Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Berichtdoor kalaman » 15 sep 2017, 19:41

Na het onverwachte succes van de groepsreis van april 2017, en op vraag van enkelen die dit jaar te laat waren met inschrijven, is er kans dat we andermaal een dergelijk avontuurlijke trip gaan organiseren (van zaterdag 31 maart tot en met zondag 15 april 2018). Er is wel een minimum van 10 deelnemers vereist (maximum 15).
Mijn vrouw, zoon en ikzelf gaan sowieso naar het Zuidwesten in die periode, maar dan maak ik een ander programma op. Voor deze groepsreis kunnen we immers opnieuw een tweedaagse boeken op Lake Powell (minimum 8 deelnemers), hét hoogtepunt voor alle medereizigers van de reis van afgelopen april en dat kunnen we niet doen als we maar met ons 3 gaan.

Onze 22e VS-reis zal ons andermaal op de meest fotogenieke plekken van het Zuidwesten brengen, ver van het massatoerisme met deze keer 2 absolute hoogtepunten:
• Onvergetelijke 2-daagse boottocht op Lake Powell met overnachting “ergens” op een oever ver van enige andere menselijke aanwezigheid
• Afdaling tot de bodem van de Grand Canyon waar we overnachten bij de kleinste Indianenstam van de VS en uiteraard de Havasupai Falls bezoeken

Mochten er forumleden zijn die interesse hebben om mee te gaan, dan kan je mij een PB sturen waarop ik meer info bezorg.

31 maart – Amsterdam of Brussel – Las Vegas
01 april - Las Vegas – Valley of Fire of Yant Flat – Hurricane
02 april – Hurricane – White Domes (Canaan Mountain) – Kanab
03 april - Kanab - Paria Movie Set - Toadstool Hoodoo – Cottonwood Canyon Road - Escalante
04 april - Escalante - Broken Bow Arch – Torrey
05 april – Torrey – Cathedral Valley Loop – Hanksville
06 april - Hanksville - The Great Gallery - 5 Hole Arch - Green River
07 april - Green River - Little Grand Canyon – Wedge Overlook - Red Canyon Loop - Hanksville
08 april - Hanksville - Muley Point – Valley of the Gods – Forrest Gump Point - Page
09 april – Page - Lower Antelope Canyon of Canyon-X – boottocht op Lake Powell
10 april - Lake Powell – bootocht terug naar Page
11 april - Page – Chocolate Falls – Seligman
12 april – Seligman – Supai Village (bodem Grand Canyon)
13 april – Supai Village - Las Vegas
14 april – Las Vegas – Amsterdam of Brussel

2017-04-14 14-45 178 copy WM Blogforum.jpg

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: misschien opnieuw groepsreis - april 2018.

Berichtdoor Martin & Marianne » 16 sep 2017, 15:39

Het ziet er weer geweldig uit!
Ik heb geen ervaring met Havasupai Falls; is de tijd daar wel voldoende? Ik dacht dat ik daar meestal een volle dag gepland zag staan.

Marianne

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 17 sep 2017, 10:31

We proberen er opnieuw een bijzonder avontuur van te maken :wink: .

Idealiter slaap je 2x in Supai Village, maar het is al een klein mirakel dat ik daar 5 kamers kon boeken uitgerekend op de dag dat ik het wilde.
Nu is het plan om de eerste dag naar beneden te gaan en de watervallen te bezoeken. Iedereen is vrij om te stoppen waar men wil. Zelfs al gaat men tot de allerlaatste (Beaver Falls) dan is dat "slechts" een hike van zo'n 29 km, vooral afdalend. Eigenlijk kan dit geen enkel probleem zijn. Afgelopen zomer deden mijn zoon en ikzelf in Glacier NP de Highline Trail in combinatie met de Swiftcurrent Lookout en Swiftcurrent Switchbacks helemaal tot Many Glacier. Dat was toen meer dan 29 km, meer dan 1.000 meter stijgen en nog veel meer dalen. "Another cookie" dus :wink: .
's Anderendaags gaan we dan opnieuw naar boven en rijden door naar Las Vegas (overgang kan niet veel grote zijn :shock: ) van waaruit we dan 's anderendaags terugvliegen naar Europa.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 26 sep 2017, 14:51

Ter info: er zijn nog enkele plaatsen vrij voor deze avontuurlijke groepsreis.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor roelb » 27 sep 2017, 12:25

Waar ik nou wel benieuwd naar ben is of dit formeel mag onder het VWP. Ik heb er zelf wel eens aan gedacht om een wijnreis die kant op te organiseren (ben registervinoloog), maar volgens mij valt het begeleiden van zo'n groep, ook als je er geen geld aan over houdt, gewoon onder werk. En zeker als je samen met die groep arriveert op dezelfde vlucht kan dat wellicht wel problemen geven. Ik denk aan iemand van je groep die voor je in de rij staat en misschien vertelt dat jij de reisleider van zijn of haar georganiseerde reis bent, terwijl jij daarna langs diezelfde CBP officer moet.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Berichtdoor Tipsy_1 » 27 sep 2017, 13:27

Leuk dat jullie naar Chocolate Falls gaan!
Wij zijn daar geweest in maart 2011 en in april 2013 en telkens: veel chocolade-water en prachtig zicht.
De dirt road er naar toe lag trouwens twee x echt als een biljartlaken.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Onze 12de roadtrip: 2018: Miami -> Atlanta
& Moving to the East-coast in Oct 2018!

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 27 sep 2017, 17:10

@Leen: maart/april is inderdaad wel de ideale periode daarvoor. Tot nog toe kwamen we daar in april nooit in de buurt, maar omdat ik nu de Supai Lodge heb kunnen reserveren, kunnen we wel een ommetje maken als we van Page komen.

@Roel: de mensen die vorig jaar meegegaan zijn waren allemaal familie/vrienden, behalve twee. En die twee waren op het moment van vertrek ook al vrienden. Voor april 2019 verwacht ik hetzelfde. Dat zou dus betekenen dat ik niet met een uitgebreide familie op reis mag gaan :cry: ?

Het is trouwens niet zo dat ik "reisleider" ben in de strikte zin van het woord. Ik organiseer wel alles en uiteraard gaan de meesten ook de twee weken samen met mij op stap. Maar omdat iedereen met aparte auto's rijdt, kan men eigenlijk doen wat men wil.

Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet wat voor een probleem dat zou kunnen zijn voor een CBP officer :? . Ik las net vandaag in de krant dat het aantal bezoekers uit de Benelux met zowat 25% gedaald is sinds Trump verkozen werd. Die officer zou dus een gat in de lucht moeten springen omdat ik nog mensen kan overtuigen om naar de VS te reizen :wink: .

roelb
Amerika-expert

Berichtdoor roelb » 27 sep 2017, 17:57

Juichen? Ik dacht eerder aan knielen :-).

Maar alle gekheid op een stokje, ik vroeg het me dus echt af. In dit geval zal het wel loslopen, maar hoe losser de relatie met de groep wordt, hoe groter het risico dat het een keer mis gaat, met name als je gezamelijk door immigrations gaat en je achter mensen uit de groep staat. Iemand heeft snel iets verkeerds gezegd als er een keer wordt doorgevraagd. En formeel mag het dus volgens mij echt niet. In ieder geval iets om over na te denken. Als je los van de groep vooruit reist is het risico er natuurlijk niet.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 27 sep 2017, 20:14

We schuiven sowieso niet allemaal bij dezelfde officer aan. We verdelen ons, gewoon omdat we er dan sneller doorheen zijn.

Maar wàt mag er dan niet, Roel? Je mag toch met een klein groepje vrienden samen op reis gaan? Hoe doen schoolreizen het dan? Of echte groepsreizen?

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Pete.Z » 28 sep 2017, 17:21

Bij echte groepsreizen (commerciele, ik neem aan dat jullie er niets aan verdienen?) zal de reisleider een soort werkvergunning hebben lijkt mij?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, kan me niet voorstellen dat het op bv een ESTA gebeurt.

roelb
Amerika-expert

Berichtdoor roelb » 28 sep 2017, 17:58

Of je er wel of niet aan verdient is voor de regels niet het argument.. Al zal het wel loslopen.

Maar inderdaad, reisleiders van commerciele organisaties zullen echt een ander visum moeten hebben. Die zijn immers aan het werk. Ben wel benieuwd hoe dat zit, zeker met alle singlereizen e.d. waar volgens mij gewoon een Nederlandse reisleider mee gaat.

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 28 sep 2017, 19:08

Volgens mij komt de reisleider dan niet vanuit Nederland maar zit die daar al op een werkvisum.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 28 sep 2017, 19:45

We verdienen er inderdaad niets aan en doen het gewoon omdat wij aan anderen de wondere natuur van het Zuidwesten willen tonen. Niet de Nationale Parken waarvoor men ons "niet nodig heeft", maar wel de afgelegen plekken waarvan velen enige "schrik" hebben om er op hun eentje naartoe te trekken.
Ik zie echt het verschil niet tov met een vriendengroep op reis gaan...
Als wij enkele jaren geleden, samen met een Nederlands koppel en een Duitser naar The King of Wings trokken, was die Duitser dan ineens een reisleider :? ?

PSVwally
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 28 sep 2017, 22:08

Als wij enkele jaren geleden, samen met een Nederlands koppel en een Duitser naar The King of Wings trokken, was die Duitser dan ineens een reisleider

Dat is toch iets heel anders? Bij die groepsreis zit een heel andere voorbereiding als ik je blog goed gevolgd heb. Alleen die tas met communicatiemiddelen al :D lijkt me niet dat je thuis met dat koppel en die duitser om tafel hebt gezeten om de reis te bespreken en daar 2 weken mee op reis gaat.
Ik heb er ook wel eens over zitten denken om dit eens puur met die voorbeeld route te doen en mensen die liever niet, of er geen tijd voor hebben, alles zelf willen plannen. Maar dat is wel hetgene wat mij tegenhield wat te organiseren. Het lijkt op een reis organiseren/reisleider spelen en dat lijntje kan wel eens als werken ervaren worden.

Overigens vooral blijven doen als het bevalt hoor. Maar ik vroeg me ook wel eens af hoe dat gegaan was toen je daar met die hele groep uit het vliegtuig stapte :lol:

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 28 sep 2017, 23:18

PSVwally schreef:Alleen die tas met communicatiemiddelen

:lol: Gelukkig hebben uiteindelijk enkel walkie talkies meegenomen en de radio's wijselijk thuis gelaten :wink: .

PSVwally schreef:Maar ik vroeg me ook wel eens af hoe dat gegaan was toen je daar met die hele groep uit het vliegtuig stapte :lol:

Heel gewoon, het was nu niet zo dat we elkaars handje vasthielden hé :wink: :D .

Toen we laatst in Alaska waren, ontmoetten we in de Kennicott Lodge een Vlaamse groep die begeleid werd door een man uit Gent. Dat was écht een reisleider en hij werd er ook voor betaald door het reisburo. Van beroep was hij brandweerman en die reizen naar Alaska begeleidde hij elk jaar tijdens zijn vakantie. Ik heb toen lang met hem gepraat en hij stelde mij zelf voor om een reis te organiseren/begeleiden naar het Zuidwesten. Hij heeft toen in elk geval met geen woord gerept over deze of gene speciale vergunning die men zou nodig hebben om dat te doen, niettegenstaande hij er dus wel degelijk voor betaald werd. Iets wat bij mij duidelijk niet het geval is.
Ach, ik denk dat men het soms een beetje te ver gaat zoeken hoor.
Wat dan met het rijden van dirt roads met een huurwagen? Het gebruiken van bepaalde codes bij het boeken van huurwagens? Zelfs het gewoon boeken via Alamo.uk...

Wij, die al vroeger al krampen kregen als we overdag ook maar 1 toerist zagen, hebben tegen alle verwachting in met volle teugen genoten van deze eerste groepsreis, die eigenlijk als "eenmalig" voorzien was omwille van onze 20e VS-reis. Het was helemaal nooit de bedoeling om dat nog een tweede keer te doen...tot er opnieuw enkele mensen dat vroegen voor volgend jaar. Dus misschien komt die er inderdaad wel opnieuw en ik ben ervan overtuigd dat wij (en alle medereizigers) het weer fantastisch zullen vinden :thumbup: .

roelb
Amerika-expert

Berichtdoor roelb » 29 sep 2017, 00:58

Joh, het is geen kritiek! Althans, niet van mij. Het was meer een zorg. Maar vooral doen, en misschien zorgt juist deze discussie er wel voor dat je je in ieder geval bewust bent van dit mogelijke issue, en dan is het ook makkelijk om er rekening mee te houden zodat het geen issue wordt.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 29 sep 2017, 08:46

Hey Roel, ik zag het ook helemaal niet als kritiek hoor :wink: .

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 11 okt 2017, 18:37

Het is inmiddels helemaal zeker dat er opnieuw een "groeps"-reis komt in april 2018. Het minimum aantal inschrijvingen is ondertussen bereikt en er zijn nog enkele tickets beschikbaar.
Maar...we moeten dringend avontuurlijke mannen vinden want voorlopig ziet het er naar uit dat we met de vrouwenclub op reis gaan :female: .
Blijkbaar zijn er momenteel veel meer avontuurlijke vrouwen dan mannen in Vlaanderen/Nederland :wink: .

2017-04-05 18-20 047L copy copy WM Blogforum.jpg

dirkmuis
Amerikakenner

Berichtdoor dirkmuis » 11 okt 2017, 18:55

Het is dat ik in Florida zit in april. Een vriend en ik hadden al plannen om het stukje Supai te gaan doen dus was een mooie aansluiter geweest.
By the way, is onderstaande niet heel krap gepland?

12 april – Seligman – Supai Village (bodem Grand Canyon)
13 april – Supai Village - Las Vegas

Van Seligman naar het startpunt bij Supai is zo'n 2,5 uur rijden en dan begint je wandeling. Zeker als je alles wilt zien beneden moet je doorstappen denk ik? Als je niet vroeg begint zit je ook met de hitte eventueel.
Maar terug zie ik eerder een probleem? Je loopt naar boven een stuk langzamer natuurlijk en moet daarna nog minstens 4,5 uur naar Vegas rijden.

Het is natuurlijk niet onmogelijk maar e.e.a. hangt ook een beetje af van de samenstelling en fitheid van je groep af.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kalaman » 12 okt 2017, 17:56

Ik begrijp jouw opmerking, Dirk en ik weet ook dat 2 nachten in de Supai Lodge beter is.
Het was echter al een wonder dat ik nog kamers kon reserveren voor april, laat staan 5 kamers. Bovendien dan nog de juiste data binnen de periode dat we in het Zuidwesten zijn.

Van de wandelafstand zijn we niet bang, het is tenslotte maar 13 km naar beneden en 600 meter afdalen. Dan nog eens zo'n 7 km tot aan de verste watervallen (Beaver Falls) en 7 km terug naar de Lodge.
Afgelopen juli deden we dezelfde afstand in Glacier, maar toen stegen we meer dan 1.000 meter en daalden er zowat 2.000 :o .
We laten de medereizigers vrij om zo ver te gaan als men wil. De Havasupai Falls bvb liggen op slechts 3 km van de lodge, wat de af te leggen afstand al heel wat korter maakt.

Hitte is ook niet aan de orde in april, het kan er 's nachts zelfs nog vriezen.

Vermits we uiterlijk op 15 april terug in België/Nederland moeten zijn, kan 13 april niet anders ingedeeld worden. Maar ook dit mag geen probleem zijn, 13 km stappen en 600 m stijgen is eigenlijk maar a walk in the park als je met geen hitte moet rekening houden. Bovendien zal iedereen tegen dan wel al zijn conditie wat aangescherpt hebben :wink: .

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht