Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Bericht door Hans B »

Ik denk dat je de hele route al gereserveerd hebt, dat ik mijn schrijven voor niets, maar toch ..

Een hele dag Salt Lake lijkt mij niet nodig, tenzij je zelf iets speciaals hebt.
Een dagdeel Mormonen en State Capitol toen was ik wel klaar.

Route Yellowstone zoals jij die hebt
dag 6 Norris - Mammoth en Boiling river
dag 7 tower - canyon - hayden valley - mud vulcano
dag 8 old faithfull gebied
dag 9 west thumb en op weg naar de Grand Tetons en overnachten in Jackson

dag 14 wilson arch ten zuiden van Moab, Bluff koffiestop is heritage dorpje, Mexican HAt
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Wendyp
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:02

Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Bericht door Wendyp »

Daar heb ik zeker wat aan. Indeling YS vind ik namelijk heel lastig. Ik lees veel maar dit kan ik heel goed gebruiken bij de indeling, bedankt!!

Ik ga nog eens nadenken over SLC (en thuis in de groep gooien). Mogelijk op tijd weg uit Cedar City, middag SLC bekijken, volgende ochtend evt. even shoppen en dan door naar West Yellowstone, daar kunnen we wat later aankomen... Dan zouden we inderdaad wel 4 nachten YS en 2 nachten GT kunnen doen....

Er komt af en toe in het park toch nog wat vrij merk ik dus daar kan ik nog schuiven...
Wendyp
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:02

Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Bericht door Wendyp »

Ik ben nu voorzichtig aan het beginnen met Roadbook (als route helemaal vaststaat...), daar neem ik dag 14 ook mee!
Wendyp
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:02

Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Bericht door Wendyp »

Nou, een nachtje over geslapen en ik denk dat het inderdaad toch beter is om 6 nachten uit te trekken voor YS en GT (4 nachten YS en 2 nachten GT). De volgorde van de hotels in de YS verandert iets omdat we dag opschuiven qua planning
(West Yellowstone-Gardiner-Lake-Old Faithfull en dan naar GT). We rijden dan precies een rondje, dus lijkt me prima toch?

We gaan dan óf toch in een keer van Las Vegas naar Salt Lake City (daar dan 2 nachten)
óf Las Vegas -Fillmore (tussenstop via Kolobs, dan zijn we volgende ochtend eerder in Salt Lake).
Nadeel van rechtstreeks LV-SLC vind ik het feit dat het toch een heel stuk rijden is. Onze heenreis de dag ervoor is best lang met een tussenstop van ruim 4 uur en we komen pas om kwart voor negen in Las Vegas aan. Ik rijd alleen, dat vind ik geen probleem, maar dan is het meteen wel een lang stuk. Dus misschien wordt het toch een tussenstop en dan in de ochtend vroeg naar Salt Lake City en daar één nacht.

Ik heb overigens bij de autoverhuur nagevraagd of ik ook een deel van de reis een tweede bestuurder kan bijboeken en dit schijnt ter plekke te kunnen. Onze zoon is dan net 21 en zou kunnen rijden dus hier hangt een aardig prijskaartje aan (50 dollar per dag). Omdat wij onze minivan via Dollar voor 3 weken hebben kunnen boeken voor 560 euro hebben we een goede prijs. Dus mogelijk boek ik hem de eerste week als tweede bestuurder toe, dit is de week met de langste ritten.

Het wordt dan dus of:
24/7 dag 1. Vlucht AMS-PHL-LAS (aankomst ca. 20.45 uur)
25/7 dag 2. Las Vegas-Fillmore (bezoek Kolobs)
26/7 dag 3. Filmore- Salt Lake City
27/7 dag 4. Salt Lake City – West Yellowstone
28/7 dag 5. Gardiner
29/7 dag 6 Lake lodge
30/7 dag 7 Old Faithfull Inn
31/7 dag 8 Yellowstone - Jackson
01/8 dag 9 Jackson
02/8 dag 10 Jackson - Vernal of evt. Park City (winkelen als afwisseling, we zijn met twee oudere kinderen..)
etc.

of het wordt:
24/7 dag 1. Vlucht AMS-PHL-LAS (aankomst ca. 20.45 uur)
25/7 dag 2. Las Vegas-Salt Lake City
26/7 dag 3. Salt Lake City
27/7 dag 4. Salt Lake City – West Yellowstone
etc.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).

Bericht door jill1234 »

@wendyp: hoe is jullie reis geweest? Wij willen volgend jaar een soortgelijke route doen, dus ben erg benieuwd! Het stuk vanaf Moab gaan wij denk ik wel anders doen: moab-capitol reef- bryve- las vegas. Ben vooral benieuwd naar jullie dagen in Yellowstone en of jullie Kolob bij Zion nog hebben meegepikt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer