Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Bericht door Lyndapynda »

Ook wij hebben voor in het hoogseizoen volgend jaar goedkope tickets van en naar Las Vegas gevonden en geboekt inmiddels.
We zijn nu druk aan het plannen en bekijken welke route we willen nemen. Omdat we met kinderen (11 en 13 jaar) reizen willen we niet alleen maar National Parks aan doen, maar moet er wat diversiteit in zitten.
Ook zitten we liever op een centrale plek en doen vanaf daar wat uitstapjes waar we wat langer voor moeten rijden vandaar uit(1-1,5 uur enkele reis) dan dat we elke dag naar een ander hotel moeten rijden.

Tot nu toe is dit de route die we bedacht hebben, waarbij we al een prachtige plek gevonden hebben welke centraal tussen Bryce/Zion en de GrandCanyon in ligt. Tot en met dag 7 hebben we nu vastgelegd qua accommodaties.

Daarna willen we naar het Noorden om uit te komen bij Yellowstone. Hierbij zien we de omgeving van Park City om lekker een paar dagen in de berg te zitten. Een kabelbaantje te nemen, rodelen dat soort dingen.

Daarna door naar Grand Teton en Yellowstone, op zich wil ik hier ruim de tijd hebben maar hebben we nog wat moeite om met name bij Grand Teton betaalbare accommodatie te vinden.

Dan hebben we 2 lange reisdagen ingepland waar we de oversteek maken richting Californië. Daar willen we 1x enigszins centraal zitten zodat we wat steden en bv. 1x San Fransisco kunnen aandoen. Daarna via de kustlijn naar beneden en dan via Sequaoia terug naar Las Vegas.

Is dit wat, is die oversteek die we maken richting de kust niet te ver? Nog andere inzichten? We hebben in totaal 28 dagen de tijd om rond te trekken, dus wat dat betreft tijd genoeg.

1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 naar Bryce Canyon-Zion-GrandCanyon
4 Bryce Canyon-Zion-GrandCanyon
5 Bryce Canyon-Zion-GrandCanyon
6 Bryce Canyon-Zion-GrandCanyon
7 Bryce Canyon-Zion-GrandCanyon
8 naar Park city
9 Park city
10 Park city
11 Park city
12 naar Grand Teton
13 naar Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 naar Wells via Craters of the Moon
18 naar Carmichael-SanFransisco Bay Area
19 Carmichael-SanFransisco Bay Area
20 Carmichael-SanFransisco Bay Area
21 Carmichael-SanFransisco Bay Area
22 Carmichael-SanFransisco Bay Area
23 naar Cayucos (of in de buurt, iig aan de kust)
24 Cayucos
25 Cayucos
26 naar Bakersfield-Sequioa
27 naar Las Vegas
28 naar huis
Anonymous123

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door Anonymous123 »

Ben wel benieuwd waar je zit als je op 1 locatie Zion, Bryce en Grand Canyon wil doen....
Ik zou het never nooit doen, je verliest teveel tijd!

Wat is er in Carmichael of wil je vanaf daar echt San Francisco aandoen??? :blink:
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door Lyndapynda »

Locatie die we geboekt hebben ligt bij Mount Carmel, Orderville. Volgens Google maps ligt alles op 1 - anderhalf uur rijden wat we willen bezoeken.

Qua verliezen van tijd ben ik voor die plek niet zo bang, ook omdat de kinderen het gewoon fijner vinden om 's ochtends ergens heen te rijden, daar iets te doen en eind van de middag/begin van de avond weer terug te rijden. Maar voor andere plekken weet ik het niet, dus vandaar dat ik ook op zoek ben naar advies.

In Carmichael is een mooi appartement met zwembad wat we via via kunnen betrekken. We overwegen of dat een logische plek is (of niet).
Anonymous123

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou de tijd dat je kinderen het fijner vinden om in de auto te zitten beter gebruiken om lekker in het park te lopen/genieten.

3 Las Vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion

Geen idee wat het probleem met het bijna elke dag rijden is? Dat is toch wel een beetje wat in de westkust past OF je moet genoeg dagen hebben! Ik ga 35 dagen en zit inderdaad 6 dagen in Las Vegas bijvoorbeeld, maar ik heb daar de dagen voor.

Je moet er maar van houden om te rijden, denk niet dat je de reis elk jaar zal maken dus alle tijd die je verliest is gewoon zonde en zou je gewoon kunnen genieten in een park...
Ook die locatie snap ik niet, maar het is uiteraard jullie vakantie! Snap dat het leuk is een appartement met zwembad voor als je Sacramento wilt bezoeken, maar niet San Francisco...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door PSVwally »

Mount Carmel ligt misschien prima voor Bryce en Zion (zeer vroeg naar Springville Zion Visitor Center rijden, anders is de parking vol), maar niet bepaald voor de Grand Canyon. Ik neem aan dat je naar de noord rim van de grand canyon gaat dan? Dat is alleen al 4u op en neer rijden. Op zich niets mis met de north rim overigens, maar qua uitzichten niet zo imposant als de south rim.

Alles op 1 tot 1.5u rijden houdt in dat je zeker 2/3u per dag alleen maar ergens heen en terug rijdt. Die tijd zou je m.i. ook kunnen besteden door met de kids al een keer aan een zwembad te liggen?

Ik zou echt Page met Lake Powell (en natuurlijk de horseshoe bend en antelope canyon toevoegen overigens).

Carmichel begrijp ik niet helemaal? Voor 1 nacht tussen CotM en SF is het een hele lange rit (10.5u rijden zonder stops). Die 3 nachten Cayucos idem... het is verre van ideaal om vanuit hier de kustroute op en neer te rijden. Wat wil je doen aan de kust? Puur voor het strand, sja. Er is een speeltuintje bij het state beach daar, maar het is niet bepaald een mooi strand ofzo.
Ik zou persoonlijk dan echt een andere indeling maken en bv een nacht SF eraf halen en een dag Monterey doen (of het aquarium of de walvistocht bijvoorbeeld) en dan doorrijden naar bv Malibu of Santa Barbara als het je niet persé om de kustroute te doen is en daar 2 dagen aan het strand te gaan liggen.

Sequoia op de route van Cayucos naar Bakersfield geeft je gewoon veel te weinig tijd voor dat park. Daar kan je zo zonder lange wandelingen 2 dagen zeker voor uittrekken.

Ik denk persoonlijk dat je wat te veel hooi op de vork neemt door teveel dagen op 1 plek te zitten. Het is natuurlijk jullie vakantie, maar vooral door de dagen park city, SF en Cayucos laat je elders veel liggen waarvoor veel mensen juist naar het Zuidwesten van Amerika gaan. Page, Grand Teton NP, Yosemite, Sequoia, Death Valley om zo maar eens wat je noemen.

Park City - Grand Teton is bv ook al een rit van meer dan 5u als je een stop inpland. Dan heb je een middag en evt. de volgende ochtend voor GT?? Dan kan je eigenlijk alleen langs de weg zaken zien. Ik zou zeker vanaf dag 7 eens goed naar de opties in andere routeplannen kijken om toch wat meer roadtrippen erin te doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door Martin & Marianne »

Onze ervaring met onze kinderen is dat ze het prettig vonden om ergens wat langer te blijven. Maar dat kan ook zonder veel op en neer te rijden. Trek gewoon 2 of 3 nachten uit per park of stad. Of zelfs 4. Je hebt dan zo nu en dan een rijdag, maar je zit veel minder in de auto dan wanneer je op een centrale locatie gaat zitten. Zeker voor Zion is Mt Carmel niet aan te raden; je loopt dan een groot risico dat je te laat bent om je auto bij de ingang van het park te parkeren. Ga lekker twee of 3 nachten in Springdale zitten. Is een veel leukere plaats en je kunt de auto laten staan. Ook voor Bryce is een overnachting bij het park aan te raden, vooral omdat daar de uren tegen zonsondergang erg mooi zijn.
Voor Page hadden wij dit jaar een huisje (Red rock Motel). Dat was erg prettig ter afwisseling. Ik zou daar zeker 2 nachten plannen.

Zoals gezegd heeft Sequoia op deze manier echt geen zin. Het is een groot park. Kijk eens naar ons 2006 verslag voor ons bezoek met de kinderen. Twee of drie nachten in een van de cabins in Grant Grove is erg leuk.
Voor Grand Teton kun je eens naar de Ranch Inn kijken, of naar de Kudar Motel & Lodges (zie ons 2017-verslag), beide in Jackson. Colter bay in het park is ook ene aanrader (zie ons 2015-verslag).

Ge je bewust niet naar Yosemite?

Marianne
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Is dit een haalbare route?

Bericht door Lyndapynda »

Goede tips. Wat ik niet snap dat jullie allemaal aangeven dat Zion niet te doen is vanuit Mt Carmel. Volgens Google maps is het 20 minuten rijden naar de East entrance. Nou weet ik dat Google soms wat optimistisch is in het berekenen van kringelweggetjes, maar zoveel zal hij er toch niet naast zitten? Wat mis ik?

En hoe vroeg is vroeg? Zeven uur? Acht uur?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Bericht door Martin & Marianne »

Maar je blijft niet bij de East entrance. Voor Zion Canyon moet je rekenen op een klein uur rijden. Geen idee hoe snel de parkeerplaats vol is. Zeker om 10 uur maar in het hoogseizoen vermoedelijk eerder.

Marianne
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Bericht door reddevil »

De shuttle vertrekt bij de south entrance. Dat is inderdaad een uur rijden vanaf mt carmel en er zou zomaar file voor de tunnel kunnen staan. Dan nog een parkeerplaats zoeken. Springdale is de perfecte locatie wat mij betreft en een leuk plaatsje bovendien.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Bericht door ReisM »

Springdale is inderdaad leuk. Wij zaten daar 2 nachten in Bumbleberry inn. Zwembad met een mooi uitzicht op de omringende kleurige bergen. En de shuttlebus naar Zion stopt er voor de deur, dus je kunt de auto gewoon laten staan.
Verder merkten wij dat we na een dag in een park toch best vermoeid waren door de wandelingen en de warmte, en dan is het wel heel fijn dat je snel bij je hotel bent voor een verfrissende duik, zonder dat je eerst nog een uur in de auto moet zitten.
Wij waren overigens met onze dochter van 13.

Als je naar Sequoia gaat, zou ik daar 2 nachten verblijven en er niet een dagje naartoe gaan. Onze dochter vond dit zelfs het leukste park. (Waar vind je nou "dennenappels" die groter zijn dan je hoofd en kun je dóór een boom lopen ;) ) . Wij verbleven in 2 nachten in Grant grove cabins, erg leuk ter afwisseling met de hotels.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Lyndapynda: Is dit een haalbare route?

Bericht door PSVwally »

Wat ik niet snap dat jullie allemaal aangeven dat Zion niet te doen is vanuit Mt Carmel.
Ik gaf juist aan dat het best te doen is :wink:
Maar zeker dus voor Zion proberen om voor 8u smorgens door de tunnel te zijn. Ideaal is het niet natuurlijk, bij een hotel in Springdale kan je je auto laten staan nl. Dan pak je de gratis bus naar het Visitor Center. En daar dus de bus Zion Canyon in. Overigens vind ik het stuk (gezien vanuit Mt Carmel) voor de tunnel ook erg mooi en heel anders dan het Canyon deel.

Nogmaals de Grand Canyon is een ander verhaal, dat ligt imo echt te ver weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer