Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door reddevil »

In mei 2018 is het zover, dan gaan we voor een 3e keer richting het zuidwesten. Deze keer vliegen we op LA (vanuit Dusseldorf, via Amsterdam). De eerste keer zijn we aangekomen in San Francisco en de vorige keer in Las Vegas.

In onze route zijn we van plan om niet iedere dag van hotel te wisselen, we willen wat rust inbouwen in de verplaatsingen om zo voldoende tijd te hebben voor wat mooie wandelingen. We hebben al aardig wat parken gezien, dus sommige hebben we bewust weggelaten (zoals: Bryce, Grand Canyon, de regio rond Page en Monument Valley).

Een paar zaken die nog niet helemaal vaststaan: de route richting Sedona (het eerste punt waar we wat langer willen verblijven). Onderweg kunnen we kiezen om Joshua NP te bezoeken. Om de een of andere reden trekt dit park ons niet echt aan, dus dat staat nog niet helemaal vast. Daarna zouden we via een aardige route in Moab willen belanden, dat zou via New Mexico kunnen. Bijvoorbeeld via Petrified Forest NP naar White Sands NP en dan omhoog via Santa Fe naar Cortez. Het is echter een gedeelte waar we nog niet eerder geweest zijn, dus tips zijn welkom.

Overigens was het eerst de bedoeling om naar Yellowstone te rijden, maar al met al lijkt ons dat toch wat ver om het in de route te krijgen zodat je er ook echt wat aan hebt.

Hieronder de route die we tot nu toe uitgestippeld hebben:
  • 1 Dusseldorf -- LA (doorrijden naar hotel)
    2 ?? -- Palm Springs
    3 Palm Springs -- Sedona
    4 Sedona -- Sedona
    5 Sedona -- Sedona
    6 Sedona -- ??
    7 ?? -- ??
    8 ?? -- ??
    9 ?? -- ??
    10 Santa Fe -- Cortez / Pagosa Springs
    11 Cortez / Pagosa Springs -- Cortez / Pagosa Springs
    12 Cortez / Pagosa Springs -- Montrose
    13 Montrose -- Moab
    14 Moab -- Moab
    15 Moab -- Moab
    16 Moab -- Torrey
    17 Torrey -- Springdale
    18 Springdale -- Springdale
    19 Springdale -- Springdale
    20 Springdale -- Boulder City
    21 Boulder City -- Boulder City
    22 Boulder City -- Laguna Beach
    23 Laguna Beach -- Laguna Beach
    24 Laguna Beach -- Laguna Beach
    25 Laguna Beach -- Dusseldorf
Boulder City is overigens een bewuste keuze om de drukte bij Las Vegas te vermijden. Daar zijn we al 2x geweest en dat is wel voldoende. Maar wellicht willen we daar wel wat shoppen. Laguna Beach is een mooie afsluiter en vandaar ben je redelijk snel in bijvoorbeeld San Diego.

All tips zijn welkom! En alvast bedankt voor de hulp :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Liggen de vluchten al vast? Zo nee dan zou je ook vliegen op Phoenix of Denver kunnen overwegen.
Voor een deel van de route zou je eens ons 2013-verslag kunnen bekijken. Wij waren er toen ook in mei.
Wat het NM deel betreft kan ik niet helpen. Als je niet alle nachten daar nodig hebt zou ik voor Torrey meer tijd uittrekken. Of nog een stop langs de UT12. Je hebt nu weinig tijd onderweg en voor Capitol Reef.
Voor dat stuk kun je ook ons 2015-verslag eens bekijken.

Marianne
gastxyz

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door gastxyz »

Jullie trekken erg weinig tijd uit voor de omgeving van Santa Fe / Albuquerque.
Sandia Peak / Turquoise Trail / Taos (Pueblo) / High Road to Taos / Bandelier / Pecos NHP / Los Alamos / Enchanted Circle / Jemez Mountain Trail / Echo Amphitheater / Wild Rivers Back Country Byway / Tsankawi / Salinas Pueblo Missions / White Rock Overlook Park / Bandelier / Santa Fe National Forest Scenic Byway / Kasha-Katuwe Tent Rocks / etc. etc.

Genoeg om 2 weken mee te vullen, maar ik zou toch minimaal 2 volle dagen in Santa Fe en 2 dagen Albuquerque doen.

Als verbinding tussen Sedona en Santa Fe:
Sedona - Walnut Canyon NM - Winslow - Petrified Forest National Park - Holbrook (of Gallup)
Holbrook - NM-53 - El Morro - El Malpais - Albuquerque
Albuquerque - etc.

of zuidelijk

Sedona - Montezuma Well+Montezuma Castle - Tucson
2 dagen Tucson
Tucson - Tombstone - Bisbee - Chiricahua NM - Willcox
Willcox - Chiricahua NM - Deming
Deming - Gila Cliff Dwellings - Las Cruces
Las Cruces - White Sands - Alamogordo
Alamogordo - Valley of Fires - Albuquerque

of :
Sedona - Petrified Forest - Chinle
Chinle - Canyon de Chelly - Lukachukai - Shiprock - Cortez
Cortez (Mesa Verde)
Cortez (Hovenweep NM)
Cortez - Moab

enne: Joshua Tree NP is heel mooi.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door Franciscus »

Canyon de Chelly vonden wij prachtig. Dan door naar Mesa Verde. Is een mooie route, kan ik zeker aanraden.

Zuidelijker kan ook, is ook schitterend maar ik weet niet of dat precies past in je schema?

ps. Kan me niet voorstellen dat Joshua Tree je teleur zal stellen....
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door reddevil »

Bedankt voor de tips! Ik ga er eens naar kijken.

De tickets zijn inderdaad al binnen. Het is nog ver weg en je kunt langer wachten, maar met een ticketprijs van 365 euro kun je ook gewoon de knoop doorhakken. Phoenix of Denver heb ik ook naar gekeken, was momenteel duurder. Kan natuurlijk altijd veranderen, maargoed.. dat is altijd achteraf ;). De consequentie van een ticket naar LA is natuurlijk wel dat je iets meer moet reizen om een rondje te maken met de plaatsen die wij graag willen zien. Dus daar gaan we het beste van proberen te maken. Als we iets moeten overslaan, dan is het maar zo. We zullen vast nog een keertje die richting op gaan. Yellowstone bijvoorbeeld zullen we denk ik een keer combineren met een andere route.

Canyon de Chelly lijkt me ook erg mooi. Deze reis wilden we echter het 'binnen' gedeelte (de mojave desert) een beetje vermijden en rond dat gebied heen rijden. Niet dat het niet mooi is, maar het heeft voorlopig even niet onze voorkeur.

Wellicht her en der nog wat andere keuzes maken. Bijvoorbeeld maar 1 nacht doen in de regio van Las Vegas en gelijk doorrijden richting Laguna Beach. Las Vegas hebben we toch wel gezien en Valley of Fire & Red Rock National Conservation Area zijn we ook al eens geweest. Hoewel we bij de laatste alleen de scenic drive gedaan hebben. Net op de dag dat wij in het park waren was er helaas iemand gevallen en overleden. We moesten dus wachten voordat we het rondje mochten rijden.

White Sands is wellicht wat te ver weg voor de tijd die we in die regio hebben. Misschien moeten we ons meer richten op Santa Fe en Albuquerque.

Ik zal binnenkort vast een update plaatsen. Nogmaals bedankt voor de hulp :) !
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door reddevil »

We zijn er ondertussen redelijk van overtuigd dat de route vanaf Moab vast staat. We hebben tijdens een vorige reis al eens Springdale - Tropic - Moab gedaan. Het laatste deel was toen vrij lang en ik heb de indruk dat het nu beter is opgesplitst, met tijd voor Capitol Reef. En op de enkele nacht in Torrey na voldoet het ook aan onze wens om wat langer op een plaats te blijven waardoor er meer tijd is voor wandelingen.

Nu nog het gedeelte tussen Sedona & Moab. Daarvoor ga ik nog eens naar de vorige tips over Santa Fe & Albuquerque kijken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ben je ook al eens in het gebied tussen grofweg Yuma, San Diego en LA geweest? Zeg maar ten zuiden van Joshua Tree?
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis reddevil: mei 2018 - 3,5 week LA - LA.

Bericht door reddevil »

We zijn een paar dagen in San Diego geweest, wat een erg leuke stad is. En we zijn al eens een dag in Laguna Beach geweest om vervolgens de dag erna via Huntington Beach richting Palmdale te rijden. Dit op doortocht naar Death Valley. Maar we zijn nooit echt ten zuiden van Joshua Tree geweest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer