Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bianca_miranda
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2017, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Bianca_miranda »

Hoi,

Wij zijn volop bezig met het plannen van onze route tijden de camperreis die wij gaan maken van 1 maart 2018 tot 22 maart 2018. We gaan een camper (ElMonte) ophalen in Middlebury en deze afleveren in Los Angeles. Ik heb al veel gelezen hier op het forum en meerdere routes gezien die mensen gemaakt hebben, op basis daarvan hebben wij nu een eerste route opgezet:

01-03 dag 1 Amsterdam - Chicago
02-03 dag 2 Chicago - Middlebury - Springfield Illinois (ligt aan het weer en hoelaat we vertrekken vanaf Middlebury)
03-03 dag 3 t/m 7 Springfield - Albuquerque (wat zijn leuke plekken om te overnachten op deze route?)
08-03 dag 8 & 9 Albuquerque - Grand Canyon ( 1 overnachting tussendoor op deze route)
10-03 dag 10 Grand Canyon
11-03 dag 11 Grand Canyon - Page / Horseshoebend
12-03 dag 12 Page / Horseshoebend - Bryce Canyon
13-03 dag 13 Bryce Canyon
14-03 dag 14 Bryce Canyon - Zion National park
15-03 dag 15 Zion National park - Las Vegas
16-03 dag 16 Las Vegas - Death Valley
17-03 dag 17 Death Valley - Joshua Tree of Sequoia national park (afhankelijk van de toegankelijkheid op dat moment van Sequoia)
18-03 dag 18 Joshua Tree - Malibu
19-03 dag 19 t/m 21 Mailibu
22-03 dag 22 Mailibu - Los Angeles afleverpunt camper

Hier verandert er dus wat als we wel naar Sequoia gaan:

18-03 dag 18 Sequoia national park - Joshua Tree
19-03 dag 19 Joshua Tree - Malibu
20-03 dag 20 t/m 21 Mailibu
22-03 dag 22 Mailibu - Los Angeles afleverpunt camper

Nu dus mijn vraag is dit haalbaar? Het begin van de route hebben we gepland om te doen in 6 dagen is dit ruim genoeg? Er kunnen eventueel nog 2 dagen af aan het einde bij Malibu om ergens anders langer te blijven. Maar we willen eigenlijk ook nog wel een paar dagen relaxen aan het einde. Los Angeles zelf spreekt ons in deze reis niet echt aan, geen zin in een drukke stad en gedoe met een camper.

Thnx alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent nog erg vroeg in het jaar. Over het eerste deel kan ik niets zeggen, maar het zal in Bryce bijvoorbeeld nog erg koud zijn. Ik zou daar geen volle dag plannen. Zion ligt lager en zal aangenamer zijn; daar is een volle dag wel mooi, zeker omdat je ook voor de dagen daarna overal maar 1 overnachting hebt. Of doe een tussenstop in Valley of Fire.
Sequoia zal ook bij goed weer geen optie zijn; dat is veel te ver rijden vanuit Death Valley. Ook is het de vraag of je met de camper via de zuidingang het park binnen kunt rijden. Dat wordt afgeraden voor campers langer dan 22 ft. Kijk ook eens of er al campings open zijn zo vroeg in het jaar.
Vergeet bij Page niet om een bezoek te brengen aan Antelope Canyon (Upper of Lower).

Marianne
Bianca_miranda
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2017, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Bianca_miranda »

Thnx Marianne! Dan ga ik voor een volle dag in Page en een volle dag in Zion. Seqouia is dus volgens jou niet haalbaar in deze periode? Dan gaan we dit gewoon later nog eens doen, er valt sowieso nog genoeg te zien in dat gebied!

Nu las ik dat het raadzaam is om te reserveren voor de campground bij national parken. Bij Grand Canyon is nog genoeg plek, alleen bij Zion is het al vol. Ik zie alleen wel dit staan, ik begrijp het alleen niet helemaal, iemand hier die mij dit kan verduidelijken?

"Update: Reservations for B Loop can be made until the end of the reservation season, November 27, 2017. The B loop will remain open until December 31, 2017 for first-come first-served camping. Construction in the B Loop will start January 1, 2018. Starting January 1, 2018, A Loop will open for first-come first served camping until the reservation season starts at the end of February."

Betekend dit dat Loop b later beschikbaar wordt vanaf 1 januari 2018 of?

Thnx weer!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Martin & Marianne »

Bianca_miranda schreef:Seqouia is dus volgens jou niet haalbaar in deze periode?
Dat is lastig te zeggen, maar wat ik schreef is dat je er zo te weinig tijd voor hebt; ongeacht de periode.
Bianca_miranda schreef:Betekend dit dat Loop b later beschikbaar wordt vanaf 1 januari 2018 of?
Volgens mij betekent het dat je er niet kunt staan vanaf januari.

Wel bijzonder dat alles alle camperplaatsen al vol zijn. Dat is dan allemaal al afgleopen week geboekt?
Je kunt de camping in Springdale proberen, die ligt ook prima.
Voor andere campings zou ik in de gaten houden hoe snel het volloopt en als ze vol dreigen te raken voor de zekerheid maar boeken. Niet alles is open natuurljk, dus de campings die wel open zijn zijn dan wel druk.

Marianne
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door trudy »

Wij hebben een paar jaar geleden ook camper opgehaald in Middlebury en hebben toen Route66 gereden. Ik denk dat het moeilijk wordt om de erste dag Springfield te halen. Het ophalen, de instructie en alles afhandelen duurde in ons geval best lang. Daarna moet je nog boodschappen doen. Wij waren in ieder geval blij dat we rond zes uur een camping hadden gevonden. Ik zou zeker van te voren goed uitzoeken waar je die eerste nacht zou kunnen overnachten. Ik weet niet of het in je route past, maar wij vonden Santa Fé leuker dan Albequerque. Wel vonden we 's avonds de lichtreklames in Albequerque leuk om te zien. Wij hadden twee overnachtingen tussen Albequerque en Grand Canyon: een in Gallup en een bij een zij-uitstap bij Nationale Park Painted Desert en Pertrified Forest. Kijk eens bij de dagen 12 t/m 15 van ons Route66 verslag; wellicht haal je daar ideeën uit wat je wel of niet wil zien.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door wimeneline »

Leuke reis! Wij vertrekken 2 mrt en halen 3 mrt een Cruise America camper op in Chicago in de buurt van O'Hare.
Denk dat je in die 5 dagen wel van Springfield Ill naar Albuquerque kunt komen. Wel afhankelijk van of je langs de route nog veel wilt ondernemen.
Wij plannen het eerste deel min of meer hetzelfde. Vorig jaar hadden wij een El Monte vanuit Middelbury (hadden het geluk een A Class mee te krijgen) en leverden we in op Los Angeles. Dat was begin april en we namen toen de zuidelijke route via Mississippi, Louisiana en Zuid Texas. Zie voor ons verslag toen (2016) http://wimenelineusa.blogspot.nl/.
Dit jaar leveren wij de camper in op San Francisco. Ons idee voor het eerste route deel is:

zat 3/3 ophalen O'Hare > Springfield Ill
zon 4/3 via St. Louis (Arch) en stukjes route 66 > Springfield MO
ma 5/3 > Oklahoma City
di 6/4 > Wichita Mountains Wildlife Refuge OK
wo 7/4 > Caprock Canyon State Park TX
do 8/4 > Palo Duro Canyon State Park TX
vr 9/4 > Santa Fe
za 10/4 > Albuquerque, waar we wss onze kinderen oppikken die rijden 2 weken met ons mee is de bedoeling

daarna richting Petrified Forest > Canyon de Chelly > Monument Valley > Page > Coral Pink Sand Dunes > Valley of Fire > Las Vegas > Death Valley > Barstow > Malibu > Highway 1 tot SFO

veel plezier met plannen verder en als je zelf nog tips tegenkomt lees ik ze ook graag!
JanenLeon
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door JanenLeon »

Gaaf, wij doen ook ongeveer hetzelfde, ik geloof een paar dagen langer, maar wel van Chicago naar LA.
We nemen een iets andere route omdat we bv Zion en Bryce vorig jaar al gedaan hebben, evenals Death Valley.
Van wat ik lees is Sequoia inderdaad niet of nauwelijks te doen en al zeker niet met een camper.

Wij doen vanaf Albuquerque Sedona, Page, Valley of Fire en nog een paar dagen Vegas.

Goeie reis
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan ook vanuit Middlebury dit jaar, maar wij leveren de camper in in Las Vegas en gaan met een auto nog een paar dagen door naar LA, via Death Valley. Dit is onze route:
1 Rijswijk - Chicago
2 Chicago -Middlebury
3 Middlebury - Elizabethtown
4 Elizabethtown - Nashville
5 Nashville - Nashville
6 Nashville - Memphis
7 Memphis - Memphis
8 Memphis - Hot Springs National park
9 Hot Springs National park - Dallas
10 Dallas - Dallas
11 Dallas - Abilene
12 Abilene state park - Cap Rock State park
13 Cap Rock State park - Palo duro state park
14 Palo duro state park - Palo duro state park
15 Palo duro state park - Rancheros De Santa Fe Campground
16 Rancheros De Santa Fe Campground - El Morro national monument
17 El Morro national monument - Petrified Forest
18 Petrified Forest - Meteor Crater
19 Meteor Crater - Lauglin
20 Lauglin KOA - Valley of Fire
21 Valley of Fire - las Vegas
22 las Vegas - las Vegas
23 las Vegas - Death valley
24 Death Valley - Palm Springs
25 LA - LA
26 LA - LA
LA - Ams
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door ina »

@jojo, wanneer vertrekken jullie? Wij doen het begin een beetje hetzelfde :)
Ik zie het al in het verslag, 1 april, beter lezen :wink:
Bianca_miranda
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2017, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Bianca_miranda »

Hierbij een update van onze reis! We zijn al goed op weg en zitten nu in Albuquerque. Hieronder even in het kort een verslag tot nu toe!

Donderdag 1 maart
Na een goede vlucht vanuit Amsterdam aangekomen in Chicago. Met de shuttle naar het hotel gebracht en daar nog even een rondje in de buurt gelopen en optijd gaan slapen.

Vrijdag 2 maart
De wekker gaat om half 6, we hebben goed geslapen en niet echt last van een jetlag. Half 7 stappen we in de bus naar Middlebury. Als we daar aankomen zien we veel campers staan van groot tot klein (wat ze voor Amerikaanse begrippen klein vinden). Om 12 uur krijgen we de instructies voor de camper en zien we welke we krijgen. Her wordt een kleine van 23feet, maar helemaal prima voor ons! Nadat we de eerste dingen uitgepakt hebben gaan we op zoek naar een Walmart en doen hier de eerste aankopen. Tegen half 4 zijn we klaar en rijden we door naar Indianapolis. Hier zoeken we een campground en gaan we weer redelijk vroeg slapen.

Zaterdag 3 maart
Vandaag gaan we naar Mammoth Cave National park, we doen daar een tour door de grotten. Erg indrukwekkend om te zien! Daarna gaan we naar een campground in de buurt en gaan we nog even lekker in het zonnetje zitten. Deze nacht nog vorst dus nog niet dewinterizen.

Zondag 4 maart
Vandaag willen we richting Memphis rijden en als we nog niet klaar zijn met rijden dan nog iets verder. We stoppen in Memphis om even bij de Mississippi rivier te kijken,en besluiten dan nog een uur door te rijden. We vinden een campground in Forest city. We gaan hier dewinterizen zodat we alles kunnen gebruiken in de camper, dit is zo gedaan dus dat is fijn!

Maandag 5 maart
Vandaag een lange dag naar Oklahoma City, Mark is ziek dus ik moet het hele stuk rijden. Gaat goed met om de anderhalf uur even een korte stop. Einde middag komen we aan bij een campground. Ik doe daar wat wasjes en we gaan vroeg naar bed.

Dinsdag 6 maart
We slapen wat langer dan de vorige dagen en doen het wat rustiger aan vandaag, Mark is wel weer wat beter nog nog niet helemaal. We besluiten te gaan ontbijten bij de IHOP, willen dat toch een keer gedaan hebben. Maar het was leuk voor 1 keer maar ons zie je er niet meer. Ik snap nog steeds niet hoe die Amerikanen zoveel kunnen eten.. haha wij kregen niet eens de helft op van een portie. Daarna zijn we gaan rijden naar Amarillo, daar een campground gevonden en een lekkere relaxte middag gehad. Er was een limo service bij deze campground die je naar een Texas steakhouse bracht. Dit hebben we gedaan en daar een lekkere steak gegeten.

Woensdag 7 maart
Via de bekende Cadillac Ranch doorgereden naar Albuquerque. Daar geluncht bij Twisters, waar Los POllos Hermanos van de serie Breaking Bad is opgenomen. Als fan van die serie was dat zeer leuk! Daarna een campground gezocht en nu even dit verslagje schrijven, zo douchen en dan lekker naar bed!

Tot nu toe vinden wij het erg leuk op deze manier Amerika zien. We vinden het rijden totaal niet vervelend ook de lange dagen niet. Muziekje op, genieten van alles wat je ziet onderweg en gaan! Vanaf morgen worden de afstanden minder en gaan we dus ook meer dingen bezoeken. We hebben er zin in!

Groetjes

Bianca en Mark
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door markro »

Leuk dat jij ons op de hoogte houd van jullie reis. Goed om te lezen dat jullie genieten.
Fijne vakantie verder en goede reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door michelly »

Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Veel plezier verder.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door Mrvanilla »

Leuk! Fijne reis verder :thumbup:
Groetjes,
Daniel
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Bianca: wegbrengcamper van Chicago naar LA

Bericht door ina »

Leuk :thumbup: veel plezier nog :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer