderdaad niet de bedoeling, Stovepipe Wells is een goede suggestie (maar wel aan de bovenkant van ons budget), via AirBnB heb ik nog een paar goedkopere opties met goede reviews gevonden in Beatty en in Lone Pine. Liggen deze gunstig genoeg voor DV? Ik wil graag in de buurt van Death Valley overnachten om het ook 's avonds en 's ochtends vroeg te kunnen zien, zijn deze locaties daarvoor geschikt? Anders kan ik misschien beter vanaf LV via Death Valley doorrijden naar Bishop (oid) en dan de volgende ochtend door naar Yosemite. Google maps zegt dat het maar 3 - 4,5 uur rijden is vanaf Lone Pine of Beatty naar Yosemite. Ik vermoed dat dit een enorme onderschatting is, omdat je aanraadt nog een overnachting er tussenin te plaatsen. Die zou dan ten koste gaan van Yosemite en dat doe ik natuurlijk liever niet :-). De datum en tijdstip voor het boeken van Yosemite campgrounds komt dit weekend in de agenda!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis West-Amerika SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

EllenVakantie schreef:Google maps zegt dat het maar 3 - 4,5 uur rijden is vanaf Lone Pine of Beatty naar Yosemite.
Ik denk dat je dan niet Yosemite Village hebt gebruikt?
Nog los van de reistijd: langs de Tioga Road zul je ook wel enkele stops en wandelingen willen maken denk ik. En een bezoek aan Mono Lake of Bodie?
Oefen een maand van te voren met het reserveren.
In plaats van naar Flagstaff zou je ook direct naar de GC kunnen rijden. Dat zal niet heel veel verschil maken wat reistijd betreft.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer